Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik snap het niet, elke 14 dagen ziek

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ik snap het niet, elke 14 dagen ziek

Ongelezen bericht door Zamunda »

En als je hem 14 dagen op gekookte kip hebt?
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Geen tips, maar wel een knuffel voor Jip... het houdt maar niet op he. :(
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Dat gaat niet zo hard. Geef je hem er iets van rijst en/of groenten bij, of alleen kip? Het is absoluut niet ideaal, maar dat is iedere 14 dagen ziek ook niet, het geeft je in ieder geval een begin als hij dan niet ziek wordt.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik denk eigenlijk dat er te veel de nadruk op ligt. Het klinkt misschien wat rot, want snap dat je het beste wilt. Maar gezien alle topics denk ik dat je er te veel op focust. En een schapendoes is toch behoorlijk gevoelig. Ik herken het wel, Finn was een hele poos ook af en aan gal aan het spugen en dat trek je je toch aan. Uiteindelijk ben ik het een beetje gaan loslaten. Blijkbaar was hij gevoelig voor misselijkheid en er was geen direct aanwijsbare gezondheidsreden voor. Dus ik ben meer ‘gewoon’ gaan doen. Alleen een beetje lekkere brok in de ochtend ben ik erin blijven houden om zijn ochtendmisselijkheid te voorkomen. Meer kon ik er ook niet aan doen. Moest hij weer overgeven dan steunde ik hem even en als het weer goed ging gingen we lekker verder met leuke dingen doen. Ik maakte me niet meer zo druk en stukje bij beetje ging het steeds beter. Nu is hij al een hele poos niet meer misselijk geweest.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat gebeurt er dan die 14e dag .? Worden de kliko's geleegd . Gaan je kinderen weer naar hun studeer adres en stad.?
Of naar hun pa.?
Ga jij dan over in een andere dienst.?
Komen de kleinkinderen van de buren logeren.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Jeetje wat apart!
Maar een keer op dinsdag een keer extra weggaan ofzo? Is hij woensdag dan misselijk weet je het écht zeker.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Je hebt hem al een keer op Addison laten testen toch? Echt een ACTH-stimulatie test?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
Domor schreef:Dat gaat niet zo hard. Geef je hem er iets van rijst en/of groenten bij, of alleen kip? Het is absoluut niet ideaal, maar dat is iedere 14 dagen ziek ook niet, het geeft je in ieder geval een begin als hij dan niet ziek wordt.
De dagen dat hij ziek is geef ik hem alleen gekookte kip . Dat is ook het enige wat hij dan wil eten .
Normaal eet hij 300 gram van deze brok

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... gIET_D_BwE

Maar ik zie dat er ook visolie inzit iets waar hij heel erg op heeft gereageerd toen ik hem die een keer gaf in capsule. Tonijn in olijfolie is ook een keer heel erg mis gegaan . Tonijn in water gaat prima .
Misschien is deze voeding gewoon te vet ?
Geef hem eens voer zonder vis?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Naar een chronische darm stoornis is al gekeken neem ik aan?

(Denkend aan de terugkerende crisissen van Jorla...)
kooi
Zeer actief

Heavy schreef:
kooi schreef:Naar een chronische darm stoornis is al gekeken neem ik aan?

(Denkend aan de terugkerende crisissen van Jorla...)
Niet echt een darmonderxoek als je dat bedoeld
Dan zou ik dat toch laten onderzoeken. Googel eens op:
lymfocytaire/plasmacellulaire gastritis / enteritis
Bij Jorla met grote regelmaat vooral 's nachts uitbrekende crisissen van braken en of diarree. Vaak een paar dagen achter elkaar.
Heeft wel een paar jaar geduurd tot er een diagnose kwam en dat was toen net op tijd. Ze was begonnen met afvallen en apathisch worden. In haar bloed werd toen een eiwit probleem gevonden. Te weinig of te veel van een bepaald soort eiwitten in de lever. Ik weet niet meer precies.

Maar in jouw geval is het wel heel typisch dat je er de klok op gelijk kunt zetten. Dan lijkt het inderdaad meer gekoppeld aan omgevingsfactoren.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Nanna schreef:
Heavy schreef:Oeps :blauwoog: ik heb donderdagmiddag de krantenwijk van dochter die ziek op bed ligt gelopen :80: dom dom dom

Het helpt dus echt hier opschrijven en meedenken :ok: maar dat zal het geweest zijn .
Ik hoor het al. Ik hoef geen Schapendoes. Als ze zo heftig op iets doodnormaals reageren? Dan is er toch iets mis in de bedrading.
Maar voor nu zit je er mooi mee :ugh:
Dat is echt niet standaard voor elke Schapendoes hoor. :wink: Ik ken er meer dan genoeg die niet zo van de leg zijn na een iets andere dag-/weekindeling...

Maar wel rot dat Jip er zo op reageert.
Ik ben benieuwd hoe hij volgende week gaat reageren op de verandering van de normale week!
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oft/501764
hier zit geen visolie in toch?
en wel kip als hij dat graag eet.
beterschap.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Heavy schreef:
krullie schreef:http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oft/501764
hier zit geen visolie in toch?
en wel kip als hij dat graag eet.
beterschap.
Ik ga het eens bekijken , bedankt :wink:
Die heb ik toevallig net in bestelling (als trainingsbeloning). Mocht je een beetje willen proberen voordat je een hele zak koopt dan weet je me te vinden. ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heavy schreef:Morgen nieuwe week en nieuwe kansen . Als ik echt zeker wil weten dat het stress is dan moet ik hem deze week dus gewoon zijn brokken geven net als anders. Niet het eten gaan veranderen anders weet ik niet of het daardoor beter gaat . Het wordt een week met 1 middag 2 uurtjes extra weg en een middagje kranten lopen .

Hele moeilijke week dus voor Jip. Ik probeer altijd wel duidelijk te zijn als ik nog een keer weg moet door mijn schoenen aan te houden . Ik bedacht me ook dat de lange wandeling op die dag verschoven wordt naar de avond :oeps: misschien zit hij zich daar over op te winden :19:

Dus deze week ga ik de lange wandeling wel doen voor ik de tweede keer wegga en geef ik hem een kong met pensstaafje als ik wegga . Het zou mooi zijn als dat genoeg voor hem is
Ben jij niet diegeen die tegen de 14 dagen zit te denken waarom die hond nog niets mankeert.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kooi
Zeer actief

Heavy schreef::19: we hebben een hele rustige week geen extra uren of middagen weg en toch liet Jip vandaag al 2 keer zijn eten voor de helft staan . We hebben juist extra veel en lang gewandeld in het mooie weer dus stress lijkt me echt uitgesloten . Hij is ook gewoon rustig als ik wegga en thuis kom . Wel is hij al een paar avonden onrustig en gisteren dus aan het hijgen . Ik dacht nog dat het kwam door de weersverandering .

Ik dring nu maar even geen eten meer op en begin meteen met gekookte kip . Hopelijk kan ik hiermee erger voorkomen. En ik ga toch maar een brok met kip proberen .
En wat dacht je van gewoon afwachten tot het weer over gaat?
Want het gaat kennelijk over. Dan eet hij maar een dagje niet.

Gekke is dat mijn Yuna dit ook heeft. Alleen niet elke 14 dagen maar ongeveer eens in de zes weken. Dan hoor ik 's nachts haar maagje rommelen en weet ik dat we weer 24 uur tegemoet gaan waarin ze alle voedsel en water weigert. Kip of kaas of hondensnoepjes, er gaat niets in.

De dag erna eet ze weer gewoon en is ze weer fit.

En ik wel iedere keer in de stress hoor, zeker na het getob met Jorla. En enorm opgelucht als ze dan inderdaad 24 uur later weer eet.
kooi
Zeer actief

Drie weken is inderdaad echt heel naar.
Ik vind die ene dag al heftig. Het zou voor zowel voor jou als voor mij beter zijn om er zelf niet zo van te stressen. Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Als Yuna op zo'n dag wel voor kip, kaas, slokje melk, hondensnoepje of wat dan ook zou gaan, zou ik het ook aanbieden hoor. Maar ook dat weigert ze. :ugh:

Enfin, hier hebben we het weer gehad. En zoals altijd hoop ik dat het nooit meer terug komt. :E:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Volgens mij is het in principe helemaal zo raar voor een hond om af en toe een dag te vasten. Daar kan een hondenmaag uitstekend tegen. Dat is mij althans verzekerd door de DA toen Oor vroeger ook eens niet wilde eten. Vooral met heet weer had ze dat, maar er kunnen ook andere onschuldige oorzaken zijn. Als Jip de volgende dag gewoon weer eet zou ik er verder geen druk op zetten denk ik.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Scheelt het als je zonder gluten voert? Bij de borderterriertjes zijn er veel met rommelende darmen en niet willen eten/niet lekker, het scheelt als ze voer zonder gluten krijgen
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Domor
Zeer actief

Kijk op de verpakking van de kip hoeveel kcal er ongeveer in zitten per 100g (kipfilet is rond de 105kcal/100g en kip met vel is vaak rond de 165kcal/100g), rijst is droog rond 360kcal/100g en kan je dus min of meer gelijk zetten aan de hoeveelheid brok die het vervangt (10% meer rijst voeren) en groenten zou ik niet meerekenen qua kcal.

Hoeveel % eiwit bevat zijn huidige voer?
HillieS
Zeer actief

Fijn!! En hoe lang ben je nu bezig met deze manier? Top dat het werkt!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:
HillieS schreef:Fijn!! En hoe lang ben je nu bezig met deze manier? Top dat het werkt!
3 weken morgen :wink: ik moet wel zeggen dat de brokken er nog steeds met lange tanden in gaan en hij staat te dansen voor het vlees . Dus nu twijfel ik over een andere brok of nog een maaltijd vervangen door vlees
Je kunt het ook mengen.
HillieS
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Heavy schreef:
HillieS schreef:Fijn!! En hoe lang ben je nu bezig met deze manier? Top dat het werkt!
3 weken morgen :wink: ik moet wel zeggen dat de brokken er nog steeds met lange tanden in gaan en hij staat te dansen voor het vlees . Dus nu twijfel ik over een andere brok of nog een maaltijd vervangen door vlees
Je kunt het ook mengen.
Dat. Of inderdaad vervangen door vlees.
Dat vindt hij duidelijk lekkerder :wink:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zou sowieso gaan voor een andere brok dan RC. Wat een troep zit er in die brok :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

joline schreef:Ik zou sowieso gaan voor een andere brok dan RC. Wat een troep zit er in die brok :schrik:
Verkooppunt Tammenga en Darf, omgeving Nijmegen-Tiel
Troep nog wel. Leuk dat jij je hobby hebt hoor, maar doe niet zo raar.

Samenstelling:
rijst, soja (gehydrolyseerd), dierlijk vet, mineraalstoffen, gevogeltelever (gehydrolyseerd), bietendroogsnijdsel, sojaolie, fructo-oligosaccharide, visolie, komkommerkruidolie, afrikaantjesbloesemmeel (bron voor luteine).

:U: Ik zie in principe ook liever een brok met een hoger vleesaandeel. Maar met een vlees en een brok maaltijd vervalt die "nood" eigenlijk al.
Ik zou zo'n gevoelige hond niet zomaar overzetten omdat het volgens de theorietjes niet helemaal ideaal is. Het gaat nu net goed.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Bij honden heb ik er geen verstand van. Maar onze kat heeft ziekte van crown en daardoor ook voedsel intolerantie. Bij hem kwamen soortgelijke klachten elke 30 dagen ook op de dag af.
Helaas zit hij aan de prednison.

Als je hond elke 14 dagen dezelfde terug kerende klachten heeft moet er iets zijn.
Ik hoop dat je er uit komt

RC brok voeren wij ook niet meer. Vooral het zoutgehalte is erg aan de hoge kant. En ja veel troep en daardoor vooral aan de prijzige kant.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

toots schreef:Bij honden heb ik er geen verstand van. Maar onze kat heeft ziekte van crown en daardoor ook voedsel intolerantie. Bij hem kwamen soortgelijke klachten elke 30 dagen ook op de dag af.
Helaas zit hij aan de prednison.
Bestaat ook bij honden, heb er eentje hier. Hij staat op een dieetvoer aangevuld met voedingssupplementen. Voor de rest zo min mogelijk stress in zijn leven en zo veel mogelijk regelmaat. Sinds 2 jaar weten we dat hij het heeft en ja het is wel even aanpassen (voor ons). Vakantie of weekend weg zit er niet in. Dat geeft te veel stress.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Met de kat is het ook wel aanpassen maar die kan in zijn eigen omgeving blijven als wij weg gaan en dat is wel fijn.

Maar ik weet niet of deze of aanverwante intolerantie bij honden het ziekbed geeft. Binky raakt echt verstopt op een gegeven moment. Dus hij zit al bijna 5 jaar aan de modern in het begin was het echt zoeken. Maar sinds we twee keer in de week een halve tablet geven gaat het met hem erg goed.

Alleen dit middel is voor honden riskanter heb ik begrepen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Heavy schreef:Ik heb het vlees langzaam opgebouwd en hij eet nu 2 vleessoorten . Lam rijst en pens . De pens lijkt me goed voor zijn darmen maar is niet compleet dus ik wil er wel een brok bij . En omdat het nu goed gaat ga ik niks veranderen .

Misschien is hij de brok gewoon beu want als ik hem er eentje geef voor het slapen gaan dan pakt hij hem ook met lange tanden aan . Of ze zijn te hard of te droog geen idee . Ze ruiken ook niet erg aantrekkelijk .Ik zorg er al voor dat er 12 uur zit tussen 2 brok maaltijden en dat die maaltijden dus niet te groot zijn .

Vanavond de brokmaaltijd gemengd met vlees en dan is het wel lekker dus zolang dit goed gaat laat ik het zo .
Misschien voelt hij zelf aan dat vlees beter is dan de brok voor hem. Zelf heb ik ook voedselintoleranties en vanaf kind wist ik zonder me zelf heel goed bewust te zijn van de aandoening precies wat ik wel en niet moest eten. Misschien weet een hond dat ook wel.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Heavy schreef:
Jackira schreef:
Heavy schreef:Ik heb het vlees langzaam opgebouwd en hij eet nu 2 vleessoorten . Lam rijst en pens . De pens lijkt me goed voor zijn darmen maar is niet compleet dus ik wil er wel een brok bij . En omdat het nu goed gaat ga ik niks veranderen .

Misschien is hij de brok gewoon beu want als ik hem er eentje geef voor het slapen gaan dan pakt hij hem ook met lange tanden aan . Of ze zijn te hard of te droog geen idee . Ze ruiken ook niet erg aantrekkelijk .Ik zorg er al voor dat er 12 uur zit tussen 2 brok maaltijden en dat die maaltijden dus niet te groot zijn .

Vanavond de brokmaaltijd gemengd met vlees en dan is het wel lekker dus zolang dit goed gaat laat ik het zo .
Misschien voelt hij zelf aan dat vlees beter is dan de brok voor hem. Zelf heb ik ook voedselintoleranties en vanaf kind wist ik zonder me zelf heel goed bewust te zijn van de aandoening precies wat ik wel en niet moest eten. Misschien weet een hond dat ook wel.
Ja dat zou goed kunnen. Dat idee had ik zelf ook omdat ik zelf ook ziek wordt van melk en vroeger als kind gedwongen werd melk te drinken waar ik dan vervolgens misselijk van werd :ugh: maar dan werd er gezegd dat doe je zelf je zit je ziek te maken :roll:
Daarom. :wink: Hij kan niet praten dus alleen aangeven wat hij wel en niet wil op deze manier. Maar voor hetzelfde vind hij vlees gewoon lekkerder natuurlijk :mrgreen: maar als hij het er goed op doet waarom niet alleen vlees? Is de pens er niet in de complete variant? Ik geef de honden alleen Duck. In drie verschillende complete soorten. En ze doen het er prima op. Nette drolletjes, mooie glanzende vacht. :wink:
Domor
Zeer actief

Zachte/ niet harde vierkante brokken? Dan zou het heel goed platinum kunnen zijn geweest.

https://www.food4pets.be/webshop/309115 ... roogvoeder
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”