Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
Moderator: moderatorteam
- peter1
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): mechelse / holandse herder
- Aantal honden: 1
mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
hallo
mijn hond een mechelse/hollandse herder van bijna 3 jaar is gistermorgen zonder pardon inbeslag genomen door een bijt incident
je weet niet waar hij is naar toe gebracht en hoe het met hem gaat helemaal niks
gistermorgen 8-9-2012 rond de klok van 1100 uur ging mijn vrouw de hond uitlaten bij terugkomst waren er een aantal kinderen aan het spelen mijn vrouw kwam de hoek om de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen waarna de hond zich los rukte waarbij mijn vrouw ook nog eens is gevallen en heeft 1 van de kinderen gebeten in de enkel en kuit ze heeft de hond los kunnen trekken maar het leed was al geschiet helaas volgens omstanders die alleen maar stonden te kijken was het best heftig er is politie en ambulance bij geweest en de hond is dan ook zonder pardon mee genomen we zijn nog een aantal keren bij het meisje geweest om te kijken hoe het met haar gaat en mag wel zeggen dat de verwondingen mee vallen maar dat neemt niet weg dat dit NIET HAD MOGEN GEBEUREN waar de hond nu is wil men niet zeggen we zijn bij de politie geweest om een verklaring af te geven want er is aangifte gedaan daar hebben we het ook gevraagd waar de hond nu is de politie agent zij dat hij in goede handen is ( wat ik overigens niet geloof ) het is nu afwachten wat er gaat gebeuren dat ligt aan het O.M en als de hond door de test heen komt heb ook gevraagt om daar niet te lang mee te wachten anders vervreemd de hond van zijn baas en krijg je weer een heel ander karakter van de hond
dit is de 1e keer dat hij uberhaupt iemand heeft gebeten hij is streng maar rechtvaardig opgevoed en we hebben er ook cursu;s mee gedaan en met goed gevolg afgelegd we snappen er zelf helemaal niks van de hond is erg sociaal naar ander kinderen en mensen
dat heeft de politie agent ook wel gemerkt toe ze hier binnen was er zit echt geen kwaad is dit beesje
we weten ook niet hoe we hier mee verder moeten een advocaat inschakelen kost het nodige en ben bang dat we dat niet kunnen betalen opgeven doe ik niet maar op een gegeven moment kan je niks meer
hoop dat er hier hondenbezitters zijn die ons toch wat advies kunnen geven en hopen dat de hond weer bij ons terug komt
heb overiguns wel aangegeven dat ik alles in het werk zal stellen mocht de hond terug keren dat dit NOOIT weer zal gebeuren
het zei weer op cursus muilkorf noem maar op en dit is ook mee geneomen in de verklaring
als er sugesties zij laat het maar weten misschien kunnen we er wat mee en alle hulp is meer dan welkom
m v g peter
mijn hond een mechelse/hollandse herder van bijna 3 jaar is gistermorgen zonder pardon inbeslag genomen door een bijt incident
je weet niet waar hij is naar toe gebracht en hoe het met hem gaat helemaal niks
gistermorgen 8-9-2012 rond de klok van 1100 uur ging mijn vrouw de hond uitlaten bij terugkomst waren er een aantal kinderen aan het spelen mijn vrouw kwam de hoek om de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen waarna de hond zich los rukte waarbij mijn vrouw ook nog eens is gevallen en heeft 1 van de kinderen gebeten in de enkel en kuit ze heeft de hond los kunnen trekken maar het leed was al geschiet helaas volgens omstanders die alleen maar stonden te kijken was het best heftig er is politie en ambulance bij geweest en de hond is dan ook zonder pardon mee genomen we zijn nog een aantal keren bij het meisje geweest om te kijken hoe het met haar gaat en mag wel zeggen dat de verwondingen mee vallen maar dat neemt niet weg dat dit NIET HAD MOGEN GEBEUREN waar de hond nu is wil men niet zeggen we zijn bij de politie geweest om een verklaring af te geven want er is aangifte gedaan daar hebben we het ook gevraagd waar de hond nu is de politie agent zij dat hij in goede handen is ( wat ik overigens niet geloof ) het is nu afwachten wat er gaat gebeuren dat ligt aan het O.M en als de hond door de test heen komt heb ook gevraagt om daar niet te lang mee te wachten anders vervreemd de hond van zijn baas en krijg je weer een heel ander karakter van de hond
dit is de 1e keer dat hij uberhaupt iemand heeft gebeten hij is streng maar rechtvaardig opgevoed en we hebben er ook cursu;s mee gedaan en met goed gevolg afgelegd we snappen er zelf helemaal niks van de hond is erg sociaal naar ander kinderen en mensen
dat heeft de politie agent ook wel gemerkt toe ze hier binnen was er zit echt geen kwaad is dit beesje
we weten ook niet hoe we hier mee verder moeten een advocaat inschakelen kost het nodige en ben bang dat we dat niet kunnen betalen opgeven doe ik niet maar op een gegeven moment kan je niks meer
hoop dat er hier hondenbezitters zijn die ons toch wat advies kunnen geven en hopen dat de hond weer bij ons terug komt
heb overiguns wel aangegeven dat ik alles in het werk zal stellen mocht de hond terug keren dat dit NOOIT weer zal gebeuren
het zei weer op cursus muilkorf noem maar op en dit is ook mee geneomen in de verklaring
als er sugesties zij laat het maar weten misschien kunnen we er wat mee en alle hulp is meer dan welkom
m v g peter
- Tank
- Zeer actief
Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
vraag het aan macho-hayley die heeft dit ook meegemaakt (zoekfunctie gebruiken)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat je aan dit topic heel veel kunt hebben:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ag+genomen
Wat een ellende joh, heel veel sterkte met dit alles en hopelijk krijg je je hond gewoon weer terug, net zoals Macho-Hayley.
Wat een ellende joh, heel veel sterkte met dit alles en hopelijk krijg je je hond gewoon weer terug, net zoals Macho-Hayley.
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 aug 2012 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zeeuws meisje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024) - Aantal honden: 1
Jee Peter wat een vreselijke toestand
. Ik heb geen tips voor je. Maar er zijn er vast hier op het forum die je wel informatie kunnen geven hierover. Ik hoop voor je dat je je hond snel weer terug hebt.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
viewtopic.php?f=1&t=231344

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Overigens vreselijk om mee te maken voor alle partijen... ik hoop dat je hem snel weer terug hebt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat een ontzettend nare situatie, lees alsjeblieft het opgegeven topic.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
denk alleen dat we hier wel met een hele andere situatie als bij Macho-Hayley te maken hebben, zij struikelde, maar haar hond is niet achter kinderen aan gerend, maar was aangelijnd & het kind vloog hem om de nek, daarnaast heeft die hond enkel gehapt & lees ik hier dat ze de hond los heeft moeten trekken....LongFields schreef:Ik denk dat je aan dit topic heel veel kunt hebben:
denk dus ook wel dat het kindje flink wat meer beschadigd is dan in het geval van Macho-Hayley & dat dat zeker mee zal spelen...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Wat een drama. Ik moest inderdaad ook direct denken aan Macho-Hayley.
In ieder geval goed dat je je open en betrokken opstelt, door te regelmatig te kijken hoe het met het meisje is en aan te geven dat je er alles aan zal doen om te voorkomen dat zoiets ooit weer gebeurt. Dat kan alleen maar in je voordeel werken.
Sterkte.
In ieder geval goed dat je je open en betrokken opstelt, door te regelmatig te kijken hoe het met het meisje is en aan te geven dat je er alles aan zal doen om te voorkomen dat zoiets ooit weer gebeurt. Dat kan alleen maar in je voordeel werken.
Sterkte.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Dat lostrekken klinkt wel eng eigenlijk
.
Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het gaat er toch niet om dat deze situatie anders is dan die toen met Macho, maar dat er heel veel tips en nuttige zaken in dat topic staan die wellicht voor Peter ook handig zijn om te weten/lezen...crutz schreef:denk alleen dat we hier wel met een hele andere situatie als bij Macho-Hayley te maken hebben, zij struikelde, maar haar hond is niet achter kinderen aan gerend, maar was aangelijnd & het kind vloog hem om de nek, daarnaast heeft die hond enkel gehapt & lees ik hier dat ze de hond los heeft moeten trekken....LongFields schreef:Ik denk dat je aan dit topic heel veel kunt hebben:
denk dus ook wel dat het kindje flink wat meer beschadigd is dan in het geval van Macho-Hayley & dat dat zeker mee zal spelen...
- peter1
- geregistreerd lid
hallo allen
hartelijk dank voor jullie reacties zal het topic over Macho zeker gaan lezen en een reactie plaatsen
het is hier een groot drama de kinderen hebben het niet meer wij allemaal eingelijk we staan met de rug tegen de muur
zou graag een foto willen plaatsen van rex ( de hond ) maar dat lukt mij niet
met het meisje gaat het goed we hebben goed contact ook met haar ouders
groeten peter
hartelijk dank voor jullie reacties zal het topic over Macho zeker gaan lezen en een reactie plaatsen
het is hier een groot drama de kinderen hebben het niet meer wij allemaal eingelijk we staan met de rug tegen de muur
zou graag een foto willen plaatsen van rex ( de hond ) maar dat lukt mij niet
met het meisje gaat het goed we hebben goed contact ook met haar ouders
groeten peter
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Heel eventjes dacht ik dat het topic van Macho en Hayley weer was op gehaald maar nee dus.
Wat een ontzettend nare toestand voor jullie en ik kan alleen maar aansluiten met mijn voorgangers dat je het topic even rustig doorleest en dan eventuele vragen nog wel hier kwijt kunt.
Ik wens je veel sterkte met de hele toestand en hoop dat alles weer goed komt, op wat voor manier dan ook.
Wat een ontzettend nare toestand voor jullie en ik kan alleen maar aansluiten met mijn voorgangers dat je het topic even rustig doorleest en dan eventuele vragen nog wel hier kwijt kunt.
Ik wens je veel sterkte met de hele toestand en hoop dat alles weer goed komt, op wat voor manier dan ook.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Veel sterkte en ik hoop dat het goed komt.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen.
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Wat een k*t-situatie...peter1 schreef:hallo
m v g peter
Ik hoop dat je je hond snel weer terug hebt.
Ik begrijp alleen niet hoe de agent heeft kunnen zien hoe jouw hond zich gedroeg toen ze bij jullie was, de hond was toch gelijk in beslag genomen?

Happy en Lemmi
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat een nare situatie. Tips heb ik niet. Kan jullie alleen sterkte wensen! 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dubbel hoor. Kut natuurlijk als je hond in beslag word genomen maar hoezo zit er geen kwaad in het beestje als hij zich los rukt en een kind bijt? Hoe je hem terug kan krijgen of meer informatie kan krijgen weet ik niet maar ik zou hier toch wel serieus over nadenken, hoe ga je dit een volgende keer voorkomen? Als rennende kinderen hem triggeren om te bijten mag je daar toch wel behoorlijk mee aan de slag denk ik 

Wat vervelend. Wel begrijpelijk ivm het bijten van een kind. Maar vervelend dat je hem nu niet mag zien. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het goed af loopt. Zulke dingen zijn nooit leuk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vraag mij af of de reaktie's anders waren geweest als het een pitje of staf was ipv een xsing herder.
Zal best een lieverd zijn hoor maar kind onderuit halen en bijten en dan nog van het kind afgetrokken moeten worden.
Kun je daar niet beter de spuit in zetten of plaatsen bij iemand die wel overwicht heeft en signalen ziet.

Zal best een lieverd zijn hoor maar kind onderuit halen en bijten en dan nog van het kind afgetrokken moeten worden.
Kun je daar niet beter de spuit in zetten of plaatsen bij iemand die wel overwicht heeft en signalen ziet.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Ach Kees, die hond doet geen vlieg kwaad vanwege zijn rechtvaardige opvoeding en met een cursusje komt het wel weer in ordebouvierpoedel schreef:Vraag mij af of de reaktie's anders waren geweest als het een pitje of staf was ipv een xsing herder.![]()

-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Ach Kees, die hond doet geen vlieg kwaad vanwege zijn rechtvaardige opvoeding en met een cursusje komt het wel weer in ordebouvierpoedel schreef:Vraag mij af of de reaktie's anders waren geweest als het een pitje of staf was ipv een xsing herder.![]()

-
- Zeer actief
rechtvoorjekontopvoeding.??Nanna schreef:Wat is eigenlijk een rechtvaardige opvoeding?

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Wat is eigenlijk een rechtvaardige opvoeding?

- peter1
- geregistreerd lid
ik begrijp dat de reacties dubbelsinig zijn als ik die zo lees ik persoonlijk was er niet bij toen dit gebeurde
dat los rukken of hoe je dat ook wilt horen moet je meer zien als bij de nekharen pakken en een vrouw in dit geval mijn vrouw die is niet zo als er wat gebeurd om de hond er af te schoppen ook de omstanders stonden er gewoon bij te kijken maar ok maakt niet uit verder dacht alleen dat dit forum waar je met vragen en dergelijke kon komen en niet afgezeikt te worden zet er de spuit maar in hier wordt ik echt pissig over
mening geven ok iets waar ik wat mee kan ok
groeten peter
dat los rukken of hoe je dat ook wilt horen moet je meer zien als bij de nekharen pakken en een vrouw in dit geval mijn vrouw die is niet zo als er wat gebeurd om de hond er af te schoppen ook de omstanders stonden er gewoon bij te kijken maar ok maakt niet uit verder dacht alleen dat dit forum waar je met vragen en dergelijke kon komen en niet afgezeikt te worden zet er de spuit maar in hier wordt ik echt pissig over
groeten peter
- dagmar88
- Zeer actief
Een vrouw kan ook gewoon adequaat reageren.peter1 schreef:ik begrijp dat de reacties dubbelsinig zijn als ik die zo lees ik persoonlijk was er niet bij toen dit gebeurde
groeten peter
Jouw vrouw kennelijk niet en die heeft er zelf voor gekozen met een hond te lopen die ze niet houden kan.
Omstanders hebben niets met jouw hond te maken.
Vind het echt een rot situatie hoor, maar onder die omstandigheden vind ik het volledig begrijpelijk dat de hond in beslag is genomen.
-
- Zeer actief
Hoi Peter
Ik snap dat je nu vol zit van emotie en boosheid maar de vraag is legitiem: als je vrouw (of gelijk wie) de hond niet kan houden bij een ruk aan de riem, zou je je moeten afvragen of zij (of gelijk wie) de geschikte persoon is om de hond uit te laten.
Natuurlijk begrijpt iedereen dat ongelukken kunnen gebeuren en "pech hebben" is hier waarschijnlijk aan de orde.
Dat een hond "speels" in weglopende benen kan bijten wil ik ook nog wel begrijpen maar het is nou eenmaal niet acceptabel ;-(
Niet van mijn sheltie, niet van jouw herder.
Ik vind het wel verbazingwekkend dat de hond in beslag is genomen... is er aangifte gedaan dan?
En waarom heeft "de sterke arm der wet" hier wel meteen de hond in beslag doen nemen en moeten er in andere gevallen eerst meerdere incidenten zijn voordat er iemand wakker wordt?
Het is een rotsituatie!! Probeer kalm te blijven en tips te vergaren.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die inschakelen. Anders buro voor rechtshulp oid zou mijn advies zijn.
Suzanne
Ik snap dat je nu vol zit van emotie en boosheid maar de vraag is legitiem: als je vrouw (of gelijk wie) de hond niet kan houden bij een ruk aan de riem, zou je je moeten afvragen of zij (of gelijk wie) de geschikte persoon is om de hond uit te laten.
Natuurlijk begrijpt iedereen dat ongelukken kunnen gebeuren en "pech hebben" is hier waarschijnlijk aan de orde.
Dat een hond "speels" in weglopende benen kan bijten wil ik ook nog wel begrijpen maar het is nou eenmaal niet acceptabel ;-(
Niet van mijn sheltie, niet van jouw herder.
Ik vind het wel verbazingwekkend dat de hond in beslag is genomen... is er aangifte gedaan dan?
En waarom heeft "de sterke arm der wet" hier wel meteen de hond in beslag doen nemen en moeten er in andere gevallen eerst meerdere incidenten zijn voordat er iemand wakker wordt?
Het is een rotsituatie!! Probeer kalm te blijven en tips te vergaren.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die inschakelen. Anders buro voor rechtshulp oid zou mijn advies zijn.
Suzanne
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Maar.. Dat zit er blijkbaar wel in.. Anders had hij niet gebeten en vast gehouden. (of is dat een domme gedachte van mij? Ik ben helemaal geen hondenexperter zit echt geen kwaad is dit beesje

Ik vind het toch een hele vervelende situatie. Ik hoop voor jou dat je je hond snel terug krijgt.
-
- Zeer actief
Och nog zo 1 die weg is als er een antwoord komt waar hij het niet mee eens is .peter1 schreef:ik begrijp dat de reacties dubbelsinig zijn als ik die zo lees ik persoonlijk was er niet bij toen dit gebeurde
groeten peter
Dat gebeurt nu eenmaal als je een topic opent.
Mijn hond hoeft geen kind aan te vallen ,want dat is einde verhaal voor mij.
Hoe jij daar over denkt moet jij weten .