Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vegetarische hond
Moderator: moderatorteam
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
De vegetarische hond
Een gratis boek waaruit blijkt dat honden perfect vegetarisch kunnen eten:
http://www.vegandognutritionassociation ... andogs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Een fragmentje eruit:
Dogs are not as carnivorous as cats or ferrets for instance, but they are also not as herbivorous as
humans. And so, they are somewhere in the middle. Luckily with a little care, dogs can
thrive on a vegan diet composed of plant-based ingredients and appropriate
supplementation. The fact that dogs have an anatomy and physiology that is more
carnivorous than rabbits or cows, for instance, is a common argument for why dogs
should only be fed a meat-based diet. This is simplistic though, since the dog is quite
capable of thriving on a properly formulated plant-base diet. Don’t fooled by this false
argument.
Filmpje met een dierenarts over vegetarisch (vegan) voer voor honden:
http://www.ecovegandog.com/2009/10/inte ... vegan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vegandognutritionassociation ... andogs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Een fragmentje eruit:
Dogs are not as carnivorous as cats or ferrets for instance, but they are also not as herbivorous as
humans. And so, they are somewhere in the middle. Luckily with a little care, dogs can
thrive on a vegan diet composed of plant-based ingredients and appropriate
supplementation. The fact that dogs have an anatomy and physiology that is more
carnivorous than rabbits or cows, for instance, is a common argument for why dogs
should only be fed a meat-based diet. This is simplistic though, since the dog is quite
capable of thriving on a properly formulated plant-base diet. Don’t fooled by this false
argument.
Filmpje met een dierenarts over vegetarisch (vegan) voer voor honden:
http://www.ecovegandog.com/2009/10/inte ... vegan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door yuri36 op 31 mar 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: De vegetarische hond
Je kan je hond ook in een aquarium houden, daar is ook vast wel een boek over geschreven.
Maar waarom zou je?
Als je geen vlees wil geven aan je huisdier, neem dan een konijn
Maar waarom zou je?
Als je geen vlees wil geven aan je huisdier, neem dan een konijn

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik kan ook prima leven op pillen waar alles in zit. komt geen groente of vlees aan te pas. en nu? 

- Hutsje
- Zeer actief
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het zal wel van die groene apenstront zijnHutsje schreef:ik ben trouwens benieuwd naar de drollen van die honden.

- yuri36
- Zeer actief
Hoezo? Hoe denk jij dan dat die zijn?Hutsje schreef:ik ben trouwens benieuwd naar de drollen van die honden.
- Hutsje
- Zeer actief
kan je dat zelf niet verzinnen?yuri36 schreef:Hoezo? Hoe denk jij dan dat die zijn?Hutsje schreef:ik ben trouwens benieuwd naar de drollen van die honden.

- Hutsje
- Zeer actief
daar is yuri69 het écht niet mee eens hoor!Iris123 schreef:Waarschijnlijk hebben ze net als vossen een soort afwisseling nodig en zijn ze minder puur carnivoor als algemeen aangenomen, maar het hoofdbestandeel behoord nog altijd vlees te zijn. Zo zitten ze eenmaal in elkaar, dan ga je ze dat toch niet bewust onthouden

- yuri36
- Zeer actief
Tussen wat mensen denken dat hoort, en wat kan, zit een wereld van verschil.Iris123 schreef:Waarschijnlijk hebben ze net als vossen een soort afwisseling nodig en zijn ze minder puur carnivoor als algemeen aangenomen, maar het hoofdbestandeelt behort nog altijd vlees te zijn. Zo zitten ze eenmaal in elkaar, dan ga je ze dat toch niet bewust onthouden
- yuri36
- Zeer actief
Nee echt niet. Wat zou er zo raar moeten zijn aan drollen van honden die vegetarisch eten?Hutsje schreef:kan je dat zelf niet verzinnen?yuri36 schreef:Hoezo? Hoe denk jij dan dat die zijn?Hutsje schreef:ik ben trouwens benieuwd naar de drollen van die honden.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Honden kunnen niet eens vegetarisch zijn. Gekke hond heb je dan
Een hond kun je misschien wel vegetariër maken. Maar goed, die heeft dan een gekke baas.
Edit: Als je zo'n taalfout maakt kan ik je stelling nog moeilijk serieus nemen

Een hond kun je misschien wel vegetariër maken. Maar goed, die heeft dan een gekke baas.
Edit: Als je zo'n taalfout maakt kan ik je stelling nog moeilijk serieus nemen

Laatst gewijzigd door Hilde op 26 mar 2011 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hutsje
- Zeer actief
ja, ik zou jou inmiddels wel eens een keer op je bek willen slaan maar dat hooooort nietyuri36 schreef:Tussen wat mensen denken dat hoort, en wat kan, zit een wereld van verschil.Iris123 schreef:Waarschijnlijk hebben ze net als vossen een soort afwisseling nodig en zijn ze minder puur carnivoor als algemeen aangenomen, maar het hoofdbestandeelt behort nog altijd vlees te zijn. Zo zitten ze eenmaal in elkaar, dan ga je ze dat toch niet bewust onthouden

- Hutsje
- Zeer actief
ik zou zeggen, google is your friend. is ms wel eens goed om je daarin te verdiepen met al die domme uitspraken van je.yuri36 schreef:Nee echt niet. Wat zou er zo raar moeten zijn aan drollen van honden die vegetarisch eten?Hutsje schreef:kan je dat zelf niet verzinnen?yuri36 schreef: Hoezo? Hoe denk jij dan dat die zijn?

- yuri36
- Zeer actief
En, een beetje last van agressieve trekjes?Hutsje schreef:ja, ik zou jou inmiddels wel eens een keer op je bek willen slaan maar dat hooooort nietyuri36 schreef:Tussen wat mensen denken dat hoort, en wat kan, zit een wereld van verschil.Iris123 schreef:Waarschijnlijk hebben ze net als vossen een soort afwisseling nodig en zijn ze minder puur carnivoor als algemeen aangenomen, maar het hoofdbestandeelt behort nog altijd vlees te zijn. Zo zitten ze eenmaal in elkaar, dan ga je ze dat toch niet bewust onthouden.
- yuri36
- Zeer actief
Hm, ik heb nog steeds geen antwoord van je.Hutsje schreef:ik zou zeggen, google is your friend. is ms wel eens goed om je daarin te verdiepen met al die domme uitspraken van je.yuri36 schreef: Nee echt niet. Wat zou er zo raar moeten zijn aan drollen van honden die vegetarisch eten?
De enige die rare uitspraken doet ben jij. Begin je te zeveren over drollen..... en dan zou ik moeten gaan zoeken op google, lol!
- Hutsje
- Zeer actief
je haalt het beste in mij bovenyuri36 schreef:En, een beetje last van agressieve trekjes?Hutsje schreef:ja, ik zou jou inmiddels wel eens een keer op je bek willen slaan maar dat hooooort nietyuri36 schreef:
Tussen wat mensen denken dat hoort, en wat kan, zit een wereld van verschil..

- Hutsje
- Zeer actief
okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.yuri36 schreef:Hm, ik heb nog steeds geen antwoord van je.Hutsje schreef:ik zou zeggen, google is your friend. is ms wel eens goed om je daarin te verdiepen met al die domme uitspraken van je.yuri36 schreef: Nee echt niet. Wat zou er zo raar moeten zijn aan drollen van honden die vegetarisch eten?
De enige die rare uitspraken doet ben jij. Begin je te zeveren over drollen..... en dan zou ik moeten gaan zoeken op google, lol!

- Hutsje
- Zeer actief
dat ik dat wil?Inge O schreef:weet je dat zekerHutsje schreef:ja, ik zou jou inmiddels wel eens een keer op je bek willen slaan maar dat hooooort nietyuri36 schreef:
Tussen wat mensen denken dat hoort, en wat kan, zit een wereld van verschil..
?

- dagmar88
- Zeer actief
Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.

Wij waren van huis uit vegetariër en de hond moest er destijds ook aan geloven. Heeft welgeteld 1 zak voer geduurd aangezien je met het gifgas wat er uit die hond kwam de hele taliban uit de ondergrondse zou kunnen verjagen.
Maar goed, da's ook meer dan logische he

- yuri36
- Zeer actief
Nee, je zal het dus toch moeten uitleggen, haha.Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.
- Hutsje
- Zeer actief
nee, ik neem jou nu helemaal niet meer serieus.yuri36 schreef:Nee, je zal het dus toch moeten uitleggen, haha.Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.

- yuri36
- Zeer actief
Jammer dan dat dat gifgas blijkbaar toch niet zo goed pakte op jou. Anders had je nu niet de kans gehad om weer zoveel onzin uit te kramen. Ga talibannetje en gesluierd vrouwtje spelen meiddagmar88 schreef:Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.nee joh, de ziekteverwekkers uit zo'n vleesdrol grijpen je vanaf een meter afstand naar de keel.
Wij waren van huis uit vegetariër en de hond moest er destijds ook aan geloven. Heeft welgeteld 1 zak voer geduurd aangezien je met het gifgas wat er uit die hond kwam de hele taliban uit de ondergrondse zou kunnen verjagen.

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook menselijke herbivoren stinken harder op de plee. :N:dagmar88 schreef:Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.nee joh, de ziekteverwekkers uit zo'n vleesdrol grijpen je vanaf een meter afstand naar de keel.

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga jij eens een stukkie vlees eten. Word je rustig van.yuri36 schreef:Jammer dan dat dat gifgas blijkbaar toch niet zo goed pakte op jou. Anders had je nu niet de kans gehad om weer zoveel onzin uit te kramen. Ga talibannetje en gesluierd vrouwtje spelen meiddagmar88 schreef:Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.nee joh, de ziekteverwekkers uit zo'n vleesdrol grijpen je vanaf een meter afstand naar de keel.

- dagmar88
- Zeer actief
Echt waar, waar haal je het vandaan? Iedere keer dat je je asociale scheur open trekt laat je je karakter beter zienyuri36 schreef:Jammer dan dat dat gifgas blijkbaar toch niet zo goed pakte op jou. Anders had je nu niet de kans gehad om weer zoveel onzin uit te kramen. Ga talibannetje en gesluierd vrouwtje spelen meiddagmar88 schreef:Hutsje schreef: okay, voorzetje dan: wel eens het verschil gezien tussen de drol van een (vers)vleesgevoerde hond en een brokgevoerde hond? i rest my case. de rest moet je zelf kunnen verzinnen met je kleine begrijpertje.nee joh, de ziekteverwekkers uit zo'n vleesdrol grijpen je vanaf een meter afstand naar de keel.

- yuri36
- Zeer actief
Tsja, je bent een goede inspiratiebrondagmar88 schreef:Echt waar, waar haal je het vandaan? Iedere keer dat je je asociale scheur open trekt laat je je karakter beter zienyuri36 schreef:Jammer dan dat dat gifgas blijkbaar toch niet zo goed pakte op jou. Anders had je nu niet de kans gehad om weer zoveel onzin uit te kramen. Ga talibannetje en gesluierd vrouwtje spelen meiddagmar88 schreef:[

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Lang geleden kende ik iemand die zelf vegetarisch was en haar hond ook vegetarische brokken gaf.Heeft ook niet lang geduurd omdat de hond toch allerlei tekorten kreeg en er ziek van werd.
Kan ook niet anders
Kan ook niet anders

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gratis???? Joeppieeeeeeeeee.yuri36 schreef:Een gratis boek waaruit blijkt dat honden perfect vegetarisch kunnen eten:
Neuh, doe het toch maar niet. Mijn honden doen het prima op het eten wat ik ze geef.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Marian, honden zijn niet vegetarisch en mensen ook nietmarian* schreef:Lang geleden kende ik iemand die zelf vegetarisch was en haar hond ook vegetarische brokken gaf.Heeft ook niet lang geduurd omdat de hond toch allerlei tekorten kreeg en er ziek van werd.
Kan ook niet anders

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Laat nou de schrijver van dit boek zelf veganist zijn
En tja, het kan, maar of alles wat kan ook goed en gezond is

En tja, het kan, maar of alles wat kan ook goed en gezond is