Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een of meer honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Een of meer honden?

Ongelezen bericht door laeken »

Even een vraag. Wie heeft er ooit meer dan 1 hond gehad en is daarna terug gegaan naar 1 hond?

Ik wil nooit meer 1 hond. Hier is het zo dat als er een hond dood gaat ik waarschijnlijk binnen een maand een nieuwe heb. Alleen al omdat ik 1 hond minder leuk vind en merk dat dat ook voor mijn honden geldt.

Vertel eens...hoe zie jij dat?

Ik vind 1 hond hetzelfde als 1 papegaai of 1 kip. Je kan er de hele dag mee bezig zijn maar ergens is het niet ok om een sociaal dier zijn soort af te pakken. Bas en Guus zijn vrijwel de hele dag met elkaar bezig. Subtiel maar zoooo duidelijk. Als Bas nu puft stuift Guus op haar af....wat is er? Gaan we waken? En dat gaat de hele dag zo. Als Bas ergens ruikt dan ruikt Guus daar ook. Alles maar dan ook alles doen ze samen. En toch is er voor mij ruimte genoeg. Het zijn honden dus ze willen dat contact met de mensen.

En ik trek de deur achter me dicht zonder schuldgevoel. Mijn honden zijn nooit alleen. :ok: Alleen zijn is dus eigenlijk nooit een issue. Bas kan het en wat we erbij zetten kan het meteen ook.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een of meer honden?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik zou ook niet meer terug willen naar één hond. Twee is inderdaad veel leuker, ze hebben altijd de mogelijkheid tot hondse interactie en inderdaad nooit echt alleen.
Sterker nog, ik wil nog steeds een derde, maar ben er nog niet over uit wanneer dit is.
Ik vind het namelijk wel enorm fijn dat ik ze nu tegelijkertijd kan meenemen. Dus of ik wacht nog een tijdje tot Droef en Izzy wat ouder en rustiger zijn(niet dat ze heel druk zijn maar wat minder bewerkelijk zeg maar), of ik moet tegen een heel leuk exemplaar lopen dat naadloos en probleemloos kan meelopen, dus geen gedoetjes bij andere honden buiten etc. Als dat zo is verwacht ik eigenlijk wel dat het een oudere hond zal worden(dat was ook mijn insteek met Hummer), zodat je meer zekerheid heb over het karakter en geen pubertijd mee in hoeft.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb elke keer als er 1 overlijd voor langere tijd 1 hond.
Mijn man is niet zo snel in het nemen van een nieuwe hond en dus duurt het steeds wel 1 tot 2 jaar voor er weer 1 bij komt.
Vreselijk vind ik het; want ik vind 1 hond echt niks.
Nu helemaal omdat Kibo buiten erg moeilijk is met andere honden en hij nu zijn speelkameraad thuis kwijt is.
Gelukkig kan hij het goed vinden met de honden van mijn collega's en gooi ik er vaak een asielhond bij waar hij lekker mee kan spelen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
laeken
Zeer actief

Ik wil er ook een jack hussel oid bij. Een ongecontroleerd stabiel stoer reutje. Liefst black & tan korthaar. Ik weet zeker dat ik dan minder te stellen heb met Guus en Bas ook. Kunnen de heren raggen en Bas en ik chillen haha.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vind het heerlijk, 2 honden. Er zijn wat praktische zaken die iets lastiger worden dan met 1 hond, maar het plezier dat de interactie oplevert weegt daar ruimschoots tegenop. Als het aan mij lag, zou hier heel snel weer een tweede hond bij komen als er eentje wegvalt. M'n man wil liever terug naar 1, vooral vanwege het praktische. En dan wel voordat die ene hond op is door ouderdom weer een pup, dus enkele jaren twee honden, waarbij de oude hond de jonge kan helpen opvoeden.
Van Elco had het niet gehoeven, een tweede hond erbij. Dus hier geen knuffelige tafereeltjes. En toch zijn ze gek op elkaar.
Tweede hond nemen moet je naar mijn mening in de eerste plaats voor jezelf doen. En rekening ermee houden dat het weleens helemaal niet zo soepel gaat tussen de hond die je al had en de nieuwe
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hebben één hondje. En hiervoor ook. Bij Toots was een tweede hondje voor hem niet nodig. Die was echt graag alleen en die lag graag bij de kat maar spelen met andere hond was er niet echt bij, wel kon hij prima met honden overweg. Hij was alleen een einzelganger. Dex die speelt wel graag met andere honden en die zou een maatje denk wel leuk vinden maar hij kan zich prima vermaken in huis. Misschien komt er ooit een tweede bij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Hier begonnen met 2 honden. Toen overleed er eentje en dus een maand 1 hond gehad, Kenia. Verschrikkelijk. Kenia kon niet alleen blijven, plakte enorm aan ons. Ik was zo blij dat Loba erbij kwam. Kenia blij, Loba blij, wij blij. Ideaal. Om te voorkomen dat we in zo'n zelfde situatie zouden komen, is er dus een derde bijgekomen, onze 'reservehond'. Nu dus 4 hondjes.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

toots schreef:Wij hebben één hondje. En hiervoor ook. Bij Toots was een tweede hondje voor hem niet nodig. Die was echt graag alleen en die lag graag bij de kat maar spelen met andere hond was er niet echt bij, wel kon hij prima met honden overweg. Hij was alleen een einzelganger. Dex die speelt wel graag met andere honden en die zou een maatje denk wel leuk vinden maar hij kan zich prima vermaken in huis. Misschien komt er ooit een tweede bij.
Ik denk dat je je verkijkt op wat een tweede hond betekent. Bas speelt nooit met vreemde honden buiten. En met eigen honden ook vrijwel nooit. Toen we Tom kregen werd Bas gewoon blij. Toen Guus kwam zagen we zoveel geschil tussen Bas alleen en Bas met een andere hond. Ze leefde totaal op. Bij haar gaat het puur om kameraadschap en de aanwezigheid. Naast elkaar kluiven en samen waken. Zich sterker voelen samen. Samen katten wegjagen. Spelen doen ze maar 2 minuten per dag. Samen slapen nooit en samen gezellig doen ook nooit. Maar o wat zijn ze blij met elkaar. Ze begroeten elkaar net als ons als we er 1 apart hebben gehad.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Mijn voorkeur gaat ook uit naar twee honden, of eventueel drie zoals nu als dat zo uitkomt. Misschien heb ik ooit wel een hond alleen als ik ouder ben, maar dat zal dan een gezelschapshondje zijn dat overal mee naar toe gaat. Als de situatie en de gezondheid het toe laat wil ik ook dan liever twee hondjes.
Laatst gewijzigd door Jackira op 21 jun 2018 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots was echt liever alleen.
Daar verkijk ik me niet op.
Hij was die einzelganger die voor die kameraadschap de kat op zocht wat voor hem meer maatje was dan welke hond ook. of lekker op schoot kwam. Die graag alle aandacht zelf wilde. Hij had een andere hond wel geaccepteerd hoor. We hebben wel een teef opgevangen. Dat ging prima maar meer ook niet. Er was totaal geen klik verder. Maar hij accepteerde haar en andersom.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 jun 2018 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb altijd 2 of 3 honden samen gehad, heel soms even 1 hond maar dat vond ik niets aan :mrgreen:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

laeken schreef:
toots schreef:Wij hebben één hondje. En hiervoor ook. Bij Toots was een tweede hondje voor hem niet nodig. Die was echt graag alleen en die lag graag bij de kat maar spelen met andere hond was er niet echt bij, wel kon hij prima met honden overweg. Hij was alleen een einzelganger. Dex die speelt wel graag met andere honden en die zou een maatje denk wel leuk vinden maar hij kan zich prima vermaken in huis. Misschien komt er ooit een tweede bij.
Ik denk dat je je verkijkt op wat een tweede hond betekent. Bas speelt nooit met vreemde honden buiten. En met eigen honden ook vrijwel nooit. Toen we Tom kregen werd Bas gewoon blij. Toen Guus kwam zagen we zoveel geschil tussen Bas alleen en Bas met een andere hond. Ze leefde totaal op. Bij haar gaat het puur om kameraadschap en de aanwezigheid. Naast elkaar kluiven en samen waken. Zich sterker voelen samen. Samen katten wegjagen. Spelen doen ze maar 2 minuten per dag. Samen slapen nooit en samen gezellig doen ook nooit. Maar o wat zijn ze blij met elkaar. Ze begroeten elkaar net als ons als we er 1 apart hebben gehad.
Dat is precies de reden dat ik er 1 wil. Maylo was buiten niet bepaald heel sociaal en liep grotendeels alleen en aangelijnd. Tot het hondje van mijn ouders hier uit nood logeerde voor een week. Beestje was al ruim 13, deed vrijwel niks anders dan eten en slapen. Maar Maylo leefde op als zeer zorgzame broer. Als ze lag te dromen kwam Maylo kijken, maakte haar zachtjes wakker(ondanks dat ze zelf helemaal niet zo op contact zat te wachten), en liet haar vervolgens weer lekker slapen. Buiten lopen, steeds maar omkijken waar ze bleef en of ze ons nog kon bijhouden. Zodoende is Izzy erbij gekomen voor Maylo. En toen wilde ik geen hond alleen meer. :engel: En Izzy zou het ook niet erg vinden denk ik als hondje alleen, maar helaas ze doet het er maar mee. Droef vind het wel erg leuk.
Die blije bek toen ik Hummer mee naar binnen nam, die vergeet ik niet. Ondanks dat Hummer echt niet aardig tegen hem was, was Droef wel trouw aan Hummer. Moet alleen geen grote patsende reu bij Droef zetten, dat komt niet goed. Maar voor de rest vind hij alles gezellig. En buiten is hij precies zo.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:
laeken schreef:
Dat is precies de reden dat ik er 1 wil. Maylo was buiten niet bepaald heel sociaal en liep grotendeels alleen en aangelijnd. Tot het hondje van mijn ouders hier uit nood logeerde voor een week. Beestje was al ruim 13, deed vrijwel niks anders dan eten en slapen. Maar Maylo leefde op als zeer zorgzame broer. Als ze lag te dromen kwam Maylo kijken, maakte haar zachtjes wakker(ondanks dat ze zelf helemaal niet zo op contact zat te wachten), en liet haar vervolgens weer lekker slapen. Buiten lopen, steeds maar omkijken waar ze bleef en of ze ons nog kon bijhouden. Zodoende is Izzy erbij gekomen voor Maylo. En toen wilde ik geen hond alleen meer. :engel: En Izzy zou het ook niet erg vinden denk ik als hondje alleen, maar helaas ze doet het er maar mee. Droef vind het wel erg leuk.
Die blije bek toen ik Hummer mee naar binnen nam, die vergeet ik niet. Ondanks dat Hummer echt niet aardig tegen hem was, was Droef wel trouw aan Hummer. Moet alleen geen grote patsende reu bij Droef zetten, dat komt niet goed. Maar voor de rest vind hij alles gezellig. En buiten is hij precies zo.
Dat is het hier ook. Bas vindt een hond als huisgenoot gewoon super gezellig. Ze houden elkaar echt de hele dag in de gaten.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wij hebben 5 maanden lang 2 honden gehad. Van tevoren maakte ik me wel wat zorgen hoe Wilma het zou vinden met nog een hond, want ze was niet altijd even makkelijk naar andere honden. Dat bleek heel goed te gaan en ze waren al snel de beste maatjes. Ik vond het heerlijk om de interactie tussen Wilma en Jerry te zien. Ze pasten goed bij elkaar qua karakter Ik had ze graag langer samen gehad. Het praktische vond ik soms wel lastig, ook omdat we geen auto hebben. 2 Honden neem je toch wat moeilijker mee met het openbaar vervoer.
Voor Jerry lijkt het me erg leuk om weer een hond erbij te nemen, maar ik wil wel wachten tot hij wat volwassener is.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik wou al heel lang twee honden, maar omdat ik toch ook wel afhankelijk ben van mijn oppas is het lang bij een hond gebleven. Pas toen ik een pup tegenkwam die ik echt heel graag wou hebben en de oppas ook te realiseren viel is Ayla erbij gekomen. En ik geniet me suf!
Had al wel regelmatig oppashonden, dus had wel een idee hoe het zou zijn om twee honden te hebben. Dat heeft ook wel geholpen met besluiten wat voor soort hond erbij moest komen. En vooral wat niet.
Ik hoop nog heel lang twee honden te hebben en niet weer op een hond uit te komen.
Het is zo leuk om ze samen te zien leven. Jaloers zijn als de ander aandacht krijgt en dan alles uit de kast halen om de ander af te leiden, altijd het kluifje willen wat de ander heeft, elkaar begroeten als ik even met een apart weg ben geweest. Ze worden ook steeds leuker met z'n tweeën. Ik vind het echt heerlijk!
Ik zie bij Morris ook echt wel verschil. Ze zijn best vaak samen even bezig. Hij ligt weer veel vaker te kluiven, als zij iets doet gaat hij natuurlijk ook even kijken, eventjes samen spelen etc.
Natuurlijk heeft het ook nadelen, de kosten zijn hoger en oppas vinden is ook wel een ding. Voor de vakantie moet ik ook nog iets regelen, veel mensen zitten toch niet te wachten op twee honden. Maar vind het ruimschoots opwegen tegen de nadelen hoor!

Op dit moment is dit mijn uitzicht. Samen kluiven (ja, Ayla doet dat graag ondersteboven :roll: )

Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik heb pas sinds 3 maanden 2 honden, hiervoor is Luna 8 jaar lang de enige hond geweest. Luna heeft niks noppes nada problemen gehad met de tweede hond, het duurde alleen even voor ze echt gingen spelen (week of 3). Met de kennismaking hebben we heel goed op Luna gelet, maar dat het samen meteen zo goed zou gaan hadden we niet durven dromen. En nog mooier; Luna is helemaal opgeleefd en een stuk minder onzeker :cheer: Ging ze een half jaar geleden met pijn en moeite sjoksjok 20 minuten per dag mee wandelen, heeft ze vandaag in totaal 2,5 uur met enthousiasme meegelopen. Grote vreemde honden vind ze plots niet spannend meer, echt heel bijzonder.

Zelf moet ik er wel nog aan wennen... Het is wel prettig dat ze niet alleen zijn (er moet tenslotte ook gewerkt worden) en de interactie is ook erg leuk om te zien inderdaad. Voor de toekomst durf ik het nog niet te zeggen, maar het zou heel goed kunnen dat we het voortaan bij 2 honden houden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

toots schreef:Toots was echt liever alleen.
Daar verkijk ik me niet op.
Hij was die einzelganger die voor die kameraadschap de kat op zocht wat voor hem meer maatje was dan welke hond ook. of lekker op schoot kwam. Die graag alle aandacht zelf wilde. Hij had een andere hond wel geaccepteerd hoor. We hebben wel een teef opgevangen. Dat ging prima maar meer ook niet. Er was totaal geen klik verder. Maar hij accepteerde haar en andersom.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Dat kan hoor. Jij kan dat beter inschatten dan een buitenstaander. En de ene hond is de andere niet.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik ben van 1 naar 2 gegaan en toen er 1 daarvan ingeslapen werd riep ik dat ik er geen 2e bij wilde.
Maar Milo is geen hond die veel plezier haalt uit actief bezig zijn en wandelen, die is liever gewoon bij je.
En dus begon het al heel snel weer te kriebelen en kwam Peer na 4 maand er weer bij omdat ik wel eens graag erop uit ga met een hond die ook geniet van wandelen.
Maar Milo wordt rap oud en wederom roep ik dat het hierna bij 1 hond blijft. De honden hebben tot nu toe niet veel met elkaar qua spelen, bij elkaar zijn etc, daarbij heb ik een vaste oppas waar 1 hond wellicht makkelijker is en vindt ik het wel prettig om er met 1 rekening te houden en 1 gaat makkelijker met meenemen bijvoorbeeld.

Maar wie weet loopt het weer anders.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik vind 2 honden hebben ook het ideaal. Inderdaad hun hondse interactie en vriendschap en het altijd samen kunnen zijn. 3 honden vind ik zelf dan weer wat te veel voor echt leuk. Je moet dan toch gaan verdelen in activiteiten en aandacht en zoveel energie heb ik niet continue over :wink:

De 2 honden die ik nu zelf heb gaan perfect samen en zijn in nukken en wensen volledig op elkaar ingespeeld. Maar beiden zijn best pittig en bazig naar andere honden. Het heeft ook best wat maanden geduurd voordat de schapendoes van mijn moeder vanzelfsprekend en ontspannen kon aansluiten.
Ze schelen niet veel in leeftijd dus ik vrees dat als eentje wegvalt de ander al zo'n leeftijd heeft bereikt dat ik ze dan echt geen plezier meer doe om dan een jonge hond erbij te zetten. Ik zie er nu al tegenop :blauwoog:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Heb er 1 en betrap me er steeds op dat ik aan het kijken ben wat zou matchen als tweede hond. Maar dat is voor nu eigenlijk geen optie. Vind het een prettige gedachte dat ze ook gezelschap aan elkaar hebben, maar ik weet eerlijk gezegd niet of mijn hond dat wel zou waarderen. Maar hoe test je dat? Een paar dagen met andere honden in een huis vind hij gezellig, maar voor langere tijd?
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Zelf zou ik het ook leuk vinden om een hondje erbij te hebben, maar hier gaat het nog niet. Omdat Chef elke dag mee naar mijn werk gaat en ze me daar niet met 2 honden aan zien komen. Maar ooit!
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik heb een tijdje Bonnie en Kai samen gehad, en nu heb ik regelmatig zusje Pixie hier. Kai vindt het allemaal best gezellig als Pixie er is, en hij trok zich ook echt op aan Bonnie toen hij net bij ons was, maar hij is liever alleen. Het is echt een enigst kind. Gaat ook mopperen als Pixie te lang blijft.. gaat ze niet weg, dan gaat hij in de slaapkamer liggen.. en no way dat hij dan nog gezellig gaat doen. Als Pixie naar huis is komt hij zuchtend en kwispelend weer uit de slaapkamer...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wij zijn van 2 naar 1 hond gegaan en dit blijft ook zo.

Ik denk dat het afhankelijk is van de hond of hij wel of niet graag bij en met een andere hond leeft. Kaya was zo'n hond die echt een
andere hond nodig had om over te moederen en te 'bazen'.
Zij was 6 maanden toen Moritz kwam en die 2 waren heerlijk samen. Moritz overleed, Kaya raakte in een dip en was daar maanden
later nog niet uit en toen kwam Puchu. Die 2 waren ook vriendjes, maar toch anders.
Toen Kaya overleed werd al snel duidelijk dat Puchu eigenlijk veel gelukkiger was als enige hond en dat hebben we zo gelaten.
Ook door andere omstandigheden: ik vond het moeilijk om 2 grote honden uit te laten met mijn gezondheidsproblemen. Wij vallen
niet voor kleine honden, dus dan is het al snel een middelmaatje en 2 aan de riem met mijn rug en zenuwpijn is niet altijd een succes.
Apart uitlaten vind ik niks: ik wandel al snel 1.5 á 2 uur per dag met een hond en dat verdubbelen vind ik gekkenwerk worden en heb
ik er stomweg niet voor over.
Daarnaast is mijn moeder ernstig ziek en woont op een uur rijden afstand. Ik moet er op stel en sprong heen kunnen en dan is het
makkelijker om 1 hond mee te nemen of oppas voor te hebben dan voor 2 honden.

Dus hier 1 hond :wink: dat is nog altijd beter dan geen hond :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ik vind 1 hond niets. Ik heb 4 maand 1 hond gehad, daarna altijd meerdere. Vele jaren zijn het er 5 geweest, heel kort 6 en toen uitgedund tot 2. Er zat niet veel spreiding tussen mijn vijftal, qua leeftijd.
Dat heb ik nu anders “gepland”. Fitz en Maddie zijn nu 3.5 en bijna 6.
En morgen komt Impje erbij, van bijna 9 week.
Zo komt er onder normale omstandigheden geen hond alleen, en is de jongste hond nog jong genoeg om in de toekomst een nieuwe hond te verwelkomen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik ben van een iets groter roedeltje teruggegaan naar twee honden en uiteindelijk nog slechts eentje. Momenteel even hondloos, al komt daar hopelijk dit jaar nog verandering in. Daarna zal het bij die ene hond blijven. Een duo dat goed bij elkaar past -zoals Bayko en Cyntha :I: - vind ik ideaal en zou ik graag weer willen maar vooral vanwege mijn financiën en ook wel gezondheid is dat helaas niet meer echt haalbaar.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ga juist weer terug naar één hond. Toch de knoop weer doorgehakt om Ninthe te gaan herplaatsen. Ninthe wil echt geen andere honden in huis om haar heen en Noa wil alleen Ninthe niet om haar heen. Er is kortstondig in febrauri/maart wel wat spel geweest, maar dat is sinds ze een jaar waren het enige en gebeurt tegenwoordig zelden meer. Wat wel regelmatig gebeurt is dat Ninthe door het huis heen kruipt of zich niet meer durft te bewegen omdat Noa haar met een bepaalde blik aanstaart of een heel zacht diep grommetje geeft.

Noa en Kleine Boris gaan op zich prima samen, die liggen onder elkaar op de bank (Boris op de leuning, Noa op het zitvlak eronder), snuffelen een keer aan elkaar en dat is het. Maar ik heb niet het gevoel dat Boris iets mist omdat hij enig hond is.

Wat ik wel merk is dat het veel gemakkelijker is om met je hond op pad te gaan als je er maar één hebt, en tegelijkertijd hoef je je dan ook niet schuldig tegenover de ander te voelen. Ook oppas regelen is veel simpeler met 1 hond, waardoor ze niet alleen thuis hoeven te blijven met de deur open als ik 12 uur weg moet (of korter uiteraard. Mijn moeder laat ze dan tussendoor wel een keer uit). Alle kosten halveren, waardoor het gaan trainen met de hond (of 2x per week gaan trainen) ook opeens een stuk beter te doen zijn. En je kan het geheel meer passend maken naar de behoefte van je hond (hoewel dat niet geldt als je honden vrijwel identieke behoeften hebben).
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb nu 3 honden

Maar de bedoeling is terug te gaan naar 2... en misschien zelfs naar 1.
3 honden is me eigenlijk 1 teveel. Helemaal met de karakters die ik in huis heb...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Paisley schreef:Ik vind
Ja vind je?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe het is om één hond te hebben en zou daar nu ook niet snel meer voor kiezen. Alleen als het echt niet anders zou kunnen (vanwege praktische, financiële of gezondheidsredenen bijvoorbeeld). Omdat één hond dan altijd nog beter is dan geen hond :F:
Ik vind het heerlijk met vier honden, al zou twee of drie wel wat praktischer zijn, zeker aangezien ik in sommige opzichten niet de makkelijkste honden heb. Maar het is wel echt een roedel, ze zijn thuis als ze met z'n allen samen zijn. Ik pendel nu voortdurend heen en weer tussen mijn eigen huis en het huis van mijn zus en soms is 1 hond mee, soms 2, en dan is de roedel dus vaak uit elkaar. Dat vinden ze allemaal maar raar en niet echt leuk, ze zijn steeds blij als we weer met z'n allen samen zijn.
Mila is vrij lang enige hond geweest en dat beviel haar ook prima hoor - lekker alle aandacht voor zichzelf. Mila is sowieso meer mens- dan hondgericht. En toch is zij enorm gegroeid sinds ze in een roedel leeft. De andere drie zouden denk ik echt een beetje wegkwijnen zonder de aanwezigheid van andere honden, maar die zijn ook altijd gewend geweest om in roedels te leven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”