Ik had Macho, DJ en Jack bij.
We waren halverwege onze route en ineens een loslopende reu die vervelend en opdringerig aankwam.
Ik had de hond al vaker gezien maar de andere keren had ik alleen Macho bij en daar bleef hij altijd bij uit de buurt.
Hij schijnt van een boerderij daar te zijn en altijd los te lopen.
Het is echt een vervelende hond, vecht regelmatig met andere honden daar in het bos en ook naar mensen gromt hij, hij is ook niet te vangen omdat hij dus ook prima zorgt dat hij bij je uit de buurt blijft en hij dreigt ook echt om te bijten.
Nu had ik dus alle 3 de mannen bij en zoals altijd pikte deze hond feilloos DJ eruit als "slachtoffer".
Eerst geprobeerd DJ aan te lijnen en met de andere 2 los verder te lopen maar hij loopt dan gewoon achter me aan en bespringt DJ steeds en telkens als ik me omdraai is hij alweer weg.
Ook heb ik hem een aantal keer weggeschreeuwd maar dat maakt maar eigenlijk geen indruk, hij gaat pas (een heel klein stukje) naar achter als je echt gaat dreigen.
Dus toen maar besloten DJ ook maar gewoon los te doen en maar terug naar de auto te gaan want dit was niet leuk zo.
Het gaf wel wat mooi hondengedrag dus ik heb het een stukje gefilmd.
Zo liep hij dus de hele tijd mee, Macho stuurde hem zo nu en dan weg maar hij bleef DJ maar pakken.

Echt enorm vervelend, DJ vond het ook echt niet meer leuk.

Zo nu en dan probeerde hij ook bij Jack te klieren, maar die pikt dat dus echt niet:

Ik had er echt zo genoeg van en hij ging ook steeds ruwer met DJ om, op een gegeven moment hield hij DJ gewoon aan zijn oren vast

Dus DJ weer aan de lijn en om de seconde die hond bij hem weg proberen te duwen en schreeuwen, waarop ik weer een diepe grom van die hond kreeg
Toen kwam er een man aan gelopen met ook een reu en de loslopende reu ging nu gelijk daar op af.
Dat liep gelijk uit op een gevecht

Toen die man met een hoop geschreeuw de hond van zijn reu af had en doorliep kwam de hond gewoon weer terug om verder te klieren

Dus de man maakte zijn hond even aan een boom en ik heb samen met de man geprobeerd de hond een beetje terug richting de boerderij te "jagen", dan zou ik ook eindelijk normaal naar de auto terug kunnen lopen.
We dachten dat het was gelukt en we liepen terug.
Mijn mannen moesten even wachten van mij en als ik bijna bij ze terug ben komt de hond via de bosjes weer aan, hij was dus gewoon omgelopen

Ik had de telefoon nog bij de hand en besloot dus weer even te filmen.
En nu was dus voor Macho de maat vol, zelfs een hond als Macho heeft soms dus ergens genoeg van.
Hij had een half uur lang met die klier gelopen die al een half uur lang bij DJ liep te klieren en hem echt pijn deed op een gegeven moment, bij Jack liep te klieren, ook tegen hem gromde en zelfs tegen mij gromde, dus de maat was vol..
Een hoop kabaal maar uiteraard geen schade.
Hierna taaide de hond af en liet ons gelukkig met rust zodat we naar de auto konden.

Misschien raar, deze filmpjes.
Maar ik vind zelf hondengedrag erg mooi om te zien en maak regelmatig filmpjes.
Al heb ik nog nooit dit soort filmpjes kunnen maken hoor

Ik wilde ze gewoon even delen voor de geintresseerden.
Helaas is de kwaliteit door het uploaden enorm achteruit gegaan, je kon heel mooi allerlei signalen zien maar dat is nu door het haperen wat lastiger.