Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe avonturen in huize Chez Lieke
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nieuwe avonturen in huize Chez Lieke
En zo is mijn roedel sinds woensdag weer met twee honden uitgebreid. Corgi Apple en Collie Mila hebben hun intrede gedaan.
De eerste dagen ben ik druk bezig geweest met alles in goede banen te leiden. Apple is een ontzettende Pietje Bell met adhd en zo brutaal als de beul. Duikt onverdroten in elke plomp die ze ziet, zit vol streken en Bonnie heeft ‘r dus direct in haar hart gesloten. Kyra werd de eerste dag starnakel gek van d’r en heeft haar een paar keer flink op haar kop gegeven. Speeltjes voor de neus van mijn grande dame wegkapen worden niet, ik herhaal NIET, op prijs gesteld. Ik heb de speelgoeddoos dus maar voorlopig opgeborgen.
Lyndie heeft dat corgigeweld even vol verbazing aangekeken maar besloot dat een goed voorbeeld goed navolgen doet. Dus nu duiken ze met z’n tweeën in elke prutsloot. Heel fijn. Ik vrees Lyndie’s haar zorgvuldig gecoiffeerde coupe voorgoed naar de maan is.
Mila is een ander chapiter. Lief beest. Uiteraard, ’t is een collie. Maar voor een collie is ze uitzonderlijk humorloos en leeft alleen maar om Iets met de Baas te Doen. Andere honden lopen bij deze missie alleen maar in de weg en dienen dus weggesnauwd te worden. ’t Lijkt wel een mechelaar.
Deze mentaliteit heeft haar ook al in botsing gebracht met Kyra, die vindt dat ballen van háár zijn. Resultaat: 1x per dag een aparte ronde met één van deze dames zodat er met De Bal kan worden gespeeld zonder bloedbaden.
’t Eten geven is bijkans een militaire operatie. Hoewel mij verzekerd is dat beide dames kieskauwers zijn, is dat hier niet te merken. Sterker nog, ik moet alle honden op een vaste plaats neerpoten, met dreigende stem ‘Blijf’ brullen en één voor één te eten geven. Anders duiken ze in elkaars bak. Mila had dat de eerste keer bij Lyndie gedaan, die vol verbijstering over zo’n brutaliteit achteruit deinsde. En dus haar maaltijd miste.
Ik moet zeggen, dat ze het nu door beginnen te krijgen. Verder loopt alles op rolletjes. Ik kan ze gewoon los laten, ze luisteren prima naar me. Alleen weigert Mila vooralsnog met Nick mee te gaan.
Maar ik verwacht dat dit na een week ook wel zal veranderen.
Kortom, het is hier weer lachen, gieren en brullen.
Ik wil trouwens ook een corgi. Ze zijn toch leuk.
De eerste dagen ben ik druk bezig geweest met alles in goede banen te leiden. Apple is een ontzettende Pietje Bell met adhd en zo brutaal als de beul. Duikt onverdroten in elke plomp die ze ziet, zit vol streken en Bonnie heeft ‘r dus direct in haar hart gesloten. Kyra werd de eerste dag starnakel gek van d’r en heeft haar een paar keer flink op haar kop gegeven. Speeltjes voor de neus van mijn grande dame wegkapen worden niet, ik herhaal NIET, op prijs gesteld. Ik heb de speelgoeddoos dus maar voorlopig opgeborgen.
Lyndie heeft dat corgigeweld even vol verbazing aangekeken maar besloot dat een goed voorbeeld goed navolgen doet. Dus nu duiken ze met z’n tweeën in elke prutsloot. Heel fijn. Ik vrees Lyndie’s haar zorgvuldig gecoiffeerde coupe voorgoed naar de maan is.
Mila is een ander chapiter. Lief beest. Uiteraard, ’t is een collie. Maar voor een collie is ze uitzonderlijk humorloos en leeft alleen maar om Iets met de Baas te Doen. Andere honden lopen bij deze missie alleen maar in de weg en dienen dus weggesnauwd te worden. ’t Lijkt wel een mechelaar.
Deze mentaliteit heeft haar ook al in botsing gebracht met Kyra, die vindt dat ballen van háár zijn. Resultaat: 1x per dag een aparte ronde met één van deze dames zodat er met De Bal kan worden gespeeld zonder bloedbaden.
’t Eten geven is bijkans een militaire operatie. Hoewel mij verzekerd is dat beide dames kieskauwers zijn, is dat hier niet te merken. Sterker nog, ik moet alle honden op een vaste plaats neerpoten, met dreigende stem ‘Blijf’ brullen en één voor één te eten geven. Anders duiken ze in elkaars bak. Mila had dat de eerste keer bij Lyndie gedaan, die vol verbijstering over zo’n brutaliteit achteruit deinsde. En dus haar maaltijd miste.
Ik moet zeggen, dat ze het nu door beginnen te krijgen. Verder loopt alles op rolletjes. Ik kan ze gewoon los laten, ze luisteren prima naar me. Alleen weigert Mila vooralsnog met Nick mee te gaan.
Maar ik verwacht dat dit na een week ook wel zal veranderen.
Kortom, het is hier weer lachen, gieren en brullen.
Ik wil trouwens ook een corgi. Ze zijn toch leuk.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Re: Nieuwe avonturen in huize Chez Lieke
Hahaha ik verheug me alvast weer op nieuwe vermakelijke avonturen vanuit het hotel.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Apple is ook een hele leuke en vooral vrolijke hond 
- *tweety*
- Zeer actief
Klinkt erg gezellig bij jou 
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- *tweety*
- Zeer actief
Klinkt erg gezellig bij jou 
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
Sanner
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
O, ik ben helemaal om. Ik heb weer een nieuwe liefde gevonden in de corgi. Wat een ontzettend leuke honden zijn dat. Maar ik word nog wel tegengewerkt in deze door zoonlief.
Dit is nl. de eerste hond waar hij van vindt dat ze óntzettend lelijk zijn (sorry Aimée
). Tot nu toe wil hij een hond van elk ras dat hij ontmoet heeft, maar een corgi vindt hij helemaal niks.
En hij vindt haar te druk.
Dit is nl. de eerste hond waar hij van vindt dat ze óntzettend lelijk zijn (sorry Aimée
En hij vindt haar te druk.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Drukker dan de wawa's????
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
oh heerlijk, weer een topic!
als lola weer op de been is komt die bij jou logeren! of misschien nu al, ze kan toch haast niet lopen dus kan ze wennen aan iedereen en is ze relaxed als ze weer kan lopen!
als lola weer op de been is komt die bij jou logeren! of misschien nu al, ze kan toch haast niet lopen dus kan ze wennen aan iedereen en is ze relaxed als ze weer kan lopen!

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
HA! Andere baasjes die met schaamrood mogen gaan lezen! Woehoe, ik zit vooraan!

- M@scha
- Zeer actief
Mit schreef:HA! Andere baasjes die met schaamrood mogen gaan lezen! Woehoe, ik zit vooraan!![]()
![]()
![]()
![]()

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
hihi, zeg ik zoek nog oppas voor Napoleon in oktober 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Mit schreef:HA! Andere baasjes die met schaamrood mogen gaan lezen! Woehoe, ik zit vooraan!![]()
![]()
![]()
![]()
Voor wanneer mag ik een reservering plaatsen
Hovawarts hebben ook heel veel humor
Laatst gewijzigd door Tamara. op 30 aug 2013 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:O Lieke, kan ik voor mijn vijftal boeken voor de kerstvakantie
die van jou zijn niet leuk, die zijn braaf

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Wacht maarM@scha schreef:die van jou zijn niet leuk, die zijn braafNanna schreef:O Lieke, kan ik voor mijn vijftal boeken voor de kerstvakantieIk wil wel lezen hoe Lieke het oplost als Simone met een halve ton aan boomstam richting plomp vibreert terwijl Topsi plots een nijn aan de andere kant van weg spot. Glenn ondertussen ergens een loopse teef detecteert en alleen Bakkie braaf aan Lieke 's zijde blijft
ah, dat klinkt wel als een uitdaging ja..

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoor het al... ik ruik de mogelijkheid om een careerchange te maken. Ik ga echt een hondenpension beginnen (reken maar dames dat ik forse premies reken
). En als kers op de slagroomtaart ga ik er een boek over schrijven.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de echte namen van de eigenaren vervang door pseudoniemen. Hangt er ook van af wat ze mij bieden, natuurlijk.
Vooralsnog begrijp ik niet waarom opvangers aan mij vast geplakt zitten. Ik kan verdorie nog geen vin verroeren of ze staan achter me. Of naast me. Of hangen over mijn schoot.
En waarom bedelen alle opvangers zo verschrikkelijk? Krijgen ze van hun eigen baasjes zo weinig te eten?
Mijn eigen honden doen hoogstens één oog open als ik opsta. En als ik geen beweging richting de keuken maak, dan sluiten ze teleurgesteld dat ene oog weer.
Opvangers staan continue paraat. 'Wat gaan we doen?' 'Wat gáán we doen?' 'Wát gahaaan we dóehoen?!!!!'
Vermoeiend, hoor.
Keizerin Isis schrijdt inmiddels hooghartig tussen al dat hondengeweld heen en deelt zo nu en dan een flèr om de flapoortjes uit als er een al te nieuwsgierige neus onder haar achterste gedrukt krijgt.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de echte namen van de eigenaren vervang door pseudoniemen. Hangt er ook van af wat ze mij bieden, natuurlijk.
Vooralsnog begrijp ik niet waarom opvangers aan mij vast geplakt zitten. Ik kan verdorie nog geen vin verroeren of ze staan achter me. Of naast me. Of hangen over mijn schoot.
En waarom bedelen alle opvangers zo verschrikkelijk? Krijgen ze van hun eigen baasjes zo weinig te eten?
Mijn eigen honden doen hoogstens één oog open als ik opsta. En als ik geen beweging richting de keuken maak, dan sluiten ze teleurgesteld dat ene oog weer.
Opvangers staan continue paraat. 'Wat gaan we doen?' 'Wat gáán we doen?' 'Wát gahaaan we dóehoen?!!!!'
Vermoeiend, hoor.
Keizerin Isis schrijdt inmiddels hooghartig tussen al dat hondengeweld heen en deelt zo nu en dan een flèr om de flapoortjes uit als er een al te nieuwsgierige neus onder haar achterste gedrukt krijgt.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
jaaaaa
weer een Lieke-past-op-topic. Heerlijk!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Zo jammer dat je alleen maar teefjes wilt opvangen, Boomer zou een verademing zijn na deze loge's 
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ach lieke, ik heb er ook nog 7 voor je. interesse, ik hoor het wel. zijn heel lief, zwemmen in iedere sloot, liggen graag op schoot en vreten alles.
ellen
ellen
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Hahahaha geweldig
jij kan je lol weer op
Ik kom volgende week ons 5tal wel brengen, dan kun je een heel boek schrijven
Voor nick zit er vast ook wel wat leuks tussen
Ik kom volgende week ons 5tal wel brengen, dan kun je een heel boek schrijven
Voor nick zit er vast ook wel wat leuks tussen

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat kun je toch geweldig schrijven Lieke!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Asta
Rond oud en nieuw wil asta wel logeren
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, Diana kan haar lol wel op. Die krijgt Mila niet meer terug.
Mila heeft nl. mij als Nieuwe Baas geclaimd. Ik ben reuze vereerd natuurlijk, ware het niet dat madam haar claim dan ook bij de andere honden onder de puntneus wenst te wrijven. Inclusief vervaarlijk gebrom.
Ik kom net nl. terug van de winkel om aldaar een nieuwe lunch te kopen. Ik had gisteren een overheerlijke omelet gebakken, zoonlief wenste niets en had derhalve de helft zorgzaam in de koelkast gevleid om die de volgende dag als lunch te nuttigen.
Ja dáág, wég omelet.
Lieve Nick had kennelijk bedacht dat hij dat ook mee naar school kon nemen. Waarschijnlijk wraak zijnerzijds omdat ik hem had gezegd een lunchkaart van eigen zakgeld te kopen als hij zijn neus wenste op te halen voor het ordinaire brood + beleg thuis.
Afijn, ik dwaal af. Ik kwam dus thuis met een nieuwe lunch en uiteraard zijn mijn schatjes als immer reuze blij als hun Grote Roergangster de deur instapt.
Was Mila ook erg blij om mij weer te zien. Zó blij dat ze Lyndie en Bonnie zo fanatiek wegsnauwde dat die van de weeromstuit beduusd in een hoekje gingen zitten.
Kyra snauwde echter venijnig 'Of-ze-dat-Godbeterthet-wel-uit-haar-bolle-kop-moest-laten' terug dat Mila gelijk haar grote klep hield.
't Wordt nog leuk hier. Heb ik zo dadelijk allemaal jaloerse dames hier vanwege mijn stijgende populariteit.
Mila heeft nl. mij als Nieuwe Baas geclaimd. Ik ben reuze vereerd natuurlijk, ware het niet dat madam haar claim dan ook bij de andere honden onder de puntneus wenst te wrijven. Inclusief vervaarlijk gebrom.
Ik kom net nl. terug van de winkel om aldaar een nieuwe lunch te kopen. Ik had gisteren een overheerlijke omelet gebakken, zoonlief wenste niets en had derhalve de helft zorgzaam in de koelkast gevleid om die de volgende dag als lunch te nuttigen.
Ja dáág, wég omelet.
Afijn, ik dwaal af. Ik kwam dus thuis met een nieuwe lunch en uiteraard zijn mijn schatjes als immer reuze blij als hun Grote Roergangster de deur instapt.
Was Mila ook erg blij om mij weer te zien. Zó blij dat ze Lyndie en Bonnie zo fanatiek wegsnauwde dat die van de weeromstuit beduusd in een hoekje gingen zitten.
Kyra snauwde echter venijnig 'Of-ze-dat-Godbeterthet-wel-uit-haar-bolle-kop-moest-laten' terug dat Mila gelijk haar grote klep hield.
't Wordt nog leuk hier. Heb ik zo dadelijk allemaal jaloerse dames hier vanwege mijn stijgende populariteit.

-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Oh heerlijk
Mila ziet er altijd zo poppig uit, maar schijn bedriegt dus
Mila ziet er altijd zo poppig uit, maar schijn bedriegt dus
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wanneer kan ik mijn hondjes komen brengen? Je bent er klaar voorlieke schreef:leeft alleen maar om Iets met de Baas te Doen. Andere honden lopen bij deze missie alleen maar in de weg en dienen dus weggesnauwd te worden. ’t Lijkt wel een mechelaar. [knip]
De Bal [knip]
militaire operatie. [knip]
ik moet alle honden op een vaste plaats neerpoten, met dreigende stem ‘Blijf’ brullen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Asta
Miranda schreef:Wanneer kan ik mijn hondjes komen brengen? Je bent er klaar voorlieke schreef:leeft alleen maar om Iets met de Baas te Doen. Andere honden lopen bij deze missie alleen maar in de weg en dienen dus weggesnauwd te worden. ’t Lijkt wel een mechelaar. [knip]
De Bal [knip]
ik moet alle honden op een vaste plaats neerpoten, met dreigende stem ‘Blijf’ brullen
-
Sterrefee
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Asta schreef:Miranda schreef:Wanneer kan ik mijn hondjes komen brengen? Je bent er klaar voorlieke schreef:leeft alleen maar om Iets met de Baas te Doen. Andere honden lopen bij deze missie alleen maar in de weg en dienen dus weggesnauwd te worden. ’t Lijkt wel een mechelaar. [knip]
De Bal [knip]
ik moet alle honden op een vaste plaats neerpoten, met dreigende stem ‘Blijf’ brullen![]()
Ik kan zó als drilsergeant een baan vinden.
Even wat kwaadsprekerij over medeforumleden tussendoor:
't Moet me van 't hart dat ik ernstige verdenkingen heb dat noch Diana noch Aimée regelmatig een stofzuiger ter hand nemen.
Hoe ik dat weet? Simpel: het gedrag van hun honden bewijst het nl.
Apple ligt in een appelflauwte als ze het gevaarte ontwaart en Mila ontwikkelt rabiate neigingen jegens het apparaat. Met de tandjes ferm in de slang geslagen wil ze het ding resoluut om zeep helpen.
Aangezien ik echter tedere gevoelens voor mijn Dyson koester, vind ik dat echter niet zo'n bijster goed plan.
Moet ik, naast alle andere dingen, die honden óók nog socialiseren met stofzuigers.
Ben benieuwd of hetzelfde geldt voor de mop.