dre schreef:Wij hebben er toevallig net 1 besteld (maar dan voor de kat).
Wij zijn uitgekomen op de Cat Mate C3000 omdat deze over 24 uur een vooraf bepaalde hoeveelheid voer kan uitspugen en omdat er bovenin een silo zit dat ze ook als we een weekend weg zijn gewoon eten heeft. Er zijn ook automaten die een bepaald aantal compartimenten hebben waar je vooraf voer in kan doen en waarvan dan het compartiment open gaat als het tijd is.
Wij hebben ook twee Cat Mates voor onze katten, maar dan die met compartimenten. Ik moest daar ook direct aan denken toen ik dit topic las. Wij gebruiken 'm tijdens korte vakanties, zodat de oppas voor de katten niet per se iedere dag hoeft te komen. Ze gaan allebei al zes jaar mee, maar ik vermoed dat het voor een hond wel gemakkelijk te openen is.
Is het een idee om het voer te verspreiden in verschillende voerballen of andere spelletjes? Onze Jip heeft niet iedere ochtend zin in zijn brokken. Ik laat dan een gevuld speeltje achter waar hij zelf een keer wat uit kan halen. Wat 'koopzieke hondenbazen' betreft

: ik heb inmiddels veel verschillende voerballen verzameld om te kunnen afwisselen en het leuk te houden.