Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teletac
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 2
teletac
Ik hen gehoord dat er een nota dierenwelzijn bij de 2e Kamer zou liggen. Hierin zouden de teletac en de prikband verboden worden. De adviseur hiervoor zou Martin Gaus geweest zijn. Weet iemand hier het fijne van?
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: teletac
mij niet, dan vinden mensen wel weer andere middelen om hun honden te trainen die misschien iets minder diervriendelijk zijn.Jion schreef:O?
Lijkt me een goede zaak!
- Jeannettebo
- Zeer actief
Eens, maar het mag wel aan banden da niet jan en alleman het (verkeerd) gebruikenbellabeest schreef:mij niet, dan vinden mensen wel weer andere middelen om hun honden te trainen die misschien iets minder diervriendelijk zijn.Jion schreef:O?
Lijkt me een goede zaak!

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Vind jij een teletac of prikband diervriendelijk dan?bellabeest schreef:mij niet, dan vinden mensen wel weer andere middelen om hun honden te trainen die misschien iets minder diervriendelijk zijn.Jion schreef:O?
Lijkt me een goede zaak!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
indien ze op de juiste manier gebruikt worden wel jah.Sanne!! schreef:Vind jij een teletac of prikband diervriendelijk dan?bellabeest schreef:mij niet, dan vinden mensen wel weer andere middelen om hun honden te trainen die misschien iets minder diervriendelijk zijn.Jion schreef:O?
Lijkt me een goede zaak!
- Sanne!!
- Zeer actief
Ben ik het dan niet met je eensbellabeest schreef:indien ze op de juiste manier gebruikt worden wel jah.Sanne!! schreef:Vind jij een teletac of prikband diervriendelijk dan?bellabeest schreef:mij niet, dan vinden mensen wel weer andere middelen om hun honden te trainen die misschien iets minder diervriendelijk zijn.Jion schreef:O?
Lijkt me een goede zaak!

Gelukkig maar hahaha.
Van mij mogen ze het afschaffen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ieren.htmlGabber schreef:Ik hen gehoord dat er een nota dierenwelzijn bij de 2e Kamer zou liggen. Hierin zouden de teletac en de prikband verboden worden. De adviseur hiervoor zou Martin Gaus geweest zijn. Weet iemand hier het fijne van?
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
zal je een klein voorbeeld geven.Sanne!! schreef:Ben ik het dan niet met je eensbellabeest schreef:indien ze op de juiste manier gebruikt worden wel jah.Sanne!! schreef:Vind jij een teletac of prikband diervriendelijk dan?bellabeest schreef: mij niet, dan vinden mensen wel weer andere middelen om hun honden te trainen die misschien iets minder diervriendelijk zijn.![]()
Gelukkig maar hahaha.
onze bella van 6 maanden oud toen ze gegrepen werd door een mechel, op 8,9,11 maanden leeftijd heeft die dezelde mechel haar nog 3 keer gegrepen daarna had ze last van angstagressie, heeft mijn moeder gebeten, hebben op het punt gestaan haar in te laten slapen, ze kreeg nog 1 kans trainen bij iemand die gebruik maakt van idd de prikker, nu 9 maanden later kan bella loslopen en contact maken met andere honden. dankzij het juist gebruik maken van lichaamstaal in combinatie met de prikband. dus ja ik vind ze wel diervriendelijk indien ze op de juiste manier gebruikt worden
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind het prima dat zulk spul niet voor iedereen zomaar verkrijgbaar is.
Ik lees op een ander forum ook geregeld dat een hond blaft ze er maar een blafband met stroom om moeten doen.
Tsja...
Ik lees op een ander forum ook geregeld dat een hond blaft ze er maar een blafband met stroom om moeten doen.
Tsja...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dus een hond die handeld uit onzekerheid word nog onzekerder gemaakt met een prikband?bellabeest schreef:zal je een klein voorbeeld geven.Sanne!! schreef:Ben ik het dan niet met je eensbellabeest schreef:indien ze op de juiste manier gebruikt worden wel jah.Sanne!! schreef: Vind jij een teletac of prikband diervriendelijk dan?![]()
Gelukkig maar hahaha.
onze bella van 6 maanden oud toen ze gegrepen werd door een mechel, op 8,9,11 maanden leeftijd heeft die dezelde mechel haar nog 3 keer gegrepen daarna had ze last van angstagressie, heeft mijn moeder gebeten, hebben op het punt gestaan haar in te laten slapen, ze kreeg nog 1 kans trainen bij iemand die gebruik maakt van idd de prikker, nu 9 maanden later kan bella loslopen en contact maken met andere honden. dankzij het juist gebruik maken van lichaamstaal in combinatie met de prikband. dus ja ik vind ze wel diervriendelijk indien ze op de juiste manier gebruikt worden

- Sanne!!
- Zeer actief
Net wat Meave zegt.
Een hond die al onzeker is ook nog eens een prikband om doen. Idd goed dat het bij jullie heeft gewerkt maar het zou dus echt niet mijn voorkeur zijn.
Zeer zeker niet.
Een hond die al onzeker is ook nog eens een prikband om doen. Idd goed dat het bij jullie heeft gewerkt maar het zou dus echt niet mijn voorkeur zijn.
Zeer zeker niet.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Daarom zeg ik ook aan banden leggen, zodat je er niet zomaar naar kan grijpen, maar helemaal verbieden, neuh.Machie schreef:Ik vind het prima dat zulk spul niet voor iedereen zomaar verkrijgbaar is.
Tsja...

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mwah ik zie geen enkele reden waarom zo'n band nodig is....Jeannettebo schreef:Daarom zeg ik ook aan banden leggen, zodat je er niet zomaar naar kan grijpen, maar helemaal verbieden, neuh.Machie schreef:Ik vind het prima dat zulk spul niet voor iedereen zomaar verkrijgbaar is.
Tsja...
Ik snap het al helemaal niet dat er stroom of een prikband nodig is om een hond sneller een commando te laten opvolgen. Maar dat kan prima mijn gebrek zijn

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ben ik het met je eens, als mensen weten waar ze mee bezig zijn heb ik er weinig op tegen. Maar zolang die dingen verkocht worden bij de Dobey en PetsPlace waarvan het personeel niet eens weet hoe zoiets heet zeg ik verbieden. Heel vervelend voor de kleine groep die er wel mee om kan gaan maar het zal heel wat dierenleed schelen.Jeannettebo schreef:Daarom zeg ik ook aan banden leggen, zodat je er niet zomaar naar kan grijpen, maar helemaal verbieden, neuh.Machie schreef:Ik vind het prima dat zulk spul niet voor iedereen zomaar verkrijgbaar is.
Tsja...
Hier in de buurt ook. Iemand met twee kruising jachthonden die haar honden jarenlang los laten lopen en overal achteraan laat vliegen. En nu word het ineens vervelend dus gooit ze er een teletac om

-
- Zeer actief
even een kopie van het duitse herder forum
Weet niet of het al ergens gepost is...
aankomende wetswijziging !!
Beste clubsecretaris /clubleden;
Afgelopen week werd op de algemene ledenvergadering te Arnhem bekend dat er een ontwerpbesluit (AMVB) tbv. de 2e kamer klaar ligt voor nieuwe wetgeving voor het houden van dieren, namelijk het zgn. “Besluit houders van dieren”.
In dit ontwerpbesluit,tot stand gekomen onder hoge Europese druk, is o.a. sprake van nieuwe regelgeving mbt. het doden van dieren maar – voor ons als hondensporters (beroeps en hobbymatig) veel belangrijker - ook nieuwe en verregaande regelgeving met betrekking tot de dressuur technische en materiële omgang met werkhonden.
Dit wetsontwerp, dat al op 1 januari 2013 van kracht moet worden, heeft voor alle africhters in de hondensport verregaande consequenties voornamelijk vwb. het gebruik van dwang- c.q. correctiemiddelen zoals bijvoorbeeld (in ontwerp met name genoemd) de stroomband, prikband en slipketting. Bij overtreding kunnen sancties volgen variërende van 1000,- t/m. 5000,- euro om het maar niet te hebben over een foto van jou en je hond op internet….
Overigens was het gebruik van dit soort middelen al niet toegestaan binnen de de KNPV reglementen maar we weten allemaal dat je een politiehond niet altijd kunt africhten met een voertje…
De tekst van dit ontwerpbesluit geeft echter ook aanleiding om ons programma tegen het licht te moeten houden van deze nieuwe regelgeving. Afgezien van de correctiemiddelen is het nl. de vraag of bijvoorbeeld de stokslag nog wel gegeven mag worden en de werpvastheid nog mag worden getest!!
Opvallend is dat in de gehele voorbereiding de werk en beroepshonden sector geheel niet geraadpleegd is. Het Hoofdbestuur van de KNPV heeft na bekend worden van het ontwerpbesluit daarom direct met vertegenwoordigers van de politie en andere werkhondenorganisaties afstemming gezocht om gezamenlijk waar mogelijk te trachten een en ander positief om te buigen voor de KNPV en haar leden.
Speerpunten in de onderhandelingen, in een uiterste poging om nog enige ruimte te verkrijgen, zal de enige jaren geleden door de KNPV ingeslagen weg zijn waarbij is geïnvesteerd op meer kennis van dressuurmethodieken onder de leden (MCC- masterclass en BKD – cursus)
Mocht er binnen het wetsvoorstel nog enige ruimte zijn voor de africhters van werkhonden dan zal zonder enige twijfel het voorhanden hebben van enig dressuurmiddel als voornoemd ALLEEN worden toegestaan indien er op het terrein een bevoegd en gediplomeerd trainer /instructeur/ africhter aanwezig is en onder diens bevoegde en deskundige leiding het middel wordt gehanteerd.
Mocht deze ontsnappings clausule binnen de nieuwe wetgeving worden geaccepteerd voor de groep beroeps en werkhonden dan zou de BKD – cursus wel eens DE aangewezen opleiding kunnen zijn die als een zeer positieve bijdrage in het diervriendelijker africhten van onze sport- c.q. werkhonden zou kunnen worden aangemerkt.
Veel van onze leden ervaren nu al de voordelen van deze toekomstgerichte cursus!
Zodra er meer nieuws is over de voortgang van het ontwerpbesluit, zullen wij jullie hier over nader berichten.
Het bovenstaande is dus des te meer reden dus om per club minimaal twee leden af te vaardigen om de komende BKD – cursus te gaan volgen.
Naar mening van de gehele algemene leden vergadering van afgelopen zaterdag zou de BKD wel eens de enige sleutel tot de toekomst van onze mooie hondensport kunnen zijn, maw. geef u zsm. op voor de BKD – cursus in Noord Nederland!! Zie hiervoor de website van de afdeling!!
Met vriendelijke groet,
Dik Smid
KNPV Afd. Groningen
Afgelopen week werd op de algemene ledenvergadering te Arnhem bekend dat er een ontwerpbesluit (AMVB) tbv. de 2e kamer klaar ligt voor nieuwe wetgeving voor het houden van dieren, namelijk het zgn. “Besluit houders van dieren”.
In dit ontwerpbesluit,tot stand gekomen onder hoge Europese druk, is o.a. sprake van nieuwe regelgeving mbt. het doden van dieren maar – voor ons als hondensporters (beroeps en hobbymatig) veel belangrijker - ook nieuwe en verregaande regelgeving met betrekking tot de dressuur technische en materiële omgang met werkhonden.
Dit wetsontwerp, dat al op 1 januari 2013 van kracht moet worden, heeft voor alle africhters in de hondensport verregaande consequenties voornamelijk vwb. het gebruik van dwang- c.q. correctiemiddelen zoals bijvoorbeeld (in ontwerp met name genoemd) de stroomband, prikband en slipketting. Bij overtreding kunnen sancties volgen variërende van 1000,- t/m. 5000,- euro om het maar niet te hebben over een foto van jou en je hond op internet….
Overigens was het gebruik van dit soort middelen al niet toegestaan binnen de de KNPV reglementen maar we weten allemaal dat je een politiehond niet altijd kunt africhten met een voertje…
De tekst van dit ontwerpbesluit geeft echter ook aanleiding om ons programma tegen het licht te moeten houden van deze nieuwe regelgeving. Afgezien van de correctiemiddelen is het nl. de vraag of bijvoorbeeld de stokslag nog wel gegeven mag worden en de werpvastheid nog mag worden getest!!
Opvallend is dat in de gehele voorbereiding de werk en beroepshonden sector geheel niet geraadpleegd is. Het Hoofdbestuur van de KNPV heeft na bekend worden van het ontwerpbesluit daarom direct met vertegenwoordigers van de politie en andere werkhondenorganisaties afstemming gezocht om gezamenlijk waar mogelijk te trachten een en ander positief om te buigen voor de KNPV en haar leden.
Speerpunten in de onderhandelingen, in een uiterste poging om nog enige ruimte te verkrijgen, zal de enige jaren geleden door de KNPV ingeslagen weg zijn waarbij is geïnvesteerd op meer kennis van dressuurmethodieken onder de leden (MCC- masterclass en BKD – cursus)
Mocht er binnen het wetsvoorstel nog enige ruimte zijn voor de africhters van werkhonden dan zal zonder enige twijfel het voorhanden hebben van enig dressuurmiddel als voornoemd ALLEEN worden toegestaan indien er op het terrein een bevoegd en gediplomeerd trainer /instructeur/ africhter aanwezig is en onder diens bevoegde en deskundige leiding het middel wordt gehanteerd.
Mocht deze ontsnappings clausule binnen de nieuwe wetgeving worden geaccepteerd voor de groep beroeps en werkhonden dan zou de BKD – cursus wel eens DE aangewezen opleiding kunnen zijn die als een zeer positieve bijdrage in het diervriendelijker africhten van onze sport- c.q. werkhonden zou kunnen worden aangemerkt.
Veel van onze leden ervaren nu al de voordelen van deze toekomstgerichte cursus!
Zodra er meer nieuws is over de voortgang van het ontwerpbesluit, zullen wij jullie hier over nader berichten.
Het bovenstaande is dus des te meer reden dus om per club minimaal twee leden af te vaardigen om de komende BKD – cursus te gaan volgen.
Naar mening van de gehele algemene leden vergadering van afgelopen zaterdag zou de BKD wel eens de enige sleutel tot de toekomst van onze mooie hondensport kunnen zijn, maw. geef u zsm. op voor de BKD – cursus in Noord Nederland!! Zie hiervoor de website van de afdeling!!
Met vriendelijke groet,
Dik Smid
KNPV Afd. Groningen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ach ja, het is al jaren verboden in Oostenrijk en daar worden ze nog bij bosjes gekocht en gebruikt, zowel TT als prikband...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat jij een ander doel hebt dan de gemiddelde africhter.Machie schreef:Mwah ik zie geen enkele reden waarom zo'n band nodig is....Jeannettebo schreef:Daarom zeg ik ook aan banden leggen, zodat je er niet zomaar naar kan grijpen, maar helemaal verbieden, neuh.Machie schreef:Ik vind het prima dat zulk spul niet voor iedereen zomaar verkrijgbaar is.
Tsja...
Ik snap het al helemaal niet dat er stroom of een prikband nodig is om een hond sneller een commando te laten opvolgen. Maar dat kan prima mijn gebrek zijn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Da's een mooi streven, maar een afvaardiging van 2 leden per club voor de BKD-cursus is in Brabant helemaal niet haalbaar.Dianavdberkt schreef:even een kopie van het duitse herder forum
Met vriendelijke groet,
Dik Smid
KNPV Afd. Groningen

We hebben het in Brabant over 139 verenigingen (als ik goed geteld heb, waarvan 1 in Curaçao en 1 in België), volgens mij zijn er iets van 20 plekken per BKD-cursus.
Dan kom je dus al aardig tekort

Kijk daarnaast dus ook maar naar ervaring bv. De 2 mensen die mij helpen hebben beide 30 jaar ervaring en grijpen niet zomaar naar een TT. Die geef ik dus in alle vertrouwen de afstandsbediening wanneer zij denken dat de TT een oplossing is voor een probleem waar ik tegenaan loop.
Van mij mag er best controle zijn op excessen, maar alles verbieden kan wel eens de doodsteek zijn voor de africhting.
Dat Martin Gaus de initiatiefnemer is is helemaal een lachertje. Gaus was er zelf in het verleden niet vies van een TT om te hangen of een hond in elkaar te slaan en schoppen. Niet in het zicht van het publiek natuurlijk, maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat dat wel degelijk het geval was. Deze heeft het zelf gezien op een demonstratie die meneer Gaus gaf.
Zijn hele project om honden af te richten met alleen een clicker is daarnaast mislukt destijds. Gaat niet!
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat willen ze toch ook, ze willen geen honden meer die mensen bijten. Daarom moet er nu ineens een commando gegeven worden in de IPO bij het stellen op de vlucht zodat de hond niet meer op eigen initiatief gaat.Inge schreef:
Van mij mag er best controle zijn op excessen, maar alles verbieden kan wel eens de doodsteek zijn voor de africhting.
Dat Martin Gaus de initiatiefnemer is is helemaal een lachertje. Gaus was er zelf in het verleden niet vies van een TT om te hangen of een hond in elkaar te slaan en schoppen. Niet in het zicht van het publiek natuurlijk, maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat dat wel degelijk het geval was. Deze heeft het zelf gezien op een demonstratie die meneer Gaus gaf.
Zijn hele project om honden af te richten met alleen een clicker is daarnaast mislukt destijds. Gaat niet!

http://www.hundewelt.at/magazin/Hundezu ... ldung.html
En ja MG is heiliger dan de Paus natuurlijk dat is al heel lang bekend, achterbaks mannetje bah

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
verboden of niet
hebben ze mooi pech
heb er van de week 1 gekocht en ga m toch ook echt mooi gebruiken
hebben ze mooi pech

- Sanne!!
- Zeer actief
Sta ik daar bij jou nou totaal niet van te kijken......frank-bobby schreef:verboden of niet
hebben ze mooi pech
Pfffff
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
teletac
Het is goed dat er eens naar de wetgeving wordt gekeken.
Nu denk ik alleen dat de uitvoerbaarheid hier wel wat mager is. De teletac wordt er nu uitgehaald, maar die is niet zo breed toegepast als bijvoorbeeld de slipketting.
Zelf gebruik ik de laatste ook, niet eens zozeer als correctiemiddel, maar als enige halsband die niet zo snel kapot gaat bij mijn honden. Ik zie het niet gebeuren dat ik wordt aangehouden hiervoor en beboet, want wat komt er dan een hoop werk bij voor de blauwe pet!
Nu denk ik alleen dat de uitvoerbaarheid hier wel wat mager is. De teletac wordt er nu uitgehaald, maar die is niet zo breed toegepast als bijvoorbeeld de slipketting.
Zelf gebruik ik de laatste ook, niet eens zozeer als correctiemiddel, maar als enige halsband die niet zo snel kapot gaat bij mijn honden. Ik zie het niet gebeuren dat ik wordt aangehouden hiervoor en beboet, want wat komt er dan een hoop werk bij voor de blauwe pet!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Gaat de dood worden van de bijtsporten ben ik bang. Je komt een heel end met positieve methodes alleen in het voorwerk, maar daarna wordt het een stuk moeilijker of onmogelijk afhankelijk van het type hond.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
- Zeer actief
Gaat de dood worden van de bijtsporten ben ik bang. Je komt een heel end met positieve methodes alleen in het voorwerk, maar daarna wordt het een stuk moeilijker of onmogelijk afhankelijk van het type hond.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als ze het zo regelen dat hij alleen nog gebruikt kan worden bij honden die echt moeten werken en geen foutjes gepermitteerd kunnen worden vind ik het een heel goede zaak.
voor de lol sporten en dan hulpmiddelen nodig hebben om puntjes binnen te halen vind ik nog steeds bezopen
voor de lol sporten en dan hulpmiddelen nodig hebben om puntjes binnen te halen vind ik nog steeds bezopen

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Europa is groter dan Nederland alleen. Dus ik denk dat er in andere Europese landen wel degelijk veel dierenleed ontstaat door deze banden, anders maakten ze deze wet niet. In Nederland valt het nog wel mee, volgens mij. Alleen denk ik inderdaad wel dat het maar een kleine groep is die er goed mee om kan gaan. De goede moeten lijden onder de slechte, dat is waar. Maar we doen nu eenmaal mee aan Europa en dan heb je je buren ook nog.
Wie weet gaan nu de dodingsstations ook wel verdwijnen in Zuid Europa, heb ik helemaal geen moeite mee. Misschien is het ook wel zo dat je nooit helemaal zo diervriendelijk te werk kunt gaan als de gemeenschap het liefst ziet met een tt band, in het oog van het grote publiek heeft het een slechte naam. Dan maar eruit gooien inderdaad. Als het een aanzet geeft tot het oplossen van andere dierenellende in Zuid en Oost Europa, hebben ze mijn zegen (want dat begrijp ik uit het artikel).
Misschien moeten we de boeven dan wel weer zelf gaan vangen, zou kunnen. Ik weet niet of je het wel mag vragen van een dier. Ze hebben geen keuze natuurlijk, wie weet ligt zo'n knpv-hond wel veel liever de hele dag voor de kachel. Dat proberen ze ook niet echt uit natuurlijk. Jajaja, ik weet hoe leuk de honden het werk vinden, echt waar. Maar het is een etische vraag die niet alleen beantwoord kan worden door hondensportbeoefenaars, want je leeft in een samenleving natuurlijk.
Wie weet gaan nu de dodingsstations ook wel verdwijnen in Zuid Europa, heb ik helemaal geen moeite mee. Misschien is het ook wel zo dat je nooit helemaal zo diervriendelijk te werk kunt gaan als de gemeenschap het liefst ziet met een tt band, in het oog van het grote publiek heeft het een slechte naam. Dan maar eruit gooien inderdaad. Als het een aanzet geeft tot het oplossen van andere dierenellende in Zuid en Oost Europa, hebben ze mijn zegen (want dat begrijp ik uit het artikel).
Misschien moeten we de boeven dan wel weer zelf gaan vangen, zou kunnen. Ik weet niet of je het wel mag vragen van een dier. Ze hebben geen keuze natuurlijk, wie weet ligt zo'n knpv-hond wel veel liever de hele dag voor de kachel. Dat proberen ze ook niet echt uit natuurlijk. Jajaja, ik weet hoe leuk de honden het werk vinden, echt waar. Maar het is een etische vraag die niet alleen beantwoord kan worden door hondensportbeoefenaars, want je leeft in een samenleving natuurlijk.
-
- Zeer actief
Maar dat kan dus ook niet meer
. Voorlopig nog geen uitzonderingen, zoals vergunning of alléén als je cursus hebt gedaan. Ook niet politiesurveillancehonden.
Ben benieuwd of knpv bestuur en ipo groepen nog wat kunnen inbrengen. Als je stukken leest is AmvB al in juni in de kamer geweest, is pas eind november/ begin december bekend geworden in werkhondenwereld.

Ben benieuwd of knpv bestuur en ipo groepen nog wat kunnen inbrengen. Als je stukken leest is AmvB al in juni in de kamer geweest, is pas eind november/ begin december bekend geworden in werkhondenwereld.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen zoals jij zijn de oorzaak van dergelijke voorstellen tot verbodfrank-bobby schreef:verboden of niet
hebben ze mooi pech

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Mensen zoals jij zijn de oorzaak van dergelijke voorstellen tot verbodfrank-bobby schreef:verboden of niet
hebben ze mooi pech
inderdaad....