Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond?

Ongelezen bericht door *Skye* »

Bij Skye wilde ik een naam die met mijn vader/ Schotland te maken had. Een beetje symbolisch ook naar mijn vader. Hij is Schots en is overleden, door de erfenis hebben we ons appartement kunnen verkopen, ons huis kunnen kopen en daardoor een hond kunnen nemen. (wij wilde op ons appartement geen hond). We hadden een hele lijst met namen. De shortlist was uiteindelijk:

- Pip, geen schotse naam, maar bijnaam van mijn vader
- Brody, komt uit een schotse namenlijst, betekend modderig stond erbij, leek me wel toepasselijk voor een hond ;) en ik vind het gewoon een mooie naam
- Skye, komt van Isle of Skye, Schots eiland, zijn we samen geweest

Wij konden niet kiezen ookal wisten we al wel welke hond van ons was. Toen de andere 3 pups namen kregen die met een S begonnen (niet afgesproken) leek het me wel mooi om dan voor Skye te kiezen.

Voor onze tweede hond wilde we wel een naam die bij Skye paste. Zijn eerst gaan kijken naar andere Schotse eilanden of plaatsnamen, maar daar kwamen we niet aan uit. Toen nog even gedacht aan dan nu Pip. Uiteindelijk dacht ik ineens aan Nova. Toch een eiland (Nova Scotia), ik twijfelde heel erg of ik een Toller of Border collie wilde en dan heb ik nu dan toch in ieder geval de Nova uit de Nova Scotia Duck Toller Retriever ;), en een Super Nova heb je in de Sky. Nouja... hoeveel reden moet je hebben om voor een naam te kiezen ;)

Wat leuk hoe jij op de naam bent gekomen. Wij hebben een super vakantie gehad waarbij we ook naar Hawaii zijn geweest en hebben ook een beetje nagedacht over een naam met Hawaiiaanse invloeden, maar daar kwamen we niet echt aan uit. (onze katten heten wel Lilo en Stitch ;)) Hawaii is wel echt een geweldige vakantiebestemming dus mocht je ooit de kans krijgen erheen te gaan zou ik dat absoluut doen :D
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Bros is een mengeling van de namen van zijn ouders.
Als je Bros omdraait dus S (on) O (f) R (ubens) B (arrichello) en dat was Bigboy zijn stamboomnaam.
Bros was ook een band in de jaren '90 en de moeder van Bros heette Tina (Turner) Simply the best.

Yorgos heb ik verzonnen en dat is een mengeling van George Michael.
George Michael eindigde een brief altijd met Yog . (Your only George)
En hij zijn echte naam was Georgios en dat heb ik een beetje gehusseld naar Yorgos.
Gewoon omdat ik al jaren fan ben van George Michael.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Macho zijn vader heet Macho, mijn toenmalige vriend vond geen enkele naam die ik bedacht mooi, dus zei de fokker; Ik noem hem hier thuis Macho (omdat wij nog geen naam hadden) en toen heb ik die naam zo gehouden.

Timber is vernoemd naar het nummer van Ke$ha en Pitbull (Timber) vind het kort maar krachtig en een mooie naam :lol1:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mijn moeder hoorde het nummer 'Come on Eileen' van de Dexy Midnight Runners.
De naam heb ik wat makkelijker gemaakt: Ayleen.

Toen ik die naam eenmaal gehoord had kreeg ik hem niet meer uit mijn hoofd. Dus toen moest het die worden.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca vonden we gewoon een leuke naam. Ik kende geen enkele hond toen die die naam had maar nu ken ik er zat :LOL:
Dumás heette al zo. Dat is ook zijn stamboom naam.
Csiva heet Csiva Czari omdat ik Ziva een mooie naam vind. Ik heb het iets verhongaarst. En ik heb altijd gezegd dat ik mijn eerste teefje zou vernomen naar mijn eerste hond, die heette Sari. Weer verhongaarst dus Csiva Czari.
En Fiji..
Hierom!

Vernoemt naar een liedje van mijn favoriete band :oeps:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Alex is vernoemd naar niemand minder dan Prins Willem Alexander :tongue: Ik kon geen naam bedenken, ik heb hem zeker een week "Puppy" genoemd. Mijn partner stelde voor om hem naar een Koning te noemen.... De Noorse koning Haakon BLEHHH dat is geen naam voor een hond :ugh: En onze Koning(in) heette nog Beatrix dat kon dus ook niet... Dus werd het Alex :ok:

Vusi was ook moeilijk... de eerste dagen heette ze Rexy maar dat lag toch niet lekker, op een avond zong ik tijdens het koken een liedje van Zuid Afrikaanse zanger Vusi Mahlasela en toen dacht ik mmm, Vusi :scratch: dat gaat het worden. Dus Rexy werd Vusi....... een maand geleden zei FB dat dat Wonderkind betekent :J:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy is van de film The Fountain. Die zat ik met m'n ex te kijken en toen ik de naam voor het eerst voorbij hoorde komen riep ik tegen hem "Jaaa, zo gaat die pup heten!". Sofi is een verbastering van de naam van het hoofdpersonage uit Mamma Mia. Ben een musicalfan, dus tja. Haar naam koos ik pas nadat ik haar gekocht had, ze is net zo onbezonnen en vrolijk :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb geen idee. :mrgreen:
Ik hou van namen met twee lettergrepen en open klanken, zo ben ik op de naam Mila gekomen (overigens wel pas nadat ik haar al had gezien bij de fokker). Amy en Tara hebben hun naam in het asiel in Spanje gekregen. Aangezien de namen aan mijn voorwaarde voldeden en niet te veel leken op de namen van mijn andere honden, heb ik die zo gehouden.
Amoz heette in Spanje Sinbad. Dat vond ik geen leuke naam, en hij kende de naam ook alleen met een negatieve associatie (als hij op zijn kop kreeg). Dus hem heb ik als nieuwe start wel bewust een andere naam gegeven, maar geen idee hoe ik erop ben gekomen.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik ben een paar weken aan het zoeken geweest naar een goede naam voor Morris. Maar vond het allemaal eigenlijk net niet leuk genoeg. Toen ik Morris ging halen had ik dus ook nog niet echt een geschikte naam. Zou wel beslissen als hij eenmaal thuis was.
Morris heb ik uitgezocht toen hij zes weken was, daarna moest ik dus nog twee weken wachten tot ik hem daadwerkelijk op kon halen. In die twee weken heb ik het heel veel gehad over mijn pup, die dus Morris genoemd was door de fokster (vernoemd naar zijn overgrootopa Morris). Ze had alle pups vernoemd naar de familie, de hele stamboom kwam terug in het nest. Maar ik had het al twee weken over Morris... dus toen ik hem eindelijk mee naar huis mocht nemen klopte het niet om hem nog een andere naam te geven, het was gewoon Morris!
Heb dus voor niks nagedacht over een naam, hij bleek er al een te hebben :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De naam Tirsa heb ik uit een tentoonstellingsboekje, Yentle naar een film van Barbra Streisand en Lotje vind ik gewoon een leuke naam. De namen van al mijn andere dieren ook gewoon zelf verzonnen of verbasterd.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje heette Berber, bij Nanna Bert en toen ze hier kwam, vonden we het een Loesje. Zing vaak Loesje is het snoesje van de baas :-) .
Ze is ook een echt meisje, het past bij haar.
Groetjes, Terry
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind Keltische namen voor collies het leukst. En mijn vuilnisbakkies vallen daar wat mij betreft ook onder :mrgreen:
Waarom weet ik niet, maar op de een of andere manier vind ik de namen die op 'ie' rijmen nog het leukst: Cody, Lyndie, Abby, Bonnie, Maggie...
Erg origineel ben ik dus niet :engel: .
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Vroeger: Yofi (Yeufke) was omdat ik in de auto nog een naam aan 't zoeken was.
En toen zei ik: niet zoals Meneer Janssen van Jofie, die eigenlijk Josefien heette.
Hé, ik noem haar jofie maar we schrijven het Yofi.
Die O omdat het een donkere hond was. Ik vind een O-klank gewoon mooi bij een donkere hond.

Polly is gewoon verzonnen. Geen idee achter verder. Ik keek haar aan en het was gewoon een Polly.
Maar wel weer die O, want donkere hond.

Daarna kwam Joey. Ook donker, ook een O dus.
Stamboomnaam Double Joy omdat zowel mijn man als ik helemaal blij waren met onze knapperd.
Jo(e)y werd het dus.
Hij werd helaas maar 16 maanden oud en daarna wilde ik naast Polly geen tweede hond meer erbij nemen.

Maar na een half jaar wilden we beide weer graag een tweede hond.
Ik zei Yes en mijn man zei Si en voor de lol nog een e want helemaal donker is ze niet. :blah:
Yessie dus.

Alle honden hebben zo dus ook een Y in hun naam, ook zo'n tic. :lol1:

Haha, wat een gedoe toch met die namen.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Jet, omdat het lekker bekt en ik het een stoere leuke naam vindt. Gollum omdat we hem op 11 jarige leeftijd kregen (heette Binky) en het een enorme brompot is. Maakt het geluid van de echte Gollum: myyyy precioussss :)
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik wil al jaren een zwarte Engelse Bulldog en het was niet uitgesloten dat er in het nestje waar Zorro uitkwam zwarten zouden zitten. Toen er voldoende reutjes waren, was het duidelijk. Zijn roepnaam zou Zorro zijn. Dat hij niet zwart was, was maar een detail.......
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou, eh, sja....

Afbeelding ---> Oor

:Q:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

mijke schreef:Nou, eh, sja....

Afbeelding ---> Oor

:Q:
:LOL:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik wilde als tiener al een Airedale genaamd Murdock.
Vernoemd naar Howling Mad natuurlijk!

En laat die naam nu perfect bij hem passen :wink:

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Luna heb ik zo genoemd naar het nummer van Alessandro Safina, toen hoorde je die naam hier nooit, een half jaar later werd je er mee dood gegooit :F:
Voor Doran wilde ik een mooie naam met betekenis die je nooit hoorde, ik ben toen opzoek gegaan naar mythologische namen en kwam Doran tegen, dat betekend cadeautje en dat was hij, letterlijk en figuurlijk :love: ook voor Zinzi wilde we een naam die je nooit hoorde, Mart wilde het liefst iets met een X of een Z, dat is uiteindelijk Zinzi geworden. Later vroeg iemand, weet je dat dat een sieraden merk is? Uh nee dat wist ik niet, maar past wel, ze is een juweeltje toch :pffff:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Sjah Bram zijn naam was al Bram, en vond het wel grappig bij een chihuahua haha maar ons toen 1 jarig zoontje maakte er Nappetje van dus hij heeft twee namen en luistert naar beide. Megan heet officieel Extreme Emily (stamboek) maar vond Megan een mooie naam maar ze luistert ook naar Maggie Mags en Smekkel Tekkel haha

Zat eerst nog te twijfelen tussen Skye en Megan maar is toch Megan geworden (niet Meegan zoals iedereen het maar blijft uitspreken ggrr )
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby heette al zo toen ik hem kreeg. En ik heb het zo gelaten. Later kwam ik erachter dat Shibby in Engelse straattaal zoiets berekent as levensgenieter, feestganger, vrolijkerd. En dat was hij iedere dag :I:

Malou heette Mimny in Roemenië en ik kon helemaal niks met die naam. Een paar weken voordat ze kwam, liep ik met Shib in het bos en besloot ik ineens dat het Malou ging worden. Gewoon daarom. :mrgreen:

Koos heette in het begin Jolanda. Grapje van ex en mij. Maar al snel bleek hij te stoer te zijn voor de naam Jolanda en ben ik gaan zoeken naar een korte en stoere naam. Koos dus.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Lut is een oud Vlaamse meisjesnaam. En die past perfect bij mijn hond.
En Fleurtje past bij mijn Dwergteckel.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 18 jun 2017 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Shiva heet al bijna 13 jaar zo. Dus heb ik dat zo gelaten
Jessy hebben ze in het asiel Jessy genoemd denk ik of bij haar 2e eigenaar (bij de 1e heette ze Cora) en heb ik ook zo gelaten

En Tyson, ja je moet wel een klapkaak hebben die Tyson heet toch! Hij heette voorheen Spike
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vixen heette tess, wat ik op zich een leuke naam vind.
maar ik ben van 'nieuwe eigenaar, nieuwe naam' en toen ik haar voor het eerst zag deed ze me erg aan aan vos denken.
foxy had ik in gedachten, maar dat vond ik bij nader inzien te algemeen en tijdens de lange terugweg van wales naar coventry wist ik het opeens: vixen (vrouwtjesvos) moest het worden en die naam past uitstekend bij haar.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Evi had haar naam al gekregen van de vrouw waar ze geboren is. Haar zoontje heette Levi en daar is het van afgeleid. En ik vond Evi wel een leuke naam, dus ik heb het maar zo gelaten! En nu, tja het is gewoon een echte evi hihi
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Eerste hond was een herplaatser, haar naam was Pucky, dat werd Lucky.
Tweede hond kwam uit het asiel, zijn naam was Buddy, dat hebben we zo gehouden.
Derde hond was een pup, dus zelf verzonnen Yla.
Onze hond nu is een herplaatser, zijn naam was Ernie, waar hij niet naar luisterde, dat is Ari geworden. (zelf verzonnen dus)
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka is vernoemd naar de eerste Hollandse Herder die ik leerde kennen in het asiel. De liefde voor het ras is zo ontstaan en ik vond het wel mooi om Aicka haar naam, ietwat aangepast, door te laten leven.
Fix haar stamboomnaam is Idefixe en Fix bekte gewoon lekker.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Toen wij Isa kregen, was Belle er nog. Ik vond het leuk als de namen samen een geheel zouden vormen, dus Isa werd Isa. Toen de volgende kwam wilde ik weer een naam die met een van de andere gecombineerd kon worden, dat werd toen Dora (IsaDora). Toen er nog een bij kwam, wist ik geen combinatie meer te maken, maar moest het vooral een naam zijn die niet op Isa of Dora leek, dus niet eindigend op een A. Ik kwam op Suus. Waar ik alleen niet aan had gedacht en later achterkwam is dat ik Isa vaak Ies of Iesje noem en dat lijkt erg op Suus en Suusje :D
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Wij hadden een duitse herder reu besteld bij een fokker en toen we gingen kijken zei hij ( de fokker dus ) ik heb er nou toch zo`n gek puppy bij dit nest dat heb ik nog niet mee gemaakt. Wij gingen dus kijken bij dat gekke puppy en uiteindelijk is zij met haar broer bij ons komen wonen en heeft ze daar ook haar naam Silly aan te danken.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Ons eerste hondje hebben we Taffie genoemd. Mijn vader vertelde ons vroeger altijd zelf bedachte verhaaltjes over een hondje genaamd Taffie.

Voor Kalev wilde we een korte en krachtige naam met een mooie betekenis. We kwamen bij Hebreeuwse namen uit en Kalev betekend Hondse trouw. Dat leek ons wel toepasselijk :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”