Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie zou dit willen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Wie zou dit willen?

Ongelezen bericht door mmartinn »

Britse vrouw wint gekloonde teckel

Afbeelding

Een Britse vrouw heeft een kloon van haar oudere teckel Winnie gewonnen in een prijsvraag. De wedstrijd was georganiseerd door een Zuid-Koreaans technologiebedrijf, dat in Groot-Brittannië zocht naar een hond om te klonen.

Het bedrijf Sooam Biotech heeft al honderden honden gekloond en wil zijn werk nu uitbreiden naar andere landen.

De mini-Winnie, die in een reageerbuis is gemaakt, is op 30 maart geboren in Seoul en gaat binnenkort naar zijn Britse vrouwtje, Rebecca Smith. Zij had haar 12-jarige teckel opgegeven voor de tienduizenden euro's kostende procedure.

Eetstoornis
Volgens Rebecca lijkt mini-Winnie op de foto's precies op haar geliefde teckel, toen die een pup was. Ze kreeg Winnie toen ze 18 was en zegt dat hij haar over haar eetstoornis heeft heen geholpen. "De wereld wordt er beter van als er meer Winnies zijn", zei Rebecca op tv.

Van het hele huisdierenavontuur wordt een documentaire gemaakt.

Bron: http://nos.nl/artikel/634024-britse-vro ... eckel.html
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Wie zou dit willen?

Ongelezen bericht door Hilde »

Eh. Nee. Ik vind één Beau genoeg. Hij telt al voor tien :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee. Want ik geloof er niet in dat het karakter dan ook hetzelfde zou zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Nou ik niet. Hoe lief ik mijn honden ook vind, hoezeer ik ze ook zal missen als ze er niet meer zijn.
Wat ik er verder ook van vind, wat moet je nou met 2 dezelfde? Dat lijkt me helemaal niet leuk. Ik wil juist leren van die karaktertjes.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik roep in een emo-bui :mrgreen: weleens dat ik een kloon van Bonnie wil als ze er niet meer is, maar alsjeblieft zeg.. Nee dankje.
Er is maar 1 Bonnie, voor mij is die perfect, en als zij er niet meer is komt er een heel ander hondje, dat op een andere manier vast ook perfect gaat zijn!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee want je krijgt niet echt jouw hond terug.
er is maar een origineel en dat is die kloon niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mmartinn
Zeer actief

Marjoleine schreef:Nee. Want ik geloof er niet in dat het karakter dan ook hetzelfde zou zijn.
Ja dat vraag ik me ook af. Kan er niet echt een eenduidig antwoord op vinden.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

renee-uk schreef:nee want je krijgt niet echt jouw hond terug.
Tja het is een kopie, maar wel exact dezelfde.
Ik zou het ook niet willen, zie het klonen als een soort angst om los te laten.
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Stel dat ik nu een 'nieuwe' Figo zou krijgen..dan zou ik dingen ook anders aanpakken. Omdat je weet ( neem ik aan ) waar je wat hebt laten liggen of wat je beter had kunnen doen. Maar dat heeft wel Figo gemaakt tot de hond die hij nou is, mede. Daar krijg je geen tweede exemplaar van. Of je moet zo koetsie koetsie bezig zijn met je hond dat je je kindje niet kwijt wil.
Mijn eigen invulling he.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Nee absoluut niet.
Denk ook dat je nooit, hoe ze het ook proberen, je dezelfde hond terugkrijgt. Er zijn zoveel dingen die meespelen hoe je hond en ook vooral de band tussen baas en hond is. Dat heeft niets met het dna van de hond te maken maar met de ervaringen die je samen hebt. Volgens mij is het onmogelijk om zelfs maar te proberen eenzelfde band te krijgen met de kloon.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vraag me af hoe het met de gezondheid van die gekloonde honden is. Ik weet niet wat de ontwikkelingen geweest zijn de laatste jaren, maar een van de problemen is dat de kloon al begint met zogezegd 12 jaar oude cellen.
Okee, dat is een beetje kort door de bocht, maar het gaat er dan om dat er al 12j mutaties plaatsgevonden hebben in dat dna en dat de telomeren al ver ingekort zijn. Daar mag je dan als jong pupseltje mee beginnen... Dus dat zou ik sowieso niet willen.
renee-uk
Zeer actief

mmartinn schreef:
ja dat zeg ik, het is niet het origineel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief

renee-uk schreef:
mmartinn schreef:
ja dat zeg ik, het is niet het origineel.
En dat zei ik ook. Ik vind klonen niet gewenst gewoon.
Ja je verliest mensen of dieren waar je van houd. Dat hoort erbij. Dat moet je niet tot in den treure willen klonen.

Als ik nu de optie zou krijgen om mijn moeder te klonen, een paar jaar geleden, zou ik toch nee dankjewel zeggen. Hoewel ik haar heus heel erg mis en het anders had gewenst. Ik ben geworden wie ik ben mede daardoor. En daar ben ik best blij mee, met wie ik ben geworden. Zo geld het ook voor mijn honden. Figo is mijn tweede poging een pup goed op te voeden. In de 2,5 jaar dat hij bij ons woont heeft hij mij ook gevormd en geleerd. Ik bedoel absoluut niet dat ik geweldig ben. Maar ik ben wel blij met mezelf. En dat ben ik geworden door verlies en aanwinsten. Er kan no way een tweede Figo bestaan, die dat heeft gedaan wat hij voor mij heeft gedaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Puur wetenschappelijk gezien lijkt het me interessant. Omdat een hond inderdaad ook wordt gevormd door opvoeding, ervaringen en andere elementen uit z'n milieu. Dus een kopie zal je niet krijgen, maar ik zou wel benieuwd zijn wat je dan wél krijgt. Puur theoretisch gezien dan :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ja. Ik zou er niet voor betalen, maar gratis en voor niks een kloon van Jack, ja, graag. Ik denk niet dat zijn verleden een enorme invloed zou hebben op zijn gedrag en karakter, en ik zou best de komende 15 jaar ofzo een kerngezonde en net zo gezellige hond willen die wel vier goeie poten had. Ik zou het ook heel interessant vinden om te zien wat de verschillen zouden zijn.

Lilo idem dito, ik zou stikbenieuwd zijn hoe een onbeschadigde versie zich zou ontwikkelen.

Als ik een hond van pup af aan had gehad, zou een kloon me geen ene moer interesseren, been there, done that, zou ik zeggen. Maar bij mijn herplaatsers, ja hoor, lever die kloonpups maar af, graag!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Ja. Ik zou er niet voor betalen, maar gratis en voor niks een kloon van Jack, ja, graag. Ik denk niet dat zijn verleden een enorme invloed zou hebben op zijn gedrag en karakter, en ik zou best de komende 15 jaar ofzo een kerngezonde en net zo gezellige hond willen die wel vier goeie poten had. Ik zou het ook heel interessant vinden om te zien wat de verschillen zouden zijn.

Lilo idem dito, ik zou stikbenieuwd zijn hoe een onbeschadigde versie zich zou ontwikkelen.

Als ik een hond van pup af aan had gehad, zou een kloon me geen ene moer interesseren, been there, done that, zou ik zeggen. Maar bij mijn herplaatsers, ja hoor, lever die kloonpups maar af, graag!
nou daar maak ik helemaal geen verschil in hoor, waarom wel van een herplaatser en niet van een hond die je als pup gehad heb?
ik hoef ook geen kloon van gina en ook niet van rita als ze er niet meer is, die klonen zijn net zo min de originelen.
Afbeelding

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:Ja. Ik zou er niet voor betalen, maar gratis en voor niks een kloon van Jack, ja, graag. Ik denk niet dat zijn verleden een enorme invloed zou hebben op zijn gedrag en karakter, en ik zou best de komende 15 jaar ofzo een kerngezonde en net zo gezellige hond willen die wel vier goeie poten had. Ik zou het ook heel interessant vinden om te zien wat de verschillen zouden zijn.

nou daar maak ik helemaal geen verschil in hoor, waarom wel van een herplaatser en niet van een hond die je als pup gehad heb?
ik hoef ook geen kloon van gina en ook niet van rita als ze er niet meer is, die klonen zijn net zo min de originelen.
Je onderschrift, Renée, in relatie tot dit topic ;-)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
renee-uk
Zeer actief

[Sandra] schreef:
renee-uk schreef:

Je onderschrift, Renée, in relatie tot dit topic ;-)
zo zie je dat ik daar in elk geval helemaal achter sta ;)
Afbeelding

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik zou in principe best een kloon van Max willen hebben, omdat ik hem na dik een jaar nog steeds mis in mijn leven.
Maar omdat ik ervan overtuigd ben dat een hond buiten karakter ook voor een groot gedeelte gevormd word door zijn opvoeding en omgeving dus zou ik waarschijnlijk niet dezelfde hond krijgen.
We zijn intussen 14 jaar ouder, hebben geen kleine kinderen meer, ik heb heel veel bij geleerd ( door dit forum ), dus ik zou heel anders omgaan met hem en zijn leefomgeving zou ook heel anders zijn, 4 volwassenen ipv van een gezin met kleine kinderen.
Dus laat eigenlijk maar, dat gaat denk ik niet uitpakken zoals ik het graag zou willen dus dan kan ik net zo goed een andere Duits herdertje nemen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nee zou het niet willen ook al kreeg ik het beest voor niets. Uiterlijk en karakter ligt dicht tegen het oude exemplaar aan maar er blijven verschillen.
Maar waarom zou je het willen.? Van mij zou zoiets verboden mogen worden , beetje een weg op zonder grenzen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nee zou ik niet willen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:Nee. Want ik geloof er niet in dat het karakter dan ook hetzelfde zou zijn.
Wat ik had begrepen zelfs het uiterlijk niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wel, ik zou wel een cloon van Dapper en Wuilus willen en dan samen als pup laten opgroeien. Dat lijkt me echt enig. Dat ze niet precies hetzelfde worden vind ik dan alleen maar leuk. Wuilus zou Dapper ook kunnen handelen en ik zou ze beter opvoeden dan ik toen in die tijd dat ik ze echt had kon. Ik kan nooit meer zo'n honden vinden of krijgen dus die kans zou ik wel nemen.

Van rashonden hoef ik niet perse een cloon want dat zijn al snel clonen van elkaar. Daar zie ik de meerwaarde niet zo van. Dan kan je net zo goed uit dezelfde lijnen weer een hond nemen en die zal dan niet vreselijk anders zijn. Die onherleidbare niet herhaalbare geniale bastaarden daarentegen...

Denk ook dat ik dan de opvoeding anders zou aanpakken en wie weet leer ik er ontzettend veel van. En een tweede Dapper en Wuilus is toch wel echt iets wat ik best wel zou willen. :ok: Zeker samen.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

als ik de garantie zou krijgen dat alles maar dan ook echt alles hetzelfde is,dus ook karakter : JA ..meteen..zonder twijfel,zou dan per direct zeker 2 honden willen klonen..

maar helaas die garantie is er helemaal niet,karakter van een hond valt niet te klonen...
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

bouvierpoedel schreef:Nee zou het niet willen ook al kreeg ik het beest voor niets. Uiterlijk en karakter ligt dicht tegen het oude exemplaar aan maar er blijven verschillen.
Maar waarom zou je het willen.? Van mij zou zoiets verboden mogen worden , beetje een weg op zonder grenzen.
Helemaal mee eens... er gebeuren al te veel rare dingen op de wereld!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

echt totaal geen behoefte aan
mmartinn
Zeer actief

Kimmie schreef: maar helaas die garantie is er helemaal niet,karakter van een hond valt niet te klonen...
Ja dat denk ik wel, zoals velen hier denken dat gedrag van een hond meestal genetisch bepaald is en dat opvoeding niet zo'n bepalende factor is.

http://www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuw ... ER339215W/
Afbeelding
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Aan de ene kant wel want ik mis Max ontzettend veel en het zou leuk zijn om hem weer bij me te hebben. Aan de andere kant de grootste uitdaging die wij met Max hadden kwamen door een slechte jeugd en hebben heel lang geduurt voor ze er uit waren. Maar...juist die uitdagingen maakte hem wie hij was.

Ik vind clonen wel een ongeloofelijk mooie techology en ik vind ook dat er meer subsidie voor moeten komen want de medische mogelijk heden zijn grenzeloos. Maar ik denk niet dat ik max zou laten clonen want ik heb mijn tijd met hem gehad. Nu is het tijd voor een hele nieuwe hond met andere fysieke eigenschappen en karakter trekken.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik kan me niet voorstellen dat een geest van een dier/mens te klonen is ...

maar zie hier,paarden klonen mensen tenslotte al wat jaren...en dit artikel zegt wel genoeg:
http://www.nationalgeographic.nl/magazi ... n-van-2020

"Maar toen uit recent onderzoek naar gekloonde paarden bleek dat deze slechts voor 98 procent identiek zijn aan de ‘originele’,het was al langer bekend dat een kloon nooit een exacte kopie was, maar dat het foutenpercentage zo hoog lag als 2 procent, kwam als een verrassing."

ik zou zeker wel mijn honden terug willen hebben,maar dan écht alles opnieuw over doen...100% zoals ze waren....
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://io9.com/5949612/why-cloning-is-a ... m-the-dead

But of course, a clone is not the same dog. In fact, thanks to a cloned dog having different mitochondrial DNA from its genetic donor, they're slightly less related than identical twins.

Joan Hawthorne, whose dog Missy was BioArts' first success story, didn't much care for MissyToo, her dog's clone, insisting that they were nothing alike. Missy, she told the New York Times in 1998 was calm, while MissyToo was rambunctious. .

:mrgreen: Ik zou zeker de Charlie die ik nu heb terug willen. Maar weer die etterbakken pup/puber, nee dank u.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”