Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu vs teef

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Reu vs teef

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik vraag me een aantal dingen af v.w.b. reu vs teef.

Hoe normaal/minder normaal is het eigenlijk als een teef en reu elkaar ontmoeten en er een potje ruzie ontstaat om niets? In mijn ogen dan om niets, want ik kan niet alles zien of begrijpen. Ze vliegen elkaar niet meteen in de haren maar als ze snuffelen dat er dan toch ineens een 'woordenwisseling' ontstaat. Of als een reu niet accepteert dat een teef een snauw geeft als de reu te opdringerig is. Dan gebeurt er wel wat maar misschien leef ik teveel in een sprookjeswereld en ben ik in de veronderstelling dat reuen toch wel wat kunnen hebben van een teef :denken:

In hoeverre heeft een castratie van teef of reu invloed op het gedrag naar de andere sexe? Reageren gecastreerde reuen anders op intacte teven of reageren teven anders op gecastreerde reuen? Of als ze beiden gecastreerd zijn?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Reu vs teef

Ongelezen bericht door maart »

Naar wat ik al meegemaakt heb, is dat reuen idd veel pikken van een teef.
Ds heeft zo 2 onderdanen onder zich, die bij andere reuen echt wel in de aanval zouden gaan :N:

Zo is er een bouvier, geen makkelijk hond geweest, waren we aan het wandelen en Ds vond dat de bouvier geen recht had op het paadje waar we liepen :U: Heel beteuterd heeft deze bouvier dan idd net op het randje van het paadje zitten lopen, en vaak in de gracht omdat hij daar hoorde volgens Ds :U: Hij verweerde zich ook totaal niet.

en de ander is een dobermann van een goeie 45 kilo, een pak groter dan Ds, maar die laat zich ook doen door haar.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Darko pikt enorm veel van de teven hier, eigenlijk van allemaal wel :oohja:
hij is wel vrij opdringerig qua rijden met momenten, teven snauwen en hij doet vrolijk verder
tot hij van mij op zijn kop krijgt en er dan ff mee ophoud, met als resultaat als wij met
"vreemde" teven wandelen hij altijd aan de lijn zit halverwege de wandeling
heel soms is er eens een "hevige" woordenwisseling tussen hem en Guapa, maar dat is
dan puur dat ze hem beu is, met zijn gerij of ander opdringerig gedoe, Guapa corrigeert naar hem toe vrij eerlijk, maar soms een tikkeltje te hard en dan doet ze hem pijn en reageert hij daarop, maar met een brul van mij druipen ze beide af
Shadow pikt van geen van de teven iets :N: als hij wilt rijden, moeten ze dat volgens
hem maar toe laten, word er gegromd of gesnauwd, knalt hij er voluit op, dat is dus ook de
reden waarom Shadow bij de andere 3 (en een half) niet komt
Zena pikt heel veel, maar te veel is te veel, of dat nu van een reu of een teef is, maakt haar niks uit, buiten in de lucht snauwen doet ze niet heel veel, tenzij de andere echt gaat vechten, doet ze wel mee, maar anders nooit niet
Guapa is een geval apart, in principe pikt ze vrij veel van Darko (vind ik) maar te veel is te veel, van Zena verdraagt ze ook heel veel en heel af en toe komt er een brom uit, maar dan druipen beide dames af
vreemde honden en Guapa is totaal geen goed idee, of dat nu een reu of een teef is, dat maakt haar niet uit, heel soms zit er een enkeling (meestal een reu) bij die ze wel ziet zitten en ook mee speelt, maar dat risico nemen we niet, zij mag ook absoluut niet naar vreemde honden toe, pups (zowel reuen als teven) gaat dan weer wel, als we hier samen thuis vertrekken met wandelen en ze tijdens de wandeling samen losgooien, Guapa gaat er wel vrij brut naar toe, waardoor de pup meestal schrikt, op zijn zij ligt en weer op staat en dan is het ook klaar voor haar, dan kan er gespeeld worden

hier is trouwens alles intact
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:dat heeft het zeer zeker. de gecastreerde partij verliest als het ware al haar speciale rechten maar ook omgekeerd, verléént meestal ook geen speciale rechten meer.

ze (h)erkennen elkaar nog wel als reu en teef, maar de galanterie tov. 'de tegenpartij' gaat er wel vanaf.
ahhh, hier heb ik eigenlijk nooit zo bij stil gestaan :idea:

Dus een gecastreerde reu kan heel wat minder galant reageren op een intacte teef?
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Dex (intacte reu) is de laatste tijd steeds minder tolerant naar andere honden. Reu of teef, intact of niet, maakt hierin niks uit. Ook met verschillende teefjes heeft hij al flinke woordenwisselingen gehad. Zowel uit het 'niets' als met reden. Voor dex is el een reden, bv. te dicht bij zijn stokje komen, een hond van 'zijn roedel' lastig vallen of hier mee spelen. Er zijn drie honden waarmee hij goed kan opschieten, tommy (huisgenoot), tigre (teefje waar we regelmatig mee lopen) en haar huisgenoot, een gecastreerd reutje van een jaar die niet op z'n bekkie is gevallen. Hij pikt echter vrij weinig van het teefje en van het gecastreerde reutje veel meer. Verder zijn er nog wel honden waar ik gewoon mee op kan lopen zonder dat er een woordenwisseling ontstaat.

Overigens gaat dex nu ook aan de lijn bij vreemde honden.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

Dusty is gecastreerd en is nog steeds heel galant tegenover teven. Reuen pikt hij veel minder van.

tijdens het wandelen afgelopen zaterdag met een aantal mensen van het HF mocht Dusty van Panna (DH teef) niet rennen. ze ging hem dan even op zijn nummer zetten. Panna's baasje (sorry je naam is me even ontschoten :oeps: ) vroeg of Dusty nog intact was, ik gaf aan van niet en toen snapte ze waarom Panna doorging. die maakt dus wel duidelijk onderscheid.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik merk bij Bram geen andere reactie naar gecastreerde of ongecastreerde teven. Vraag me echt af of hij dat onderscheid maakt. En nee, reuen pikken niet alles. Ik heb wel vaker een reu en teef ruzie zien maken. Vaak is er dan een aanleiding als een bezitting (bal oid) of voer. Hier klappen ze vol in elkaar om voer. Daarin maken ze beide geen onderscheid tussen reuen en teven.

Izzie vindt intacte reuen maar eng heb ik wel eens het idee :denken: Maar over het algemeen doen teven een stuk leuker tegen intacte dan tegen gecastreerde reuen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef: absoluut :wink: ! en ook omgekeerd : voor ik sette zomaar op een reu laat afstormen moet ik wel weten dat er ook nog ballen onder hangen.
Met hera precies zo.
Met intacte reuen gaat ze vrijwel altijd goed, gecastreerd totaal niet.

Chello accepteerde heel veel van teven. Die konden bijna alles bij hem doen maar hij had een grens. Hera is meermaals tegen die grens opgelopen en dan kreeg ze de wind van voren en dan dimde ze ook echt wel in. Chello liet dus heel veel toe (teveel) maar puntje bij paaltje viel er niet met hem te spotten.

Bikkel accepteert ook heel veel van teven. Maar ook van gecastreerde reuen en pups.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat ik mij afvraag. Merken honden ook verschil met intacte teef of gecastreerde teef? Bij de reuen zie je onderscheid, maar bij teven ook?
Perry en Noah

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben heeft nooit ruzie gehad met een teef, maar heeft wel een keer een cocker teef gegrepen. De reden daarvoor is mij
absoluut niet duidelijk, hij gaat met grotere teven over het algemeen goed om, gecastreerd of niet.

Osa is natuurlijk op 11 jarige leeftijd gesteriliseerd, maar geen verschil tussen beiden gemerkt erna of
gedrag van andere honden jegens Osa.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gecastreerde Moos gaf teven ook beduidend minder privileges dan veel ongecastreerde reuen. Teven die in zijn huis een beetje stoer liepen te doen gaf hij net zo goed op hun kop als een reu, alhoewel bij een teef wel veel gematigder moet ik zeggen hoor. Een andere intacte reu bij Moos in zijn huis was wel even de boel een beetje in de smiezen houden, een stoere teef deed hij wel wat narig tegen, maar ook niet heel veel meer dan dat.

Ik heb zelf het idee dat intacte reuen Vera wel herkennen als intacte teef. Tenminste, als ik kijk naar het verschil in hun reactie op Saar en Vera. Reuen kunnen ook best histig worden van gecastreerde Saar, maar dan willen ze er gewoon op en klaar. Dat soort reuen heb je ook bij Vera, maar in tegenstelling tot bij Saar sjanzen reuen ook echt met Vera. Echt die oortjes naar achteren, voorzichtig beetje zoenen, om d'r heen trippelen met hoge vriendelijke kwispel etc. Dat gebeurt Vera zeer regelmatig, en Saar echt gewoon nooit.
Vera zelf vindt stoere intacte reuen overigens helemaal niks. Daar gaat ze, net als bij stoere teven, heel onderdanig naar lopen doen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

duitse herder schreef:Wat ik mij afvraag. Merken honden ook verschil met intacte teef of gecastreerde teef? Bij de reuen zie je onderscheid, maar bij teven ook?
Volgens mij niet. Ik denk dat in de geurafscheiding veel minder veranderd dan bij een reu.
Hier overigens een reu met ballen die alles pikt van teven en een teef die alleen iets pikt van een reu met ballen..al pikt ze weer bar weinig van haar eigen reu met ballen! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

eerlijk gezegd... teef of reu die de normale begroetingsrituelen negeren.. die worden niet vriendelijk ontvangen door mijn reu.. hij neemt niet eens de moeite om te kijken/ruiken of het een reu of teef betreft...
In het voorbij gaan zie ik wel aan hem of de andere hond een teef of reu is.. castraat reuen reageert hij ook qua lichaamshouding anders op
Castraat teven weet ik eigenlijk niet.. hij kent er een paar en daar wordt niet mee gespeeld, kan ook aan het karakter van dat hondje liggen dan dat het is omdat ze gesterilliseerd is..
Maar er zijn ook teefjes die geholpen zijn en waar hij goed meee gaat, en reuen die gestreerd zijn daar zie ik eigenlijk ook in zijn houding minder spanning... bij intacte honden zie ik het eigenlijk wel, dan is zijn lichaamshouding wel anders
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

bob pikt alles, maar dan ook alles van teven
als ze hem bijten druipt ie af
hij verzet zich niet
bob is intact

maar een reu kan niet in zijn buurt komen

baukje is geholpen, en die vind dat alles super onderdanig moet doen naar haar
ze is de prinses en iedereen dient te buigen voor dr
doen ze dat niet is er een probleem
en dat is dus met teven en reuen zo
ze voelt zich trouwens ook te groot om naar een andere hond zelf te gaan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Hier twee reuen, 1 gecastreerd, 1 reuenkiller pur sang....en vier dames, allemaal intact.
Beide heren laten zich tot genant toe afpitsen en afsnauwen door de dames...en pikken het ook allebei, wel gromt de gecastreerde Sam af en toe eens terug maar dan komen die meiden met zijn vieren van wat mot je :mep: :mep: ,en gaat ie in een hoekje staan.....

Ot is wel eens de hele achterplaats rondgejaagd door een loopse teef die niets van hem moest hebben,hij bleef galant en zonder opdringerig te zijn bleef hij haar toch versieren,hij pikt alles, maar dan ook alles van dameshonden.Laat zijn eten/kluif /speeltjes afpakken en komt dan zielig bij mij staan van mahaam, ze doen het weer die rotgrieten :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maakte bij DuCain geen moer uit, die hield niet van snauwende/sjachie honden reu of teef, maakt niet uit,
niet vriendelijk of vrolijk, is opzouten of ik grijp je, en nu hij gecastreerd is is dat nog precies hetzelfde :19:
en hoe gil zich gaat ontwikkelen zien we wel, tot nu toe vriendelijk en gepast :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eigen teef kunnen mijn honden heel veel van accepteren (of een loopse teef :mann: )
Maar vreemde teef reageren ze net zo op als vreemde reu, moeten ze niet....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

Waar komt je vraag eigenljik vandaag Tamara?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Cody pikt alles van vreemde teefjes, zelfs kleine teefjes laat hij zich door in de hoek zetten.
Wat wel weer vreemd is, als hij chagrijnig is, door mij gecorrigeerd wordt of jaloers wordt omdat ik (in zijn ogen) te lang met Lyndie knuffel, gaat hij altijd al grommend in haar oren bijten.
Meestal doet hij dat met Lyndie, want die druipt gelijk af. Kyra pikt het niet en hapt dan terug. Alleen bij Lisa durft hij het niet.
Ik weet alleen niet of hij het bij Lisa niet doet omdat zij intact is of omdat zij eigenlijk een heel stoer hondje is.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:Ik merk bij Bram geen andere reactie naar gecastreerde of ongecastreerde teven. Vraag me echt af of hij dat onderscheid maakt.
ik heb dat onderscheid bij bram denk ik wel al gezien, ik weet niet meer tijdens welke wandeling, maar 'tackje wilde weer zo heel erg graag met hem flirten en daar deed hij wel aan mee tot.....er een vol teefje bij kwam, toen was hij attack meteen ontrouw :jank: :mrgreen: .
O ja, dat is ook zo. Het is natuurlijk ook zo dat ik veelal niet weet welke teef gecastreerd is en welke niet. Caja vindt hij bijv. heel lief, terwijl ze gecastreerd is. Hij vindt gecastreerde teven dus leuk, maar ongecastreerde net wat spannender :D
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja als je het hebt over een reu en teef die niet tot elkaars roedel behoren??? Tja dan kan de reu net als op een sexgenoot kiezen als hij in het algemeen al niet heel erg tolerant is naar buitenstaanders van een roedel. Ik denk dat er geen eenduidig antwoord op te geven is, omdat het van de hond afhangt (en de ander hond in de confrontatie), de aanleg, de situatie, de opvoeding, ervaringen of terwijl te veel variabelen om er een eenduidg antwoord op te kunnen geven.

Mijn vorige gecastreerde reu had uberhaupt liever geen teven. Hoe het voor de castratie was geen idee, heb hem gecastreerd uit asiel gehaald.
Kay kan tot nu toe altijd met teven opschieten. Reuen is soms patsen en soms weet hij dat hij onderspit delft. Gecastreerd of niet, maakt niet uit. Hij heeft bijvoorbeeld onzettend respect voor een gecastreerde drentsche patrijshond hier uit de buurt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

gyanty schreef: Reuen is soms patsen en soms weet hij dat hij onderspit delft. Gecastreerd of niet, maakt niet uit. Hij heeft bijvoorbeeld onzettend respect voor een gecastreerde drentsche patrijshond hier uit de buurt.
O nee, dat heeft Bram helemaal niet. Gecastreerde reuen zijn een volledig ander verhaal dan ongecastreerde. Gecastreerde kunnen ook heel stoer doen, maar Bram gaat daar heel anders mee om. Meer van 'het zal wel, je doet je best maar doeg' of zelfs 'o wat opwindend, ze geeft een weerwoord :mann: '. Ongecastreerde reuen worden zorgvuldig vermeden of hij gaat patsen. Voor dat laatste steek ik over het algemeen een stokje.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge O schreef:
Tamara. schreef: In hoeverre heeft een castratie van teef of reu invloed op het gedrag naar de andere sexe? Reageren gecastreerde reuen anders op intacte teven of reageren teven anders op gecastreerde reuen? Of als ze beiden gecastreerd zijn?
dat heeft het zeer zeker. de gecastreerde partij verliest als het ware al haar speciale rechten maar ook omgekeerd, verléént meestal ook geen speciale rechten meer.

ze (h)erkennen elkaar nog wel als reu en teef, maar de galanterie tov. 'de tegenpartij' gaat er wel vanaf.
Ik heb daar een pijnlijk voorbeeld van thuis (Noeska en Max, Max gecastreerd). Noeska staat duidelijk onder de andere teef, maar heeft met haar geen problemen (na eerst 3 maanden altijd door ten minste een kennelpaneel gescheiden te zijn geweest, wat genoeg was om de aanvankelijke bloeddorstigheid tov elkaar te doen verdwijnen). Van Max pikt ze echter niks, en hij van haar ook niet. Max kan echter weer wel met de andere, wel heel dominante teef, die hem zo goed als negeert en hij haar ook (zij zijn ook het meest asociaal naar andere honden).
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dit is de hele reden dat hier geen reuen zonder ballen komen. Ik hoef er geen reu bij die niet galant is met mijn teven. Eva is laatst door een gecastreerde reu in haar kop gebeten terwijl ze zelf niks deed. Ik moet geen gecastreerde honden bij mijn honden. Ze reageren raar en mijn honden, zeker Cleo, reageren ook raar. Bitcheriger tegen een gecastreerde reu terwijl ze dol is op sjansen met een ongecastreerde reu. Wuilus viel gecastreerde reuen aan en kon met elke ongecastreerde reu opschieten.

Als ik een reu en teef heb zal de reu altijd intact zijn, al dan niet gesteriliseerd. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Dit is de hele reden dat hier geen reuen zonder ballen komen. Ik hoef er geen reu bij die niet galant is met mijn teven. Eva is laatst door een gecastreerde reu in haar kop gebeten terwijl ze zelf niks deed. Ik moet geen gecastreerde honden bij mijn honden. Ze reageren raar en mijn honden, zeker Cleo, reageren ook raar. Bitcheriger tegen een gecastreerde reu terwijl ze dol is op sjansen met een ongecastreerde reu. Wuilus viel gecastreerde reuen aan en kon met elke ongecastreerde reu opschieten.

Als ik een reu en teef heb zal de reu altijd intact zijn, al dan niet gesteriliseerd. :wink:
Volgens mij was Eva die gecastreerde reu wel uit aan het dagen toch? Geen reden natuurlijk om dan in d'r kop te bijten, maar dan zit je inderdaad met dat wat missen van die galantie naar teven.

Dat gecastreerde reuen allemaal "raar reageren", vind ik weer een typische Marc uitspraak over gecastreerde reuen :F: Mijn teven vinden gecastreerde reuen juist vaak veel leuker, die vinden dat veel ongecastreerde reuen stom reageren door alleen maar geil te zijn. Vera speelt ook niet met stoere ongecastreerde reuen, die vindt ze te spannend, net als hele stoere teven. Ze laat zich door dat soort reuen ook gewoon op d'r rug dwingen en omver schoffelen. Zal dan niet iets terug doen "omdat het een ongecastreerde reu is", welnee, die hond is te stoer vindt ze en dan gaat ze hoe dan ook proberen dat goed te maken.
Het ligt dus ook gewoon erg aan hoe je eigen hond is, hoe de reactie op gecastreerde en ongecastreerde reuen is. Maar om te zeggen dat gecastreerde reuen raar doen vind ik weer erg kort door de bocht. Ik vind een intacte reu die bij het zien van Vera alleen nog maar kan denken "erop erop erop, kwijl kwijl kwijl" ook niet erg normaal doen :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

MARC_S schreef:Dit is de hele reden dat hier geen reuen zonder ballen komen. Ik hoef er geen reu bij die niet galant is met mijn teven. Eva is laatst door een gecastreerde reu in haar kop gebeten terwijl ze zelf niks deed. Ik moet geen gecastreerde honden bij mijn honden. Ze reageren raar en mijn honden, zeker Cleo, reageren ook raar. Bitcheriger tegen een gecastreerde reu terwijl ze dol is op sjansen met een ongecastreerde reu. Wuilus viel gecastreerde reuen aan en kon met elke ongecastreerde reu opschieten.

Jammer dat je alle gecastreerde reuen over één kam strijkt. Er zijn ook intacte reuen die "raar" reageren, maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik geen intacte reuen moet bij mijn hond :19:
Ik ben het er wel mee eens dat een hond kan veranderen bij sterilisatie of castratie, maar dat maakt hem of haar niet gelijk tot asociaal monster :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik kom juist graag gecastreerde reuen tegen. Dat gaat altijd goed eigenlijk. Soms wordt Bram een beetje opgewonden ervan, maar dat is ook meer uitzondering dan regel.

Vanochtend met Bram en loopse Izzie gelopen. Kwam drie honden tegen, waarvan twee gecastreerde reuen en een teef. Niks geen gezeur dus. Bram gedraagt zich (geen bedreiging mbt zijn loopse teef) en Izzie snuft even en rent snel door. Als ik naar eigen belang kijk, mag elke reu van mij gecastreerd worden :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Wij zijn ook wel gecastreerde reuen-fan om tegen te komen buiten ja :mrgreen: In het algemeen genomen willlen die iig niet op mijn teven, en blijven ze ook niet weet ik het hoe lang met de neus aan hun kont meelopen.
Met Moos kwam ik helemaal graag gecasteerde reuen tegen haha, ging ook altijd goed.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ken van alle gecastreerde reuen die ik ken er maar één die af en toe agressief is naar andere reuen. De rest nooit problemen mee gehad. Om tegen te komen fijn ja. :F:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Moos schreef:Wij zijn ook wel gecastreerde reuen-fan om tegen te komen buiten ja :mrgreen: In het algemeen genomen willlen die iig niet op mijn teven, en blijven ze ook niet weet ik het hoe lang met de neus aan hun kont meelopen.
Met Moos kwam ik helemaal graag gecasteerde reuen tegen haha, ging ook altijd goed.
Hier zijn ze ook fan van gecastreerde reuen. :mrgreen: Maar die reuen komen ook met minder duidelijke 'bedoeling' op de dames af, dat zal ook meespelen. De reutjes die ik tegenkom zijn overigens idd ook zeer tollerant tegen min teefjes. Soms mopperen ze iets als Anne ze wegbonjourt, maar meestal zoeken ze hun heil gewoon elders.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”