Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervelende buurtende reu, gedragsfilmpjes.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Vervelende buurtende reu, gedragsfilmpjes.

Ongelezen bericht door samantha! »

Vanmiddag in het bos.
Ik had Macho, DJ en Jack bij.
We waren halverwege onze route en ineens een loslopende reu die vervelend en opdringerig aankwam.
Ik had de hond al vaker gezien maar de andere keren had ik alleen Macho bij en daar bleef hij altijd bij uit de buurt.
Hij schijnt van een boerderij daar te zijn en altijd los te lopen.
Het is echt een vervelende hond, vecht regelmatig met andere honden daar in het bos en ook naar mensen gromt hij, hij is ook niet te vangen omdat hij dus ook prima zorgt dat hij bij je uit de buurt blijft en hij dreigt ook echt om te bijten.

Nu had ik dus alle 3 de mannen bij en zoals altijd pikte deze hond feilloos DJ eruit als "slachtoffer".
Eerst geprobeerd DJ aan te lijnen en met de andere 2 los verder te lopen maar hij loopt dan gewoon achter me aan en bespringt DJ steeds en telkens als ik me omdraai is hij alweer weg.
Ook heb ik hem een aantal keer weggeschreeuwd maar dat maakt maar eigenlijk geen indruk, hij gaat pas (een heel klein stukje) naar achter als je echt gaat dreigen.
Dus toen maar besloten DJ ook maar gewoon los te doen en maar terug naar de auto te gaan want dit was niet leuk zo.
Het gaf wel wat mooi hondengedrag dus ik heb het een stukje gefilmd.
Zo liep hij dus de hele tijd mee, Macho stuurde hem zo nu en dan weg maar hij bleef DJ maar pakken.
Afbeelding

Echt enorm vervelend, DJ vond het ook echt niet meer leuk.
Afbeelding

Zo nu en dan probeerde hij ook bij Jack te klieren, maar die pikt dat dus echt niet:
Afbeelding

Ik had er echt zo genoeg van en hij ging ook steeds ruwer met DJ om, op een gegeven moment hield hij DJ gewoon aan zijn oren vast :gvd: en was DJ echt bang.
Dus DJ weer aan de lijn en om de seconde die hond bij hem weg proberen te duwen en schreeuwen, waarop ik weer een diepe grom van die hond kreeg
Toen kwam er een man aan gelopen met ook een reu en de loslopende reu ging nu gelijk daar op af.
Dat liep gelijk uit op een gevecht :schrik:
Toen die man met een hoop geschreeuw de hond van zijn reu af had en doorliep kwam de hond gewoon weer terug om verder te klieren :roll:
Dus de man maakte zijn hond even aan een boom en ik heb samen met de man geprobeerd de hond een beetje terug richting de boerderij te "jagen", dan zou ik ook eindelijk normaal naar de auto terug kunnen lopen.
We dachten dat het was gelukt en we liepen terug.
Mijn mannen moesten even wachten van mij en als ik bijna bij ze terug ben komt de hond via de bosjes weer aan, hij was dus gewoon omgelopen :roll:
Ik had de telefoon nog bij de hand en besloot dus weer even te filmen.
En nu was dus voor Macho de maat vol, zelfs een hond als Macho heeft soms dus ergens genoeg van.
Hij had een half uur lang met die klier gelopen die al een half uur lang bij DJ liep te klieren en hem echt pijn deed op een gegeven moment, bij Jack liep te klieren, ook tegen hem gromde en zelfs tegen mij gromde, dus de maat was vol..
Een hoop kabaal maar uiteraard geen schade.
Hierna taaide de hond af en liet ons gelukkig met rust zodat we naar de auto konden.
Afbeelding

Misschien raar, deze filmpjes.
Maar ik vind zelf hondengedrag erg mooi om te zien en maak regelmatig filmpjes.
Al heb ik nog nooit dit soort filmpjes kunnen maken hoor :Q:
Ik wilde ze gewoon even delen voor de geintresseerden.
Helaas is de kwaliteit door het uploaden enorm achteruit gegaan, je kon heel mooi allerlei signalen zien maar dat is nu door het haperen wat lastiger.
Laatst gewijzigd door samantha! op 17 feb 2013 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Vervelende buurtende reu, gedragsfilmpjes.

Ongelezen bericht door Dee »

Ik kijk dit morgen even terug Sam, om een heldere mening te kunnen geven.
Goed dat je het hebt gefilmd.
samantha!
Zeer actief

Ik heb het gewoon gefilmd omdat ik het interessant vind en omdat ik op filmpjes als ik die terugkijk nog enorm veel extra signalen zie (bovenop al die signalen die ik irl al zag) en dat vind ik mooi om helemaal te bekijken etc.
Ja, raar misschien, ik weet het :Q:

Ik ben trouwens trots op hoe de mannen dit regelden.
Ze hebben enorm veel geduld met die hond gehad en ze zijn keurig netjes gebleven.
Op een gegeven moment had Macho er (heel begrijpelijk voor mij) dus echt genoeg van en ook dat heeft hij keurig zonder bloed te vergieten duidelijk gemaakt.
Ik denk dat ik minder geduld zou hebben als ik een hond zou zijn :devil: :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Dee
Zeer actief

nee is niet raar, juist leerzaam :ok:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik krijg "video not found".
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Is dit een half uur lang zo door gegaan? Dan hebben jouw honden inderdaad veeeeel geduld :80:
Bijna jammer dat Macho niet eerder van zich afsnauwde.

wel interessant om te zien hoor, daar niet van :wink:
samantha!
Zeer actief

Jay1978 schreef:Ik krijg "video not found".
Hm vreemd, hier doen ze het wel gewoon :U:
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

There was a problem playing your video, video not found.

Vreemd! Was wel benieuwd. :(:
samantha!
Zeer actief

lets have fun schreef:Is dit een half uur lang zo door gegaan? Dan hebben jouw honden inderdaad veeeeel geduld :80:
Bijna jammer dat Macho niet eerder van zich afsnauwde.

wel interessant om te zien hoor, daar niet van :wink:
Jup, ruim een half uur, misschien zelfs iets langer.
Zodra ik die hond tegenkwam en zag dat hij begon te klieren ben ik omgekeerd maar ik was nog een minuut of 40 lopen bij de auto vandaan.
Het laatste filmpje is vlakbij de auto gemaakt, daarna taaide hij dus pas af.

Ze hebben inderdaad enorm veel geduld.
DJ durft niet goed genoeg van zich af te snauwen, hij doet wel een beetje een poging maar het maakt geen indruk.
Jack gaat af en toe tussen DJ en de andere hond en die snauwt dan wel, en hoewel hij pas 9 maanden is maakt hij wel wat indruk, maar binnen enkele seconden begint het gewoon weer opnieuw.
Macho was er zo nu en dan ook al tussen gekomen en de hond had diep respect voor Macho, hij ging ook steeds gelijk bij DJ weg zodra Macho eraan kwam, maar zodra DJ weer iets verder van Macho af was begon het opnieuw.
Op Macho zelf heeft de hond trouwens niet ook maar geprobeerd te rijden, hij probeerde alleen zo nu en dan zijn kop in Macho zijn nek te leggen maar 1 blik van Macho was weer genoeg om hem weg te laten gaan, die kop in de nek lukte dus nieteens.
Dus ja, een half uur lang werden ze (en dan vooral DJ) constant lastig gevallen en uiteindelijk was de maat vol en besloot Macho eens in te grijpen, in mijn ogen ook geheel terecht.
En de boodschap werd ook prima begrepen, hij kwam niet meer terug.
Ikzelf had er trouwens al heel snel genoeg van :gvd: ik was echt flink pissig op dat beest, ik kon er alleen niets mee want ik kreeg hem niet te pakken, en al kon ik hem wel pakken, ik denk dat hij had gebeten.
Laatst gewijzigd door samantha! op 17 feb 2013 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Ik heb wel gekeken, complimenten voor jouw honden.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Oh met IE doet ie het wel. Vreemd, mijn firefox is overleden denk ik. Ff kijken.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Jemig wat een irritant teringbeest. Sorry mijn taal. Dat ze zo kalm blijven. :O:
samantha!
Zeer actief

Jay1978 schreef:Jemig wat een irritant teringbeest. Sorry mijn taal. Dat ze zo kalm blijven. :O:
Haha, ik was op een gegeven moment ook echt flink pissig hoor, ik kreeg echt zo de schijt van dat beest :gvd:

Dee schreef:Ik heb wel gekeken, complimenten voor jouw honden.
Dankje, ik vond ook dat ze het erg netjes deden :D
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vond hem in eerste instantie niet eens heel vervelend, maar wel met een bord voor zijn harses en druk( opgewonden), net een kind dat heel veel leuke dingen ziet in een keer. Macho vind hem duidelijk gelijk te druk en stelt zichzelf er tussen op om te kalmeren.
normaal bij dit soort honden 1 advies gewoon doorlopen :wink: , komt meestal niets goed van :F:
t begroot me ook een beetje voor hem , hij probeert heel hard om bij de roedel te komen en ziet er eigenlijk heel eenzaam uit.
een beetje t kind wat niet geaccepteerd wordt en niet mee mag doen in de speeltuin
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 feb 2013 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Ik vind het echt prachtige filmpjes!
Macho is hét voorbeeld van een zelfverzekerde hond, die alleen zijn uitstaling nodig heeft, geweldig!
Mooi om te zien ook hoe Jack tussenbeide komt. Ik vind het echt hele goede leerzame filmpjes!
Ook die actie aan het einde van Macho, perfect opgelost.
Je mag trots zijn hoor!
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind de betreffende hond niet agressief. Verre van zelfs. Denk ook eerlijk gezegd niet dat deze hond iets doet. Je zegt dat je denkt dat hij je zal bijten en dat hij evt je honden zal aanvallen als ze hem wegsnauwen. Dat denk ik zelf niet. Deze hond is een hond die in zichzelf heel aardig is maar waar de opwinding vanaf druipt. Hij kan zichzelf niet onder controle houden en vertoont allerlei opdringerig contactgedrag. Hij wil aan de ene kant domineren, terwijl hij constant zijn staart lager heeft dan jouw honden. Dat wil dus zeggen dat hij zich niet de baas voelt maar dat wil worden. Macho heeft ook geen enkel probleem met die hond omdat hij volwassen is en de juiste signalen afgeeft. Deze hond wil zeker geen confrontatie met Macho. Ook niet met je andere twee honden.

Zou deze hond nl willen vechten dan zou hij daar veel sneller mee beginnen. Wat hij doet is onhandig en erg vervelend en daardoor gaan andere honden met hem vechten. Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf begint met bijterijen. Hij gaat rijden, opdringen, rijden, nog meer opdringen, tot de andere hond zijn geduld verliest en hem afsnauwt.

Zo'n hond is natuurlijk hartstikke vervelend. Wel is hij helemaal heel en is er nog geen aangifte tegen hem gedaan. :engel: Anders liep hij daar niet. Dus blijkbaar vecht hij niet echt, bijt hij mensen niet echt en laat hij honden die wel echt zouden terugvechten naar aanleiding van zijn irritant gedrag ook gewoon met rust of hij geeft zich over zoals bij Macho duidelijk te zien is. Dat laat eigenlijk al zien dat hij niet wil vechten. :neenee: Dan had hij nl Macho gekozen. Dapper en Wuilus waren honden die wel wilden vechten als er zoiets zou spelen. Die zouden dus juist Macho lastig vallen omdat die laat zien dat hij het niet zal pikken. Honden die de confrontatie opzoeken kiezen de hond met het grootste ego en gaan daar omheen draaien. Hem blokkeren en met stijve poten lopen. Deze hond loopt heel los, kwispelt uit opwinding met lage staart. Geen hond die wil vechten dus maar een sociaal zeer onhandig en vreselijk opgewonden dier. Een echte doorgedraaide labrador itt die van jou. Een hond die naar standje 10 gaat bij de aanblik van andere honden en dan alleen nog maar wil rijden en contact maken. Een enorm vervelend dier. Maar boosaardig of agressief zie ik er persoonlijk niet in. Denk zelfs dat hij eigenlijk heel lief is maar doordat mensen hem terecht schoppen en slaan is hij zich gaan weren. Dat is wat ik denk.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Is het niet een idee om eens naar die boerderij te gaan en de eigenaar aan te spreken?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kon de filmpjes eerst ook niet zien (in Firefox), maar in Explorer doen ze het wel.

Supermooi om te zien! Wat een vervelende patser zeg, die maar van geen ophouden weet.
En inderdaad, DJ weet duidelijk niet hoe hij het moet oplossen, geeft wel aan dat hij het niet wil, maar gaat de confrontatie uit de weg. Typisch dat dit soort honden dat feilloos aanvoelen en dan bij hem gaan lopen klieren.
Hoe Macho hem steeds blokt is echt prachtig om te zien, en ook hoe anders ze er alle drie mee omgaan: Jack die er meteen korte metten mee maakt.
Macho heeft inderdaad een engelengeduld! En die snauw op het laatst: ook heel mooi om te zien dat die patser dan het hazenpad kiest.

Ik vind het niet raar hoor dat je deze filmpjes hebt gemaakt, ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan ;-)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

samantha! schreef:
Ik ben trouwens trots op hoe de mannen dit regelden.
Ze hebben enorm veel geduld met die hond gehad en ze zijn keurig netjes gebleven.
Op een gegeven moment had Macho er (heel begrijpelijk voor mij) dus echt genoeg van en ook dat heeft hij keurig zonder bloed te vergieten duidelijk gemaakt.
Ik denk dat ik minder geduld zou hebben als ik een hond zou zijn :devil: :F:
En of jij trots mag zijn op je mannen! Echt top dat ze hier zo op reageren. Menig andere hond had z'n geduld al binnen de eerste minuut verloren bij zo'n giga opdringerige verveelbak, zoals ook wel blijkt uit het feit dat het met de volgende voorbijganger knokken werd :ugh: Ik vind Macho's correctie op het eind heel erg netjes, zeker als je bedenkt dat de situatie zoals het op de eerdere filmpjes staat al een half uur voortduurde en de hond maar bleef terugkomen. Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met zwervende boerderijhonden dus weet dat je daar allesbehalve vrolijk van wordt. Sommige wegen ontwijk ik tegenwoordig dus maar, maar het is natuurlijk van de zotte dat veel boeren zo weinig moeite doen hun hond op het erf te houden. Het interesseert ze vaak ook helemaal niet dat hun hond voor veel overlast zorgt of op deze manier het gevaar loopt om bijv. overreden te worden. 'Dan koop ik wel ergens voor 50 euro een nieuwe'. Een mentaliteit die ik waarschijnlijk nooit zal kunnen begrijpen.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 17 feb 2013 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Kan me voorstellen dat zoiets je wandeling mooi kan verpesten.
Er is bij ons in de buurt ook een opdringerige, rijdende golden die door een jongetje van 13 wordt uitgelaten. Nouja, hij laat m compleet z'n gang gaan, en die hond zoekt ook reutjes op om dit soort gedrag te doen, en terloops probeert ie soms ook tegen sommige baasjes aan te pissen. :schrik: Een van Jura haar vriendjes die gaat hem heel erg uit de weg en snauwt niet en word dan juist steeds belaagd. Jura gaat dan er tussen staan en die hond af proberen te leiden met spelen maar dat werkt helaas niet, alsof hij ook niet weet hoe te spelen met andere honden.
Wel mooi om zulke filmpjes terug te zien, ik denk ook wel eens achteraf van dat zou ik wel terug willen zien... Vind het al lastig om op twee honden te letten laat staan als je met zoveel bent :D
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik vind de hond niet dreigend wel vervelend over komen, maar jou honden zijn er goed tegen opgewassen.

Ik heb eigenlijk ook een beetje medelijden met hem, het lijkt een hond die zo te horen eten krijgt en het voor de rest zelf maar moet uitzoeken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zie overigens ook geen patserige hond, maar wel een enorm opdringerige hond die in zijn enthousiasme gewoon niet weet wat hij moet en eigenlijk heel onhandig gedrag vertoond. Ik sluit mij dan ook groot en deels aan bij het verhaal van laeken. Deze hond is van zichzelf niet zelfverzekerd agressief (de grom zou ik eerder dan vanuit onzekerheid verwachten, niet minder gevaarlijk overigens) en zal in mijn ogen ook niet zelf de aanval inzetten (maar waarschijnlijk ook niet het kaas van zijn brood laten eten of hij moet zich verdedigen).

Ik zie ook een hond die zijn staart niet op volle hoogte heeft en zijn oren naar achteren vouwt en wat spelmateriaal met enorm veel spanning erin. Een kind in een snoepwinkel.

Kay zou overigens dergelijke gedrag totaal niet pikken. Dat dan dus ook weer haha. Norah zou hem ook meteen denk ik flink op zijn plaats zetten, maar ja mijn hondjes hebben nogal snel dat ze geirriteerd raken van druk en lomp gedoe....
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hier heb ik er nooit last van, omdat Jazz ze flink op hun flikker geeft en ze ook op de grond legt... die rennen daarna meestal wel weer weg..vind jouw honden nog rustig reageren, die hond snapt er geen reet van. Lastig als er dan geen baasje bij is. Heb een hekel aan die honden, hier zijn het meestal de labradors die zo doen :F:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Katja-Jessie schreef:Ik vind het echt prachtige filmpjes!
Macho is hét voorbeeld van een zelfverzekerde hond, die alleen zijn uitstaling nodig heeft, geweldig!
Mooi om te zien ook hoe Jack tussenbeide komt. Ik vind het echt hele goede leerzame filmpjes!
Ook die actie aan het einde van Macho, perfect opgelost.
Je mag trots zijn hoor!
Dat ben ik ook zeker op ze :lol1:
Macho is inderdaad erg zelfverzekerd, als ik alleen met Macho loop heb ik ook geen last van dit type honden.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zie een enorm opdringerige hond zonder agressie. Jouw honden hebben echt een engelen geduld :ok:
Echt vervelend om zo'n beest tegen te komen op een wandeling.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zie dit gedrag heel vaak bij jonge bijna volwassen (maand of 9 tot 12) reuen - die niet heel sociaal zijn , en dat is dan ook vaak de leeftijd dat ze echt letterlijk overal op hun lazer krijgen :mrgreen:
samantha!
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind de betreffende hond niet agressief. Verre van zelfs. Denk ook eerlijk gezegd niet dat deze hond iets doet. Je zegt dat je denkt dat hij je zal bijten en dat hij evt je honden zal aanvallen als ze hem wegsnauwen. Dat denk ik zelf niet. Deze hond is een hond die in zichzelf heel aardig is maar waar de opwinding vanaf druipt. Hij kan zichzelf niet onder controle houden en vertoont allerlei opdringerig contactgedrag. Hij wil aan de ene kant domineren, terwijl hij constant zijn staart lager heeft dan jouw honden. Dat wil dus zeggen dat hij zich niet de baas voelt maar dat wil worden. Macho heeft ook geen enkel probleem met die hond omdat hij volwassen is en de juiste signalen afgeeft. Deze hond wil zeker geen confrontatie met Macho. Ook niet met je andere twee honden.

Zou deze hond nl willen vechten dan zou hij daar veel sneller mee beginnen. Wat hij doet is onhandig en erg vervelend en daardoor gaan andere honden met hem vechten. Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf begint met bijterijen. Hij gaat rijden, opdringen, rijden, nog meer opdringen, tot de andere hond zijn geduld verliest en hem afsnauwt.

Zo'n hond is natuurlijk hartstikke vervelend. Wel is hij helemaal heel en is er nog geen aangifte tegen hem gedaan. :engel: Anders liep hij daar niet. Dus blijkbaar vecht hij niet echt, bijt hij mensen niet echt en laat hij honden die wel echt zouden terugvechten naar aanleiding van zijn irritant gedrag ook gewoon met rust of hij geeft zich over zoals bij Macho duidelijk te zien is. Dat laat eigenlijk al zien dat hij niet wil vechten. :neenee: Dan had hij nl Macho gekozen. Dapper en Wuilus waren honden die wel wilden vechten als er zoiets zou spelen. Die zouden dus juist Macho lastig vallen omdat die laat zien dat hij het niet zal pikken. Honden die de confrontatie opzoeken kiezen de hond met het grootste ego en gaan daar omheen draaien. Hem blokkeren en met stijve poten lopen. Deze hond loopt heel los, kwispelt uit opwinding met lage staart. Geen hond die wil vechten dus maar een sociaal zeer onhandig en vreselijk opgewonden dier. Een echte doorgedraaide labrador itt die van jou. Een hond die naar standje 10 gaat bij de aanblik van andere honden en dan alleen nog maar wil rijden en contact maken. Een enorm vervelend dier. Maar boosaardig of agressief zie ik er persoonlijk niet in. Denk zelfs dat hij eigenlijk heel lief is maar doordat mensen hem terecht schoppen en slaan is hij zich gaan weren. Dat is wat ik denk.
Ik vind hem ook niet agressief hoor, daarom schrijf ik ook "vervelend".
Bang dat hij mijn honden zou aanvallen was ik ook niet, daarom heb ik dit ook gewoon op mijn gemakkie gefilmd, bang dat het uit de hand zou lopen was ik totaal niet.
Dat hij mij zou bijten, dat weet ik dus niet, hij dreigde wel.. maar ik denk ook dat hij niet snel iets zou doen.
Wel zou hij misschien kunnen bijten als ik hem daadwerkelijk vast had kunnen pakken denk ik, maar dat was dan puur uit angst/onzekerheid geweest.
En mij maakt het ook niet zoveel uit waarom hij het misschien zou doen, ik wordt gewoon liever helemaal niet gebeten :engel:
Ik weet het dus gewoon niet.. maar helemaal vertrouwen dat hij mij niet zou bijten deed ik dus niet.
Dat hij met die andere hond die we tegen kwamen ging vechten was (denk ik) ook omdat de andere hond hem aanviel, maar zeker weten doe ik dit niet omdat ik op dat moment mijn eigen honden in de gaten aan het houden was.
Op het laatst toen Macho hem dus op zijn plaats zette was ik ook geen moment bang dat het uit de hand zou lopen.
Daarom ook dat ik dit gewoon ook weer gefilmd heb en dat ik Macho er niet van weerhouden heb om het te doen.
Ik weet dat Macho eerlijk is in dit soort dingen en dat hij niet te ver zou gaan, en ik had van die hond inderdaad ook niet verwacht dat hij er een echte knokpartij van zou maken.

Eigenlijk vind ik deze hond ook sneu.
Het is op de filmpjes niet goed te zien maar hij ziet er ook niet zo heel best uit.
Hij had makkelijk een rondje met mijn mannen mee kunnen lopen (ook met de houding die heeft), dat vinden ze prima, maar hij had wel van ze af moeten blijven, of er in ieder geval na een paar waarschuwingen mee op moeten houden.
Op het laatst kwam hij er dus weer aan en hij ging weer op DJ rijden, Macho gromde en hij ging eraf, hij ging naast DJ staan en wilde weer een poging gaan doen, dat is het moment waarop het laatste filmpje begint.
Macho had dus geduld genoeg gehad en nu was de maat vol voor hem.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Pfoei, wat een enorm geduldige honden heb jij zeg! Knap hoor! Mooi om te zien inderdaad. Als die hond dat bij Mila zou doen zou Mila zelf wel van zich afbijten en Rhodin maakt dat niet zo veel uit. Maar als hij zo op Rhodin wilde gaan rijden... :schrik: Blij dat die hond niet in mijn buurt woont. :mrgreen:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
samantha!
Zeer actief

Dan dit, wat denken jullie?
Wat is nou uiteindelijk de reden voor Macho om op het laatst dus hem op z'n flikker te geven?
Omdat hij zichzelf eraan irriteerde? aan het gedrag van die hond?
Omdat hij merkte dat ik me vreselijk irriteerde aan die hond?
Om "op te komen" voor DJ?
Of een combinatie, dat kan natuurlijk ook nog.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind de hond er ook slecht uitzien. Ik denk dat hij vrij oud is. Hij mist erg veel spieren en komt heel los en onhandig over. Omdat hij veel en vaak door het bos loopt is hij denk ik wel slanker dan gemiddeld. Maar goed ziet hij er inderdaad niet uit. Is hij oud? Schat hem een jaar of 8-10 op het eerste oog door die verslapte bouw.
Vreemd ook dat hij daar altijd loopt. Je zou verwachten dat dit gedrag hem een keer duur komt te staan als hij de verkeerde tegen komt. Vooral herders zullen denk ik enorm hard op deze hond reageren omdat hij alles doet wat zij niet leuk vinden. Opdringen, hij is vreemd, dus dat wordt niet leuk gevonden. Rijden, ook al zo ver over de grens van persoonlijke zone. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat hij een wandelaar met een Duitse of Mechelse herder ineens heel goed weet te negeren en te ontwijken. Beest zal echt wel bol staan van ervaring en precies weten waar hij wel en niet mee weg komt.

Dat hij kan bijten geloof ik zeker. Puur al uit opwinding en waarschijnlijk omdat hij de nodige nare ervaringen heeft met hondenbazen. Ik zou hem zeker ook een hollewipper geven als ik daar met Dapper had gelopen. Wuilus had hem dolletjes gevonden en Cleo had hem klappertandend weggebeten. Eva weet ik niet. Misschien spelen, misschien dat hij wel wat snauwen kreeg. Eva is heel makkelijk en uiterst sociaal in de omgang. Die weet precies hoe ze met honden om moet gaan. :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”