- Pip, geen schotse naam, maar bijnaam van mijn vader
- Brody, komt uit een schotse namenlijst, betekend modderig stond erbij, leek me wel toepasselijk voor een hond

- Skye, komt van Isle of Skye, Schots eiland, zijn we samen geweest
Wij konden niet kiezen ookal wisten we al wel welke hond van ons was. Toen de andere 3 pups namen kregen die met een S begonnen (niet afgesproken) leek het me wel mooi om dan voor Skye te kiezen.
Voor onze tweede hond wilde we wel een naam die bij Skye paste. Zijn eerst gaan kijken naar andere Schotse eilanden of plaatsnamen, maar daar kwamen we niet aan uit. Toen nog even gedacht aan dan nu Pip. Uiteindelijk dacht ik ineens aan Nova. Toch een eiland (Nova Scotia), ik twijfelde heel erg of ik een Toller of Border collie wilde en dan heb ik nu dan toch in ieder geval de Nova uit de Nova Scotia Duck Toller Retriever

Wat leuk hoe jij op de naam bent gekomen. Wij hebben een super vakantie gehad waarbij we ook naar Hawaii zijn geweest en hebben ook een beetje nagedacht over een naam met Hawaiiaanse invloeden, maar daar kwamen we niet echt aan uit. (onze katten heten wel Lilo en Stitch