Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Één pup in huis nemen advies gevraagd.
Moderator: moderatorteam
- WillieH
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Één pup in huis nemen advies gevraagd.
Beste iedereen,
Mijn naam is Willie en ik ben 24 jaar oud.
Bijna 2 jaar geleden is onze hond Tessa, een golden retriever overleden. Ik was zo dol op haar, dat je mag zeggen dat zei de reden is dat ik echt van dieren ben gaan houden.
Destijds wou ik al snel een nieuwe hond. Om die lege plek op te vullen. Mijn ouders hebben dit toen verboden. Immers je zit nog midden in het rouwproces dat ging niet werken. Dat zie ik achteraf ook wel in. In de tussentijd is er veel gebeurd binnen ons gezin. Er is bijna 2 jaar verstreken zoals ik al eerder aangaf en in die tijd is er veel gebeurd. Toch heb ik een hond nooit uit me hoofd gekregen ook niet nu Tessa inmiddels een plaatsje gekregen heeft in mijn hart. Het hele gezin is inmiddels uitgesproken toe aan een nieuwe hond.
Het gezin bestaat uit 4. (vader,moeder,zusje, en ik) We hebben een autobedrijf aan huis en om die reden is er altijd wel iemand thuis. Dus tijd hebben we genoeg voor één hond. We hebben dan ook besloten om een pup te nemen. Onze Tessa hadden we gevonden in het bos aan een ketting volledig onder de vlooien, sterk vermagerd, kaal gevreten plekken. (kortom achtergelaten) We hebben haar dus nooit als pup meegemaakt. Wel hebben wij uit eerste hand meegemaakt wat het inhoud om een zeer angstige, maar toch super subdominatieve hond. De angst is waarschijnlijk ontstaan doordat de vorige eigenaar haar geslagen had, stembanden had doorgeknipt en dergelijke. Na veel liefde en duidelijke grenzen stellen was ze langzaam maar zeker uit haar schulp gekomen. Er staat een bulk aan informatie op het internet over het opvoeden van een pup, maar wij zijn echt op zoek naar boek(en) die duidelijk weergeven hoe je een pup van de hoed en de rand leert. Zoals ik al eerder aangaf het financiële aspect en het tijd aspect zijn aanwezig. Natuurlijk zijn we bereid om ermee naar puppycursus te gaan. Dat de pup overal aan bijt en dat hij binnen plast de eerste maanden begrijpen wij volledig. Maar we willen goeie sturing geven aan onze pup en daarvoor hebben wij goede informatie nodig. Kunnen jullie boeken aanraden die duidelijk omschrijven van de hoed en de rand met een pup. Tevens hebben wij een afspraak gemaakt met de dierenarts om ons ook door hem te laten inlichten over hoe en wat.
Tevens wil ik jullie vragen, waar we op moeten letten bij het selecteren van een pup. (natuurlijk geen marktplaats) We gaan alleen een pop kopen als hij is aangesloten bij de golden retriever club Nederland. Aangezien ik heb begrepen dat deze strenge randvoorwaarden stellen aan het fokken van een pup. Wat ik tot nu toe al begrepen heb is dat het belangrijk is dat de ouders van de pup het beste HD A kunnen hebben (max: c) ED: moet 0 zijn en dat de ogen vrij moeten zijn. Echter bij sommige fokkers zie ik ook dat hun hele DNA is doorgelicht van hun honden en dat sommige honden drager zijn van bepaalde afkortingen, waar ik totaal geen idee van heb wat ze inhouden. Waar moet ik naar vragen bij een fokker afgezien dat je het nestje te zien krijgt en de ouders om te zien of ze goed gezond zijn. Zijn er nog andere dingen op HD,ED, en ogen waar je naar moet kijken?
We willen met zoveel mogelijk kennis te veld gaan dus alle hulp wordt gewaardeerd.
Mijn naam is Willie en ik ben 24 jaar oud.
Bijna 2 jaar geleden is onze hond Tessa, een golden retriever overleden. Ik was zo dol op haar, dat je mag zeggen dat zei de reden is dat ik echt van dieren ben gaan houden.
Destijds wou ik al snel een nieuwe hond. Om die lege plek op te vullen. Mijn ouders hebben dit toen verboden. Immers je zit nog midden in het rouwproces dat ging niet werken. Dat zie ik achteraf ook wel in. In de tussentijd is er veel gebeurd binnen ons gezin. Er is bijna 2 jaar verstreken zoals ik al eerder aangaf en in die tijd is er veel gebeurd. Toch heb ik een hond nooit uit me hoofd gekregen ook niet nu Tessa inmiddels een plaatsje gekregen heeft in mijn hart. Het hele gezin is inmiddels uitgesproken toe aan een nieuwe hond.
Het gezin bestaat uit 4. (vader,moeder,zusje, en ik) We hebben een autobedrijf aan huis en om die reden is er altijd wel iemand thuis. Dus tijd hebben we genoeg voor één hond. We hebben dan ook besloten om een pup te nemen. Onze Tessa hadden we gevonden in het bos aan een ketting volledig onder de vlooien, sterk vermagerd, kaal gevreten plekken. (kortom achtergelaten) We hebben haar dus nooit als pup meegemaakt. Wel hebben wij uit eerste hand meegemaakt wat het inhoud om een zeer angstige, maar toch super subdominatieve hond. De angst is waarschijnlijk ontstaan doordat de vorige eigenaar haar geslagen had, stembanden had doorgeknipt en dergelijke. Na veel liefde en duidelijke grenzen stellen was ze langzaam maar zeker uit haar schulp gekomen. Er staat een bulk aan informatie op het internet over het opvoeden van een pup, maar wij zijn echt op zoek naar boek(en) die duidelijk weergeven hoe je een pup van de hoed en de rand leert. Zoals ik al eerder aangaf het financiële aspect en het tijd aspect zijn aanwezig. Natuurlijk zijn we bereid om ermee naar puppycursus te gaan. Dat de pup overal aan bijt en dat hij binnen plast de eerste maanden begrijpen wij volledig. Maar we willen goeie sturing geven aan onze pup en daarvoor hebben wij goede informatie nodig. Kunnen jullie boeken aanraden die duidelijk omschrijven van de hoed en de rand met een pup. Tevens hebben wij een afspraak gemaakt met de dierenarts om ons ook door hem te laten inlichten over hoe en wat.
Tevens wil ik jullie vragen, waar we op moeten letten bij het selecteren van een pup. (natuurlijk geen marktplaats) We gaan alleen een pop kopen als hij is aangesloten bij de golden retriever club Nederland. Aangezien ik heb begrepen dat deze strenge randvoorwaarden stellen aan het fokken van een pup. Wat ik tot nu toe al begrepen heb is dat het belangrijk is dat de ouders van de pup het beste HD A kunnen hebben (max: c) ED: moet 0 zijn en dat de ogen vrij moeten zijn. Echter bij sommige fokkers zie ik ook dat hun hele DNA is doorgelicht van hun honden en dat sommige honden drager zijn van bepaalde afkortingen, waar ik totaal geen idee van heb wat ze inhouden. Waar moet ik naar vragen bij een fokker afgezien dat je het nestje te zien krijgt en de ouders om te zien of ze goed gezond zijn. Zijn er nog andere dingen op HD,ED, en ogen waar je naar moet kijken?
We willen met zoveel mogelijk kennis te veld gaan dus alle hulp wordt gewaardeerd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Één pup in huis nemen advies gevraagd.
Waar ik als eerste aan denk... jij bent 24..... je zal vast niet tot je 40ste thuis blijven wonen... neem je de hond dan mee of blijft die bij je ouders???
En als jij de hond meeneemt zal je vast wel moeten werken ook, hoe ga je dat dan doen??
en als de hond bij je ouders blijft gaan die er dan wel voldoende tijd in stoppen als jij en je zusje de deur uit zijn??
En als jij de hond meeneemt zal je vast wel moeten werken ook, hoe ga je dat dan doen??
en als de hond bij je ouders blijft gaan die er dan wel voldoende tijd in stoppen als jij en je zusje de deur uit zijn??
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aangezien het hele gezin toe is aan een nieuwe hond zal het t.z.t. wel een gevecht worden of de hond mee zal gaan of thuis zal blijvenHet hele gezin is inmiddels uitgesproken toe aan een nieuwe hond.

@WillyH
De afkortingen van gezondheidsonderzoeken zou je op de site van de rasvereniging moeten kunnen vinden.
Houd er rekening mee dat je de vader van het nest zeer waarschijnlijk niet in huis zult aantreffen.
Meestal woont pa niet in de buurt.
"Spelenderwijs opvoeden van uw pup" van Peter Beekman is nog steeds een leuk en handzaam boekje, duidelijk geschreven, om mee te beginnen.
Een puppycursus kan ook erg leuk zijn om te doen.
Ga vast bij verschillende hondenscholen bij jou in de buurt kijken welke je het beste bevalt, dan hoef je dat niet meer uit te zoeken als de pup komt.
En geef je ook op tijd op bij de gekozen hondenschool.
Puppycursussen zitten snel vol

- WillieH
- Vaste gebruiker
Jacq1970jacq1970 schreef:Waar ik als eerste aan denk... jij bent 24..... je zal vast niet tot je 40ste thuis blijven wonen... neem je de hond dan mee of blijft die bij je ouders???
Heel scherp en dit was ook mijn bezwaar tot eergisteren. (hoe graag ik ook een hond wil, het is een committent van als je geluk hebt 16 jaar of misschien langer)
Het is niet mijn bedoeling inderdaad om tot mijn 40ste bij mijn ouders te blijven wonen. Echter mijn vader en zusje zijn ook stapel op honden. Mijn zusje is nog stukje jonger als ik.(net 20 geworden.) Ik ben afgestudeerd als projectontwikkelaar. Mijn ouders hebben een vastgoedportefeuille die ik geleidelijk aan overneem. Projectontwikkeling wordt veelal gedaan d.m.v. vergaderingen en thuiswerken (voor mij dan in ons bedrijf, natuurlijk moet je ook een keer naar de bouw etc maar het merendeel is uitwerking,berekening,planning) Kortom we zijn veel thuis en als ik uit huis ga toch vaak nog hier in het ouderlijk huis ben voor werk. (Familie bedrijf) Als de mogelijkheid er is dat ik de hond mee kan nemen dan, die er wellicht is dan zal het nog een heel gevecht worden waarschijnlijk, maar dat is koffie dik kijken. In ieder geval hebben mijn ouders gezegd dat de hond bij hun mag blijven ten alle tijden. Mocht er door omstandigheid iets voorvallen dan kan hij altijd bij me zusje blijven die is thuiskapper en als dat niet kan, kan hij bij mij blijven en regel ik het wel, stel dat zelfs dat niet kan dan heb ik nog een oom en tante die hun hele leven lang al golden retrievers hebben en die hebben gezegd dat hun hem dan wel in huis nemen. Kortom het belang van de hond is in deze de zwaarst wegende factor en er moet wel heel veel nare dingen gebeuren wil deze constructie in elkaar vallen.
- WillieH
- Vaste gebruiker
bedankt voor de tips dat ik ga ik zeker doen. Heb je toevallig nog een hondenschool die aan te bevelen is in de omgeving 's-hertogenbosch.ranetje schreef:Aangezien het hele gezin toe is aan een nieuwe hond zal het t.z.t. wel een gevecht worden of de hond mee zal gaan of thuis zal blijvenHet hele gezin is inmiddels uitgesproken toe aan een nieuwe hond.![]()
@WillyH
De afkortingen van gezondheidsonderzoeken zou je op de site van de rasvereniging moeten kunnen vinden.
Houd er rekening mee dat je de vader van het nest zeer waarschijnlijk niet in huis zult aantreffen.
Meestal woont pa niet in de buurt.
"Spelenderwijs opvoeden van uw pup" van Peter Beekman is nog steeds een leuk en handzaam boekje, duidelijk geschreven, om mee te beginnen.
Een puppycursus kan ook erg leuk zijn om te doen.
Ga vast bij verschillende hondenscholen bij jou in de buurt kijken welke je het beste bevalt, dan hoef je dat niet meer uit te zoeken als de pup komt.
En geef je ook op tijd op bij de gekozen hondenschool.
Puppycursussen zitten snel vol
Je zou op de website van de rasvereniging kunnen kijken voor nesten die aan de fokvoorwaarden voldoen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Leuk zeg!
En zo te lezen hebben jullie er goed over nagedacht!
Veel plezier met de voorpret!
Hier een herplaatser golden retriever van inmiddels 9 maanden. Het kost veel energie en geduld maar het is wel hartstikke superleuk!

En zo te lezen hebben jullie er goed over nagedacht!
Veel plezier met de voorpret!

Hier een herplaatser golden retriever van inmiddels 9 maanden. Het kost veel energie en geduld maar het is wel hartstikke superleuk!

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik train zelf bij hondenschool zoete lieve in den Bosch.
Geef er zelf ook les. Je mag best eens komen kijken bij ons.
We trainen op zondag van half tien tot twaalf met de puppen en de oudere honden.
Ook op Zaterdag. Ook van half tien tot twaalf.
Door de weeks zijn de andere trainingen. Die komen pas als de hond wat ouder is.
Geef er zelf ook les. Je mag best eens komen kijken bij ons.
We trainen op zondag van half tien tot twaalf met de puppen en de oudere honden.
Ook op Zaterdag. Ook van half tien tot twaalf.
Door de weeks zijn de andere trainingen. Die komen pas als de hond wat ouder is.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Behalve alle bovengenoemde tips wil ik je graag even een complimentje geven over het feit dat jullie er goed over na denken.
Neem eens contact op met wat fokkers van de rasvereniging en ga gewoon eens kennis maken. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om dat te doen zonder dat er al pups zijn, want die gele bolletjes zijn natuurlijk lastig te weerstaan en om dan nog een objectief beeld te scheppen vind ik lastig.
Ik heb toen de tijd genoten van het nest waar mijn dame uit kwam, de dekking, de eerste echo etc
Neem eens contact op met wat fokkers van de rasvereniging en ga gewoon eens kennis maken. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om dat te doen zonder dat er al pups zijn, want die gele bolletjes zijn natuurlijk lastig te weerstaan en om dan nog een objectief beeld te scheppen vind ik lastig.
Ik heb toen de tijd genoten van het nest waar mijn dame uit kwam, de dekking, de eerste echo etc
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- WillieH
- Vaste gebruiker
Goed een kleine update.
De kogel is inmiddels definitief door de kerk. Nadat we wat afgebeld hadden naar verschillende fokkers, de dierenarts en een hondenschool bezocht hadden. Helaas niet op de zoete lieve. Sorry Sanne, maar wat nog niet is kan altijd nog komen.
Er is een pup besproken bij een erkende fokker die aangesloten is bij de GRCB. (U leest het goed GRCB, belgie dus) Nadat we een zeer prettig gesprek hadden met de fokster in kwestie, die ruim de tijd nam om alle vragen te beantwoorden is de keuze op deze fokster gevallen.
Het nestje waaruit wij mogen kiezen is mogelijk gemaakt door deze twee prachtige golden retrievers. De pups zijn geboren op 1 oktober en vanaf de 4de week mogen we komen kijken en vanaf de 5de week is duidelijk welke pup van ons wordt. (Wij hebben het laatste teefje)

De reden dat we voor dit nestje kozen in plaats van een ander nestje, (Buiten de fokster om) is ten eerste omdat het hele gezin dit twee mooie ouders vonden (het oog wil ook wat) en ten tweede omdat beide honden HD A1, ED 0/0 en Ogen vrij. Dit laatste geeft natuurlijk geen garantie, maar de kans is wel groter dat de pup later geen last krijgt van HD bijvoorbeeld. Als laatste is een leuke bijkomstigheid dat Cayto Luxemburg Champion - Champion de Suisse - Luxemburg veteran Champion - Belgie veteraan Champion is. (qua schoonheid) en dat Fisa een werkdiploma heeft. Dus hopelijk heeft onze pup, de looks van de vader en de brains van moeders.
Tevens wil ik er ook nog wel even bij vermelden voor de fokkers onder jullie. De eerste research die gedaan wordt door iemand die een pup wilt aanschaffen, vind tegenwoordig 9 van de 10 keer plaats op het internet. Ik was daarom ook geschokt dat redelijk veel fokkers nog een website hadden die uit de jaren 90 stamt. Hier bedoel ik niet alleen de ''look'' van sommige sites die soms heel amateuristisch is, maar ook links die niet werken, foto's die het niet doen, geen duidelijke informatie, geen foto's van de pups, zwart wit foto's, geen beschrijving van de gezondheidsstaat van de ouders, geen stamboom. Dit alles geeft mij in eerste instantie al gelijk een gevoel van ''zijn deze mensen wel serieus bezig met hun vak''. Ongetwijfeld zullen ze dat wel zijn, maar je weet wat ze zeggen ''first impressions'' last''.
Back on topic: Ik heb het boek ''Spelenderwijs opvoeden van uw pup'' van Peter Beekman volledig doorgelezen en alle oefeningen zoals het naam aanleren, aaien, zitten, liggen, blijven etc. uitgeschreven in stapjes zodat ik dat kan oefenen. Er is bij mij wel een vraag blijven hangen nadat ik dit boek gelezen heb. Er staan een 20 tal oefeningen uitgebreid uitgeschreven, maar hoeveel oefeningen kan je achter elkaar doen en hoe lang duurt het voor een pup de oefening beheerst en kan je bijvoorbeeld zit,lig, staan,blijf, de pup zijn naam allemaal tegelijkertijd leren of is het beter om echt eerst op 1 ding te focussen en dan naar de volgende oefening te gaan. Bijvoorbeeld eerst zit volledig beheersen en dan overstappen op de oefening om te liggen?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze laatste vraag.
Groetjes
Willie
De kogel is inmiddels definitief door de kerk. Nadat we wat afgebeld hadden naar verschillende fokkers, de dierenarts en een hondenschool bezocht hadden. Helaas niet op de zoete lieve. Sorry Sanne, maar wat nog niet is kan altijd nog komen.
Er is een pup besproken bij een erkende fokker die aangesloten is bij de GRCB. (U leest het goed GRCB, belgie dus) Nadat we een zeer prettig gesprek hadden met de fokster in kwestie, die ruim de tijd nam om alle vragen te beantwoorden is de keuze op deze fokster gevallen.
Het nestje waaruit wij mogen kiezen is mogelijk gemaakt door deze twee prachtige golden retrievers. De pups zijn geboren op 1 oktober en vanaf de 4de week mogen we komen kijken en vanaf de 5de week is duidelijk welke pup van ons wordt. (Wij hebben het laatste teefje)

De reden dat we voor dit nestje kozen in plaats van een ander nestje, (Buiten de fokster om) is ten eerste omdat het hele gezin dit twee mooie ouders vonden (het oog wil ook wat) en ten tweede omdat beide honden HD A1, ED 0/0 en Ogen vrij. Dit laatste geeft natuurlijk geen garantie, maar de kans is wel groter dat de pup later geen last krijgt van HD bijvoorbeeld. Als laatste is een leuke bijkomstigheid dat Cayto Luxemburg Champion - Champion de Suisse - Luxemburg veteran Champion - Belgie veteraan Champion is. (qua schoonheid) en dat Fisa een werkdiploma heeft. Dus hopelijk heeft onze pup, de looks van de vader en de brains van moeders.

Tevens wil ik er ook nog wel even bij vermelden voor de fokkers onder jullie. De eerste research die gedaan wordt door iemand die een pup wilt aanschaffen, vind tegenwoordig 9 van de 10 keer plaats op het internet. Ik was daarom ook geschokt dat redelijk veel fokkers nog een website hadden die uit de jaren 90 stamt. Hier bedoel ik niet alleen de ''look'' van sommige sites die soms heel amateuristisch is, maar ook links die niet werken, foto's die het niet doen, geen duidelijke informatie, geen foto's van de pups, zwart wit foto's, geen beschrijving van de gezondheidsstaat van de ouders, geen stamboom. Dit alles geeft mij in eerste instantie al gelijk een gevoel van ''zijn deze mensen wel serieus bezig met hun vak''. Ongetwijfeld zullen ze dat wel zijn, maar je weet wat ze zeggen ''first impressions'' last''.
Back on topic: Ik heb het boek ''Spelenderwijs opvoeden van uw pup'' van Peter Beekman volledig doorgelezen en alle oefeningen zoals het naam aanleren, aaien, zitten, liggen, blijven etc. uitgeschreven in stapjes zodat ik dat kan oefenen. Er is bij mij wel een vraag blijven hangen nadat ik dit boek gelezen heb. Er staan een 20 tal oefeningen uitgebreid uitgeschreven, maar hoeveel oefeningen kan je achter elkaar doen en hoe lang duurt het voor een pup de oefening beheerst en kan je bijvoorbeeld zit,lig, staan,blijf, de pup zijn naam allemaal tegelijkertijd leren of is het beter om echt eerst op 1 ding te focussen en dan naar de volgende oefening te gaan. Bijvoorbeeld eerst zit volledig beheersen en dan overstappen op de oefening om te liggen?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze laatste vraag.
Groetjes
Willie
- iones
- Zeer actief
Nou, hoe dan ook, de hond die bij jullie terecht komt, die zal nooit zonder tehuis komen te zitten. En dat is belangrijk.
Verder neem je de aanschaf van een pup dusdanig serieus dat je het via de rashondenvereniging wil doen, om gezondheid zo optimaal mogelijk te garanderen.
Ik zou een hondenschool zoeken waar de trainer ook echt een opleiding heeft gedaan in kynologie. Want in principe mag iedere jandokus zich een hondentrainer noemen.
Verder zou ik ook eens kijken hoe het er aan toegaat.
Want weet je, een hondenschool leert mensen hoe ze hun hond moeten trainen, ze leren níet de hond te trainen, dat moet je zelf doen. Dit houdt dus in dat ze je tijdens de training corrigeren, en niet alleen goed zo zeggen en verder alleen stil toekijken als je een oefening uit voert.
En verder, een pup.......
Het is prachtig. Geniet van de korte tijd dat de hond pup is. Want het is echt heel mooi.
Doe er nog niet van alles mee, want puppies moeten ook groeien, conditie krijgen, kunnen overbelast raken (veel idioten die naar de military Boekelo een hond beneden de 3 maanden mee nemen en die heel het parcours meesjouwen, om maar een voorbeeld te noemen).
En nog iets: zoek een hondenclub waar je pup ook leert te socialiseren met andere pups.
Na de training lekker los kunnen om met elkaar te spelen. Wordt niet zo'n eigenaar die zijn hond overal aan de lijn wegtrekt bij andere honden, zodat hij later moet zeggen "hij kan niet met andere honden".
Verder neem je de aanschaf van een pup dusdanig serieus dat je het via de rashondenvereniging wil doen, om gezondheid zo optimaal mogelijk te garanderen.
Ik zou een hondenschool zoeken waar de trainer ook echt een opleiding heeft gedaan in kynologie. Want in principe mag iedere jandokus zich een hondentrainer noemen.
Verder zou ik ook eens kijken hoe het er aan toegaat.
Want weet je, een hondenschool leert mensen hoe ze hun hond moeten trainen, ze leren níet de hond te trainen, dat moet je zelf doen. Dit houdt dus in dat ze je tijdens de training corrigeren, en niet alleen goed zo zeggen en verder alleen stil toekijken als je een oefening uit voert.
En verder, een pup.......
Het is prachtig. Geniet van de korte tijd dat de hond pup is. Want het is echt heel mooi.
Doe er nog niet van alles mee, want puppies moeten ook groeien, conditie krijgen, kunnen overbelast raken (veel idioten die naar de military Boekelo een hond beneden de 3 maanden mee nemen en die heel het parcours meesjouwen, om maar een voorbeeld te noemen).
En nog iets: zoek een hondenclub waar je pup ook leert te socialiseren met andere pups.
Na de training lekker los kunnen om met elkaar te spelen. Wordt niet zo'n eigenaar die zijn hond overal aan de lijn wegtrekt bij andere honden, zodat hij later moet zeggen "hij kan niet met andere honden".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- WillieH
- Vaste gebruiker
Nu je het daar toch over hebt iones. Ik heb een hondenschool op het oog die praktisch naast de deur is. Immers als een goede school dichtbij is dan hoef je niet ver te zoeken.
Deze instructrice heeft de volgende diploma's
Martin Gaus, instructeur I, II en III
O & O, Algemene Vorming
O & O, Omgang Hond
O & O, Puppyinstructeur
O & O, Motivatietraining
O & O, Clickertraining
Van Hall, deel I
Van Hall, deel II
Kynotrain, Antropomorfisme
Kynotrain, Kind & Hond
Peter Beekman, Puppyspecialisatiecursus
Jan Fennell, Foundation Course
Jan Fennell, Advanced Course
Corina Meijer, Treibballinstructeur
TTouch & Clickerevent door Sarah Fisher en Carolyn Menteith
Lezing Monique Bladder over dominantie bij honden
Nu heb ik mij nog niet verdiept in wat al deze diploma's betekenen, het lijkt heel een heel goede cv te zijn, maar voor hetzelfde geld zijn dit diploma's als het veterstrikdiploma en een zwemdiploma. Ik moet me daar nog iets verder in verdiepen. echter wellicht kunt u zeggen of dit goede diploma's zijn. Ik ben van plan binnenkort als ik de pup heb gezien daar eens binnen te lopen en te vragen van hoe en wat, maar wellicht kunt u in de tussentijd uw oordeel vellen over deze diploma's.
Deze instructrice heeft de volgende diploma's
Martin Gaus, instructeur I, II en III
O & O, Algemene Vorming
O & O, Omgang Hond
O & O, Puppyinstructeur
O & O, Motivatietraining
O & O, Clickertraining
Van Hall, deel I
Van Hall, deel II
Kynotrain, Antropomorfisme
Kynotrain, Kind & Hond
Peter Beekman, Puppyspecialisatiecursus
Jan Fennell, Foundation Course
Jan Fennell, Advanced Course
Corina Meijer, Treibballinstructeur
TTouch & Clickerevent door Sarah Fisher en Carolyn Menteith
Lezing Monique Bladder over dominantie bij honden
Nu heb ik mij nog niet verdiept in wat al deze diploma's betekenen, het lijkt heel een heel goede cv te zijn, maar voor hetzelfde geld zijn dit diploma's als het veterstrikdiploma en een zwemdiploma. Ik moet me daar nog iets verder in verdiepen. echter wellicht kunt u zeggen of dit goede diploma's zijn. Ik ben van plan binnenkort als ik de pup heb gezien daar eens binnen te lopen en te vragen van hoe en wat, maar wellicht kunt u in de tussentijd uw oordeel vellen over deze diploma's.
- iones
- Zeer actief
Nou, ik denk niet dat je ze snel optimaler zult vinden dan dit. Volgens mij woon je op de goede plek.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
Lijkt me dat je zo aan de opgedane kennis te zien, bij een goede hondenschool terecht kunt Willy H
Heel leuk dat je de oefeningen al helemaal in stapjes hebt uitgeschreven.
Zo'n cursist heb ik nog nooit gehad
Een pup kan niet lang achter elkaar concentreren, dus een paar keer per dag gedurende 5 minuten een oefeningetje doen is voldoende.
De meeste dingetjes kan je ook als onderdeel van het uitlaten doen.
Zitten op de stoep voor het oversteken, zitten en wachten voor de bak met voer, niet trekken aan de riem, hier komen (kan je ook aan de riem oefenen) enz.
Vergeet niet dat je pup ook veel leert als je niet met hem bezig bent.
Dit idee van iones
Het hangt er helemaal van af hoeveel honden er tegelijk los zijn en hoe die pups met elkaar om gaan.
Het is voor geen enkele pup leuk om bij voortduring ondergeschoffeld te worden door een brutale pup en die brutale pup leert dat hij van alles en nog wat onder kan schoffelen en dat is ook een goed idee.
Leren als hoe je pup met andere honden om moet gaan, gaat veel beter met volwassen, vriendelijke goed stabiele honden.
Dat is mijn mening

Heel leuk dat je de oefeningen al helemaal in stapjes hebt uitgeschreven.
Zo'n cursist heb ik nog nooit gehad

Een pup kan niet lang achter elkaar concentreren, dus een paar keer per dag gedurende 5 minuten een oefeningetje doen is voldoende.
De meeste dingetjes kan je ook als onderdeel van het uitlaten doen.
Zitten op de stoep voor het oversteken, zitten en wachten voor de bak met voer, niet trekken aan de riem, hier komen (kan je ook aan de riem oefenen) enz.
Vergeet niet dat je pup ook veel leert als je niet met hem bezig bent.
Dit idee van iones
Zou niet mijn voorkeur hebben.En nog iets: zoek een hondenclub waar je pup ook leert te socialiseren met andere pups.
Het hangt er helemaal van af hoeveel honden er tegelijk los zijn en hoe die pups met elkaar om gaan.
Het is voor geen enkele pup leuk om bij voortduring ondergeschoffeld te worden door een brutale pup en die brutale pup leert dat hij van alles en nog wat onder kan schoffelen en dat is ook een goed idee.

Leren als hoe je pup met andere honden om moet gaan, gaat veel beter met volwassen, vriendelijke goed stabiele honden.
Dat is mijn mening

- iones
- Zeer actief
Ja, maar dan moet je wel andere volwassen honden kennen.
En ik weet dat veel mensen bang zijn dat hun pup iets overkomt. En daarom lijnen ze hem snel aan zodat ze hem bij zich kunnen trekken als er een andere hond nadert.
En ik weet dat veel mensen bang zijn dat hun pup iets overkomt. En daarom lijnen ze hem snel aan zodat ze hem bij zich kunnen trekken als er een andere hond nadert.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Deze hond komt iig bij mensen die er heel goed over na gedacht hebben.
Die moeite doen en die echt serieus aan het werk gaan al voordat de hond er is.
Ik zou je geen tips kunnen geven ik denk dat jullie gewoon heel goed bezig zijn en deze hond valt met haar neusje in de boter
Die moeite doen en die echt serieus aan het werk gaan al voordat de hond er is.
Ik zou je geen tips kunnen geven ik denk dat jullie gewoon heel goed bezig zijn en deze hond valt met haar neusje in de boter

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- ranetje
- Zeer actief
Kennelijk verschil van omgeving.iones schreef:Ja, maar dan moet je wel andere volwassen honden kennen.

Hier vinden veel mensen dat een pup zomaar naar elke hond toe mag denderen

Zoek gewoon de gulden middenweg.
Afhankelijk van waar je woont, dus of er genoeg andere honden in de buurt zijn.
Contact met andere honden is prima, maar niet altijd en overal.
Ik zou trouwens eerder "bang" zijn dat mijn pup wat overkomen zou in een puppyspeelgroep op de hondenschool dan daarbuiten

Beperk het aantal pups dat tegelijk los gaat en let op het formaat en de felheid, dat is al een beetje beter.

- iones
- Zeer actief
Och, lees wat voor hondenschool hij in de buurt heeft, de diploma's, opleidingen....ranetje schreef:
Ik zou trouwens eerder "bang" zijn dat mijn pup wat overkomen zou in een puppyspeelgroep op de hondenschool dan daarbuiten![]()
Beperk het aantal pups dat tegelijk los gaat en let op het formaat en de felheid, dat is al een beetje beter.
Ik denk dat het daar wel goed zit met risico's.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ik heb niet echt tips voor je want je hebt al genoeg tips gekregen.
Wel is zeker dat jullie er goed over na hebben gedacht en dat de pup goed terecht komt
Wel is zeker dat jullie er goed over na hebben gedacht en dat de pup goed terecht komt

In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- ranetje
- Zeer actief
Waarschijnlijk wel.iones schreef:Och, lees wat voor hondenschool hij in de buurt heeft, de diploma's, opleidingen....ranetje schreef:
Ik zou trouwens eerder "bang" zijn dat mijn pup wat overkomen zou in een puppyspeelgroep op de hondenschool dan daarbuiten![]()
Ik denk dat het daar wel goed zit met risico's.
In ieder geval iets om te bekijken als TS daar toch gaat kijken

- WillieH
- Vaste gebruiker
Wat ranetje zegt had ik ook al over nagedacht. Het probleem is dat ik nu nog niet weet welke pup onze pup wordt. We hebben immers de laatste keuze kortom de overblijver van de vrouwtjes. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt, maar ik kan me wel voorstellen dat de meest gebalanceerde honden als eerste gekozen worden en dat de laatste die overblijft waarschijnlijk ofwel heel onderdanig is of heel dominant of een veel hoger energie level heeft als de anders pups en dat dit de andere kopers afschrikt. Afhankelijk van het karakter van pup moet je de beslissing maken hoe en wat. Daarom wil ik ook pas gaan praten met de hondenschool als ik de pups in levende lijven heb kunnen observeren. Een heel onderdanige pup kun je in mijn ogen beter niet gelijk los laten tussen een aantal pups. Deze kun je volgens het boek van Peter Beekman beter optillen en vanuit je arm laten snuffelen tot ze zichzelf los weken en vertrouwen genoeg hebben. Een dominante pup heeft weer een andere aanpak nodig.
Even een andere vraag. We willen binnenkort ook spulletjes gaan kopen weet iemand een goede webshop of een goede hondenwinkel/dierenspeciaalzaak in de omgeving 's-hertogenbosch. Waar ze verstand van zaken hebben. Tevens willen we een mand kopen voor de pup, bevelen jullie aan om eerst een puppy mand te kopen of gelijk een grote mand?
Even een andere vraag. We willen binnenkort ook spulletjes gaan kopen weet iemand een goede webshop of een goede hondenwinkel/dierenspeciaalzaak in de omgeving 's-hertogenbosch. Waar ze verstand van zaken hebben. Tevens willen we een mand kopen voor de pup, bevelen jullie aan om eerst een puppy mand te kopen of gelijk een grote mand?
- iones
- Zeer actief
Een kussen is ook fijn voor een puppy zowel als een grote hond.
Je zou een bench kunnen kopen waar hij 's nachts in kan. Daar kun je dan evt. kranten in leggen en het kussen. Op de kranten zou hij dan kunnen plassen als hij het niet op kan houden.
Op die manier kun je hem gemakkelijker zindelijk krijgen.
Ik weet dat niet iedereen achter deze methode staat maar ik vind het goed werken.
Je zou een bench kunnen kopen waar hij 's nachts in kan. Daar kun je dan evt. kranten in leggen en het kussen. Op de kranten zou hij dan kunnen plassen als hij het niet op kan houden.
Op die manier kun je hem gemakkelijker zindelijk krijgen.
Ik weet dat niet iedereen achter deze methode staat maar ik vind het goed werken.
- ranetje
- Zeer actief
Bij pups in een nest kan je je nog wel eens verkijken op uitgebalanceerd zijn en brutaal of niet van een individu, behalve de fokker zelf (ook niet altijdWillieH schreef:Wat ranetje zegt had ik ook al over nagedacht. Het probleem is dat ik nu nog niet weet welke pup onze pup wordt. We hebben immers de laatste keuze kortom de overblijver van de vrouwtjes. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt, maar ik kan me wel voorstellen dat de meest gebalanceerde honden als eerste gekozen worden en dat de laatste die overblijft waarschijnlijk ofwel heel onderdanig is of heel dominant of een veel hoger energie level heeft als de anders pups en dat dit de andere kopers afschrikt. Afhankelijk van het karakter van pup moet je de beslissing maken hoe en wat. Daarom wil ik ook pas gaan praten met de hondenschool als ik de pups in levende lijven heb kunnen observeren. Een heel onderdanige pup kun je in mijn ogen beter niet gelijk los laten tussen een aantal pups. Deze kun je volgens het boek van Peter Beekman beter optillen en vanuit je arm laten snuffelen tot ze zichzelf los weken en vertrouwen genoeg hebben. Een dominante pup heeft weer een andere aanpak nodig.

En het is ook zeker niet gezegd dat wat jij als beste keus zou zien voor jou, door andere gegadigden net zo wordt gezien.
Krijg je hulp van de fokker bij het maken van een keuze?
- kipo
- Zeer actief
Ik denk ook dat dat wel meevalt, sommige mensen vallen op het verlegen pupje, anderen juist op het haantje de voorste. En misschien stuurt de fokker ook nog bij in de keuze, bij een gezin met (drukke) jongere kinderen past nu eenmaal vaak een andere pup dan bij een ouder echtpaar alleen (om maar even twee uitersten te noemen).ranetje schreef:Bij pups in een nest kan je je nog wel eens verkijken op uitgebalanceerd zijn en brutaal of niet van een individu, behalve de fokker zelf (ook niet altijdWillieH schreef:Wat ranetje zegt had ik ook al over nagedacht. Het probleem is dat ik nu nog niet weet welke pup onze pup wordt. We hebben immers de laatste keuze kortom de overblijver van de vrouwtjes. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt, maar ik kan me wel voorstellen dat de meest gebalanceerde honden als eerste gekozen worden en dat de laatste die overblijft waarschijnlijk ofwel heel onderdanig is of heel dominant of een veel hoger energie level heeft als de anders pups en dat dit de andere kopers afschrikt. Afhankelijk van het karakter van pup moet je de beslissing maken hoe en wat. Daarom wil ik ook pas gaan praten met de hondenschool als ik de pups in levende lijven heb kunnen observeren. Een heel onderdanige pup kun je in mijn ogen beter niet gelijk los laten tussen een aantal pups. Deze kun je volgens het boek van Peter Beekman beter optillen en vanuit je arm laten snuffelen tot ze zichzelf los weken en vertrouwen genoeg hebben. Een dominante pup heeft weer een andere aanpak nodig.) want die ziet ze veel en kan de ontwikkeling beter volgen
![]()
En het is ook zeker niet gezegd dat wat jij als beste keus zou zien voor jou, door andere gegadigden net zo wordt gezien.
Krijg je hulp van de fokker bij het maken van een keuze?
Bovendien, als jullie zo goed voorbereid zijn, lukt het vast wel om uit elk pupje het beste naar boven te halen, kwestie van goed naar hem/haar kijken en niet bang zijn om je plannen gaandeweg bij te sturen (indien nodig).
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt er in ieder geval heel erg goed over nagedacht.. ik wens jullie heel erg veel plezier en gezondheid met de pup die komen gaat