Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cinny

Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door Cinny »

Ik zat al lekker hele verhalen te typen in het voorstel hoekje en ben geadviseerd hier verder te gaan, ik denk dat ik idd in dit hoekje thuishoor, ik wil nl lekker kunnen babbelen over mijn 16 honden en alles wat ik met ze meemaak, maar ook vooral ervaringen uitwisselen met de andere Honden liefhebbers. Mmm kan iemand mij zeggen HOE ik een foto kan uploaden, ik hoopte dat ik meteen naar mijn fotomap gelinkt zou worden maar helaas, weet nu even niet hoe ik het moet uploaden...
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door KKiara »

tadaaa
viewtopic.php?f=24&t=232740
hier wat uitleg
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

:D en ben heel benieuwd naar je 16 honden
Afbeelding
Cinny

De video is momenteel niet beschikbaar....
mmm tja dan kan ik nog steeds niets uploaden...
is er geen korte uitleg ff.... wat getypt kan worden...
Cinny

Afbeelding

Ja gelukt, wel de grote is Waffie de Alfa van de vrouwtjes, mijn 1e hond ook hier in Suriname... en haar 1e nest die op 13-2-12 werd geboren. 3 reutjes: Jerry, Regle RockyBoy en 5 teefjes: Prada Gucci, Grey, RockyGirl en Chanel.

Dit is de Papa van het 1e nest whahahaaha hij moest en zou bij mijn Waffie komen.

Afbeelding

Chanel werd als 5e geboren om 10:55 uur en had een V op haar borst, Romeinse 5 zag ik erin... zelf heeft ze op 12-12-12 een reutje en een teefje geworpen...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cinny op 16 apr 2013 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Cinny

Grey die wierp 3 pups op 19-12-12, 1 een Reutje genaamd Ventje is aan Parvo overleden op 19-3-13
Vlekky en Hartje zijn beter verklaard 2 teefjes en zo cute.... huggable gehalte is 100%

Afbeelding

En Waffie haar 2e nest op 28-12-12, ze had er 6 geworpen waarvan 2 helaas doodgedrukt en van de 4 die over waren zijn 2 aan Parvo overleden ...
Hier graven de honden een kuil op het erf en werpen daar hun jonkies.... ze leven hier als het waren half wild.
Afbeelding

Dit was Blacky helaas ook door de Parvo overleden.... de enige Rottweilerlook a like doggie die Waffie had geworpen... was meteen al een lievelingetje maar helaas... was echt al gek op m....
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Lief zeg! da's wel wat anders dan de verwende huishondjes die wij hebben, hahaha. Je hebt zeker een flinke tuin? Leuk, iemand uit Suriname, die zien we hier niet zoveel. Wat erg dat er zoveel pups aan parvo zijn dood gegaan, parvo komt hier niet voor, of bijna niet. Doen jullie niet aan inenten? Ze zijn natuurlijk halfwild. Nou, ik ben iig nieuwsgierig.
Cinny

Jawel ze behoren ook hier 3 inentingen te krijgen de jaarlijkse herhaalprik en optijd ontwormen... maar veel doen dat niet... ik ben een Hagenees die geëmigreerd is naar Suriname ;) heb me voorgesteld in het voorstel hoekje.

Ja mijn honden leven hier wel vorstelijk... 400m² erf als vrije loopruimte tot hun beschikking, 2x per dag ff kort aanlijnen ivm voedertijd en voor de rest leven ze hoe ze in de open natuur ook zouden leven -ongeveer-

Ik heb ook een zwerfhondje van de Luchthaven in Su meegenomen toen ik van Aruba terug kwam, ze heet Ruba... we schatten haar op 8 mndn oud ongeveer....
Ik ging naar Aruba voor 2 weekjes en kwam haar daar tegen op de luchthaven bij vertrek vanuit Su.... ik nam mij voor dat als ik terug zou komen en ze er nog zou zijn ze van mij zou worden.... ze was er nog en te bedenken dat alle zwerf honden er wordne verwijderd, we hadden geluk... ik zag haar van 30 meter afstand en riep haar meteen bij haar nieuwe naam en ze sprintte op mij af mijn armen in.... we zijn onafscheidelijk ze is mijn tienertje.... ;)
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Misschien een hele rare vraag hoor maar als je teven bij iedere loopsheid gedekt worden, is het dan niet handiger om ze te laten castreren?
Groetjes, Marjan
Cinny

Ik heb 3 reutjes van dik een jaar die zijn allemaal gecastreerd en laten geen andere reutjes toe op het erf... dus ja inmiddels is het risico weg van weer een nest. lees ook ff in ''Voorstellen'' want daarin heb ik alles al een beetje uitgelegd ....Nawosh/Marjan :)

Cleva ja ik heb een erf van 900 M² waarvan 100 m² overdekt terras voor mezelf en 400M² erf voor me zelf en de doggies dan ook een eigen 400M². 2 Honden ben ik wel van plan voor op het erf te houden de rest blijft op het doggie erf dat achter is.

Afbeelding
Cinny

...DogLovers doe ik het nu correct, ik wil lekker babbelen over mijn roedel
en ook foto's plaatsen in mijn babbelpost... zit ik hier dan CORRECT...
ja wel toch.... hopelijk.....
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Sorry hoor, maar als ik eerlijk ben vind ik het allemaal niet zo vorstelijk klinken.
Hondje van 10 maanden die al een nest heeft liggen, hondje dood door parvo en nestjes waarvan je niet weet waar ze gebleven zijn. Nounou, gezellig hoor.
En 400 m2 is ook geen geweldige oppervlakte voor 16 honden, dat is 25 m2 per hond en dat is niet zo veel hoor.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Cinny

Lees wel ff mijn stukje in ''Voorstellen'' want daarin leg ik wel het 1 en ander uit, enne Anja niet zo NEGATIEF doen zeg... er zullen uiteindelijk in mei 12 honden vrij lopen op die 400m² en volgens alle deskundigen is het top. Mijn honden rennen wat af met z'n allen op het erf, en in Voorstellen heb ik al uitgelegd waardoor dit aantal zo is ontstaan.
1 Hond leek drachtig maar was schijn... er is geen nest gekomen dus !! En 2 waren idd nog wel jong... daar heb jij gelijk in.... maarre dat het erf te klein zou zijn voor 16 honden is dus absoluut niet waar... en wat ik al aangaf er zullen er 12 lopen daar.

Nee niet met jou eens hoor sorry, mijn honden hebben 1x24 uur met z'n allen 400m² tot hun beschikking en het is alles behalve hutje mutje zoals in Nederland de honden MOETEN leven.... zeer onnatuurlijk eigenlijk....
Sorry maar ik ben ook ff eerlijk hoor.
Fizgig
Zeer actief

Ik heb net je voorsteltopic gelezen en raad anderen aan dat ook te doen, het is een lang verhaal. En ik denk dat het erg lastig oordelen is over wat er allemaal is gebeurd, beste medeforummers, omdat we gewoon geen reet weten over het leven in Suriname. Ik ben in Ghana geweest en weet wel dat het daar allemaal héééél anders gaat dan hier. En dus kun je sommige dingen gewoon niet vergelijken en je moet er gewoon zijn geweest om het te snappen. Gezeur over vierkante meters, alsjeblieft zeg, vind je het echt interessant? Ik kan alleen maar WAUW zeggen als ik die tuin zie. Ja, lijkt me echt een straf voor die honden. Ik denk dat Cesar Millan jaloers is.

Ik zie dat iemand tegen je heeft gezegd dat je in de coffeecorner moet zijn om over je honden te kletsen. Dat klopt dus helemaal niet, in de coffeecorner bespreken we juist alles wat niet over honden gaat. Bijvoorbeeld de aanslagen in Boston, wat je graag voor ontbijt eet, hoe het gaat met het stoppen met roken en andere niet hond gerelateerde zaken. Dit forum in zijn algemeenheid is zeker dè plek waar je kunt kletsen en vertellen over je honden.

Als je over je honden wilt kletsen, maak je een topic aan. Een nieuw onderwerp. En dan moet het ook ergens over gaan, we hebben verschillende rubrieken, algemeen, medisch, gedrag, opvoeding etc etc. Dat kun je zien in het forumoverzicht. Kijk even of wat je wilt vertellen in een rubriek past en anders zet je het in algemeen. Je gaat dan naar de rubriek, bijvoorbeeld medisch, en klikt daar op 'nieuw onderwerp'. En vertelt je verhaal. En als het dus niet over honden gaat, zet je het in de coffeecorner. Voilà, weg misverstand! Hoop ik.

Vervolgens kunnen mensen reacties plaatsen en op dit forum zitten veel vrouwen die niet op hun mondje zijn gevallen. Mensen reageren vaak kritisch hier, daar moet je een beetje doorheen kijken. Ze willen graag dat er goed wordt gezorgd voor honden en dat zullen ze je laten weten ook! Soms wat minder handig, vind ik, als iemand net op het forum komt. Ik vind het hier erg leuk maar vind het soms wat te kritisch allemaal, ik kan er wel tegen, meestal, maar een nieuweling voelt zich dan misschien niet zo welkom, als die zich meteen moet verdedigen. Lijkt me wel logisch ook.

Maar ik wil graag je verhalen horen, ik mis Ghana nog steeds een beetje, de tropen en het leven in de tropen heeft best indruk op me gemaakt. Er was een keer een vrouw die in Ghana woonde op het forum, dat vond ik ook interessant om te lezen. Maar die is ook weer weg, had meestal een hele trage verbinding en dan kon ze maar heel even op het forum zijn, zo jammer. Dus vertel, vertel!

Maar als je dus wat wilt vertellen, is het handig om een nieuw topic aan te maken, zodat mensen kunnen gaan reageren. Ik weet niet of je vaker met forums hebt gewerkt maar je kunt bovenin op 'toon actieve onderwepen' klikken, en dan krijg je een lijst met alle verschillende topics waarin recent gereageerd is, alle rubrieken door elkaar. De meeste mensen gebruiken die, en als je een nieuw topic aan maakt, zien ze dat in die lijst verschijnen en kunnen dan meteen reageren. Misschien leg ik van alles uit wat je al weet, sorry dan, maar ik bespeur wat misverstanden ed.

Maar je hebt wel gelijk dat mensen soms wat negatief kunnen reageren, ik vind dat zelf niet zo geweldig, maar ja. Het kan altijd vriendelijker, is mijn idee. Geschreven tekst komt niet altijd over zoals ze is bedoeld, dat komt ook voor. Dan denk ik, léés het nou eens hardop voor, wat je schrijft, dan voel je toch dat het venijn eraf druipt. Maar het kan zijn dat dat venijn er niet in is gelegd, maar dat er alleen niet (goed) over de toon is nagedacht. En soms is het ook wel venijn en dat negeer ik eigenlijk altijd. O nee, meestal. Pff, zo, heb je meteen mijn forumervaring van de afgelopen drie jaar meegekregen. En echt, toch is het hier ontzettend leuk als je van honden houdt. Pittige discussies vind ik zelf altijd wel okee, alleen als er erg snel wordt geoordeeld vind ik het ongezellig worden. Of als er wordt geoordeeld alleen vanuit de eigen ervaringen en achtergrond, en die is niet die van iedereen natuurlijk. Ik ben meer van de tolerantie, leven en laten leven enzo. Ik stel wel vaak veel vragen en ik geef informatie ook al heeft iemand er niet om gevraagd, dat wel. Als iemand er behoefte aan heeft, merk je dat vanzelf wel. Als ze vinden dat je je er niet mee moet bemoeien, ook, haha.

Nou ja, je moet zelf je weg vinden maar ik dacht, ik leg je wat uit over hoe ik het hier ervaar. En nu mag iedereen me gaan corrigeren natuurlijk maar ik heb gezegd. Je zit dus wel op de goeie plek, op dit forum, maar in de verkeerde rubriek, en er zitten hier veel kritische mensen, die soms wat negatief zijn maar die erg veel om honden geven en waar je ook ontzettend mee kunt lachen. Echt waar.
Fizgig
Zeer actief

O ja, en de moderators grijpen hier nooit maar dan ook nooit inhoudelijk in discussies in. Ik kan me geen een keer heugen eigenlijk. De modjes op je dak krijgen, dan moet je hier echt flink je best doen hoor. Alleen als mensen te ver gaan met schelden ofzo, of persoonlijke info op het forum zetten. Als mensen beschadigd worden, dan grijpen ze in, maar dat gebeurt bijna nooit. En als er een topic in de verkeerde rubriek gaat, no problemo, dan verplaatsen ze die gewoon voor je naar de juiste rubriek. Zijn ze niet fantastisch?

@Cleva, heb je wat gevonden om over te zeuren? Je gaat me toch niet vertellen dat je niet jaloers bent op die tuin? Okee, het is de tropen, maar kijk nou eens goed. Dat is toch heerlijk voor een roedel honden. Wees nou eens blij dat er iemand op het forum komt die een interessant leven heeft. Zometeen jaag je haar weg.
Cinny

Cleva schreef:Hoe leven honden in Nederland dan?

Ik heb er 2 op 2600 m2. Niet dat moet, ofzo maar zo ruim hebben jouw honden het gewoon niet.
Daarnaast vallen er nogal wat dooien dus wat zit je nou te doen alsof het geweldig gaat?

Hallo kan het wat minder cru alsjeblieft ik ben op 18/19 en 25 maart 3 kanjertjes verloren en dat jij dat zo uitdrukt terwijl het zo KORT geleden is vind ik erg onsympathiek van je, en wel meid fijn voor jou dat je je honden in Ned 2600M² kan geven maar of ik nu 16 of 12 honden op 400M² heb is dus werkelijk niet krap en gewoon ruimmmmm zat. Dus ja mijn oudste honden wel 9 hebben het vorstelijk... de andere nesten zijn geboren in een periode dat Parvo heerst in Su en puppies zijn daar niet tegen bestand. Dus ja helaas 3 overleden door Parvo en 2 met de worp.

Dus je opmerking ''zo ruim hebben je honden het niet'' is een vreemde opmerking van jou want het is dus wel meer dan ruim zat voor 16 of 12 honden. Ze zitten niet aan de ketting dat je het moet delen en checken hoeveel dat gemiddeld is per hond... beetje scheve gedachte m.i.

Daarbij kan ik stellen dat gezien hun gezondheid en alles wat je kan checken bij me hond het dus heel goed gaat met ze en ze zijn gelukkig, dan heb ik het over mijn oudste en haar 1e nest. De nieuwe pups gaan gelukkig nu ook goed en waren alweer beter verklaard moeten nog wel wat aankomen maar zijn weer vol energie. Ik vind het ergens niet eens erg joh dat je het zo benadert, ik kijk wat kritischer en concludeer dat je het NIET bij het rechte eind hebt.

En idd je kan het totaal niet vergelijken met Nederland, daar zijn het over het algemeen HUISdieren zeer onnatuurlijk eigenlijk.... dus dat bedoelde ik met hoe ze in Ned leven.... hier leven ze echt als een roedel en vrijheid blijheid.....HEEL VORSTELIJK DUSSSSSS toedeloe.

Fizgig jij bedankt voor de tips. :)
Fizgig
Zeer actief

Alstumblieft. En Cleva is één van de weinige mannen hier. Hij is dan wel onsympathiek soms maar hij weet ontzettend veel over honden, echt zo'ouwe rot. Houdt ontzettend veel van zijn honden en kan soms wat uit de hoogte doen. Vind ik wel. Maar ik lach me ook weer suf om hem hoor, je moet het ook een beetje met een korreltje zout nemen. Hij heet Martijn trouwens. Sorry Martijn! *zoekt dekking achter bank*
Cinny

Okay ja ik moet medeforummers nog leren kennen ;)
Martijn sorry dat ik je meid noemde....
ik verneem nu dat je een man bent
Fizgig
Zeer actief

O hij is al weg, pfieuw. Hoe laat is het nu eigenlijk in Suriname? Ik kan mezelf eigenlijk beter de nachtwacht noemen hier want ik ben heel vaak 's nachts wakker, chronische insomniac helaas. Maar vanaf een uur of één wordt het hier meesal stil. We hebben een nachtbrakers twitter topic in de koffiehoek maar er zijn niet veel echte nachtbrakers behalve ik en bouvierpoedel, ook een man. En die slaapt nu weer wat beter, haha.

Maar ik lees dat je alle pups hebt gehouden van je nest. Daar heb ik ook ervaring mee, maar dan met mijn konijnen! Mijn konijnen kregen twee nestjes achter elkaar (door mijn onwetendheid over konijnen). En toen had ik er dus 11! De ouders gingen allebei dood toen de jongen nog maar een paar maanden oud waren. De een had snot en de ander een abces. De jongen kregen ook snot en daarom kon ik ze niet van de hand doen. Ik wilde geen zieke konijn weggeven, ook al weet ik dat heel veel babykonijntjes die in dierenwinkels worden verkocht, snot hebben. En ik kan je zeggen, ik heb er nu nog 6, ze zijn allemaal 2,5 jaar oud en gezond maar it was a hell of a ride. Anderhalf jaar lang heb ik ze antibiotica moeten geven en ze hebben het dus niet allemaal gehaald.

En morgen ga ik eindelijk een afspraak maken om ze te laten castreren zodat ze samen kunnen leven. Door die snot en andere oorzaken, had ik dat nog niet laten doen en zonder castratie vechten konjnen de hele tijd. Ze leven nu dus in (hele ruime) rennen apart en nog binnen ook. Zo ideaal is dat niet natuurlijk maar we hebben hier geen tuin, alleen een heel winderig dakterras. Door de snot trekken ze al teveel kou niet.

Het is niet niks, zo'n groep dieren hebben en je doet je best, ja toch! Maar soms heb je van alles tegelijkertijd aan de hand en moet je zo'n beetje kunnen goochelen. Maar het moet, dus je doet het. Het kost me veel geld, maar ik zou ze echt niet meer kunnen missen. Geen enkele. Alleen als mijn inkomen heel drastisch zou veranderen, zou ik over herplaatsen nadenken. Ik heb de ruimte voor ze, we wonen in een antikraakpand wat onwijs groot is. En ze hebben veel ruimte, speelgoed, knuffels, dekentjes, rammelaars etc om zich bezig te houden. Ze hebben zelfs allemaal een hondenhok, het zijn grote konijnen. Op een dag hoop ik een tuin te hebben met een groot grasveld en dan wil ik ze zien rennen en springen. Ik wil ze gewoon een goed leven geven maar ik kan geen ijzer met handen breken en je maakt er het beste van. Ik weet nu wel zo'n beetje alles wat er te weten valt over konijnen, stoomcursus door die grote groep. Ik heb er allerlei vaardigheden door opgedaan. Dat was niet altijd leuk, soms zelfs traumatisch. Maar zo gaat het, ik neem mijn verantwoordelijkheid gewoon en zorg voor diegene die onder mijn hoede vallen. Tot hun dood, zo goed als ik kan. Het klinkt of jij dat ook doet.

Ik ben wel benieuwd wat je allemaal meemaakt daar met je honden. Zijn er eigenlijk bijvoorbeeld nog wilde dieren die in je tuin komen? Of vogels, vroeg ik me af? Daar hebben wij hier natuurlijk heel weinig mee te maken. En slangen, heb je die ook veel? Ik vind het maar dapper als je als Nederlander in de tropen gaat wonen, hier heb je alleen pissebedden en zilvervisjes om van te schrikken maar daar zijn de insecten formaat Jurassic park.
Cinny

Ja ik vond al dat je laat op bent maar ik snap het nu... we schelen nu 5 uur met Ned, bij mij 5 uur vroeger... ik ga er wel 00 uur in want ik moet morgen een ritje rijden, ik rij voor de lol taxi whahahha ja huh dan kan ik toeren door Su en wordt mijn benzine gedekt MOOI toch. Ik rij alleen voor de buren ! .

Mijn honden vermaken zich als roedel al goed en wanneer ik op het achterbalkon zit sla ik het allemaal gade en vermaak me kostelijk. Gewoon hoe ze onder elkaar zijn en doen...

Nou door mijn erf lopen idd ook wel eens andere dieren verdwaald rond en die worden gewoon allemaal gedood door mijn honden.... katten, leguanen enz wat dat betreft merk je meteen dat het jachthonden zijn... maar van tijd tot tijd moet ik idd wel eens een kadaver verwijderen, de katjes vond ik erg sneu...

Ik ben al van alles IN huis ook notabene tegen gekomen van vleermuis tot bananenspin... leguaan... slang nog niet... maar wel in de sloot en een krokodil met babytje, nou hier eten ze dat dus gewoon OP... wie ik ...nee ik eet niets dat ogen of een hartje heeft gehadm verwar het niet met een veganist dus... ik eet puur geen vis en vlees, gebruik dus wel zuivel en producten dus die van dieren afkomen, doet een veganist niet... en een vegetariër eet ook geen eieren Ik wel.

Tussendoor had ik een ritje en zie dat ik dit nog nniet had verzonden...
Fizgig
Zeer actief

Hee grappig, ik eet ook vegetarisch. En vegetariërs eten gewoon eieren hoor. Tenminste, als je heel precies wilt zijn, ben je dan, net als ik trouwens, een lacto-ovo vegetariër, jawel, zo heet dat!

Brr, fijn zo'n dierentuin in huis. Nou ja, dieren vind ik leuk maar insecten niet! Tja en honden die half wild zijn, jagen natuurlijk op alles wat leeft, behalve andere honden misschien. En ik denk dat je buren heel raar op zouden kijken als je een enorme schutting om je tuin zou zetten. Dus ja, dat komt er wel eens een beestje om wat niet helemaal de bedoeling was. Fijn dat je geen slangen hebt want dat is wel linke soep voor een hond. Komen die dan niet tevoorschijn in de regentijd? Dat gebeurde in Ghana wel en daar ben ik een keer een slang tegen gekomen, brr, gelukkig was ie net zo bang voor mij als ik voor hem. Eten ze krokodil in Suriname, dat wist ik niet. Of alleen de baby's, brr, die zijn natuurlijk wat malser. Nou ja, er zullen er ook wel veel zijn? In de VS worden ze ook vaak in tuinen van mensen gevonden en afgemaakt. Daar zien ze ze als een soort ongedierte.

Veel plezier met taxi rijden, lijkt me niks vervelend, een beetje door Suriname tuffen!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat een berhaal zeg!

en over ruimte ga ik niet zeuren. iedereen heeft daar zijn eigen idee over en zeker in een ander land is het ook weer anders. hier hebben 2 hondjes 400m2 en daar zal geen derde bijkomen en bij jou is dat weer anders.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Cinny schreef:Jawel ze behoren ook hier 3 inentingen te krijgen de jaarlijkse herhaalprik en optijd ontwormen... maar veel doen dat niet... ik ben een Hagenees die geëmigreerd is naar Suriname ;) heb me voorgesteld in het voorstel hoekje.

Ja mijn honden leven hier wel vorstelijk... 400m² erf als vrije loopruimte tot hun beschikking, 2x per dag ff kort aanlijnen ivm voedertijd en voor de rest leven ze hoe ze in de open natuur ook zouden leven -ongeveer-

Ik heb ook een zwerfhondje van de Luchthaven in Su meegenomen toen ik van Aruba terug kwam, ze heet Ruba... we schatten haar op 8 mndn oud ongeveer....
Ik ging naar Aruba voor 2 weekjes en kwam haar daar tegen op de luchthaven bij vertrek vanuit Su.... ik nam mij voor dat als ik terug zou komen en ze er nog zou zijn ze van mij zou worden.... ze was er nog en te bedenken dat alle zwerf honden er wordne verwijderd, we hadden geluk... ik zag haar van 30 meter afstand en riep haar meteen bij haar nieuwe naam en ze sprintte op mij af mijn armen in.... we zijn onafscheidelijk ze is mijn tienertje.... ;)
Afbeelding
Ik heb de rest nog niet gelezen, maar de hond op deze foto heeft demodex. Ik heb zelf ook een aantal (ex) zwerfhonden waarvan een met demodex en dat is vaak zichtbaar in het begin bij de poten. Als ik jou was zou ik het na laten kijken door een dierenarts want het moet wel behandeld worden
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moet niet aan 16 honden denken :shock: als ik daarmee wil doen wat mijn honden ik graag doen dan kom ik per dag zo'n 48 uur tekort. Om over de kosten van voer maar niet te denken...:o
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Waar ik nu eigenlijk nieuwsgierig naar ben is hoe je het straks toch gaat doen met 13 loopse teven. Je zegt dat de mannen gecastreerd zijn en geen andere reuen toelaten op het erf. Wat ik weet (en ik kan me vergissen dus laat het me aub weten als ik het mis heb) is dat er bv in de asiels in Spanje en Griekenland tot de dood geknokt wordt als er loopse teven in de buurt zijn.
Andersom geloof ik ook zomaar dat de dames gaan uitbreken tijdens hun loopsheid. Al zal het er maar twee lukken dan heb je weer twee nesten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, mijn drie honden moeten het met een flat doen en een balkon.
Ga wel twee keer per dag met de honden naar het bos. Maar mij lijkt het wel ideaal zo grote tuin.
Niet iedereen heeft 2600m2 tot zijn beschikking.
Lijkt me ook fijn maar niet haalbaar voor ons. Dus we doen het maar met de ruimte die we hebben, het kan altijd nog slechter. En ach buiten de wandelingen slapen mijn meiden toch daar hebben ze niet veel ruimte voor nodig. Hahahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

malinois schreef:Moet niet aan 16 honden denken :shock: als ik daarmee wil doen wat mijn honden ik graag doen dan kom ik per dag zo'n 48 uur tekort. Om over de kosten van voer maar niet te denken...:o
Dat vangen ze zelf, katten en leguanen :Q:
Cinny

Ik geef de teefjes dit keer allemaal een prikpil... maar bv Waffie wordt wel geholpen. Mm mijn honden de 3 reutjes schrikken de andere vreemde reutjes af....maar je hebt gelijk......
Over Ruba de wonden zijn wel bijna weer weg maar zal het navragen daar het niet helemaal weg is bedankt voor de tip !
Malinois mijn honden vermaken zich vooral in de roedel en ik ben ook 4 uur zeker met ze per dag qua voeren verzorgng,aandacht en knuffels geven... en huh ja voer is net zoveel als mijn maandelijkse vaste last MAAR dat heb ik er voor over... Ik woon niet verkeerd en zolang de rekeningen zijn betaald de ijskast gevuld is, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar je hebt wel gelijk de aandacht die je 1 hind kan geven lukt niet bij 16 tegelijk... maar wegdoen was geen optie gezien de keuze die ik had [allemaal mensne waarbij ik dat afgelopen jaar al had gezien dat ze hindjes verloren.... nou laat dan maar zitten weetje]

Hier zijn ze anders met de dieren, hier hoort de hond bij je inboedel en in Ned zijn we gewend dat het een gezinslid eigenlijk is... wij ontwormen meteen, vaccinaties allemaal optijd alles checken we ... in Su hebben velen ene hond is het een teefje die drachtig is wordt er niet veel extra zorg aan besteed met alle gevolgen van dien... en als de pups er zijn wordt er niet ontwormd en dat hele nesten uitsterven lijkt men normaal te vinden.... dat ik van mijn 9 pups 3 ben verloren aan Parvo schijnt nog knap te zijn want normaal sterft het hele nest... mmm de verzorging was ook zeer intensief en JAWEL een dagtaak... had ik naar een werkgever gemoeten dan ...... Ik ben eigen ondernemer en alles begeeft zich op mijn eigen grond dus ben veel thuis nen op het erf aanwezig. Kijk dat is wel weer een compensatie dat ik tenminste 1x24 uur bvs een blik op de honden kan werpen.
Cinny

gonnie schreef: Maar mij lijkt het wel ideaal zo grote tuin.
Niet iedereen heeft 2600m2 tot zijn beschikking.

Nee de meesten mensen in Nederland mogen zelfs blij zijn als ze überhaupt een tuin hebben, de 2600m² betreft iemand van Ned ik zelf heb 400m² voor de honden als vrije loopruimte.
En in Ned was ik eigenlijk al ontzettend blij dat ik in Den Haag een huis met 133m² tuin had. toevallig kom ik hier mensen tegen met flinke lappen tuin die in Ned wonen.

Ik heb er btw over nagedacht en weetje wanneer een ruimte te klein is.... wanneer het overmatig naar plas gaat ruiken... tijdens de Parvo heb ik ze allemaal aan de ketting moeten houden en gescheiden van elkaar op het overdekte terras waar alles echt te ontsmetten is enz enz.. maar dan merk je dat 16 honden op 100m² te klein is..... maar op hun erf merk je nauwelijks er wat van..... de verhouding klopt.

Maar nogmaals hoe de honden bij mij leven in Su is totaal niet te vergelijken met hoe mijn hond in Ned leefde, dat was een HUISdier en hier leven ze 1x24 uur OP het erf met hun soortgenootjes. Daarbij hebben ze ook nog de functie Bewaking ;-)
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nee de meesten mensen in Nederland mogen zelfs blij zijn als ze überhaupt een tuin hebben, de 2600m² betreft iemand van Ned ik zelf heb 400m² voor de honden als vrije loopruimte.
En in Ned was ik eigenlijk al ontzettend blij dat ik in Den Haag een huis met 133m² tuin had. toevallig kom ik hier mensen tegen met flinke lappen tuin die in Ned wonen.

Als iemand alles zo kritisch bekijkt,dan zou het meerden deel van de mensen geen hond mogen houden. :eek:
Ik ben in de stad al lang blij dat ik uiteindelijk een huis met tuin heb kunnen krijgen.
Maar hey,als ik hier de schutting uit loop heb ik een tuin van een paar kilometer.
Paden,De Ijssel,weilanden,bos,parken......Je kunt hier prachtig wandelen.Je bent zo uren weg hoor.

Volgens mij is het hier ook de bedoeling dat je je hond uit laat :wink: daar gaat het om.
Het is hier niet te klein,als je een grote hond hebt moet je er gewoon meer mee gaan lopen.
Thuis gekomen liggen ze te luieren........

En natuurlijk zou ik ook een hele grote tuin willen,maar dat zit hier alleen maar bij een woning van 7 ton :ugh: Ik weet niet hoe het met jou zit maar dat heb ik niet in mijn spaarpot :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”