Mijn zus heeft wat foto's gemaakt van Sproet voor een Sinterklaas actie op de hondenschool, dus dan zien jullie haar ook eens, al heb ik geen duidelijke standfoto.
Ze is 33 cm hoog.

En dit is het DNA resultaat:

Moderator: moderatorteam

Ik dacht precies hetzelfde! Toch zijn deze testen bewezen betrouwbaar, dus wie weet? En het gaat over verorven genen als ik het mij kan herinneren, dus ik weet niet precies in hoeverre mamma of pappa een pekinees/elkhound was.laeken schreef:Ik geloof die testen niet. Ik zie chihuahua, dat klopt wel. Maar die Elkhound? Dat kan toch helemaal niet? Wie laat er nu een Elkhound een Pekinees dekken? Wie heeft die honden uberhaubt samen lopen?
Dat denk ik niet zo. Ze is echt heel grof gebouwd. Men denkt ook vaak dat ze te zwaar is ivm haar kleine koppie en erg grote borst met daaronder smalle pootjes, maar je kan haar ribbetjes goed voelen. En Podenco's zijn juist heel fijntjes en smal, toch?bellabeest schreef:volgens mij is het gewoon een podenco mixje
Kirry schreef:Dat denk ik niet zo. Ze is echt heel grof gebouwd. Men denkt ook vaak dat ze te zwaar is ivm haar kleine koppie en erg grote borst met daaronder smalle pootjes, maar je kan haar ribbetjes goed voelen. En Podenco's zijn juist heel fijntjes en smal, toch?bellabeest schreef:volgens mij is het gewoon een podenco mixje

Kirry schreef:Ik dacht precies hetzelfde! Toch zijn deze testen bewezen betrouwbaar, dus wie weet? En het gaat over verorven genen als ik het mij kan herinneren, dus ik weet niet precies in hoeverre mamma of pappa een pekinees/elkhound was.laeken schreef:Ik geloof die testen niet. Ik zie chihuahua, dat klopt wel. Maar die Elkhound? Dat kan toch helemaal niet? Wie laat er nu een Elkhound een Pekinees dekken? Wie heeft die honden uberhaubt samen lopen?

De Spaanse toch niet?Kirry schreef:
Podenco staat trouwens wel in hun database.
De Podenco Canario staat in de database.dagmar88 schreef:De Spaanse toch niet?Kirry schreef:
Toen ik de test heb laten doen (2 jaar geleden) zat er nog geen enkele podenco in de databaseKirry schreef:De Podenco Canario staat in de database.dagmar88 schreef:De Spaanse toch niet?Kirry schreef:
@ Browny; Sproet komt uit Spanje. Cádiz om precies te zijn.

Ik ook.Browny schreef:Toen ik de test heb laten doen (2 jaar geleden) zat er nog geen enkele podenco in de database![]()
ik zie in sproet ook wel iets podenco achtigs, vandaar dat ik het vroeg, want ik vind het een typisch spaans mixje
Inge O schreef:ik zie bij dit soort uitslagen altijd voor me hoe ze daar in die 'testlabo's' zitten te gieren van het lachen bij het bedenken van een zo onmogelijk mogelijke mix.laeken schreef:Ik geloof die testen niet. Ik zie chihuahua, dat klopt wel. Maar die Elkhound? Dat kan toch helemaal niet? Wie laat er nu een Elkhound een Pekinees dekken? Wie heeft die honden uberhaubt samen lopen?
een noorse elkhound, welja.

Ja, dat zijn ze. En de chihuahua heeft een specifiek afwijkend gen dat het formaat bepaalt.dagmar88 schreef: Zijn pekinezen kortbenig?
Marjoleine schreef:Ja, dat zijn ze.dagmar88 schreef: Zijn pekinezen kortbenig?
Het is maar net welke waarde je eraan hecht.Inge O schreef:ik vind nog steeds dat ze dan net zo goed kunnen aangeven dat er 4 keer wolf (of de eerste gedomesticeerde hond die daarna komt) kunnen aangeven want op deze manier heeft zo'n test toch nul komma nul waarde?Marjoleine schreef: Maar in grote lijnen klopt het hele verhaal wel degelijk, hoor.
Dat vind ik een logische gedachtegang hoor, haha! Ik noem dr zo, omdat ze veel rossige sproetjes op haar poten heeft.Adjani & Tyson schreef:leuk hondje!
in mijn beleving was Sproet een dalmatier
Maar dat zeg ik dus ook niet.Inge O schreef:en toch maak je mij niet wijs - echt, echt niet - dat sproet in de nabije familie (ik bedoel dus niet de 360e generatie) een elkhound heeft.
Nee, dat is ook niet zo netjes, dat ben ik met je eens.Inge O schreef:nee, zij dus niet, als je het figuurtje bekijkt zal toch 99.9999999999% van de mensen dat anders opvatten.Marjoleine schreef:Wat ik zeg (en zij dus ook)