Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende Bordeauxdogs

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Vechtende Bordeauxdogs

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja, wel weer een geval " was te verwachten ",
ik zou één van beide herplaatsen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

frank-bobby schreef:
Hutsje schreef:
frank-bobby schreef: nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zo
en verder zie ik dat het probleem bij monk ligt dus die zou ik heel duidelijke en strengen regels op leggen
en de eerste grom of geborstel of ge pats meteen ingrijpen en de aanstichter meteen ff flink aan pakken of hem ff op de grond leggen of ff in zn kraag pakken en ff streng toe spreken is net wat werkt bij de hond
maar eerlijk gezegd ken ik dit alleen bij bordeauxdog teven de reuen die ik allemaal heb meegemaakt waren allemaal van die goeie sullen met of zonder teef loops of niet
maar het belangrijkste is dat het duidelijk word dat monk onder diego staat
dus als je weg bent zou ik ook monk in de bench doen en niet diego
wat heeft dat op de grond leggen voor zin?

ben toch nog benieuwd naar je antwoord ;)
nou daar door domineer jij de hond omdat je toch boven hem hangt
en bij mijn hond heeft het erg gewerkt om haar rustig te krijgen na iets waar ze opgefokt werd
maar daar hoef je je hond toch niet op de rug te dwingen? je kunt ook zo boven de hond gaan hangen. als het is om je hond rustig te krijgen zou ik andere dingen doen ;). als het is om respect af te dwingen ook, dat moet je verdienen, niet afdwingen want dan heeft het geen enkele zin. je mag het eens bij mijn reu proberen, trouwens. niet dat het nodig is want wij hebben meer dan genoeg respect voor elkaar en ik kan het met mijn lichaamstaal en stem wel af maar dit zou hij niet pikken geloof ik, of zich rot schrikken en zich afvragen waar dat nou voor nodig is. wat ik bedoel te zeggen is als je dit soort handelingen moet gaan uitvoeren om je hond onder controle te houden er al iets goed scheef zit. en als er iets goed scheef zit is het op de rug dwingen van een jonge bddog echt niet aan te raden, er zal een tijd komen dat hij het niet meer pikt. dan ben je veel verder van huis.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Dit komt niet goed. Zeker niet vanzelf, misschien dat je met heel veel werk en geduld een gewapende vrede kunt bewerkstelligen maar dan nog is het wachten op de keer dat het weer mis gaat ben ik bang voor.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Herplaatsen, dit komt niet meer goed.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Wow, heftig. Sowieso hebben jullie al een heftige combi in huis, succes met de keuze.. en sterkte :roos:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

@ hutsje
ja nou hier werkte dat soort dingen wel bij ernstige gevallen
bij mijn honden is een blik en soms een brul ook genoeg om te stoppen
maar die hele situatie zoals ik het lees is daar toch al niet goed en ik gok dat monk wel erg de de vinger in de pap heeft daar dus om respect te krijgen van hem ben ik toch echt bang dat je het wel moet afdwingen maar goed dat is mijn mening zoals ik er over denk en het zou doen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Al een combi die gedoemd is te mislukken vanaf het begin.
2 reuen in dezelfde leeftijd waarvan 1 gecastreert.
Zet daar een teef bij dan heb je alles om de hel los te breken.
1 van de reuen plaatsen.
Dit gaat niet goed komen.
Misschienn wel met de honden ,maar daarvoor zijn jullie niet geschikt anders was het al niet zo ver gekomen en had je al helemaal niet deze combi van honden gemaakt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Herplaatsen een van de twee. Dit gaat echt niet goed komen.
Hutsje
Zeer actief

frank-bobby schreef:@ hutsje
maar die hele situatie zoals ik het lees is daar toch al niet goed en ik gok dat monk wel erg de de vinger in de pap heeft daar dus om respect te krijgen van hem ben ik toch echt bang dat je het wel moet afdwingen maar goed dat is mijn mening zoals ik er over denk en het zou doen
dat is dus het punt, respect krijg je daar dus niet mee ;). wat doe jij dan als de hond het niet (meer) pikt?
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Hutsje schreef:
dat is dus het punt, respect krijg je daar dus niet mee ;). wat doe jij dan als de hond het niet (meer) pikt?
ja dat het licht aan de hond en wat hij niet meer pikt
ik heb hier dan nu dan nog bobby en burberry waarvan bobby burberry niet moet omdat bur heel druk is en vd week is het na tijden goed gegaan te zijn toch ff een gevecht geweest en dus trek ik dan bo eraf en stuur hem op zn plaats en negeer hem dan en bur gooi ik zn bench in maar dat is echt per hond en situatie verschillend
maar ik reageerde op dit topic omdat het over de bordeauxdog gaat en ik het vermoeden hebt dat deze mensen ze bij elkaar willen houden en als er dan nu niks aan gebeurd en de mensen niet veranderen in echte leiders dan ben ik net als jij bang dat dit niet goed afloopt voor waarschijnlijk diego
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Dit vind ik dus erg link, zoals Huts al aangaf dat dat op een gegeven moment niet meer gepikt gaat worden, wat dan?
En wil je koste wat kost geforceerd zo met je honden omgaan? Ik ben van mening dat dit hun levenlang stressvol zal zijn, moet je maar willen, als dat hier zou gebeuren zou ik weliswaar met vreselijke pijn in mijn hart, gaan herplaatsen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

frank-bobby schreef:
Hutsje schreef:
ik heb hier dan nu dan nog bobby en burberry waarvan bobby burberry niet moet omdat bur heel druk is en vd week is het na tijden goed gegaan te zijn toch ff een gevecht geweest en dus trek ik dan bo eraf en stuur hem op zn plaats en negeer hem dan en bur gooi ik zn bench in maar dat is echt per hond en situatie verschillend
maar ik reageerde op dit topic omdat het over de bordeauxdog gaat en ik het vermoeden hebt dat deze mensen ze bij elkaar willen houden en als er dan nu niks aan gebeurd en de mensen niet veranderen in echte leiders dan ben ik net als jij bang dat dit niet goed afloopt voor waarschijnlijk diego
:roll: Nou, als tegen de grond drukken 'echt leiderschap' is...
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

hier ben ik het niet mee eens ik ken zoveel gecastreerden reuen die rang hoogste zijn en heb er zelf 1 die dat is
Dit moet ik beamen. Senna is hier ook de gecastreerde reu en is de ranghogere. Odin is een intacte reu.
Maar in dit geval.....dit kaliber honden, dat zou ik niet afwachten maar inderdaad een van beide herplaatsen of ze strikt kunnen scheiden.

Ik heb hier bij Senna eerst nog een andere lab erbij gehad, Joey. Die was ook al met 6 maanden :oeps: door de vorige eigenaren gecastreerd. Daar werd ie zo lekker rustig van :piew: . Nou die hond vloog Senna, na een jaar bij ons te zijn, ineens naar de keel en dat is nooit meer goed gekomen. En wij hanteren echt het principe van eerst de ranghogere en dan de daarop volgende in rang eten, aaien, door de deur en noem maar op.

Succes in ieder geval. Geen gemakkelijke keuze.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb het meegemaakt met knokkende Rottweilerdames die elkaar na het leven stonden. Ik heb er voor gekozen om ze te scheiden in huis. Als dat teveel stress voor de honden had opgeleverd had ik toch moeten herplaatsen, want dat wilde ik ze niet aandoen. Maar zodra ze gescheiden werden dmv hekjes was de stress helemaal weg. Ze konden ook gewoon langs elkaar heen lopen terwijl ze daarvoor elkaar echt naar het leven stonden.
Alleen het is echt heel erg opletten, nooit vergeten een hekje dicht te doen, apart uitlaten etc.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Castratie maakt een hond lager in status. Karakter is er echter ook nog.
Bekend is dat castratie invloed heeft op de rangorde. De gecastreerde reu zakt in rang. Afhankelijk van de aard van andere reu zal hij dus hoger blijven, gelijk komen of lager komen in rang.
En dan dus afhankelijk van de honden zelf levert dat strijd op ja of nee.
Bij rangordeconflicten tussen honden is het advies veelal de ranglagere reu te laten castreren zodat de ruimte tussen de honden wat dominantie betreft groter wordt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hutsje
Zeer actief

frank-bobby schreef:
Hutsje schreef:
nou, dat hij het niet pikt om tegen de grond gewerkt te worden en jou wel even denkt te gaan opknappen. dan ben je al een paar bruggen te ver.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

frank-bobby schreef:@ hutsje en yamie
als hun ze alle 3 willen houden zal je toch iets moeten en echt ideaal is het niet nee
en of monk het wel of niet leuk vindt zou ik niet zoveel rekening mee houden als ik ze echt alle 3 bij elkaar wil houden zou ik er voor zorgen dat hij het ging accepteren en het hoeven geen dikke vrienden te worden als ze elkaar maar met rust laten
en ik weet het het kost veel tijd en energie maar buiten herplaatsen om zou ik niks anders weten
Oké. Maar dan zou je er elke seconde van de dag bovenop moeten zitten. Als het al zover is dat er serieuze gevechten zijn komt dat zelden meer goed en volgens mij kweek je met onderdanigheid afdwingen een tijdbom. Scheiden zou dan beter zijn als je alle honden wilt houden.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Op de grond gooien / rug leggen is zo achterhaald, dat roept alleen maar meer spanningen en stress op.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Herplaatsen is denk ik voor mens en hond de beste oplossing. Ik gok niet dat dit goed gaat komen, of je moet ontslag nemen op je werk en er 24 uur bovenop gaan zitten.
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Eline* schreef:Castratie maakt een hond lager in status. Karakter is er echter ook nog.
Bekend is dat castratie invloed heeft op de rangorde. De gecastreerde reu zakt in rang. Afhankelijk van de aard van andere reu zal hij dus hoger blijven, gelijk komen of lager komen in rang.
Bij rangordeconflicten tussen honden is het advies veelal de ranglagere reu te laten castreren zodat de ruimte tussen de honden wat dominantie betreft groter wordt.
Hier kan ik mij helemaal in vinden :ok:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Eline* schreef:Castratie maakt een hond lager in status. Karakter is er echter ook nog.
Dit dus.

Ik weet niet of Djego om medische redenen is gecastreert? Maar ik denk dat hij aanvankelijk wel duidelijk ranghoogste was, tot zijn castratie, daardoor is hij dichterbij/gelijk met Monk gekomen. Tja dan krijg je met deze leeftijden dit soort geintjes.
Ik denk dat wanneer Monk gecastreert was geweest het beter was gegaan, dan was het verschil tussen de heren groter geworden, ipv nu kleiner, wat ik vermoed.

Ik zou herplaatsen
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik ga toch wat schrijven uit een klein beetje eigen ervaring...

ben nl een poosje in bezit geweest van een roedel bestaande uit: 1 argentijn reu ( niet gecastreerd) ,1 kruising argentijn/rottweiler reu ( gecastreerd) ,een rottweiler reu ( gecastreerd),een dogo teefje , kruising argentijn/rottweiler teefje,1 rottweiler teef (alle 3 gecastreerd)

dat waren allemaal jonge honden op de rottweiler teef na,zeg de dogo reu en dogo teef scheelde 1 jaar en een jaar jonger waren de kruisingen...

de dogo reu en dogo kruising scheelde dus 2 jaar in leeftijd...

en die hebben ook goed gevochten...echt goed gevochten,dat jij je honden nog uit elkaar kan halen met de hand en 1 wegduwen,en dat je nog niet hebt hoeven te laten hechten, zegt mij al dat ze nog niet eens voor menis vechten,geloof mij,vast = vast...

en dan moet je van hele goede huizen komen wil je een hond los krijgen...

probleem bij ons was vooral dat de kruising teef ( roedeleidster) problemen had met de rottweiler reu,die bromde naar haar en dat mocht niet,dus dat was al vaak een gebekvecht,waarop de reuen een soort startsein kregen om aan de knok te gaan.

uiteindelijk vochten de rottweiler reu en kruising teef dus echt voor menis,en ook dat was niet grappig,vervelende was dat er dan 4 honden vochten,omdat standaard de reuen elkaar ook opzochten en ook meededen,en die kruising gecastreerd of niet was toch echt de baas over de dogo reu,wat een holigan is dat zeg met vechten...

doordat wij de honden steeds uit elkaar haalden bij vechtpartijen bleef er een spanning hangen die om het minste of geringste zorgde dat er weer een knokpartij kwam....

ik heb ze wel altijd als roedel bij elkaar laten lopen,nooit gescheiden gehouden.

denk als je dit zo leest dat het zo overkomt als heel veel vechtpartijen waren,maar dat die vechtpartijen uiteindelijk op 3 handen te tellen zijn,maar goed ze maakte wel indruk...

het hevige vechten heeft echt in een jaar tijd ongeveer plaats gevonden,daarna werden ze rustiger.

uiteindelijk werden de honden ouder en hebben ze amper meer gevochten, hier in dld hebben ze nog 1x gevochten en dat was omdat de kruising begon ( de argentijn was zich van weinig kwaad bewust),en daarna eigenlijk niet meer.

dus kan het over gaan : ja...dat kan..

maar ze zullen zeker nog een aantal keer in elkaar knallen totdat 1 de baas is (wat dat betreft kan je beter vechtende reuen hebben als teven)

overigens rangorde onderling bepalen honden zelf,daar heb jij als mens echt heel weinig invloed op,dus 1 bovenaan zetten die juist niet de ranghoogste in hondentaal is,kan alleen maar averechts werken.

plus een andere ervaring:een heel goede vriendin had vroeger 6 herdershonden ,waaronder 1 moederhond en 4 kinderen daarvan,de 2 reuen (broers dus) bij haar vochten ook zo vreselijk,elke week was het wel weer een keer raak,op advies de honden laten castreren,maar alsnog knokten ze af en toe echt flink,uiteindelijk heeft 1 van de 2 "gewonnen"en is er rust gekomen,ook die honden waren toen rond de 2 a 3 jaar oud en ze zijn bijna 15 geworden,als roedel bij elkaar levend...dus niet gescheiden gehouden en zonder te herplaatsen.
Hutsje
Zeer actief

tja, ik zou dat dus niet meer doen, ze het zelf uit laten vechten. mijn 2 teven vochten elkaar dood als ze de kans kregen. de schade was veel te groot. ik heb ook fritz moeten herplaatsen, had ik ook uit kunnen laten vechten maar ook daar was de schade veel te groot (gebroken poot bij fritz en kiefer zat helemaal onder de bijtwonden). en fritz was geen partij voor kiefer en hij heeft mazzel gehad dat kiefer zich alleen maar verdedigde. ik heb het nog een keer geprobeerd daarna maar f bleef uitdagen, toen kief eindelijk begon te reageren heb ik ze uit elkaar gehaald en gelaten. het risico op nog grotere schade of een dode hond was mij te groot en het echt niet waard.
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik heb hier hetzelfde meegemaakt, alleen met iets kleinere honden... Van de een op de andere dag raakten mijn 2 heren aan de knok leeftijden 2 en 5. En de gevechten waren niet te zuinig, ik kreeg ze niet meer uit elkaar, hoe klein ze ook zijn. Vast was echt vast.
Wij hebben er toen een gedragstherapeut bijgehaald en zij zag meteen dat wij de verkeerde ranghoger zette. De jongste was dat inmiddels en wij zijn altijd van de oudste uit gegaan. Toen we de rollen omdraaiden, waren de gevechten ook over. Tenminste, zo leek het. Helaas na een half jaar barstte de bom weer en toen ging het er nog even iets heftiger aan toe. Ze maakten elkaar echt af. Hele lappen vel hingen er los aan de poten en ga zo maar door. Het bloed zat overal, zelfs op de muren en het plafond. Wij en een dochter van vrienden van ons zijn toen ook behoorlijk gebeten en uiteindelijk hebben wij een van de twee herplaatst.

Mijn advies, ga niet lopen tobben, maar herplaats er een. Dit gaat van kwaad tot erger en is ook niet eerlijk naar je honden toe. Wij hebben ervaren hoeveel rust er dan weer terugkomt in huis. Achteraf gezien hadden wij veel eerder deze beslissing moeten maken.

Waarom wij niet hebben gekozen voor scheiden is omdat wij het risico niet wilde lopen dat ze dan toch per ongeluk weer een keer bij elkaar kwamen en buiten dat, wij zagen onszelf niet nog 10 jaar 2 honden apart houden.

Succes met je keuze.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

alm@ schreef:
als hun ze alle 3 willen houden zal je toch iets moeten en echt ideaal is het niet nee
en of monk het wel of niet leuk vindt zou ik niet zoveel rekening mee houden als ik ze echt alle 3 bij elkaar wil houden zou ik er voor zorgen dat hij het ging accepteren en het hoeven geen dikke vrienden te worden als ze elkaar maar met rust laten
en ik weet het het kost veel tijd en energie maar buiten herplaatsen om zou ik niks anders weten
Oké. Maar dan zou je er elke seconde van de dag bovenop moeten zitten. Als het al zover is dat er serieuze gevechten zijn komt dat zelden meer goed en volgens mij kweek je met onderdanigheid afdwingen een tijdbom. Scheiden zou dan beter zijn als je alle honden wilt houden.
ja het is maar net wat je wilt en er voor over kan hebben om al je honden te kunnen houden
maar zo als ik dit leest kan het wel over gaan want het helen probleem is zowiso monk en 24 uur apart zou ik niet doen ik zou monk alleen in de bench zetten als ik er niet bij was en indd op ze blijven letten om te voorkomen dat ze in elkaar klappen door geen grom snauw of geborstel te accepteren
en ik zeg niet dat ze dan nooit meer een gevecht hebben hier hebben ze dat ook wel eens
en miss is het iets voor ts om een gt in te schakelen die ziet dan ook hoe het in werkelijkheid gaat en niet alleen via een computer
Afbeelding
Kimmie

hutsje,vechtende teven zou ik ook scheiden,die gaan echt voor de kill,mijn reuen hielden zich beperkt tot poten en nekken,alleen heeft de dogo reu de kruising eens "zomaar"in zijn kop gegrepen,aanleiding was een voorbij fietsend kind,de kruising wist van niets en de dogo greep zijn kans,dat was echt niet grappig,die dogo zat zo vast die kraakte echt de schedel zo ong van die kruising...waren ook heel veel krammetjes daarna...

ik hield ze wel snachts gescheiden maar overdags liepen ze wel samen en zo ging het maanden goed,tot er een trigger was en dan "BAM"ging het weer,dan was het weer een paar dagen echt heel goed opletten en soms echt 3 dagen dat ze elkaar grepen (vaak heel kort) om daarna weer maanden leuk te zijn met elkaar...

had het echt niet zo geweest en echt alleen maar knokpartijen met gebroken poten enz wat jij zegt,ja dan had ik permanent een grote kennel gemaakt en de dogo's gewoon in een kennel met ren gehouden ofzo...herplaatsen had ik niet hoeven doen ivm ruimte genoeg...

zeg het alleen toen ze ouder werden hield het op...hier op 1 akkefietje na geen gevechten meer ( gelukkig)

denk alleen dat TS sneller moet worden met lichaamstaal lezen en veel gevechten kan voorkomen als ze thuis is...fixeren, borstelen,bek likken,op tenen gaan staan...dat soort dingen moet je echt heel snel leren herkennen en op leren ingrijpen...
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

misschien domme vraag: maar als je die andere ook castreerd?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Kimmie schreef:hutsje,vechtende teven zou ik ook scheiden,die gaan echt voor de kill,mijn reuen hielden zich beperkt tot poten en nekken,alleen heeft de dogo reu de kruising eens "zomaar"in zijn kop gegrepen,aanleiding was een voorbij fietsend kind,de kruising wist van niets en de dogo greep zijn kans,dat was echt niet grappig,die dogo zat zo vast die kraakte echt de schedel zo ong van die kruising...waren ook heel veel krammetjes daarna...

ik hield ze wel snachts gescheiden maar overdags liepen ze wel samen en zo ging het maanden goed,tot er een trigger was en dan "BAM"ging het weer,dan was het weer een paar dagen echt heel goed opletten en soms echt 3 dagen dat ze elkaar grepen (vaak heel kort) om daarna weer maanden leuk te zijn met elkaar...

had het echt niet zo geweest en echt alleen maar knokpartijen met gebroken poten enz wat jij zegt,ja dan had ik permanent een grote kennel gemaakt en de dogo's gewoon in een kennel met ren gehouden ofzo...herplaatsen had ik niet hoeven doen ivm ruimte genoeg...

zeg het alleen toen ze ouder werden hield het op...hier op 1 akkefietje na geen gevechten meer ( gelukkig)

denk alleen dat TS sneller moet worden met lichaamstaal lezen en veel gevechten kan voorkomen als ze thuis is...fixeren, borstelen,bek likken,op tenen gaan staan...dat soort dingen moet je echt heel snel leren herkennen en op leren ingrijpen...
Ik snap echt niet dat je op die manier honden wil houden.
Herma en Boris schreef:misschien domme vraag: maar als je die andere ook castreerd?
Dan maak je het verschil in rangorde weer kleiner of gelijk :wink:
frank-bobby schreef:
alm@ schreef:
ja het is maar net wat je wilt en er voor over kan hebben om al je honden te kunnen houden
maar zo als ik dit leest kan het wel over gaan want het helen probleem is zowiso monk en 24 uur apart zou ik niet doen ik zou monk alleen in de bench zetten als ik er niet bij was en indd op ze blijven letten om te voorkomen dat ze in elkaar klappen door geen grom snauw of geborstel te accepteren
en ik zeg niet dat ze dan nooit meer een gevecht hebben hier hebben ze dat ook wel eens
en miss is het iets voor ts om een gt in te schakelen die ziet dan ook hoe het in werkelijkheid gaat en niet alleen via een computer
Dat moet je inderdaad willen maar moeder is er ook nog. En zij schrikt ervan begrijp ik en weet niet goed hoe te handelen.
Afbeelding
Kimmie

:scratch: nou zal het zo zeggen,t was niet mijn ideaal om zo honden te houden nee..

alleen ik had die honden nu eenmaal en ben zelf niet zo van het meteen maar wegdoen van honden..

dus ja het vocht en dan ging het weer een hele tijd goed en dan weer een poosje spanning ,dan ging het weer maanden goed...en als dan de maanden weer goed gingen dan vergat je eigenlijk wel dat ze zo gevochten hadden plus je dacht dat het dan wel voorbij was,wat niet altijd het geval bleek te zijn.

het is ongeveer een flink jaar hommeles geweest en daarna niet meer,tja op al die jaren de roedel hebben,viel het wel mee uiteindelijk...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muk schreef:Op de grond gooien / rug leggen is zo achterhaald, dat roept alleen maar meer spanningen en stress op.
dat vind ik niet, maar dan moet je het ook goed doet, neus aan neus beide knokkers bij elkaar en direct de 1e keer, niet na 10 x knokken.
Ik doe het ook indien, maar destijds met Xantos hielp het niet eens meer dat was al te ver heen. datzelfde lees ik hier ook dus ik zou ook voor herplaatsen gaan.
Mijn huidige reuen mogen niets meer zelf regelen uitzoeken of wat dan ook, dat doe ik voor ze, poging tot knokken is beiden direct op de grond op hun zij...
afgelopen, het gebeurd niet, punt.
Let wel poging tot al...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”