Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geopereerd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Geopereerd

Ongelezen bericht door James87 »

Vorige maand hebben we besloten om onze Franse Bulldog te laten opereren, nadat we een bezoekje hadden gebracht aan Sleeuwijk.
Hij produceerde aardig wat taai slijm tijdens het wandelen, ook een rochelend geluid tijdens het wandelen en moest af en toe overgeven.

Deze operatie is vorige week woensdag uitgevoerd. Zijn neusgaten zijn verbreed, zijn amandelen geknipt en een stukje van zijn verhemelte verwijderd. Hij zou nu zo'n 20 tot 30% meer zuurstof opnemen.

Nu we anderhalve week verder zijn merken we duidelijk dat hij veel minder snurkt en wat levendiger is. Hij houd echter wel die bijgeluiden tijdens het wandelen en hij produceert ook nog steeds dat slijm (het is wel een stuk dunner). Hij heeft ook nog een paar keer overgeven.

Ik heb afgelopen maandag toch maar even gebeld met de kliniek omdat ik het wel raar vond (ik dacht immers dat die problemen achter de rug hoorde te zijn). Het schijnt erbij te horen, en moet met 1,5 week over zijn. Dit is echter nog niet het geval.

De kritiek die ik hier heb gekregen heeft dus wel geholpen :flower:

Ben echter wel benieuwd of de problemen die hij nu nog heeft, dadelijk wel weg zijn!
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Re: Geopereerd

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Het is een behoorlijk ingrijpende operatie die je hond gehad heeft. Het is erg belangrijk dat je de instructies die je gekregen hebt uitvoert, m.n. het rustig houden. Het verbetert over een behoorlijk lange tijd - en dan nog de conditieverbetering doordat hij meer lucht krijgt zoals meer bespiering en uithoudingsvermogen. Geduld!!!!
James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door James87 »

Ja, dat beest van ons wil zo zijn best doen hebben we het idee. Daar zijn we ook wel de fout mee ingegaan, door na een week weer 20-30 min te lopen. Daar zijn we meteen mee gestopt en beperken het tot rondjes van 10-15 min, en een klein beetje rennen in de tuin. Daar kunnen we eigenlijk ook maar beter mee stoppen, voorlopig.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

ZorroMax schreef:Het is een behoorlijk ingrijpende operatie die je hond gehad heeft. Het is erg belangrijk dat je de instructies die je gekregen hebt uitvoert, m.n. het rustig houden. Het verbetert over een behoorlijk lange tijd - en dan nog de conditieverbetering doordat hij meer lucht krijgt zoals meer bespiering en uithoudingsvermogen. Geduld!!!!

Dat denk ik ook.

Ik word er eigenlijk wel een beetje triest van dat het nodig is bij een dergelijk ras. Het is natuurlijk hartstikke fijn voor jouw hond dat hij meer lucht krijgt, maar jemig: neusgaten verwijden, gehemelte operatief aanpassen ... Ik vind het best heftig :ugh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je moet ook blijven oppassen. Ik neem aan dat de DA heeft gezegd dat het verhemelte weer kan aangroeien. Vraag met niet hoe, maar het kan gebeuren. Gewoon oppassen met je Franse Bulldog.
Bienertje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bienertje »

Mag ik vragen waarom je zo'n ras neemt als 80% van deze honden zo slecht kunnen ademen?
Ziek dier wordt niet alleen beter door de arts
Liefde van de assistent maakt het prettiger voor ze
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Desalniettemin wel erg fijn dat hij nu meer zuurstof tot zich kan nemen. Hopelijk knapt je bulldogje snel op. :flower:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”