Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Moderator: moderatorteam
- Nobbygaard
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russels
- Aantal honden: 2
Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Sinds vorige week hebben wij er een reu van 11 jaar erbij vanwege het overlijden van zijn baasje. Vorige week was ik nog vrij en heb ik de uren alleen proberen op te bouwen maar merkte toen al dat dit niet zo makkelijk bij hem was. In de bench breekt hij echt de boel af en blaft hij constant door. Buiten de bench is hij stil als wij thuis zijn maar blaft hij de gehele tijd als we weg zijn. Onze andere hond die we nu 3 jaar geleden uit het asiel hebben gehaald heeft dit ook de eerste week gedaan maar daarna was het over. Ik ben nu wel bang dat ze straks dit gedrag ook weer over gaat nemen en daar zitten we niet op te wachten. Vanaf afgelopen maandag werk ik weer elke ochtend 3 uurtjes, ik had beide honden los in huis gelaten (onze andere hond is sowieso dat gewend) met de radio aan en had voor ik weg ging een uur met ze gewandeld Toen ik tussen de middag met de honden terug kwam van het uitlaten stond de buren gelijk al bij de deur om te zeggen dat het geblaf de hele ochtend heeft geduurd. Ik heb gezegd dat de nieuwe hond waarschijnlijk wel even zijn tijd nodig heeft om te wennen aan onze situatie en ons ritme, maar we willen met goede voet leven met onze buren. Heb al contact met de dierenarts er over gehad en die heeft voor ons een verdamper besteld waar we nu op wachten. Ook zijn we begonnen met Sanal Relax te geven. Gisteravond stond de buurman alweer boos bij de deur en dreigde met het bellen van de politie als ze deze ochtend weer geblaf zouden horen. Ik heb al gereageerd op oppas advertenties, heb advertenties geplaatst. Gisteravond nog geprobeerd om iemand te regelen maar dat is niet gelukt. Vanochtend zelf maar een mail met uitleg naar de wijkagent gestuurd en ben met de radio hard aan weg gegaan. Ik ben nog geen uurtje op mijn werk en de buurvrouw belde alweer om dreigen dat ik er nu iets aan moet doen of anders bellen ze de politie. Ik heb geantwoord dat ze dat dan maar moeten doen en dat ik onze wijkagent al op de hoogte heb gesteld dus dat die er van af weet. Ik vind de situatie erg vervelend en wil er ook alles aan doen om het te voorkomen maar ik weet het nu even niet meer.
Ik wil graag wat tips horen.
Ik wil graag wat tips horen.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Weet je toevallig van familie van de overledene hoe de reu zich daar gedroeg? Desnoods bel je bij de buren van die persoon aan om je eens te laten informeren. Dan weet je in ieder geval of het gewoon wennen is, of dat het een probleem is dat zich al langer voor doet.
Die buurman van je is wel een behoorlijke zeikstraal, hoor. Jullie hebben die hond pas een week. Ik zou me niet teveel van zijn dreigementen aan trekken, die wijkagent begrijpt ook wel dat een hond even moet wennen.
Als het probleem langer speelt zou je eens kunnen overwegen contact op te nemen met een gedragstherapeut, dan ben je er misschien nog wel het snelste vanaf.
Je zou ook eens een camera op kunnen hangen (of filmen met je webcam/ipad/telefoon) als je weg bent. Dan kun je zien wat de reu doet. Soms doet iets als tijdverdrijf wonderen, iets onweerstaanbaar lekkers natuurlijk. Een kennis van mij is haar hond gaan negeren, ongeveer een kwartiertje voor ze weg moest. Dan was de drempel van baas-geenbaas wat minder hoog voor de hond. Ook bij terugkomst deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was, geen uitgebreide begroeting o.i.d. Zij is er toen binnen een paar weken vanaf gekomen.
Die buurman van je is wel een behoorlijke zeikstraal, hoor. Jullie hebben die hond pas een week. Ik zou me niet teveel van zijn dreigementen aan trekken, die wijkagent begrijpt ook wel dat een hond even moet wennen.
Als het probleem langer speelt zou je eens kunnen overwegen contact op te nemen met een gedragstherapeut, dan ben je er misschien nog wel het snelste vanaf.
Je zou ook eens een camera op kunnen hangen (of filmen met je webcam/ipad/telefoon) als je weg bent. Dan kun je zien wat de reu doet. Soms doet iets als tijdverdrijf wonderen, iets onweerstaanbaar lekkers natuurlijk. Een kennis van mij is haar hond gaan negeren, ongeveer een kwartiertje voor ze weg moest. Dan was de drempel van baas-geenbaas wat minder hoog voor de hond. Ook bij terugkomst deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was, geen uitgebreide begroeting o.i.d. Zij is er toen binnen een paar weken vanaf gekomen.
♥- Iris-Marie
- Zeer actief
Oh, en misschien moe maken van tevoren? Een stevige wandeling of hersenwerk? Wel daarna rustig afbouwen zodat hij uit dat speelmoment is voor je weg gaat. Dat doet soms al wonderen.
♥-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jack van 11 zal moeilijk te trainen zijn vooral als hij in het diepe word gegooid . Ander tehuis zoeken voordat je slaande ruzie met buren heb. Of met de woningbouw.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Nobbygaard
- Actief
Ik laat hem elke ochtend van half 7 tot half 8 uit en dan nog eens om 8 uur met de andere hond.Iris-Marie schreef:Oh, en misschien moe maken van tevoren? Een stevige wandeling of hersenwerk? Wel daarna rustig afbouwen zodat hij uit dat speelmoment is voor je weg gaat. Dat doet soms al wonderen.
- Nobbygaard
- Actief
Contact was redelijk maar we zijn nooit vrienden geweest. Ik heb al 2 keer goed uitgelegd dat het niet op een of andere dag over is en dat het tijd nodig heeft. Maar daar hebben ze geen begrip voor, ze vinden dat we hem dan maar niet in huis hadden moeten nemen.Frolic schreef:Hoe was het contact met je buren voor deze hond erbij kwam?
Ik zou denk ik aan de buren uitleggen hoe je aan deze hond komt, dat het voor alle betrokkenen wennen is en je gaat werken aan het alleen zijn. En dat gaat gewoon niet van de ene op de andere dag over.
Goed uitlaten heb je gedaan, je zou nog kunnen proberen om hem een gevulde kong te geven. Ik weet alleen niet of een hondje van die leeftijd dat gelijk op pikt als hij het niet gewend is.
Het alleen zijn heel langzaam opbouwen en inderdaad oppas regelen, of iemand die als je weg bent een uur met hem loopt. Dan heb je nog 2 x een uur alleen thuis te overbruggen. Misschien gaat dat beter.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Waarom zijn die mensen zo onverdraagzaam? Ze zouden ook hulp kunnen aanbieden. Je hebt die hond omdat er iemand dóód is, nota bene!
Maar enfin, ik zou ze op de koffie vragen en de zaak uitleggen en vragen of ze kunnen helpen.
Het mooist was geweest als je dat van te voren had kunnen doen maar je kon niet weten dat ze zo zouden reageren.
Maar blijkbaar zijn zij de hele dag thuis dus wellicht kunnen zij iets betekenen.
Beetje de nadruk op dat overlijden van de vorige baas leggen en op hun gevoel spelen, en ze dus op de koffie vragen en volstoppen met koek.
Dat zou ik doen.
Maar enfin, ik zou ze op de koffie vragen en de zaak uitleggen en vragen of ze kunnen helpen.
Het mooist was geweest als je dat van te voren had kunnen doen maar je kon niet weten dat ze zo zouden reageren.
Maar blijkbaar zijn zij de hele dag thuis dus wellicht kunnen zij iets betekenen.
Beetje de nadruk op dat overlijden van de vorige baas leggen en op hun gevoel spelen, en ze dus op de koffie vragen en volstoppen met koek.
Dat zou ik doen.
- Iris-Marie
- Zeer actief
Ga je momenteel alleen overdag weg? Dan zou ik ze lekker laten zeuren. Je hebt het uitgelegd en als zij daar geen begrip voor hebben is dat niet jouw pakkie an. Sommigen draaien harde muziek, sommigen draaien een blafserenadeNobbygaard schreef: Contact was redelijk maar we zijn nooit vrienden geweest. Ik heb al 2 keer goed uitgelegd dat het niet op een of andere dag over is en dat het tijd nodig heeft. Maar daar hebben ze geen begrip voor, ze vinden dat we hem dan maar niet in huis hadden moeten nemen.
Hmm, dan zou meneer toch wel moe moeten zijn, neem ik aan. Kun je hem niet als je weggaat een denkspelletje geven om zich te vermaken? Dat maakt misschien mentaal ook moe.Nobbygaard schreef:
Ik laat hem elke ochtend van half 7 tot half 8 uit en dan nog eens om 8 uur met de andere hond.
♥- Iris-Marie
- Zeer actief
Eten doet het altijd goed, dat maakt je onweerstaanbaar.Marjoleine schreef:Waarom zijn die mensen zo onverdraagzaam? Ze zouden ook hulp kunnen aanbieden. Je hebt die hond omdat er iemand dóód is, nota bene!
Dat zou ik doen.
Edit: en dan zeggen dat hij al 11 is en dat het nooit lang kan duren voor ze van het blaffen af zijn. Dat zal ze wel een schuldgevoel geven.
Laatst gewijzigd door Iris-Marie op 25 nov 2015 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
♥-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zou er ook knetter van worden 3 uur lang een blaffende hond te horen helemaal als het mijn keus niet is.
.
.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Jammer dat de buren geen begrip hebben.
Was de hond wel alleen bij de vorige baas?
Hoe lang moet de hond alleen kunnen zijn?
- Inne
- Zeer actief
Kun je de hond niet meenemen? Ergens naar toe brengen? In de auto laten terwijl jij werkt?
Het is voor je buren vervelend maar voor je hond natuurlijk nog veel meer. Madison kon toen ze uit het asiel kwam ook niet van de een op de andere dag alleen blijven, heb ik echt moeten trainen.
Succes iig!
Het is voor je buren vervelend maar voor je hond natuurlijk nog veel meer. Madison kon toen ze uit het asiel kwam ook niet van de een op de andere dag alleen blijven, heb ik echt moeten trainen.
Succes iig!

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- Nobbygaard
- Actief
Hij was bij de vorige baas niet zo lang alleen. Hij was van een vrouw van 93.Apple schreef:Jammer dat de buren geen begrip hebben.
Ik ben 's ochtends niet langer dan 3,5 uur weg.
- Nobbygaard
- Actief
Helaas gaat dat niet. In de auto vind hij ook helemaal niets.Inne schreef:Kun je de hond niet meenemen? Ergens naar toe brengen? In de auto laten terwijl jij werkt?
Succes iig!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat valt mee.Nobbygaard schreef:Hij was bij de vorige baas niet zo lang alleen. Hij was van een vrouw van 93.Apple schreef:Jammer dat de buren geen begrip hebben.
Zou je niet kunnen kijken of er tijdelijk iemand wilt komen oppassen, om iets meer de tijd te hebben om het op te bouwen?
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
Ik vind de buren niet zeiken. Je wordt gestoord van een constant blaffende hond, echt, je kan niets anders meer horen. De buren wilden die hond toch niet, waarom moeten zij er dan last van hebben? Een overleden persoon en een zielige hond, ja heel naar, maar daar kunnen de buren niets aan doen. Nu is het een week, maar als het een maand is? Twee maanden? Half jaar?
Hoewel praten met de buren wel verstandig is natuurlijk. Ik vraag me alleen af hoeveel zij nog open staan voor een gesprek.
Beide kanten van dit probleem ken ik overigens. En die verlatingsangst is heel naar en kost engelengeduld.
Als de hond compleet van de leg is, helpt een Kong of kluif ook niet, want daar doen ze niets mee in die tijd.
Je moet blijkbaar met hele kleine stappen beginnen. Loopt de hond veel achter je aan in huis? Mee naar de wc etc?
Probeer steeds de deur achter je te sluiten. Heel even maar en doe hem weer open vóór het piepen/blaffen begint. Weglopen uit de kamer, deur dicht, even wachten en weer terug. Als dat goed gaat kan je dat met de voordeur doen. Naar buiten stappen, heel even wachten, en weer naar binnen.
Geen overdreven blij gedoe als je weer terugkomt, want het is heel normaal als je weggaat. Anders wordt het terugkomen leuker dan het wachten en dat wil je juist niet, want dan komt de spanning op.
Hoewel praten met de buren wel verstandig is natuurlijk. Ik vraag me alleen af hoeveel zij nog open staan voor een gesprek.
Beide kanten van dit probleem ken ik overigens. En die verlatingsangst is heel naar en kost engelengeduld.
Als de hond compleet van de leg is, helpt een Kong of kluif ook niet, want daar doen ze niets mee in die tijd.
Je moet blijkbaar met hele kleine stappen beginnen. Loopt de hond veel achter je aan in huis? Mee naar de wc etc?
Probeer steeds de deur achter je te sluiten. Heel even maar en doe hem weer open vóór het piepen/blaffen begint. Weglopen uit de kamer, deur dicht, even wachten en weer terug. Als dat goed gaat kan je dat met de voordeur doen. Naar buiten stappen, heel even wachten, en weer naar binnen.
Geen overdreven blij gedoe als je weer terugkomt, want het is heel normaal als je weggaat. Anders wordt het terugkomen leuker dan het wachten en dat wil je juist niet, want dan komt de spanning op.
- Nobbygaard
- Actief
Daar ben ik al mee bezig. Heb al gereageerd op advertentie en heb al een advertentie geplaatst maar nog geen reacties. Voor de rest weet ik niemand die voor ons even zou kunnen oppassen. Dierenpension is hier betalen voor een dag, niet per uur en dat loopt dan wel elke dag flink op.Apple schreef:Dat valt mee.Nobbygaard schreef:Hij was bij de vorige baas niet zo lang alleen. Hij was van een vrouw van 93.Apple schreef:Jammer dat de buren geen begrip hebben.
Zou je niet kunnen kijken of er tijdelijk iemand wilt komen oppassen, om iets meer de tijd te hebben om het op te bouwen?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat zou ik ook doen. Of een dagopvang zoeken.Apple schreef:Dat valt mee.Nobbygaard schreef:Hij was bij de vorige baas niet zo lang alleen. Hij was van een vrouw van 93.Apple schreef:Jammer dat de buren geen begrip hebben.
Dat de buren er problemen mee hebben is één ding. Maar het is natuurlijk vooral voor de hond erg vervelend dat hij zich zo voelt en hem steeds uren achtereen laten blaffen, zorgt er ook niet voor dat hij straks ineens wel op zijn gemak is als hij alleen gelaten wordt.
Ik zou daarom zeker voor de eerste weken opvang of oppas zoeken, en daarna pas rustig beginnen met opbouwen van het alleen zijn, als hij helemaal gewend is.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het gaat over sinds kort 3,5 uur blaffen. Natuurlijk is dat vervelend, maar je kan ook een beetje medeleven hebben met je buren. Ik zou het zelf alleen maar sneu vinden voor de hond denk ikMarloes1 schreef:Ik vind de buren niet zeiken. Je wordt gestoord van een constant blaffende hond, echt, je kan niets anders meer horen. De buren wilden die hond toch niet, waarom moeten zij er dan last van hebben? Een overleden persoon en een zielige hond, ja heel naar, maar daar kunnen de buren niets aan doen. Nu is het een week, maar als het een maand is? Twee maanden? Half jaar?
Ik verbaas me er verder ook altijd over dat mensen dan altijd maar thuis zijn. Dan zijn dingen al gauw storend als je je de hele dag in je huis opsluit.
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
Omdat jij van honden houdt en je weet wat er mis is met het dier. De buren waarschijnlijk niet, die zal het een worst wezen.Apple schreef:Het gaat over sinds kort 3,5 uur blaffen. Natuurlijk is dat vervelend, maar je kan ook een beetje medeleven hebben met je buren. Ik zou het zelf alleen maar sneu vinden voor de hond denk ikMarloes1 schreef:Ik vind de buren niet zeiken. Je wordt gestoord van een constant blaffende hond, echt, je kan niets anders meer horen. De buren wilden die hond toch niet, waarom moeten zij er dan last van hebben? Een overleden persoon en een zielige hond, ja heel naar, maar daar kunnen de buren niets aan doen. Nu is het een week, maar als het een maand is? Twee maanden? Half jaar?
Oud, ziek, slecht ter been, huismussen, gaan pas later op de dag weg, nachtdiensten, agorafobie.Ik verbaas me er verder ook altijd over dat mensen dan altijd maar thuis zijn. Dan zijn dingen al gauw storend als je je de hele dag in je huis opsluit.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
En toch, mijn buren hebben wel eens hun kleinkind op bezoek. Klein baby'tje. Ja die huilt wel eens. Maar dat kan je niemand kwalijk nemen. Je hoeft het dan nog niet eens zielig te vinden om te begrijpen dat je buren dit ook niet met opzet doen. Idem met de hond.Marloes1 schreef:Omdat jij van honden houdt en je weet wat er mis is met het dier. De buren waarschijnlijk niet, die zal het een worst wezen.Apple schreef:Het gaat over sinds kort 3,5 uur blaffen. Natuurlijk is dat vervelend, maar je kan ook een beetje medeleven hebben met je buren. Ik zou het zelf alleen maar sneu vinden voor de hond denk ikMarloes1 schreef:Ik vind de buren niet zeiken. Je wordt gestoord van een constant blaffende hond, echt, je kan niets anders meer horen. De buren wilden die hond toch niet, waarom moeten zij er dan last van hebben? Een overleden persoon en een zielige hond, ja heel naar, maar daar kunnen de buren niets aan doen. Nu is het een week, maar als het een maand is? Twee maanden? Half jaar?
Oud, ziek, slecht ter been, huismussen, gaan pas later op de dag weg, nachtdiensten, agorafobie.Ik verbaas me er verder ook altijd over dat mensen dan altijd maar thuis zijn. Dan zijn dingen al gauw storend als je je de hele dag in je huis opsluit.
Prima om een huismus te zijn, maar ook dan geldt leven en laten leven hoor. Gezeik altijd over een beetje geluid.
Als je daar niet tegen kan moet je een fatsoenlijk huis kopen
Maar daar gaat het verder niet over hier.
- Jikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Wij hebben het van twee keer toe meegemaakt, maar dan als buur ipv hondenbezitter.
De eerste x was het ook een jack russel, de buren vertrokken, dan was hij stil, zodra ze de auto starten begon hij te gillen en zodra de auto voor huis stopte was hij stil. Wij zijn niet boos geworden maar hebben het wel aangekaart omdat voor hun gevoel hij stil was.
Een paar jaar later hadden we buren die een eenjarige van een fokker hadden overgenomen, kon wel buiten in de kennel meteen, de buren bleven ook gewoon werken, dag en nacht was dat drama. Gezien ik toen zwanger en werkeloos thuis was heb ik eerst hun hond opgevangen overdag, op den duur was het niet meer nodig..
Ik kan me dus levendig voorstellen dat het voor buren echt naar is, soms zijn huizen mega gehorig en het angstblaffen gaat vaak door merg en been. Het hele boze vd buren en zo weinig geduld dat snap ik dan niet echt, maar echt drie uur aan een stuk blaffen is wel echt uitputtend voor hond en buur. Ik hoop ook van harte dat het je lukt om een oplossing te vinden!
Sterkte!
De eerste x was het ook een jack russel, de buren vertrokken, dan was hij stil, zodra ze de auto starten begon hij te gillen en zodra de auto voor huis stopte was hij stil. Wij zijn niet boos geworden maar hebben het wel aangekaart omdat voor hun gevoel hij stil was.
Een paar jaar later hadden we buren die een eenjarige van een fokker hadden overgenomen, kon wel buiten in de kennel meteen, de buren bleven ook gewoon werken, dag en nacht was dat drama. Gezien ik toen zwanger en werkeloos thuis was heb ik eerst hun hond opgevangen overdag, op den duur was het niet meer nodig..
Ik kan me dus levendig voorstellen dat het voor buren echt naar is, soms zijn huizen mega gehorig en het angstblaffen gaat vaak door merg en been. Het hele boze vd buren en zo weinig geduld dat snap ik dan niet echt, maar echt drie uur aan een stuk blaffen is wel echt uitputtend voor hond en buur. Ik hoop ook van harte dat het je lukt om een oplossing te vinden!
Sterkte!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dan moet je dus proberen begrip te kweken.Marloes1 schreef:Omdat jij van honden houdt en je weet wat er mis is met het dier. De buren waarschijnlijk niet, die zal het een worst wezen.
Maar inderdaad, goede buren zijn heel belangrijk. Goud waard echt.
Ja, de reden is belangrijk.Oud, ziek, slecht ter been, huismussen, gaan pas later op de dag weg, nachtdiensten, agorafobie.
Ik zou mijn best doen voor een goed contact met de buren, dat doe ik standaard, want ik heb dus honden.
Ik wil geen overlast bezorgen maar als het toch eens gebeurt wil ik graag begrip.
En dat werkt twee kanten op, vandaar dat goede contact.
Dus mijn buurman helpt mij, en ik help hen als dat zo uitkomt.
Ik geef bv ook regelmatig eens een potje chutney of zo, en als zij teveel gekookt hebben vragen ze altijd of wij iets willen.
Van die dingen.
Dan verdraag je dus ook meer.
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Nou, ik moet er ook niet aan denken om 3,5 uur een blaffende hond bij de buren aan te moeten horen.
Voor de hond vind ik het trouwens ook heel erg. Zelf zou ik dus de hond die uren opvangen.
Maar ik vind de opmerkingen over de buren niet terecht. Het is gewoon teveel en het is niet incidenteel.
Om dan te zeggen dat ze intolerant zijn enz. is niet erg realistisch. Om op het gevoel te gaan spelen en met schuldgevoelens de zaak te willen manipuleren helpt ook niet echt.
Opvang regelen is echt noodzakelijk. Het in huis nemen lijkt me een impuls om te willen helpen, soms pakt dat niet goed uit.
Voor de hond vind ik het trouwens ook heel erg. Zelf zou ik dus de hond die uren opvangen.
Maar ik vind de opmerkingen over de buren niet terecht. Het is gewoon teveel en het is niet incidenteel.
Om dan te zeggen dat ze intolerant zijn enz. is niet erg realistisch. Om op het gevoel te gaan spelen en met schuldgevoelens de zaak te willen manipuleren helpt ook niet echt.
Opvang regelen is echt noodzakelijk. Het in huis nemen lijkt me een impuls om te willen helpen, soms pakt dat niet goed uit.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Bij mijn buren zit een York die weleens langdurig blaft als ze weg zijn. Dat kan rustig een paar uurtjes duren.Maar als ik haar dan vol liefde hoor vertellen dat het een verschoppelingetje is van 11 jaar die ze van iemand heeft overgenomen die hem niet meer bliefde, vind ik het weer sneu. Wil niet zeggen dat ik het niet irritant vind, maar ik kan soms soort van 'uitzoomen', dan verdwijnt het geluid naar de achtergrond als iets wat nu eenmaal bij de omgeving hoort.
Toen we hier net kwamen wonen werden we ook gek van het geschreeuw van hun kinderen en die van de andere buren, dat waren we niet gewend. Maar nu horen we het veel minder. Ik denk niet dat ze nu minder schreeuwen, maar meer dat we er nu aan gewend zijn...
Ik vind dat jouw buren snel en overtrokken reageren, maar dat had ik in je andere topic al aangegeven.
Toen we hier net kwamen wonen werden we ook gek van het geschreeuw van hun kinderen en die van de andere buren, dat waren we niet gewend. Maar nu horen we het veel minder. Ik denk niet dat ze nu minder schreeuwen, maar meer dat we er nu aan gewend zijn...
Ik vind dat jouw buren snel en overtrokken reageren, maar dat had ik in je andere topic al aangegeven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Neem eens een ochtend op of hij echt de hele ochtend blaft?
Als mensen gevoelig zijn voor geluid kan een korte tijd achtereen blaffen al een "hele ochtend" zijn.
Als hij maar kort blaft heeft hij het niet zo akelig als je denkt, dat is al een geruststelling voor jou.
Verder zou ik doen wat Marjoleine voorstelt
Door te overleggen kan je veel meer bereiken dan door problemen te maken over het blaffen, of hij nou wel of niet blaft.
Als je buren daar tenminste gevoelig voor zijn
Als mensen gevoelig zijn voor geluid kan een korte tijd achtereen blaffen al een "hele ochtend" zijn.
Als hij maar kort blaft heeft hij het niet zo akelig als je denkt, dat is al een geruststelling voor jou.
Verder zou ik doen wat Marjoleine voorstelt
Door te overleggen kan je veel meer bereiken dan door problemen te maken over het blaffen, of hij nou wel of niet blaft.
Als je buren daar tenminste gevoelig voor zijn
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alle tips over de buren sluit ik me bij aan.
Ga eens kijken (of beter: luisteren bij de buren) waar in jou huis de buren het minste horen. Probeer de plaats waar de hond is zo veel mogelijk te "isoleren" tegen geluid, zorg dat er vloerbedekking is, je kunt dekens of oude gordijnen aan de muur hangen die het geluid absorberen enz
Ga eens kijken (of beter: luisteren bij de buren) waar in jou huis de buren het minste horen. Probeer de plaats waar de hond is zo veel mogelijk te "isoleren" tegen geluid, zorg dat er vloerbedekking is, je kunt dekens of oude gordijnen aan de muur hangen die het geluid absorberen enz
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik snap beide kanten ook wel. Onze buren hebben een hond die jankt keihard als ze er niet zijn. Heel goed hoorbaar in onze goed geïsoleerde huizen dus HARD. Ik erger me er ook aan eerlijk gezegd en dat weten ze ook. Ze doen er van alles aan maar werkt niet. Mijn honden worden er zelfs onrustig van. Ik kan me
Voorstellen dat niet honden mensen nóg meer hinder ervaren. Dus. Praat nog eens met ze of zorg voor iemand in huis of oppas etc. Anders heb je straks dikke buren ruzie
Voorstellen dat niet honden mensen nóg meer hinder ervaren. Dus. Praat nog eens met ze of zorg voor iemand in huis of oppas etc. Anders heb je straks dikke buren ruzie
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Overigens maak ik er verder geen ding van hoor. Ik hoor het. Erger me even en denk. Ach. Zo Over als buuf er weer is
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
De rijdende rechter.!
Lieve rechter.
Onze buren zijn reteirritant met hun gezeik over onze hond.
Ja kan ik er iets aan doen dat het hondje blaft. Baasje is dood en nu zit hij bij mij moederziel alleen en zielig.
Moet niet zo zijn dat de buren er meer last van denken te hebben dan wij met ons grote hart en inlevingsvermogen.
Beetje burenliefde en begrip is moeilijk te vinden tegenwoordig.
Lieve rechter.
Onze buren zijn reteirritant met hun gezeik over onze hond.
Ja kan ik er iets aan doen dat het hondje blaft. Baasje is dood en nu zit hij bij mij moederziel alleen en zielig.
Moet niet zo zijn dat de buren er meer last van denken te hebben dan wij met ons grote hart en inlevingsvermogen.
Beetje burenliefde en begrip is moeilijk te vinden tegenwoordig.