Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zinndy

hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Ongelezen bericht door Zinndy »

hallo

Ik ben nog met hier op het forum, had even wat opstart probleempjes , mijn hond vond de pup niet zo leuk,
heel veel fijne reacties op gehad en vooral ook bruikbare tips gekregen....nu de volgende stap.
( mijn duitse herder Tyson vind de pup nu helemaal geweldig! )
Mijn halflangharige duitse herder pup Mike....is erg,....maar dan ook écht erg mager....
Ik heb hem sinds zaterdag avond...en hij word morgen 8 weken maar ziet er uit als een pup van 6 weken ofzo...
hij weegt......3,7 kilo. Mijn tyson woog 7 kilo met 8 weken.
Als je hem aait voel je elk botje in zn kleine lijfje.... ja misschien had ik hem niet mee moeten nemen, maar goed
toen ik hem eenmaal vast had wilde ik hem graag een goed thuis geven. Hij komt niet bij een echte fokker weg, gewoon van een wat oudere dame in huis zeg maar. Er waren 8 pups, waarvan er nog 2 overwaren (teefje en reutje), allebij zo klein en iel.
okeej, ik dwaal helemaal af geloof ik...
waar het om gaat...hoe krijg ik hem wat voller....hij wil slecht eten...ja alleen wat blikvoer, maar daar ben ik niet zo gek van
dit was meer uit nood ....ik was allang blij dat hij iéts at!
Vanmorgen weer naar de dierenarts geweest, hij is ook wat aan de dunne al sinds ik hem heb..kwam door t ontwormen zei de vrouw...
Dierenarts heeft wat pilletjes meegegeven , maar Mike wil zn brokjes maar slecht eten ( hij kreeg bij haar Bonzo, en ook daar ben ik niet weg van dus dat heb ik zelf niet)

Dierenarts zei, gekookte rijst, gekookte kipfilet en evt wat volle joghurt, maar rijst eet ie mooi niet op...

ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik in die paar dagen dat ik hem heb al best wat geld kwijt ben geweest aan dierenarts etc...dus ik ben niet in de gelegenheid om superduur vlees of voer te halen/....mijn andere hond krijgt ook een middenmoot voer zeg maar, niet wat je in supermarkt haalt, en ook geen eigen merk...

heeft iemand misschien een idee hoe ik hem weer een beetje op gewicht kan krijgen?
miekmiek

Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik kan je geen voedingsadvies geven, maar als deze pup werkelijk zo'n slechte start heeft gehad en je nu al krap bij kas zit, dan heb ik toch wel angst voor de toekomst hoor. als hij blijft kwakkelen zal het je wellicht nog veel meer gaan kosten.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Gewoon smuldier proberen. Kost 0,49€ per 400g en is dus veel goedkoper dan het meeste voer. Ik rij er speciaal voor naar Nederland om de zoveel maanden want hier verkopen ze het niet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

rijst en gekookte kipfilet kan tegen de diarree helpen maar heeft geen voedingsstoffen dus daar zal hij niet van aankomen.

kijk eens of je plaatselijke supermarkt smuldier heeft. dat ligt in de vriezer en veel honden vinden het geweldig lekker dus dan eet hij ook weer. daarbij is het erg goed voor hem. wel even opletten dat ze complete en enkelvoudige versies hebben, zeker nu alleen compleet geven

succes!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gewoon kvv, hoeft niet duur te zijn, smuldier, lotgering etc

verder ben ik het idd met MiekMiek eens, als je nu al krap bij kas zit en dan een pup die zo slechte start heeft gehad....
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring met pups heb. Maar wat ik gevoelsmatig zou doen is lekker overstappen op smuldier en dat om de 2 uur aanbieden. Smuldier is niet duur maar wel goed voer. In blikvoer zit bij mijn weten weinig voedingswaarde dus daar zal hij niet goed van aankomen dat zou ik 'm dan ook niet meer geven. Neem van smuldier wel de complete versie daar zit alles in wat hij nodig heeft.

Verder komen er vast wel betere adviezen maar iig succes!
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik zou inderdaad kvv gaan geven. Mocht hij echt gevaarlijk mager zijn kun je Convalescence support halen bij de DA.
Het feit dat je na een paar DA bezoeken krap bij kas zit roept mij bij ook vraagtekens op. En dan begrijp ik al helemaal niet waarom je een tweede hond genomen hebt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

denk er inderdaad wel aan dat veel kwakkelpupjes ook kwakkelhondjes worden
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Yep, smuldier geven en oppassen dat ie niet te erg gaat schrokken.
Daar kan hij dan ook weer diarree van krijgen namelijk.
Pakweg 400 gram per dag is een goede start voor dit gewicht.
Dat is één pakje en dat kost 49 cent.
Je moet bij een hond in de groei rekenen op ca 50-70 gram per kilo hond.

Een volwassen DH zal rond de 35 wegen schat ik? Die heeft dan minder nodig (uitgegroeid) dus 2 pakjes ongeveer.
Het zou je dus rond de 2 euro per dag kunnen gaan kosten (Tyson geef je dan hetzelfde).
Wel de compleet versie inderdaad.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Supernova
Zeer actief

massam schreef:denk er inderdaad wel aan dat veel kwakkelpupjes ook kwakkelhondjes worden
Die kans is inderdaad heel groot aanwezig. En dan gaat al je geld naar het kwakkelhondje, maar wat als je oudere hond ook nog eens ziek word :19: Honden kosten geld, en als ze ziek worden kosten ze nog veel meer geld.
Zinndy

Nou dat is snel de reacties...thanx

Ik moet wel even iets rechtzetten...krijg een beetje kriebels als ik lees dat er mensen zijn die er niet veel vertrouwen in hebben omdat ik krap bij kas zit... als ik het goed heb begrepen...

Hmm... nou ik denk dat er tegenwoordig weinig mensen zijn die wel heel goed bij kas zitten, maar dat kan ik mis hebben.
Mijn honden komen nooit iets te kort geloof me....misschien had ik niet zo eerlijk moeten zijn en het beter gewoon niet
had kunnen zeggen, maar zo steek ik niet in elkaar.
Ik heb nadat mijn hond is overleden heel bewust gekozen voor nog weer een hond, eerst alle voors en tegens afgewogen ...
als ik zeg dat ik niet in de gelegenheid ben voor superduur voer en mensen nemen mij dat kwalijk..nou ja...so be it :-)

Ik kan bijvoorbeeld geen 100 euro per maand ofzo missen alleen aan puppy voer, mijn andere hond moet ook eten, net zoals de rest van mn gezin.
Ben er ook direct al meerdere keren mee naar dierenarts geweest, geloof me als het nodig is krijgen ze de zorg die ze verdienen.

heb eigenlijk al spijt van dat ik dit topic ben begonnen.
Ik zal gaan kijken straks naar bijv smuldier, alleen wil ik ze straks wel gewoon op brokken, als ie dan op gewicht is hem gewoon om en om aanbieden?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zou dus ook vers gaan voeren. Er zijn een aantal merken die niet al te duur zijn zoals Smuldier, Kivo of Lotgering.
Laatst gewijzigd door Inge op 22 dec 2010 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zinndy schreef:Ik zal gaan kijken straks naar bijv smuldier, alleen wil ik ze straks wel gewoon op brokken, als ie dan op gewicht is hem gewoon om en om aanbieden?
Ja hoor, dat kan best. Je zou dan straks bv. een aantal dagen brok en een aantal dagen vers kunnen geven, is geen probleem.
Ik voer ook brok en geef tussendoor steeds een aantal weken alleen maar vers.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Geen spijt krijgen hoor.
Het is bemoeizucht uit bezorgheid ;)
Zinndy schreef: Ik zal gaan kijken straks naar bijv smuldier, alleen wil ik ze straks wel gewoon op brokken, als ie dan op gewicht is hem gewoon om en om aanbieden?
Ja, kan. Dan de helft van de week het ene en de helft van de week het andere bv.

Maar waarom zou je dat willen?
Ik bedoel: je kunt voor pakweg 60 euro in de maand je beide honden prima voer geven in de vorm van Smuldier.
Waarom zou je op de brok gaan dan?

Afbeelding

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Heb je mss een foto van je hond? Want als het een particulier nestje is, is dan wel 100% zeker wie de vader is bijv? Mss is het een kruising met een kleiner/smaller ras?
Smuldier zou ik idd ook gebruiken, en heb zelf eens de tip gekregen om bij diarree de kipvariant te nemen en daar dan even de kook overheen laten gaan. Hielp goed, maar ik weet niet of dit ook bij een pup mag/kan (?).

edit: kopvariant moest uiteraard kipvariant zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Naima op 22 dec 2010 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Zinndy

massam schreef:
Die kans is inderdaad heel groot aanwezig. En dan gaat al je geld naar het kwakkelhondje, maar wat als je oudere hond ook nog eens ziek word Honden kosten geld, en als ze ziek worden kosten ze nog veel meer geld.

Mijn berner sennens waren allebij kwakkelhonden...Mijn zoon heeft suikerziekte...die doe je dan toch ook niet weg ofzo??
dan zorg je er toch voor met de middelen die je hebt?

groetjes
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dit soort dingen krijg je dus als je de fokker niet goed uitzoekt. Je had beter je pup gewoon bij een goede fokker kunnen halen, volgens mij scheelt dat kwa prijs ook nauwelijks met bij duitse herders :19:
Valerie
Zeer actief

Expecting schreef:Heb je mss een foto van je hond? Want als het een particulier nestje is, is dan wel 100% zeker wie de vader is bijv? Mss is het een kruising met een kleiner/smaller ras?
Smuldier zou ik idd ook gebruiken, en heb zelf eens de tip gekregen om bij diarree de kopvariant te nemen en daar dan even de kook overheen laten gaan. Hielp goed, maar ik weet niet of dit ook bij een pup mag/kan (?).
Ja dat mag ook, persoonlijk zou ik er zeker wat pro biotica bij gaan geven.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik bedoel het ook niet rot hoor, maar het zou voor mij wel een zorg zijn. je hebt toch bewust voor een wat zwakker hondje gekozen, tenminste; dat is zoals ik het lees. dan is het geen grote verrassing als daar kosten bij komen kijken. maar nogmaals; het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen en wellicht groeit hij uit tot een prima gezonde hond, dat hoop ik wel tenminste. :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik denk dat je met welke brok dan ook altijd duurder uit bent dan met Smuldier... :wink:
Hier krijgen ze 's ochtends brok 's avonds smuldier, pup zit compleet op smuldier.
Hier kost Smuldier 0.45 bij de jumbo (compleet versie altijd nemen!!)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vind smuldier juist het beste en het is toevallig nog eens het goedkoopste. Ik ben zo'n 180 euro per jaar kwijt aan voer voor mijn hond. Ik heb de eerste twee weken nog brokken gegeven maar hij vrat toen een zak van 4kg op die 20 euro kostte. Dat ging me 480 euro per jaar kosten :N: Hij doet het trouwens veel beter op smuldier.
Als je straks je twee volwassen herders smuldier voert ben je zo'n 58 euro per maand kwijt :)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Dit soort dingen krijg je dus als je de fokker niet goed uitzoekt. Je had beter je pup gewoon bij een goede fokker kunnen halen, volgens mij scheelt dat kwa prijs ook nauwelijks met bij duitse herders :19:
Dat weet ze al, hoor.
Dus erin wrijven hoeft niet.

Afbeelding

Supernova
Zeer actief

Zinndy schreef:
massam schreef:
Die kans is inderdaad heel groot aanwezig. En dan gaat al je geld naar het kwakkelhondje, maar wat als je oudere hond ook nog eens ziek word Honden kosten geld, en als ze ziek worden kosten ze nog veel meer geld.

Mijn berner sennens waren allebij kwakkelhonden...Mijn zoon heeft suikerziekte...die doe je dan toch ook niet weg ofzo??

groetjes
Nee die doe je nu niet meer weg, aangezien jij dat hondje zelf in huis gehaald hebt.
Maar als ik nu al lees dat je krap bij kas zit na wat DA bezoeken, dan vraag ik mij serieus af waarom je überhaupt een tweede hond genomen hebt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zinndy schreef:
massam schreef:

groetjes
Waarom haal je dan geen DH bij een goede fokker?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Breng wat ontlasting weg en laat eens testen op Giardia.
Je kunt ook brokken weken en wat van je eigen eten er doorheen prakken.
Kleine porties over de hele dag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Valerie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Valerie schreef:Dit soort dingen krijg je dus als je de fokker niet goed uitzoekt. Je had beter je pup gewoon bij een goede fokker kunnen halen, volgens mij scheelt dat kwa prijs ook nauwelijks met bij duitse herders :19:
Dat weet ze al, hoor.
Dus erin wrijven hoeft niet.
Wrijven doe ik niet hoor, ik zeg gewoon waar het op staat. Het is niet haar eerste hond.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Expecting schreef:Heb je mss een foto van je hond? Want als het een particulier nestje is, is dan wel 100% zeker wie de vader is bijv? Mss is het een kruising met een kleiner/smaller ras?
naar die foto ben ik ook wel benieuwd
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Wat schiet je nou op met dat gezeur?
Ze heeft die hond en ze wil er zo goed mogelijk voor zorgen.

Kan dat niet gewoon een keer genoeg zijn?
Geef gewoon advies in plaats van dat zinloze verwijten. :roll:

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:
Zinndy schreef:
massam schreef:

groetjes
Waarom haal je dan geen DH bij een goede fokker?
Omdat die duurder zijn en als er wat gebeurt heb je geen geld meer voor de DA. :lees:
Sorry grapje. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Valerie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Wat schiet je nou op met dat gezeur?
Ze heeft die hond en ze wil er zo goed mogelijk voor zorgen.

Kan dat niet gewoon een keer genoeg zijn?
Geef gewoon advies in plaats van dat zinloze verwijten. :roll:
En wat doe jij nu?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”