Ik heb een vraagje voor de kenners onder ons. Ik ben met mijn hond (Djago Djago) vanmorgen wezen wandelen. Daar kwamen we een mooie AmStaff tegen. Zowel mijn hond als de AmStaff waren aangelijnd en konden op deze manier kennis maken. Na het snuffelen aan elkaars achterste hebben de baas van de AmStaff en ik besloten om ze los te laten om te spelen. Nu heb ik tot nu toe nog niet zo'n hevige stoeipartij met een andere hond meegemaakt. Normaal gesproken speelt hij met de lieve labradors in de buurt waar het allemaal ietwat rustiger mee verloopt.
Op het moment dat we de honden los lieten greep de AmStaff mijn hond bij de nek. Het zag er wat angstig uit voor mij omdat ik dit nog niet eerder op deze manier had meegemaakt. Ook greep de AmStaff mijn hond bij de lippen en poten, waardoor ik mijn hond hoorde piepen. Mijn hond is namelijk pas 6 mnd terwijl de AmStaff 11 mnd is. Weet niet in hoeverre dat uitmaakt. De baas van de AmStaff vond het overigens wel goed zo en zei dat dit bij onze rassen normaal is. Dus besloten we verder te lopen en de honden lekker hun gang te laten gaan. Ik zag mijn hond overigens zichzelf niet klein krijgen en ze bleven maar rollen en elkaar naar de grond proberen te trekken. Ik maakte me toch wel wat zorgen hierover. Na het vele roepen kwamen de honden eindelijk (na ong 15 minuten) weer terug naar ons. Na het belonen van beide honden zetten wij ze weer aan de lijn. Toch zag ik aan mijn hond dat hij verder wilde spelen en sprong weer op de AmStaff.
Eenmaal thuis aangekomen zag ik mijn hond trillen en wilde hij het liefst zo snel mogelijk de bench in. Ik denk nu dus dat hij bang is want hij wil er ook echt niet uitkomen. Het was overigens nat hier vanmorgen en door het stoeien was de hond ook helemaal nat, kan het dan misschien ook aan de kou liggen? Ik heb hem even moeten afdrogen en nog steeds trilt hij. Ik vraag me dus af of dit inderdaad normaal is en of er iets tegen te doen is?
Ik hoop echt dat iemand me gerust kan stellen want zelf weet ik even niet meer hoe ik mijn hond moet troosten of gerust stellen.
Alvast bedankt.
Groeten Chre.
ps. hier een foto van de stoeipartij. Excuses voor de slechte kwaliteit, via telefoon