Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezinsuitbreiding

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Gezinsuitbreiding

Ongelezen bericht door fungus »

Binnen 6 of 7 weken (als alles goed blijft gaan) zal er een pupje ons komen versterken. Het wordt terug een Sheltie van dezelfde mama als onze reu Ike.

We hebben even getwijfeld omdat Ike en Gipsy zo goed overeen komen. Maar ach, het zijn stabiele honden, dus ze kunnen heus wel een extra hondje aan. Ike is er ondertussen bijna 4 en Gipsy 6. Ike doet het goed met andere honden, ook al is hij soms wel heel direct in zijn communicatie. En Gipsy negeert honden die ze niet moet.

Zie het volledig zitten: 's morgensvroeg opstaan voor zindelijkheidstrain ing en in weer en wind terug trainen . Ben wel heel benieuwd hoe het wandelen met 3 honden zal gaan. En hoe we ons zullen behelpen op onze reizen. Want de achterbank zal sowieso vol honden liggen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Gezinsuitbreiding

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Proficiat! Wat leuk!

Succes met wachten en veel plezier met de voorpret! :cheer:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wat leuk, gefeliciteerd!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd :ok:
Je hebt de smaak wel te pakken gekregen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

ranetje schreef:Gefeliciteerd :ok:
Zoiets dacht ik ook. Ik weet de discussie rond Ike nog wel ;)

Leuk voor je Fungus! Geniet er van :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Gefeliciteerd. :cheer:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Leuk! gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
fungus
Zeer actief

Nanna schreef:Leuk! het wordt iig een driekleur als ik het zo bekijk ;-)
Dat denk ik wel ja :lol1: . Vind het persoonlijk ook de mooiste Shelties. Nu nog 2 weekjes geduld om ze te mogen bezoeken. En dan nog een paar weken tot de definitieve keuze. Gelukkig zijn onze eisen beperkt. En ik vind het sowieso moeilijk om objectief een pup te kiezen. Laat ons zeggen dat ik op mijn gevoel zal afgaan.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Leuk, gefeliciteerd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
fungus
Zeer actief

We hebben zeker de smaak te pakken. Maar dat was eigenlijk al redelijk snel zo. De echte klik is er gekomen toen Ike zijn puberteit voorbij was. Dan ben ik pas echt beginnen genieten van hem. De eerste 6 maand zeker ook hoor, maar zijn puberteit was voor mij veel moeilijker. Maar een moeilijkere puber groeide uit tot een partner in crime en een hond waar ik overal mee kan komen. Supersociaal, sportief, grappig en enorm lief en gehoorzaam. En die periode was voor mij een ongelofelijke les in zelfbeheersing, relaxatie, hondentaal en leren consequent te zijn. Een betere hond om te beginnen had ik me echt niet kunnen voorstellen.
En ons adoptieteefje Gipsy is zo'n schatje en een gemakkelijke hond, dat ik er eigenlijk niets kwaad over kan zeggen. Ze is een tikkeltje eigenwijs, maar ze is er toch maar in geslaagd om direct in ons ritme mee te gaan, zonder veel moeite. Toen ze ze bij ons toekwam was ze veel te dik, lui en een tikkeltje depri. Ook vrij angstig. Maar ze is daar allemaal snel bovenop gekomen. Ze kon ook helemaal niets van commando's, maar heeft die heel snel opgepikt. Ze heeft een enorme drive gevonden. In die zin, dat we haar soms zelf moeten afremmen. Want eens ze op dreef is, gaat ze er helemaal voor.
Het is de ideale combinatie... en toch vind ik dat er nog plaats is voor een derde hond. Honden hebben me gemaakt tot wie ik nu ben. Ik voel me een stabieler, zekerder en rijker persoon.
fungus
Zeer actief

Shibby schreef:
Zoiets dacht ik ook. Ik weet de discussie rond Ike nog wel ;)

Leuk voor je Fungus! Geniet er van :ok: :ok: :ok:
Die discussie was op geen enkel moment één met de voetjes op de grond. Als ik er nu op terug kijk, kan ik me nog steeds ergeren, ondanks ik een veel rustiger persoon ben geworden. Er is toen heel zwaar op de man gespeeld. En wat ben ik blij dat ik me toen niet heb laten overhalen.

Of je nu werkloos bent, halftime werkt of voltijds: het maakt geen bal uit voor de relatie met je hond. Het is zelfs niet de tijd die je met je hond doorbrengt. Het gaat hem vooral om de kwaliteit van de tijd. En eigenlijk is dat in elke relatie zo. Of dat nu mens-hond of mens-mens is. Tien minuten sporten kan voor je relatie met jouw hond meer betekenen dan uren wandelen, knuffelen op de bank of whatever wat. Een sport zoals dogfrisbee gaat over vertrouwen in je hond en vertrouwen van de hond in jou. Je leert elkaars lichaam en beweging kennen en het is goed voor de psyche van beiden.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Gefeliciteerd met de komst van jullie nieuwe maatje!
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding, zal vast goed gaan, leuke combi qua ouders ook :ok:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Gefeliciteerd !!! :D

Zo te zien zijn die van jou en mij dan bijna even oud, die van mij is afgelopen zondag geboren.
Kunnen we die van elkaar een beetje volgen in de ontwikkeling , een Duitser is natuurlijk heel anders dan een Sheltie ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
fungus
Zeer actief

** Angela ** schreef:Gefeliciteerd !!! :D

Zo te zien zijn die van jou en mij dan bijna even oud, die van mij is afgelopen zondag geboren.
Kunnen we die van elkaar een beetje volgen in de ontwikkeling , een Duitser is natuurlijk heel anders dan een Sheltie ;)
Het zijn beiden echte herdershonden hé. Ik vind dat het verschil nogal meevalt :E: . Onze reu denkt soms echt wel dat hij een Duitse Herder is. Desondanks weegt hij drie keer minder dan de meeste :jank:
fungus
Zeer actief

suzan25 schreef:Gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding, zal vast goed gaan, leuke combi qua ouders ook :ok:
Ken je de ouders?
fungus
Zeer actief

Inge O schreef:je bent op de goede weg, fungus, daarna nog een hondje of drie erbij en het wordt nog wat met je :E: :mrgreen: (ik heb er zes natuurlijk).
Moesten we wat meer ruimte hebben is er zeker nog plaats :E: . Maar toch maar een beetje realistisch blijven. 3 honden zal al een hele uitdaging zijn. En het beperkt ons jammer genoeg wel wat in onze keuze van huisjes/hotels voor op reis. Maar ach, zelfs daar zijn er oplossingen voor.
Ben heel erg benieuwd naar de interactie tussen de 3 honden. Vind het eigenlijk echt wel spannend.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik heb mij destijds wel vergist in jou / jullie en heb ook flink zitten meerellen in dat topic. Een hond zolang alleen laten tijdens werkdagen (8 uur per werkdag ging het destijds geloof ik om) vind ik op zijn zachtst gezegd nog steeds geen ideale situatie, maar jij compenseert die verloren tijd wel heel goed door onder andere lekker te sporten met je honden. En dat doe je erg goed vind ik.

Veel plezier met de nieuwste aanwinst alvast.
fungus
Zeer actief

Muk schreef:Ik heb mij destijds wel vergist in jou / jullie en heb ook flink zitten meerellen in dat topic. Een hond zolang alleen laten tijdens werkdagen (8 uur per werkdag ging het destijds geloof ik om) vind ik op zijn zachtst gezegd nog steeds geen ideale situatie, maar jij compenseert die verloren tijd wel heel goed door onder andere lekker te sporten met je honden. En dat doe je erg goed vind ik.

Heel mooi om dat toe te geven! Je bent een van de eerste. Vind ik fijn. Toch blijft het me fascineren waarom jij het in ons geval geen ideale situatie vindt. De ideale situatie is toch één waarbij baasjes en hondjes gelukkig zijn?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

fungus schreef:
Muk schreef:Ik heb mij destijds wel vergist in jou / jullie en heb ook flink zitten meerellen in dat topic. Een hond zolang alleen laten tijdens werkdagen (8 uur per werkdag ging het destijds geloof ik om) vind ik op zijn zachtst gezegd nog steeds geen ideale situatie, maar jij compenseert die verloren tijd wel heel goed door onder andere lekker te sporten met je honden. En dat doe je erg goed vind ik.

Heel mooi om dat toe te geven! Je bent een van de eerste. Vind ik fijn. Toch blijft het me fascineren waarom jij het in ons geval geen ideale situatie vindt. De ideale situatie is toch één waarbij baasjes en hondjes gelukkig zijn?
Ik denk dat jullie honden bij jullie prima zitten en dat er een goede match is tussen hond en baas. Maar het zo lang alleen zitten van een hond (8 uur per dag tijdens de werkdagen zoals in het allereerste topic het geval was) vind ik helemaal niks. Een hond hoort in mijn ogen niet zo lang alleen te zitten omdat het een roedeldier is. Dát was destijds voor mij de hoofdreden om het geen ideale situatie te vinden. En je koos ook nog voor een werkras met veel energie. Jullie hebben het goed opgepakt en de honden zitten prima bij jullie, maar zo lang alleen zitten vond en vind ik niet ideaal voor een hond. Nu heeft Ike er een maatje bij en straks nog eentje, dat maakt wel dat het alleen zitten minder speelt omdat ze elkaar hebben.

Mocht iemand nu een soortgelijk topic openen, dan zal ik dat alleen zijn wel benoemen, maar ik zal er zeker niet meer zo hard oordelend op ingaan als destijds. Want jij hebt mij toch ook wel de ogen geopend dat het niet standaard foute boel is, maar dat ook in zulke situaties een hond wel degelijk een prima leven kan hebben. Sterker nog, ik denk ook wel dat je veel meer doet dan de gemiddelde hondenbezitter en ook dat had ik van te voren niet verwacht. Ik heb zelf jarenlang in een dierenasiel gewerkt en heb vooral de verkeerde dingen gezien. Daar ben ik behoorlijk sceptisch van geworden en heb dan ook snel mijn oordeel al klaarstaan. En dat is niet eerlijk en netjes naar de ander. Het spijt mij dan ook dat ik je destijds zo heb hard heb veroordeeld en hoogstwaarschijnlijk ook nog flink op de man heb gespeeld. Dat had ik niet moeten doen.
fungus
Zeer actief

Muk schreef:
fungus schreef:

Ik denk dat jullie honden bij jullie prima zitten en dat er een goede match is tussen hond en baas. Maar het zo lang alleen zitten van een hond (8 uur per dag tijdens de werkdagen zoals in het allereerste topic het geval was) vind ik helemaal niks. Een hond hoort in mijn ogen niet zo lang alleen te zitten omdat het een roedeldier is. Dát was destijds voor mij de hoofdreden om het geen ideale situatie te vinden. En je koos ook nog voor een werkras met veel energie. Jullie hebben het goed opgepakt en de honden zitten prima bij jullie, maar zo lang alleen zitten vond en vind ik niet ideaal voor een hond. Nu heeft Ike er een maatje bij en straks nog eentje, dat maakt wel dat het alleen zitten minder speelt omdat ze elkaar hebben.

Mocht iemand nu een soortgelijk topic openen, dan zal ik dat alleen zijn wel benoemen, maar ik zal er zeker niet meer zo hard oordelend op ingaan als destijds. Want jij hebt mij toch ook wel de ogen geopend dat het niet standaard foute boel is, maar dat ook in zulke situaties een hond wel degelijk een prima leven kan hebben. Sterker nog, ik denk ook wel dat je veel meer doet dan de gemiddelde hondenbezitter en ook dat had ik van te voren niet verwacht. Ik heb zelf jarenlang in een dierenasiel gewerkt en heb vooral de verkeerde dingen gezien. Daar ben ik behoorlijk sceptisch van geworden en heb dan ook snel mijn oordeel al klaarstaan. En dat is niet eerlijk en netjes naar de ander. Het spijt mij dan ook dat ik je destijds zo heb hard heb veroordeeld en hoogstwaarschijnlijk ook nog flink op de man heb gespeeld. Dat had ik niet moeten doen.
Zo begrijp ik het inderdaad beter. In asielen zal je inderdaad ook heel vaak het verkeerde gezien hebben - jammer genoeg. En nogmaals: ik vind het heel knap dat je je mening wat wil nuanceren. Het siert je als persoon.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En toch .....

Ik zie het hier gebeuren vlakbij bij meerdere mensen gebeuren.
Beiden hele dagen thuis, willen perse een hond want o zo leuk

Hond komt het terrein niet eens af , of moet het met plassen poepen en weer terug doen

Dat vind ik vele malen erger dan dat iemand gaat werken en de hond 8 uur op een dag alleen zit.
Mits dat die dan ook goed uitgelaten word.

Toen ik nog alleen woonde zaten ze hier ook 8-9 alleen.
Maar al mijn vrije tijd ging wel in de honden zitten.

Wandelen, fietsen , 3x per week trainen op de hondenclub enz.

Nu werk ik minder en woon ik samen. Maar nog steeds ben ik hele dagen met ze bezig.
Ik ga zelfs snachts als ik om 12 of 1 uur klaar ben nog een uitgebreide ronde fietsen, dat ik dan om 4 uur snachts pas thuis ben geeft helemaal niets.

Dat deed ik overigens ook al toen ik nog alleen was

T is maar net waar je prioriteiten liggen ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
fungus
Zeer actief

** Angela ** schreef:En toch .....

Ik zie het hier gebeuren vlakbij bij meerdere mensen gebeuren.
Beiden hele dagen thuis, willen perse een hond want o zo leuk

Hond komt het terrein niet eens af , of moet het met plassen poepen en weer terug doen

Dat vind ik vele malen erger dan dat iemand gaat werken en de hond 8 uur op een dag alleen zit.
Mits dat die dan ook goed uitgelaten word.

Toen ik nog alleen woonde zaten ze hier ook 8-9 alleen.
Maar al mijn vrije tijd ging wel in de honden zitten.

Wandelen, fietsen , 3x per week trainen op de hondenclub enz.

Nu werk ik minder en woon ik samen. Maar nog steeds ben ik hele dagen met ze bezig.
Ik ga zelfs snachts als ik om 12 of 1 uur klaar ben nog een uitgebreide ronde fietsen, dat ik dan om 4 uur snachts pas thuis ben geeft helemaal niets.

Dat deed ik overigens ook al toen ik nog alleen was

T is maar net waar je prioriteiten liggen ;)
Zo ken ik jammer genoeg meer honden die amper buiten komen. Maar bon, het baasje werkt geen fulltime. Dus allicht heeft hij/zij zeker geen aandacht tekort. De meeste mankeren wel beweging.

En als je kijkt naar de noden van een moderne hond, komt beweging in mijn opinie VOOR affectie. Met affectie geef je je honden alleen meer energie. Die moet er op een bepaalde manier toch uit geraken? Begrijp me niet verkeerd: wij hebben ook onze knuffelmomentjes, maar beweging is prioriteit. Daarna discipline en structuur en wat mij betreft is het pas daarna de factor affectie.
fungus
Zeer actief

Dit is momenteel mijn favoriet - puur op het gevoel

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Is uiteraard schattig :I:
Hoe zien de anderen er uit? :wink:

Gevoel helpt je soms al wel een heel eind op weg :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fungus
Zeer actief

ranetje schreef:Is uiteraard schattig :I:
Hoe zien de anderen er uit? :wink:

Gevoel helpt je soms al wel een heel eind op weg :D
Boven fotoke van mama met de pups. Zijn allemaal tricolors.
ranetje
Zeer actief

fungus schreef: Boven fotoke van mama met de pups. Zijn allemaal tricolors.
Ja maar deze is apart gefotografeerd :lol1:
Die andere zijn alleen maar veel kleiner om naar te kijken :tongue:
Afbeelding
fungus
Zeer actief

ranetje schreef:
http://www.ofthefivecolors.be :engel:
ranetje
Zeer actief

fungus schreef:
ranetje schreef:
http://www.ofthefivecolors.be :engel:
:ok:
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Nog steeds mijn favorietje

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”