Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe slaan jullie al die reuen van je af met een loopse hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Hoe slaan jullie al die reuen van je af met een loopse hond

Ongelezen bericht door Jackira »

:mrgreen:

Shira is ook loops nu en ik dacht ik ga nog even met haar naar het bos. Daar is het vrij rustig en kan ze nog stukjes los want ze is net loops. Hoe naief ben ik dan. Het is wel duidelijk dat ik reuen gewend ben en geen loopse teefjes.

Binnen no time stonden er een Ierse setter reu en een koningspoedel reu voor onze neus. Op zich niet de rotste keuze voor pupjes :wink: maar geen baas te bekennen natuurlijk. Dom, dom, dom. :mrgreen:

Doe we dus niet meer en we mijden het gebied de komende weken als de pest. Ook om sociaal te zijn naar de reuenbaasjes.

maar goed, je staat daar dus met een paar grote honden, loopse teef die gelukkig nog van zich af snauwde maar wel een paar reuen die niet van plan waren om op te geven. Wat doe je dan :19: Ik heb vanmorgen Shira aangemoedigd die snauwde en Shira's achterkant zo goed mogelijk afgeschermd :pffff: maar dat ga je toch verliezen tegen die volhardende reuen. Het waren niet bepaald kleintjes.

Ik ben dat loopse gedoe nu al zat maar castreren is zo zonde van de hond en wil ik echt niet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hoe slaan jullie al die reuen van je af met een loopse h

Ongelezen bericht door gonnie »

Haha, ik liep vaak met vier loopse teven tegelijk. Ik wachtte totdat de bazen op kwamen dagen.
Met vier dellen tegelijk was trouwens zo moeilijk niet, de reu wist dan niet welke hij moest hebben. Haha.

Ik heb een keer commentaar gehad dat ik met mijn loopse teven niet in het bos moest gaan lopen.

Maar in de wijk lopen meer honden dan s'ochtends vroeg in het bos. Dus toedeloe.

En als de bazen niet kwamen dan liep ik door.

De meeste reuen lieten zich trouwens gewoon wegsturen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Jackira
Zeer actief

gonnie schreef:Haha, ik liep vaak met vier loopse teven tegelijk. Ik wachtte totdat de bazen op kwamen dagen.
Met vier dellen tegelijk was trouwens zo moeilijk niet, de reu wist dan niet welke hij moest hebben. Haha.

Ik heb een keer commentaar gehad dat ik met mijn loopse teven niet in het bos moest gaan lopen.

Maar in de wijk lopen meer honden dan s'ochtends vroeg in het bos. Dus toedeloe.

Deze waren erg hardnekkig :D Doorlopen ging niet. Ik ben de richting opgelopen waar ze vandaan kwamen en kwam op een gegeven moment de baas tegen.
-tycho
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -tycho »

Ri@ schreef:
Ik ben dat loopse gedoe nu al zat maar castreren is zo zonde van de hond en wil ik echt niet.
Hoezo zonde van de hond?
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mahru kan heel goed zitten blijven op commando. Dus die laat ik zitten als het nodig is, en ondertussen hou ik de reuen op afstand. Maar wij ontwijken andere honden ook gewoon als ze loops is dus zo vaak komt dat niet voor.
Ik ben benieuwd of ze de volgende loopsheid wat meer van zich gaat afsnauwen, ze is nog jong maar ik merk dat ze toch wel meer op haar strepen leert staan.
Jackira
Zeer actief

-tycho schreef:
Ri@ schreef:
Hoezo zonde van de hond?

Omdat ze zo mooi is. :I: :wink: Omdat het invloed heeft op de vacht, en ze sneller dikker worden na castratie.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ri@ schreef:
gonnie schreef:Haha, ik liep vaak met vier loopse teven tegelijk. Ik wachtte totdat de bazen op kwamen dagen.

Deze waren erg hardnekkig :D Doorlopen ging niet. Ik ben de richting opgelopen waar ze vandaan kwamen en kwam op een gegeven moment de baas tegen.
Sam zou ook niet opgeven, ook al kan hij als nep-reu nog weinig. Maar ik ben zelf als baas alert op Sam en ik kan aan zijn kop zien, wanneer er loopse teefjes naderen. Dan gaat hij aan de lijn even. Ik vind het echt een stuk verantwoordelijkheid van beide bazen. De baas van de teef, dat hij/zij alert erop is, dat de teef een heel begeerlijk hondje is om te gaan dekken en de baas van de reu, die rekening ermee kan houden, dat het voor een teef echt niet leuk is, dat er veel opdringerigheid is.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

runninggirl schreef:Mahru kan heel goed zitten blijven op commando. Dus die laat ik zitten als het nodig is, en ondertussen hou ik de reuen op afstand. Maar wij ontwijken andere honden ook gewoon als ze loops is dus zo vaak komt dat niet voor.
Ik ben benieuwd of ze de volgende loopsheid wat meer van zich gaat afsnauwen, ze is nog jong maar ik merk dat ze toch wel meer op haar strepen leert staan.
Dat is een hele goede inderdaad. Dat ga ik ook maar eens extra oefenen. :D Snauwen kan Shira al wel erg goed, dat hoeft niet beter :wink:
Jackira
Zeer actief

Hilly45 schreef:
Ri@ schreef:

Sam zou ook niet opgeven, ook al kan hij als nep-reu nog weinig. Maar ik ben zelf als baas alert op Sam en ik kan aan zijn kop zien, wanneer er loopse teefjes naderen. Dan gaat hij aan de lijn even. Ik vind het echt een stuk verantwoordelijkheid van beide bazen. De baas van de teef, dat hij/zij alert erop is, dat de teef een heel begeerlijk hondje is om te gaan dekken en de baas van de reu, die rekening ermee kan houden, dat het voor een teef echt niet leuk is, dat er veel opdringerigheid is.
Ik ga daar ook niet meer lopen de komende weken. Het is geen losloopgebied maar er loopt wel veel los.
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Ri@ schreef:

Omdat ze zo mooi is. :I: :wink: Omdat het invloed heeft op de vacht, en ze sneller dikker worden na castratie.
Snap het, mijn eerste hond kreeg melkkliertumoren ik zou dat bij je afweging wel meenemen ook.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tja, niet naar het bos, maar aangelijnde wandelingen op afwijkende tijden, zodat je bijna zeker weet dat je geen of weinig honden tegen komt.
Het is jammer dat ze dan buiten niet kan rennen, maar gelukkig is het maar 3 weken en in Zinzi's geval maar eens in de 8 maanden.

Als er wel een reu komt buurten hoef ik trouwens niks te doen, Zinzi moet er niks van hebben, zelfs niet als ze staat, ze veranderd dan echt in een überbitch :S: :L:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jackira
Zeer actief

-tycho schreef:
Ri@ schreef:

Snap het, mijn eerste hond kreeg melkkliertumoren ik zou dat bij je afweging wel meenemen ook.
Ja daar heb je zeker een punt. Het is best een moeilijke afweging. Kans op baarmoederontstekingen ook nog. en inderdaad melkkliertumoren. Ik ben ook constant aan het afwegen.
Jackira
Zeer actief

Lunatic schreef:Tja, niet naar het bos, maar aangelijnde wandelingen op afwijkende tijden, zodat je bijna zeker weet dat je geen of weinig honden tegen komt.
Het is jammer dat ze dan buiten niet kan rennen, maar gelukkig is het maar 3 weken en in Zinzi's geval maar eens in de 8 maanden.

Als er wel een reu komt buurten hoef ik trouwens niks te doen, Zinzi moet er niks van hebben, zelfs niet als ze staat, ze veranderd dan echt in een überbitch :S: :L:
Maar die drie weken lijken zo lang haha. Ik zeur een beetje ik weet het , het zijn luxeproblemen. :wink:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij Mila werkt de zit en blijf en Amy parkeerde ik met haar achterwerk tegen mijn benen in zulke situaties. Of ik stuurde Mila op de vervelende reu af die Amy lastigviel - Mila kan ze beter wegsturen dan ik :schrik: Amoz probeert dat ook wel, maar maakt meestal minder indruk dan Mila.
Taartje is nu ook loops en ik wandel nu natuurlijk met haar niet in losloopgebieden. Maar vanmorgen wandelde ik in de wijk (aanlijngebied) en kwam twee loslopende reuen tegen, waarvan het baasje één van de twee niet direct bij zich kreeg geroepen, ook al riep ik al vanaf flinke afstand dat Taartje loops is. Om die reden neem ik Taartje dan altijd samen met Amoz of Mila mee, die zo'n reu dan kunnen opvangen en wegjagen. Gewoon netjes met een snauw hoor, er wordt geen haar gekrenkt verder, maar het is vaak wel doeltreffender dan wanneer ik ze ze zelf wegjaag of blokkeer.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ri@ schreef:
Lunatic schreef:Tja, niet naar het bos, maar aangelijnde wandelingen op afwijkende tijden, zodat je bijna zeker weet dat je geen of weinig honden tegen komt.

Maar die drie weken lijken zo lang haha. Ik zeur een beetje ik weet het , het zijn luxeproblemen. :wink:
Nee is geen zeuren hoor, ik vind het ook lang, Zinzi is echt een hond die haar energie kwijt moet, maarja dat los ik dan thuis en in de tuin wel op, beter dan ongewenste puppen denk ik altijd maar :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana tilde ik op of zette ik op schoot en dan was het wachten op de baas/bazen. Als het echt te lang duurde belde ik de dierenambulance met mijn mobiel. Die kwamen ze dan ophalen.
Zat ze in de fietsmand en moest ik een weg over dan fietste ik een stuk terug naar wat veiliger gebied en wachtte ik daar op de baas.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Jackira
Zeer actief

Lunatic schreef:
Ri@ schreef:

Nee is geen zeuren hoor, ik vind het ook lang, Zinzi is echt een hond die haar energie kwijt moet, maarja dat los ik dan thuis en in de tuin wel op, beter dan ongewenste puppen denk ik altijd maar :wink:
Shira is ook nogal een actieve stuiterbal maar we gaan maar eens trucjes en kunstjes aanleren in huis :wink:
Jackira
Zeer actief

DeDiana schreef:Bij Mila werkt de zit en blijf en Amy parkeerde ik met haar achterwerk tegen mijn benen in zulke situaties. Of ik stuurde Mila op de vervelende reu af die Amy lastigviel - Mila kan ze beter wegsturen dan ik :schrik: Amoz probeert dat ook wel, maar maakt meestal minder indruk dan Mila.
Taartje is nu ook loops en ik wandel nu natuurlijk met haar niet in losloopgebieden. Maar vanmorgen wandelde ik in de wijk (aanlijngebied) en kwam twee loslopende reuen tegen, waarvan het baasje één van de twee niet direct bij zich kreeg geroepen, ook al riep ik al vanaf flinke afstand dat Taartje loops is. Om die reden neem ik Taartje dan altijd samen met Amoz of Mila mee, die zo'n reu dan kunnen opvangen en wegjagen. Gewoon netjes met een snauw hoor, er wordt geen haar gekrenkt verder, maar het is vaak wel doeltreffender dan wanneer ik ze ze zelf wegjaag of blokkeer.
Dat is inderdaad het handige van meerdere honden. Goede tip. Ik kan Buck ook wel in gaan zetten als afweermechanisme dat lijkt me heel effectief :wink:
Jackira
Zeer actief

lieveheersbeestje83 schreef:Prana tilde ik op of zette ik op schoot en dan was het wachten op de baas/bazen. Als het echt te lang duurde belde ik de dierenambulance met mijn mobiel. Die kwamen ze dan ophalen.
Zat ze in de fietsmand en moest ik een weg over dan fietste ik een stuk terug naar wat veiliger gebied en wachtte ik daar op de baas.
Voor wat kleinere honden een goede oplossing :ok: Shira is 34 kilo dus optillen gaat niks worden :D Ik heb Buck een keer opgetild in een noodgeval en die is 25 kilo maar toen zat ik redelijk aan m'n max qua gewicht :LOL:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ri@ schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:Prana tilde ik op of zette ik op schoot en dan was het wachten op de baas/bazen. Als het echt te lang duurde belde ik de dierenambulance met mijn mobiel. Die kwamen ze dan ophalen.
Voor wat kleinere honden een goede oplossing :ok: Shira is 34 kilo dus optillen gaat niks worden :D Ik heb Buck een keer opgetild in een noodgeval en die is 25 kilo maar toen zat ik redelijk aan m'n max qua gewicht :LOL:
Dat is inderdaad een beetje zwaar om op je arm te zetten.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Jackira
Zeer actief

lieveheersbeestje83 schreef:
Ri@ schreef:
Dat is inderdaad een beetje zwaar om op je arm te zetten.
ja ietsje te zwaar :D
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb met Mayke ook heel wat toestanden gehad, maar ik liep toen op drukkere plekken en Mayke was destijds niet gehoorzaam genoeg om los te blijven lopen tijdens loopsheid. Ze is later gecastreerd.

Kiwi is momenteel ook loops maar ik heb daar totaal geen last van. We wandelen in hele rustige gebieden, de honden die ik sporadisch tegenkom ken ik, dus ik weet of ze gecastreerd zijn of niet. Ze blijft gewoon los lopen, ze gedraagt zich even betrouwbaar als altijd.
Ik moet alleen zorgen dat ik met mooi weer een beetje buiten de gebruikelijke wandelplekken blijf, maar daarbuiten is er nog keus zat.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Langere aanlijnwandelingen en het park (ook al is het aanlijn) mijden. Ik heb de luxe op het platteland te wonen dus ik heb genoeg zandpaden tussen verlaten weilanden waar ik Ayleen los kan laten.

Of je kan nog geluk hebben dat je net als mij 1,5 jaar geen loopse hond hebt. :tongue:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

-tycho schreef:
Ri@ schreef: Omdat ze zo mooi is. :I: :wink: Omdat het invloed heeft op de vacht, en ze sneller dikker worden na castratie.
Ik heb nog nooit een teef laten castreren, en ik heb nog bij een hond nooit mammatumoren gehad. En ik heb er gemiddeld vijf, altijd teven. Al 30 jaar.
Ik snap wat je zegt maar lees je eerst even in de risico's in, zowel positief als negatief.
Hier wordt niks gecastreerd tenzij dat medisch noodzakelijk is.

On topic: ik stuur ze weg en ik heb ook een snauwteef, dat is heel handig ;)
Als niks meer helpt geef ik ze een tik op hun achterste met de riem. Maar dat is zelden nodig eigenlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Normaal regelt Akira dat zelf, die snauwt een eind om zich heen dat de reuen vanzelf afdruipen.

Momenteel trouwens niet want mevrouw heeft zin, heel veel zin (en het maakt haar ook even niet uit of het een reu of teef is :mann: ) en gilt dus als een bezetenen als ze maar een hond ziet dus ga ik maar hele korte rondjes lopen. Het is nu ook wel heel erg, gisteren bleef ze mij maar kusjes geven, poten maaien en verliefd en verlangend aankijken dat ik er wat kribbig van werd. Toen ik de kam pakte om haar even te gaan kammen was er trouwens gelijk over. Ik heb een wondermiddel gevonden dus :engel:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marjoleine schreef:
-tycho schreef:
Ri@ schreef: Omdat ze zo mooi is. :I: :wink: Omdat het invloed heeft op de vacht, en ze sneller dikker worden na castratie.
Ik heb nog nooit een teef laten castreren, en ik heb nog bij een hond nooit mammatumoren gehad. En ik heb er gemiddeld vijf, altijd teven. Al 30 jaar.
Ik snap wat je zegt maar lees je eerst even in de risico's in, zowel positief als negatief.
Hier wordt niks gecastreerd tenzij dat medisch noodzakelijk is.

On topic: ik stuur ze weg en ik heb ook een snauwteef, dat is heel handig ;)
Als niks meer helpt geef ik ze een tik op hun achterste met de riem. Maar dat is zelden nodig eigenlijk.
Dan heb je gewoon geluk. Wij hebben vroeger thuis 1 hond gehad en deze 1 hond heeft dus melkkliertumoren gekregen. Omdat jij het nooit hebt meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet voorkomt.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Neeltje schreef:Dan heb je gewoon geluk. Wij hebben vroeger thuis 1 hond gehad en deze 1 hond heeft dus melkkliertumoren gekregen. Omdat jij het nooit hebt meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet voorkomt.
Daarom zeg ik ook dat je je moet inlezen.
De kans is namelijk stukken kleiner dan dierenartsen graag zeggen en ze vergeten de nadelen voor het gemak. En die zijn er wel degelijk.

Maar fijn dat ik geluk heb hoor. Met mij vele anderen, nog fijner.
Ik ga een hond vanwege een minimaal risico niet verminken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marjoleine schreef:
Neeltje schreef:Dan heb je gewoon geluk. Wij hebben vroeger thuis 1 hond gehad en deze 1 hond heeft dus melkkliertumoren gekregen. Omdat jij het nooit hebt meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet voorkomt.
Ik ga een hond vanwege een minimaal risico niet verminken.
Overdrijven is ook een kunst.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Ri@ schreef:
-tycho schreef:
Ri@ schreef:

Ja daar heb je zeker een punt. Het is best een moeilijke afweging. Kans op baarmoederontstekingen ook nog. en inderdaad melkkliertumoren. Ik ben ook constant aan het afwegen.
ik heb 5 open teven en niks is gesteriliseerd. ooit een golden laten steriliseren en waar is deze aan overleden...? aan een milttumor en die komt vaker voor bij gesteriliseerde teven. daarbij als je teef een bmo krijgt kan je altijd nog sterliseren.
ik heb nu een teef loops en ik loop dan het liefst in delft. daar is een stuk parkachtig iets waar je zelden of nooit een hond tegen komt. verder gaat ze aan de lijn als ik andere honden zie en brul ik dat ik een besmettelijke teef heb.

ellen
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik liep op de wat afwijkende tijden. En de 3/4 hoogtij dagen liep ik met Izzy alleen en moest ze ook echt aangelijnd. De rest van de tijd luisterde ze prima.

Als ik al een reu tegen kwam dan waren ze of bang van Maylo(als hij mee was) of Izzy snauwde ze zelf wel weg. En indien de reu alsnog bleef rond hangen riep ik even naar de baas dat Izzy loops was. Dan werd de reu gewoon even aangelijnd weg gehaald.
Overigens had Izzy maar 3 reuen die er van haar wel even op mochten. Dat waren Maylo, een kooiker en een berner. De rest moest allemaal weg van haar.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”