Om Jodi maak ik me een beetje zorgen. Ze loopt al een tijdje kreupel, linksvoor. Haar linkervoorpoot is wat krommer dan de rechter en ze is natuurlijk volop in de groei nu. Ik heb haar eerst na telefonisch overleg met de DA volledig rust gegeven. Niet meer uitlaten maar alleen in de tuin. Ook ben ik overgegaan van puppenbrok naar volwassen brokken. Helaas gaf dit geen verbetering. Vorige week de DA bezocht en toen heeft ze een prik gekregen en ze moet nu een kuur Meloxydil afmaken. Als daarmee geen verbetering komt zullen er foto's gemaakt moeten worden. Ik ben toch wel een beetje bang voor ED.
De 'fokkers' (het was een ongelukje) hebben beide ouderdieren in huis. Vader heeft in de groei twee maanden kreupel gelopen, hij heeft geen ED. Moeder heeft eveneens in de groeiperiode even kreupel gelopen maar heeft ook geen ED. Het is bij hen met rust overgegaan.
Natuurlijk hoop ik dat het bij Jodi ook vanzelf over gaat maar ik vond mijn dierenarts wel erg bedenkelijk kijken… Ze gebruikt de Meloxydil nu bijna een week. Het lijkt of ze minder kreupel loopt, ze lijkt nu eerder wat stijf. Ik kijk het deze week nog aan, anders ga ik terug met haar naar de dierenarts.
Hij vertelde dat hij samenwerkt met dierenkliniek Drechtsteden, die schijnen veel ervaring te hebben met orthopedische operaties.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Tina