Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Den Haag wil gevaarlijke honden aanpakken
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Den Haag wil gevaarlijke honden aanpakken
DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil rond de zomer de Algemene Plaatselijke Verordening aanpassen om het aantal (bijt)incidenten met gevaarlijke honden terug te dringen. Eigenaren kunnen na een incident met hun hond dat niet ernstig genoeg is voor strafrechtelijk optreden, toch worden verplicht het dier te muilkorven en/of kort aan te lijnen.
Het aantal aangiftes van bijtincidenten loopt op, blijkt uit de Haagse cijfers. In 2015 kwamen bij de politie 400 aangiftes binnen, tegen 180 drie jaar eerder. Ook neemt de ernst van de verwondingen toe. ,,Dit lijkt het gevolg van toegenomen populariteit van gevaarlijke honden'', staat in een notitie aan de raad van wethouder Boudewijn Revis (Buitenruimte).
De gemeente wil ook de overlast aanpakken van uitlaatdiensten die veel honden tegelijk uitlaten in de losloopgebieden. Verder is het de bedoeling de hinder van hondenpoep nog meer te beperken. Den Haag had vorig jaar ruim 15.000 inwoners die hondenbelasting betalen.
Voor de handhaving en de verhoging van de pakkans gaat Den Haag bijzondere opsporingsambtenaren inzetten. Hoe zij in de praktijk te werk gaan bij bijvoorbeeld het herkennen van honden die gemuilkorfd of kort aangelijnd dienen te zijn, daarover wordt de raad komend voorjaar verder geïnformeerd.
De wethouder stelt dat een hond enorm veel plezier geeft, maar geen overlast mag veroorzaken. Toch worden ouderen omver gesprongen en kinderen onaangenaam verrast. En er zijn conflicten tussen hondenbezitters en burgers die barbecueën in het park. ,,Loslopende honden dienen altijd onder appèl te staan'', aldus Revis. ,,Een 'hij doet niks hoor', doet daar niets aan af.
Het aantal aangiftes van bijtincidenten loopt op, blijkt uit de Haagse cijfers. In 2015 kwamen bij de politie 400 aangiftes binnen, tegen 180 drie jaar eerder. Ook neemt de ernst van de verwondingen toe. ,,Dit lijkt het gevolg van toegenomen populariteit van gevaarlijke honden'', staat in een notitie aan de raad van wethouder Boudewijn Revis (Buitenruimte).
De gemeente wil ook de overlast aanpakken van uitlaatdiensten die veel honden tegelijk uitlaten in de losloopgebieden. Verder is het de bedoeling de hinder van hondenpoep nog meer te beperken. Den Haag had vorig jaar ruim 15.000 inwoners die hondenbelasting betalen.
Voor de handhaving en de verhoging van de pakkans gaat Den Haag bijzondere opsporingsambtenaren inzetten. Hoe zij in de praktijk te werk gaan bij bijvoorbeeld het herkennen van honden die gemuilkorfd of kort aangelijnd dienen te zijn, daarover wordt de raad komend voorjaar verder geïnformeerd.
De wethouder stelt dat een hond enorm veel plezier geeft, maar geen overlast mag veroorzaken. Toch worden ouderen omver gesprongen en kinderen onaangenaam verrast. En er zijn conflicten tussen hondenbezitters en burgers die barbecueën in het park. ,,Loslopende honden dienen altijd onder appèl te staan'', aldus Revis. ,,Een 'hij doet niks hoor', doet daar niets aan af.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Den Haag wil gevaarlijke honden aanpakken
Dit vind ik geweldig, die zin. gek he dat mensen met honden burgers tegen komen die barbecueën. zeker als onze medelanders in een hondenlosloopplaats zitten te bbqen zoals regelmatig in het zuiderpark gebeurd.Lizzie. schreef:DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil rond de zomer de Algemene Plaatselijke Verordening aanpassen om het aantal (bijt)incidenten met gevaarlijke honden terug te dringen. Eigenaren kunnen na een incident met hun hond dat niet ernstig genoeg is voor strafrechtelijk optreden, toch worden verplicht het dier te muilkorven en/of kort aan te lijnen.
ellen
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hahaha ik zit al de hele tijd op m'n handen om niks te tikken. Maar laten ze die barbecue types met het achterlaten van zwerfvuil maar aanpakken. Dat geeft veel meer overlast dan de honden.ellen en de birmanen schreef:Dit vind ik geweldig, die zin. gek he dat mensen met honden burgers tegen komen die barbecueën. zeker als onze medelanders in een hondenlosloopplaats zitten te bbqen zoals regelmatig in het zuiderpark gebeurd.Lizzie. schreef:DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil rond de zomer de Algemene Plaatselijke Verordening aanpassen om het aantal (bijt)incidenten met gevaarlijke honden terug te dringen. Eigenaren kunnen na een incident met hun hond dat niet ernstig genoeg is voor strafrechtelijk optreden, toch worden verplicht het dier te muilkorven en/of kort aan te lijnen.
ellen
- Jackira
- Zeer actief
Zou je denken?Nanna schreef:Het gaat toch voornamelijk over het terugdringen van bijtincidenten met gevaarlijke honden?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ook. maar heel wat medelanders zitten in de zomer buiten in het zuiderpark te bbqen. dan klagen ze dat er honden loslopen en hun komen lastig vallen. maar wat ze vergeten of niet weten is dat zij in een hondlosloopgebied zitten te bbqen.Nanna schreef:Het gaat toch voornamelijk over het terugdringen van bijtincidenten met gevaarlijke honden?
onder gevaarlijke honden beschouwen ze ook wawa`s die bijten, eigenlijk alle honden die bijten.
ellen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hahahaha, dat wilde ik ook zeggen, maar ik dacht het gaat over bijtende honden dus ik hou mijn mond maar.Ri@ schreef:Hahaha ik zit al de hele tijd op m'n handen om niks te tikken. Maar laten ze die barbecue types met het achterlaten van zwerfvuil maar aanpakken. Dat geeft veel meer overlast dan de honden.ellen en de birmanen schreef:Dit vind ik geweldig, die zin. gek he dat mensen met honden burgers tegen komen die barbecueën. zeker als onze medelanders in een hondenlosloopplaats zitten te bbqen zoals regelmatig in het zuiderpark gebeurd.Lizzie. schreef:DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil rond de zomer de Algemene Plaatselijke Verordening aanpassen om het aantal (bijt)incidenten met gevaarlijke honden terug te dringen. Eigenaren kunnen na een incident met hun hond dat niet ernstig genoeg is voor strafrechtelijk optreden, toch worden verplicht het dier te muilkorven en/of kort aan te lijnen.
ellen
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Barbecueën? nu in de winter ?
(waar is Birgitte eigenlijk met Sjonnie, Katnis, Roosie en Phantom?)

(waar is Birgitte eigenlijk met Sjonnie, Katnis, Roosie en Phantom?)
-
S@ndr@
- Zeer actief
dit gaat voornamelijk dat de heilige mens nergens last van mag hebben , dus ook niet van honden die bestaan, blaffen, verharen en gewoon aanwezig zijn zeg maarNanna schreef:Het gaat toch voornamelijk over het terugdringen van bijtincidenten met gevaarlijke honden?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Tsja zolang de baasjes het zover laten komen dat een gevaarlijke hond de kans krijgt om te bijten, is het grootste leed al geleden natuurlijk. Ik zie zelf toch echt meer in algemene preventie. Uiteraard is iedere extra maatregel een mogelijke verbetering. Maar wil je echt weer veilig over straat zal je toch moeten voorkomen dat het tot een bijtincident komt. De echt gevaarlijke types bijten namelijk niet mild waardoor je na de eerste keer sowieso al wel vaak tot de maatregel van een muilkorf komt. Naleving is dan een volgende probleem.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Yep, Van Gils mag helemaal niet bestaan, want die heeft enge ogen en kijkt naar mensen daar hebben ze last vanNanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Dus het is verschrikkelijk, maar ze mogen inderdaad niet naar barbecuende mensen, ook niet in losloopgebied. Ze mogen oude mensen niet omver springen, wat zeg ik, ze mogen niemand omver springen. Er worden geen mensen aangeblaft, geen honden aangevallen.
Eigenlijk hebben ze een vreselijk leven
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Dus het is verschrikkelijk, maar ze mogen inderdaad niet naar barbecuende mensen, ook niet in losloopgebied. Ze mogen oude mensen niet omver springen, wat zeg ik, ze mogen niemand omver springen. Er worden geen mensen aangeblaft, geen honden aangevallen.
Mijn hond mag dat natuurlijk ook niet, maar om dat in één adem te noemen met ernstige bijtincidenten, dat vind ik niet kloppen.
Als Tyson hond of mens zwaar verwond en Fikkie veel te enthousiast een kind gedag zegt en daar is dezelfde consequentie aan verbonden, dan
lijkt mij dat wat (ahum) overtrokken.
Je kan niet alles regelen in dit land en om nu toezicht te gaan houden op enthousiaste honden die weleens springen of naar een bbq rennen, dat
lijkt mij een nogal nutteloze bezigheid.
Laten we eerst nu maar die echt gevaarlijke honden (en eigenaren) aanpakken met een aanlijn- en muilkorfplicht.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja tot dat ze vinden dat alle honden overlast geven en alle honden het veld moeten ruimen, het is nu met katten al aan de hand, en straks komen honden ook aan de beurt, waarom losloop plekken als je ook gewoon kunt recreëren zonder honden om je heen, of als je er huizen kunt bouwen,,,,,,. Probleem is gewoon( vind ik) het wordt steeds gekker en mensen kunnen steeds minder hebben en ervaren steeds sneller overlast. Gelukkig zijn er ook nog mensen die het machtig mooi vinden - gelukkig wel)Nanna schreef:Oplossing: voor de volgende hond regel je een kleiner exemplaar met donkere kijkertjes. Heb je dat gedoe helemaal nietS@ndr@ schreef:Yep, Van Gils mag helemaal niet bestaan, want die heeft enge ogen en kijkt naar mensen daar hebben ze last vanNanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Eigenlijk hebben ze een vreselijk levenrothond....... alleen al daardoor gaan ze zich afvragen"wat als hij bijt,"hij is wel groot hoor....
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Oplossing: voor de volgende hond regel je een kleiner exemplaar met donkere kijkertjes. Heb je dat gedoe helemaal niet
Of blauwe. Of nog beter, een blauw en een bruin, als fikkie de publiekslieveling moet zijn.
Je komt gegarandeerd niet van de aaiende kirrende mensen af
-
S@ndr@
- Zeer actief
zou zomaar kunnen jaNanna schreef:Ik heb die ervaring helemaal niet. Kan wel zeggen dat 99% van de mensen die ik tegenkom mijn honden gewoon leuk vinden. En de rest heeft geen belangstelling. Ook goed. Negatief commentaar krijg ik zelden of nooit.S@ndr@ schreef: tja tot dat ze vinden dat alle honden overlast geven en alle honden het veld moeten ruimen, het is nu met katten al aan de hand, en straks komen honden ook aan de beurt, waarom losloop plekken als je ook gewoon kunt recreëren zonder honden om je heen, of als je er huizen kunt bouwen,,,,,,. Probleem is gewoon( vind ik) het wordt steeds gekker en mensen kunnen steeds minder hebben en ervaren steeds sneller overlast. Gelukkig zijn er ook nog mensen die het machtig mooi vinden - gelukkig wel)
Nou kan dat ook aan mijn strenge rotkop liggen natuurlijk
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het wordt wel in één artikel genoemd en wat mij betreft gaan ze eerst de echte bijters aanpakken én opvolgen of men zich houdt aanNanna schreef:Het wordt niet in één adem genoemd. Er wordt gesteld dat er sancties komen te staan op het hebben van een hond die bijt. En DAARNAAST wil men tevens wat gaan doen aan honden die gewoon overlast geven. Nou ben ik groothondbezitter maar ik ben het daar gewoon mee eens hoor. Waarom zou Poelewoekie karbonaadjes mogen wegratsen bij mensen die barbecuen? Hou dat beest vast als je niet bij machte bent hem terug te roepen. Ja, ook als het losloopgebied is. Losloopgebied betekent niet dat mensen zonder hond daar alleen stijf rechtop doorheen mogen lopen. Als zij daar willen barbecuen is dat hun goed recht. Of het handig is, nee. Maar mensen zonder hond weten vaak niet eens waar losloopgebied is en waar niet.Caro. schreef:Nanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Mijn hond mag dat natuurlijk ook niet, maar om dat in één adem te noemen met ernstige bijtincidenten, dat vind ik niet kloppen.
Als Tyson hond of mens zwaar verwond en Fikkie veel te enthousiast een kind gedag zegt en daar is dezelfde consequentie aan verbonden, dan
lijkt mij dat wat (ahum) overtrokken.
Je kan niet alles regelen in dit land en om nu toezicht te gaan houden op enthousiaste honden die weleens springen of naar een bbq rennen, dat
lijkt mij een nogal nutteloze bezigheid.
Laten we eerst nu maar die echt gevaarlijke honden (en eigenaren) aanpakken met een aanlijn- en muilkorfplicht.
aanlijn- en muilkorfplicht. Zolang daar de mensen en het geld niet voor is, lijkt het mij totaal niet realistisch om het te hebben over Fikkie die
opspringt.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ligt aan de bouw, aan de brede kop. Dat vinden veel mensen doodeng.S@ndr@ schreef:zou zomaar kunnen jaNanna schreef:Ik heb die ervaring helemaal niet. Kan wel zeggen dat 99% van de mensen die ik tegenkom mijn honden gewoon leuk vinden. En de rest heeft geen belangstelling. Ook goed. Negatief commentaar krijg ik zelden of nooit.S@ndr@ schreef: tja tot dat ze vinden dat alle honden overlast geven en alle honden het veld moeten ruimen, het is nu met katten al aan de hand, en straks komen honden ook aan de beurt, waarom losloop plekken als je ook gewoon kunt recreëren zonder honden om je heen, of als je er huizen kunt bouwen,,,,,,. Probleem is gewoon( vind ik) het wordt steeds gekker en mensen kunnen steeds minder hebben en ervaren steeds sneller overlast. Gelukkig zijn er ook nog mensen die het machtig mooi vinden - gelukkig wel)
Nou kan dat ook aan mijn strenge rotkop liggen natuurlijk![]()
of misschien er er nog veel ruimte, hoe krapper het wordt, hoe meer mensen zeuren lijkt wel
Ik had hier Kaya en Puchu, beide even groot en zwart, maar mensen vonden over het algemeen Puchu leuk en Kaya doodeng.
-
S@ndr@
- Zeer actief
bij een rotti kan ik me dat nog wel voorstellen- dit is donker.., maar Van Gils is 50 tinten en meer grijs en kijkt niet eens naar ze, het zit in hun kop, gelukkig kennen de meeste hem wel, maar
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kaya keek ook niet naar ze hoorS@ndr@ schreef:bij een rotti kan ik me dat nog wel voorstellen- dit is donker.., maar Van Gils is 50 tinten en meer grijs en kijkt niet eens naar ze, het zit in hun kop, gelukkig kennen de meeste hem wel, maar
Ik heb ooit gillende mensen langs me gehad (terwijl Kaya dus rustig naast me liep aan de lijn)... kijk die tanden, kijk die tanden! en gillen en
rennen, compleet getikt sommige mensen
Als je dan bang bent, loopt er dan een paar meter omheen ofzo, maar hysterisch gaan gillen terwijl de hond gewoon op d'r gemakje aangelijnd
naast me liep, is wel heel erg overdreven, vind ik dan
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja, ik vind dat ook belachelijk hoor, het zit dan echt compleet in het hoofd, maar door gedachtes zijn al heel wat levens verspild.... mensenCaro. schreef:Kaya keek ook niet naar ze hoorS@ndr@ schreef:bij een rotti kan ik me dat nog wel voorstellen- dit is donker.., maar Van Gils is 50 tinten en meer grijs en kijkt niet eens naar ze, het zit in hun kop, gelukkig kennen de meeste hem wel, maar![]()
Ik heb ooit gillende mensen langs me gehad (terwijl Kaya dus rustig naast me liep aan de lijn)... kijk die tanden, kijk die tanden! en gillen en
rennen, compleet getikt sommige mensen
Als je dan bang bent, loopt er dan een paar meter omheen ofzo, maar hysterisch gaan gillen terwijl de hond gewoon op d'r gemakje aangelijnd
naast me liep, is wel heel erg overdreven, vind ik dan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vanochtend op de radio ging het hier ook over, en werd ook gemeld dat het aantal losloopgebieden in Den Haag verminderd gaat worden en dat bestaande losloopgebieden verkleind gaat worden vanwege de overlast die men daar ervaart van honden.
Dat vind ik wel een zorgbarende ontwikkeling eigenlijk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat is het ook, want eenmaal weg, komt het ook niet meer terug, het wordt hooguit minder en minderLongFields schreef:Vanochtend op de radio ging het hier ook over, en werd ook gemeld dat het aantal losloopgebieden in Den Haag verminderd gaat worden en dat bestaande losloopgebieden verkleind gaat worden vanwege de overlast die men daar ervaart van honden.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus, dit moeten we helemaal niet willen. Ze moeten zich bezig houden met de gevaarlijke honden (en wat mij betreft 'van welk ras dan ook').LongFields schreef:Vanochtend op de radio ging het hier ook over, en werd ook gemeld dat het aantal losloopgebieden in Den Haag verminderd gaat worden en dat bestaande losloopgebieden verkleind gaat worden vanwege de overlast die men daar ervaart van honden.
De honden die bewezen serieus bijten.
Dat lijkt me heel wat belangrijker dan Fikkie die een zwarte pootafdruk achterlaat op een witte broek.
Maar nee, nu gaan de losloopgebieden inkrimpen, we gaan op politiek niveau zeiken over iemand die nat wordt van een uitschuddende hond en
ga zo maar door. Totaal onbelangrijk t.o.v. van het gevaar van sommige honden. Zet daar je tijd en mankracht op in en niet op dit soort
flut zaken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe minder gebieden waar honden (los) mogen lopen, hoe dichter ze op elkaar zitten, hoe groter de kans op overlast, volgens mij
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ja toch ?Fotogravinnetje schreef:Hoe minder gebieden waar honden (los) mogen lopen, hoe dichter ze op elkaar zitten, hoe groter de kans op overlast, volgens mij

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Precies. En een ander bijkomend effect: hoe meer aanspraak hondeneigenaren op hun gebied gaan maken. Dat zien we hier in het Noorderplantsoen. Vroeger mochten honden overal los. En dus was het zaak dat hondeneigenaren gewoon goed op hun hond letten, en dat ze andere mensen niet lastig vallen, niet zomaar de weg oversteken etc. Toen mochten ze ineens nog maar op 2 hele kleine stukjes los. Prompt ontstaat er dus een soort van strijd tussen hondenbezitters en andere parkgebruikers. Want omdat er zo weinig losloopplekken zijn heb je niet echt meer uitwijkmogelijkheden (dit is midden in de stad) als er toch allemaal barbequende mensen op dat ene losloopveldje zitten. En dus ga je het gebied claimen, opeisen, zeggen dat bbqende mensen maar elders moeten gaan zitten, zij hebben immers het hele park nog wel tot hun beschikking, en dus stopt men ook met rekening houden met mensen die wel bbqen in het losloopgebied. En bbqen kun je hier ook vervangen door voetballen, skaten, joggen en fietsen. En nog een ander nadeel is dat er nu zó veel honden op zo'n klein stukje lopen 3 maal daags dat er een soortvan permamodder ontstaat, er groeit niks meer en het is aan enorme erosie onderhevig. Dat was hiervoor niet.Fotogravinnetje schreef:Hoe minder gebieden waar honden (los) mogen lopen, hoe dichter ze op elkaar zitten, hoe groter de kans op overlast, volgens mij
- Jackira
- Zeer actief
Nou lastig vallen hoeft niet eens hoor. Dat ze er lopen is al aanleiding tot gekrijs.Tara schreef:Ik vind het ook, ik regel dat wel en ik wil echt niet dat de honden zich misdragen bij andere mensen.Nanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Nou snap ik best dat het doodirritant is als er ineens in een losloopgebied mensen zitten die domme dingen doen zoals picknicken of BBQ'en, maar dan nog hebben mijn honden zich daarmee niet te bemoeien.
- Jackira
- Zeer actief
Ja en het is al veel minder dan voorheen nu. Ze weten altijd wel een stok te vinden om de hond te slaan zeg maar. Want tegenover die mensen die overlast geven en de bijtincidenten staan veel mensen die wel zorgzaam met hun honden omgaan en ze opvoeden. Maar zoals overal gaat eht om de overlastgevende minderheid.LongFields schreef:Vanochtend op de radio ging het hier ook over, en werd ook gemeld dat het aantal losloopgebieden in Den Haag verminderd gaat worden en dat bestaande losloopgebieden verkleind gaat worden vanwege de overlast die men daar ervaart van honden.
En als je dan iets weg wilt hebben grijp je dat aan om de nadruk op te leggen. Zo doorzichtig. want waarom worden de maatregelen in de zomer aangescherpt. Omdat er in de winter niet gebarbequed wordt.
- Jackira
- Zeer actief
Ja maar dat is dus al aanleiding om de regels aan te scherpen. Omdat er al jarenlang geruzie is tussen beide partijen en dat escaleert soms ook. Er zijn gewoon bevolkingsgroepen die minder met honden hebben. En die zijn oververtegenwoordigd in o.a Den Haag. En daar discrimineer ik niet mee door dat te zeggen. Het is gewoon een feit dat honden door veel mensen hier niet op prijs gesteld worden. Vanuit angst of cultuur of weet ik waarom. Ik merk het dagelijks dat mensen bang voor ze zijn. En dan doen ze niks en hou ik ze gewoon bij me. Soms spreken mensen me dan aan en mogen de kinderen aaien want er zijn ook mensen die juist hun kinderen willen leren niet bang te zijn (Shira alleen) Maar het overgrote deel heeft gewoon niks met honden maar heeft niet de instelling om iedereen z'n ding te laten doen als er geen overlast gegeven wordt. Nee het moet alsnog weg. Er is geen tolerantie naar honden. En dan ga je de incidenten aangrijpen natuurlijk om je punt te maken.Tara schreef:Nou en? Mensen krijsen maar een eind van zich af. Daar ga ik mijn kostbare tijd niet aan spenderen hoor.Ri@ schreef:Nou lastig vallen hoeft niet eens hoor. Dat ze er lopen is al aanleiding tot gekrijs.Tara schreef:Ik vind het ook, ik regel dat wel en ik wil echt niet dat de honden zich misdragen bij andere mensen.Nanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Nou snap ik best dat het doodirritant is als er ineens in een losloopgebied mensen zitten die domme dingen doen zoals picknicken of BBQ'en, maar dan nog hebben mijn honden zich daarmee niet te bemoeien.
Ik zorg er wel voor dat mijn honden zich nergens mee bemoeien, wat een ander dan doet is niet mijn pakkie an.
-
Neeltje
En als iedereen dat zou doen, zouden al die extra regels niet nodig zijn. Maar omdat er een grote groep hondeneigenaars is die denken dat de wereld van hun is, komen er meer en meer regels. Als andere mensen geen last hebben van je hond, is er ook niets om te klagen en geen reden om de vrijheid van honden aan banden te leggen, heel eenvoudig.Tara schreef:Dat snap ik prima, maar dat is dus eens te meer reden om te zorgen dat niemand aanleiding krijgt om te zeiken.
Ik doe dat dus door mijn honden bij me te houden en niet met andere mensen te laten bemoeien. Mijn honden, mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.