Ik heb al een aantal keren gehad dat als ik met Spike aan het wandelen ben en hij een hond aan ziet komen hij door zijn poten gaat.
Het lijkt alsof hij gaat liggen maar hij gaat niet helemaal liggen. Het zit wat tussen een sluiphouding en liggen in.
Neigt meer dan liggen. Hij doet dat helemaal uit zichzelf, misschien heeft zijn vorige eigenaresse hem dat wel aangeleerd omdat hij zo groot is...
Of is het hondengedrag? En wat voor gedrag dan?
Zonet met de wandeling gebeurde dat ook weer. Er kwam een hond onze kant op en Spike ging naar beneden. Ik zag toen andere hond dichterbij kwam dat het een soort Bulldog achtige hond was. Ik ben voor Spike gaan staan. Hij luistert heel goed dus bleef ook liggen.
De eigenaar van andere hond liet zijn hond echter naar Spike toelopen om te snuffelen. Spike kon dat niet waarderen en kwam overeind en gaf hem een grauw. De andere baas zei nog tegen zijn hond: tja, je bent niet iedereen de baas.
Spike is 45 kilo dus een hele kolos om onder controle te houden. Dat lukt me gelukkig wel

De rest van de wandeling was Spike erg schrikkerig en bleef om zich heen kijken...
Nu we binnen zijn is hij als een blok in slaap gevallen en weer rustig...