Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondsdolheid in Spanje
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hondsdolheid in Spanje
Ik hoorde het net op het nieuws inderdaad....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Groetjes, Terry
Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar niet bij honden... dat is in elk land wel zo ongeveer die plicht en dat het voorkomt (vleermuizen bijv.)silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Altijd laten enten, als je naar het buitenland gaan. Of het nu België, Frankrijk, Spanje, of om Italië gaat.silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)
Da in het buitenland ook geen lieve hondjes, katjes en aardige diertjes aaien. Laatst is er iemand met rabiës uit het buitenland terug gekomen. Nog geen nieuws meer over gehoord. Rabiës is dodelijk!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat was niet uit een europees land en die man is overleden inmiddels wat ik begrepen heb.nyckle schreef:Altijd laten enten, als je naar het buitenland gaan. Of het nu België, Frankrijk, Spanje, of om Italië gaat.silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)
Da in het buitenland ook geen lieve hondjes, katjes en aardige diertjes aaien. Laatst is er iemand met rabiës uit het buitenland terug gekomen. Nog geen nieuws meer over gehoord. Rabiës is dodelijk!
Ja het kwam natuurlijk nog steeds voor in europa maar niet bij honden.

-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Wij in Europa zijn niet meer gewend aan rabiës. Deze man die jammer genoeg is overleden, was wel door een Thais hondje gebeten.malinois schreef:Dat was niet uit een europees land en die man is overleden inmiddels wat ik begrepen heb.nyckle schreef:Altijd laten enten, als je naar het buitenland gaan. Of het nu België, Frankrijk, Spanje, of om Italië gaat.silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)
Handen thuis dus als je naar verwegistan gaat!
Jep, altijd laten enten.nyckle schreef:Altijd laten enten, als je naar het buitenland gaan. Of het nu België, Frankrijk, Spanje, of om Italië gaat.silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)
Omdat ik in Duitsland woon ken ik hier de wetgeving, van de andere landen weet ik het niet, hier in Duitsland mogen ze zelfs je hond afmaken als je geen geldige enting en/of entpas hebt. (Ook al ben je op doorreis).
Overigens zijn hier in 2009 nog drie mensen besmet geraakt met rabiës waarvan er twee zijn overleden.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Maar wel bij vossen, en die kunnen honden bijten als ze dol zijn.....malinois schreef:Dat was niet uit een europees land en die man is overleden inmiddels wat ik begrepen heb.nyckle schreef:Altijd laten enten, als je naar het buitenland gaan. Of het nu België, Frankrijk, Spanje, of om Italië gaat.silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Contacteer:
een hondje uit Marokko schijnt de oorzaak tezijn.. was volgens mij een paar jaar geleden ook al.
Helaas zal dit voor de spaanse autoriteiten wel weer een prima aanleiding zijn om zoveel mogelijk honden te doden.
Helaas zal dit voor de spaanse autoriteiten wel weer een prima aanleiding zijn om zoveel mogelijk honden te doden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja alles kan maar dat is niet iets wat nou dagelijks gebeurdtekkel schreef:Maar wel bij vossen, en die kunnen honden bijten als ze dol zijn.....malinois schreef:Dat was niet uit een europees land en die man is overleden inmiddels wat ik begrepen heb.nyckle schreef:Altijd laten enten, als je naar het buitenland gaan. Of het nu België, Frankrijk, Spanje, of om Italië gaat.silvester schreef:Ook voor Duitsland geldt een inentings plicht, ook hier komt nog gewoon rabiës voor. (Die plicht geldt ook als je allleen al op doorrijs bent hier in Duitsland)

Overigens heb ik altijd mijn honden al rabiës geënt

- iones
- Zeer actief
Mijn honden gingen afgelopen jaar mee naar Duitsland en dan is rabiës enten gewoon verplicht. En dat is dan ook gebeurd. Ik geloof dat de vaccinatie 3 jaar actief is.
Er staat in de OP "voor mensen levensbedreigend". Dat is voor dieren ook.
Volgens mij is er toch ook geen behandelmethode voor, of wel?
Ik vrees dat de honden in Spanje het nu massaal gaan ontgelden... en ook de katten. Want die kunnen het evengoed krijgen.
Er staat in de OP "voor mensen levensbedreigend". Dat is voor dieren ook.
Volgens mij is er toch ook geen behandelmethode voor, of wel?
Ik vrees dat de honden in Spanje het nu massaal gaan ontgelden... en ook de katten. Want die kunnen het evengoed krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen