Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Supplementen (Bioflexa II en Aspitol) na operatie/herstel
Moderator: moderatorteam
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Supplementen (Bioflexa II en Aspitol) na operatie/herstel
Even een vraag van iemand uit mijn familie.
Haar hond (akita reu, 5 jr) heeft onlangs zijn kniebanden gescheurd, is hier aan geopereerd en zit in zijn herstel periode. Hij hersteld verder erg goed, dus das heel mooi.
Nu wil de DA echter voedingssupplementen voorschrijven ter voorkoming van artrose. Het gaat hier om Bioflexa II en Aspitol plus.
Is dit iets nuttigs? Ik heb totaaaal geen verstand van supplementen en hun werking en zij wil haar hond geen onnodige dingen geven en vraagt haar dus af wat het beste is
Haar hond (akita reu, 5 jr) heeft onlangs zijn kniebanden gescheurd, is hier aan geopereerd en zit in zijn herstel periode. Hij hersteld verder erg goed, dus das heel mooi.
Nu wil de DA echter voedingssupplementen voorschrijven ter voorkoming van artrose. Het gaat hier om Bioflexa II en Aspitol plus.
Is dit iets nuttigs? Ik heb totaaaal geen verstand van supplementen en hun werking en zij wil haar hond geen onnodige dingen geven en vraagt haar dus af wat het beste is

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Supplementen (Bioflexa II en Aspitol) na operatie/herste
Ik heb Reina na haar kruisbandoperaties ook van allerlei supplementen gegeven (vergelijkbaar met wat je opnoemt), revalidatie van allebei de kruisbanden gingen ook heel vlot. Nu 3 1/2 jaar later zitten haar schouders en ellebogen vol artrose, de knietjes ook. Tot zover het resultaat. Zelf ben ik aan mijn 3e reumatoloog toe en alle drie zeggen ze dat het slikken van supplementen tegen/voor artrose (wat ik zelf heb) geen kwaad kan maar dat er nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het ook maar iets doet. Ze vinden het zonde geld en menen ook dat mensen met mooie praatjes bedonderd worden. Het enige wat ik de honden nog steeds geef is zalmolie. Daarvan schijnt aangetoond te zijn dat de omega's enigszins ontstekingsremmend werken.

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dit dus!alm@ schreef:Ik heb Reina na haar kruisbandoperaties ook van allerlei supplementen gegeven (vergelijkbaar met wat je opnoemt), revalidatie van allebei de kruisbanden gingen ook heel vlot. Nu 3 1/2 jaar later zitten haar schouders en ellebogen vol artrose, de knietjes ook. Tot zover het resultaat. Zelf ben ik aan mijn 3e reumatoloog toe en alle drie zeggen ze dat het slikken van supplementen tegen/voor artrose (wat ik zelf heb) geen kwaad kan maar dat er nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het ook maar iets doet. Ze vinden het zonde geld en menen ook dat mensen met mooie praatjes bedonderd worden. Het enige wat ik de honden nog steeds geef is zalmolie. Daarvan schijnt aangetoond te zijn dat de omega's enigszins ontstekingsremmend werken.
Precies zo'n zelfde verhaal ken ik van een vrouw van het voernatuurlijk. Ook zij kreeg van haar arts te horen dat het niet bewezen was. Er was/is hier een (aankomend) da op het forum, weet zijn naam niet meer precies en die heeft mij heel mooi uitgelegd waarom het niet kan werken. Als je er belang bij hebt wil ik wel eens op zoek gaan voor je? Ik zweer bij hondjes met artrose of het risico erop bij rauwe voeding. Toen mijn bruintje anderhalf was is er bij haar ernstige artrose vastgesteld in beide ellebogen en ze doet het nog steeds super (bijna 7). Zegt niets natuurlijk want het is maar 1 hondje, maar ik schrijf het echt aan de voeding toe. Wij hebben tig supplementen geprobeert, maar allemaal zonder resultaat.
En ik kan zeggen dat hoe langer ik rauw voerde hoe meer het leek of zij het beter ging doen.
- alm@
- moderator
Ik voer ook rauwrose schreef:Dit dus!alm@ schreef:Ik heb Reina na haar kruisbandoperaties ook van allerlei supplementen gegeven (vergelijkbaar met wat je opnoemt), revalidatie van allebei de kruisbanden gingen ook heel vlot. Nu 3 1/2 jaar later zitten haar schouders en ellebogen vol artrose, de knietjes ook. Tot zover het resultaat. Zelf ben ik aan mijn 3e reumatoloog toe en alle drie zeggen ze dat het slikken van supplementen tegen/voor artrose (wat ik zelf heb) geen kwaad kan maar dat er nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het ook maar iets doet. Ze vinden het zonde geld en menen ook dat mensen met mooie praatjes bedonderd worden. Het enige wat ik de honden nog steeds geef is zalmolie. Daarvan schijnt aangetoond te zijn dat de omega's enigszins ontstekingsremmend werken.
Precies zo'n zelfde verhaal ken ik van een vrouw van het voernatuurlijk. Ook zij kreeg van haar arts te horen dat het niet bewezen was. Er was/is hier een (aankomend) da op het forum, weet zijn naam niet meer precies en die heeft mij heel mooi uitgelegd waarom het niet kan werken. Als je er belang bij hebt wil ik wel eens op zoek gaan voor je? Ik zweer bij hondjes met artrose of het risico erop bij rauwe voeding. Toen mijn bruintje anderhalf was is er bij haar ernstige artrose vastgesteld in beide ellebogen en ze doet het nog steeds super (bijna 7). Zegt niets natuurlijk want het is maar 1 hondje, maar ik schrijf het echt aan de voeding toe. Wij hebben tig supplementen geprobeert, maar allemaal zonder resultaat.
En ik kan zeggen dat hoe langer ik rauw voerde hoe meer het leek of zij het beter ging doen.

- rose
- Zeer actief
Klopt Alma dat zei Kranendonk ook dat opereren altijd artrose veroorzaakt, Dewi heeft aan 1 kant een lpc operatie ondergaan en de andere kant was onderkend en dat is pas aan het licht gekomen toen wij bij hem foto's hebben laten maken. Hij is zich rot geschrokken van haar ellebogen en zag het niet te positief in dus ik ben superblij dat ik mijn meisje nog bij mij mag hebben 
- alm@
- moderator
Daarom. Ik vind het nogal wat dat de da uit het verhaal van Hylos supplementen voorschrijft om artrose te voorkomen want voorkomen kan je het nietrose schreef:Klopt Alma dat zei Kranendonk ook dat opereren altijd artrose veroorzaakt

-
Goldendelicious
Artrose voorkomen kun je niet, maar er zijn toch echt wel gerichte studies die wel effect aantonen van glucosamine, chondroïtine en MSM apart, al dan niet in combinatie.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10622167
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23015778
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16309928
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623931
En dan specifiek 1 van de vele studies m.b.t. de werking van groenlipmossel:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15136981
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2722199/
Mijn honden krijgen al jaren hun NRF waarin de nodige natuurlijke glucosamine, chondroïtine en MSM en omega 3 vetzuren verwerkt zit, waaronder ook hun wekelijkse portie vis. Mijn oudste hond krijgt sinds een jaar of 5 siliciarijke kruiden uit krachtige supplementen met o.a. een pijn- en ontstekingsremmende werking die daarnaast ook 'voeding' zijn voor kraakbeen, banden, pezen en spieren, ondanks een jarenlange zeer goede kwaliteit NRF. Hij heeft lichte ouderdomsartrose, maar wel spondylose dat naar mate hij ouder wordt ook zal verergeren. Wat die aspitol betreft, zou ik dat zeker meteen geven. Zelf ben ik niet zo van de BioFlexaII, maar geef wel af en toe groenlipmossel extract ter vervanging van visolie en wissel af met krillolie of een geconcentreerde wilde visolie, naast de diverse kruiden waarvan bewezen is dat het elkaars werking kan versterken in bepaalde combinaties. Je kunt er mee voorkomen dat je een hond vroegtijdig op zware NSAID's zet met vele bijwerkingen. Daarnaast zijn er nog een aantal mogelijkheden zoals acupunctuur en gerichte medicinale kruidengeneeskunde die ook zeer effectief kunnen zijn en ook nog eens 'bewezen' in diverse studies:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21476206
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21120596
Sterkte met het herstel.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10622167
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23015778
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16309928
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623931
En dan specifiek 1 van de vele studies m.b.t. de werking van groenlipmossel:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15136981
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2722199/
Mijn honden krijgen al jaren hun NRF waarin de nodige natuurlijke glucosamine, chondroïtine en MSM en omega 3 vetzuren verwerkt zit, waaronder ook hun wekelijkse portie vis. Mijn oudste hond krijgt sinds een jaar of 5 siliciarijke kruiden uit krachtige supplementen met o.a. een pijn- en ontstekingsremmende werking die daarnaast ook 'voeding' zijn voor kraakbeen, banden, pezen en spieren, ondanks een jarenlange zeer goede kwaliteit NRF. Hij heeft lichte ouderdomsartrose, maar wel spondylose dat naar mate hij ouder wordt ook zal verergeren. Wat die aspitol betreft, zou ik dat zeker meteen geven. Zelf ben ik niet zo van de BioFlexaII, maar geef wel af en toe groenlipmossel extract ter vervanging van visolie en wissel af met krillolie of een geconcentreerde wilde visolie, naast de diverse kruiden waarvan bewezen is dat het elkaars werking kan versterken in bepaalde combinaties. Je kunt er mee voorkomen dat je een hond vroegtijdig op zware NSAID's zet met vele bijwerkingen. Daarnaast zijn er nog een aantal mogelijkheden zoals acupunctuur en gerichte medicinale kruidengeneeskunde die ook zeer effectief kunnen zijn en ook nog eens 'bewezen' in diverse studies:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21476206
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21120596
Sterkte met het herstel.
- CKS
- Zeer actief
Dit inderdaad! Omega 3 werkt inderdaad ontstekingsremmend, het enige lastige is om genoeg te geven om een meetbaar effect te bereiken. Met capsules red je het niet, je moet echt zorgen dat het overgrote deel van het vet in het dieet rijk aan omega 3 is. Kijk voor de grap eens hoeveel vet er in hills j/d zit, en hoeveel daarvan omega vetzuren zijn.alm@ schreef:Ik heb Reina na haar kruisbandoperaties ook van allerlei supplementen gegeven (vergelijkbaar met wat je opnoemt), revalidatie van allebei de kruisbanden gingen ook heel vlot. Nu 3 1/2 jaar later zitten haar schouders en ellebogen vol artrose, de knietjes ook. Tot zover het resultaat. Zelf ben ik aan mijn 3e reumatoloog toe en alle drie zeggen ze dat het slikken van supplementen tegen/voor artrose (wat ik zelf heb) geen kwaad kan maar dat er nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het ook maar iets doet. Ze vinden het zonde geld en menen ook dat mensen met mooie praatjes bedonderd worden. Het enige wat ik de honden nog steeds geef is zalmolie. Daarvan schijnt aangetoond te zijn dat de omega's enigszins ontstekingsremmend werken.
Je moet dus echt het dieet helemaal aanpassen, suplementeren heeft geen zin.
- alm@
- moderator
Bedoel je dat ik moet overstappen op een ander soort voeding (heb het even over Reina, sorry ts) of dat ik het meer moet zoeken in vaker vette vis geven?CKS schreef:Dit inderdaad! Omega 3 werkt inderdaad ontstekingsremmend, het enige lastige is om genoeg te geven om een meetbaar effect te bereiken. Met capsules red je het niet, je moet echt zorgen dat het overgrote deel van het vet in het dieet rijk aan omega 3 is. Kijk voor de grap eens hoeveel vet er in hills j/d zit, en hoeveel daarvan omega vetzuren zijn.alm@ schreef:Ik heb Reina na haar kruisbandoperaties ook van allerlei supplementen gegeven (vergelijkbaar met wat je opnoemt), revalidatie van allebei de kruisbanden gingen ook heel vlot. Nu 3 1/2 jaar later zitten haar schouders en ellebogen vol artrose, de knietjes ook. Tot zover het resultaat. Zelf ben ik aan mijn 3e reumatoloog toe en alle drie zeggen ze dat het slikken van supplementen tegen/voor artrose (wat ik zelf heb) geen kwaad kan maar dat er nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het ook maar iets doet. Ze vinden het zonde geld en menen ook dat mensen met mooie praatjes bedonderd worden. Het enige wat ik de honden nog steeds geef is zalmolie. Daarvan schijnt aangetoond te zijn dat de omega's enigszins ontstekingsremmend werken.
Je moet dus echt het dieet helemaal aanpassen, suplementeren heeft geen zin.

- Hylos
- Zeer actief
Dat vond ik ook dus al opvallend, terwijl ik er totaal geen verstand van hebalm@ schreef:Daarom. Ik vind het nogal wat dat de da uit het verhaal van Hylos supplementen voorschrijft om artrose te voorkomen want voorkomen kan je het nietrose schreef:Klopt Alma dat zei Kranendonk ook dat opereren altijd artrose veroorzaakt
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ze voert rauw (lotgering) maar zoals ik hier begrijp zou zalm en een makreeltje in de week ook niet verkeerd zijn ivm omega 3.
Ik zal de link naar dit topic even aan haar sturen, kan ze het zelf ook lezen.
Thanks!!

- CKS
- Zeer actief
Om een effect te bereiken, moet je ongeveer 1-2% omega-3 vetzuren op vaste stof basis in het dieet hebben, waarvan ongeveer 0.5-1% EPA moet zijn (de helft dus). Makreel (om een voorbeeld te geven) bevat iets van 1.3 - 2% omega 3 (ik kan zo snel niet vinden hoeveel hiervan EPA is). Op vaste stof basis komt dit uit op zeg 2 a 3%, dus om in totaal voldoende omega-3 te krijgen moet je dieet dan voor zeg 70% uit makreel bestaan. Haring bevat iets meer dus dan zou je aan ongeveer 50% voldoende hebben.alm@ schreef: Bedoel je dat ik moet overstappen op een ander soort voeding (heb het even over Reina, sorry ts) of dat ik het meer moet zoeken in vaker vette vis geven?
Qua brokken heb je de keus uit Hills j/d en Royal Canin mobility support. Daar zit dan verder ook weer glucosamine en zo in (waar je dus niets aan hebt) en Hills beweert dan nog weer van alles over genexpressie (nutrigenomics noemen ze dat) en daar moet je dus helemaal niets van geloven, oeverloos gezwets is het uitsluitend bedoeld voor marketing-doeleinden. Maar goed qua vetzuren zitten ze wel goed.
-
beatje
Ik word eigenlijk altijd een beetje boos als ik weer lees dat rauw voeren weer als het wondermiddel word aangevoerd.
Mijn hond heeft p*tverd*mme altijd rauw vlees gehad en heeft net een kunstuk in zijn elleboog gekregen.
Hij is met 11 maanden al geopereerd aan zijn ellebogen en nu met 4 jaar weer.Hij heeft altijd kvv en glucosamine bijgevoerd gekregen.
Ik ben vers vlees beginnen voeren bij mijn vorige hond,omdat het zou helpen bij haar epilepsie.Nou het enige wat hielp was haar pillen.
Maar goed de honden vinden het lekker dus krijgen vers vlees op ene na die er allergisch voor is.
Vers vlees zal best lekker zijn maar geneest geen honden en honden op vers vlees krijgen ook gewoon aandoeningen die alle honden kunnen krijgen.
Mijn hond heeft p*tverd*mme altijd rauw vlees gehad en heeft net een kunstuk in zijn elleboog gekregen.
Hij is met 11 maanden al geopereerd aan zijn ellebogen en nu met 4 jaar weer.Hij heeft altijd kvv en glucosamine bijgevoerd gekregen.
Ik ben vers vlees beginnen voeren bij mijn vorige hond,omdat het zou helpen bij haar epilepsie.Nou het enige wat hielp was haar pillen.
Maar goed de honden vinden het lekker dus krijgen vers vlees op ene na die er allergisch voor is.
Vers vlees zal best lekker zijn maar geneest geen honden en honden op vers vlees krijgen ook gewoon aandoeningen die alle honden kunnen krijgen.
- rose
- Zeer actief
Jij mag best boos worden hoor, maar ik mag hoop ik toch wel mijn ervaring vertellen? En tussen kvv en zelf samenstellen zit in mijn beleving nog wel een groot verschil hoor. Wat niet wegneemt dat het echt klote voor jullie isbeatje schreef:Ik word eigenlijk altijd een beetje boos als ik weer lees dat rauw voeren weer als het wondermiddel word aangevoerd.
- alm@
- moderator
Dank voor je uitgebreide antwoordCKS schreef:Om een effect te bereiken, moet je ongeveer 1-2% omega-3 vetzuren op vaste stof basis in het dieet hebben, waarvan ongeveer 0.5-1% EPA moet zijn (de helft dus). Makreel (om een voorbeeld te geven) bevat iets van 1.3 - 2% omega 3 (ik kan zo snel niet vinden hoeveel hiervan EPA is). Op vaste stof basis komt dit uit op zeg 2 a 3%, dus om in totaal voldoende omega-3 te krijgen moet je dieet dan voor zeg 70% uit makreel bestaan. Haring bevat iets meer dus dan zou je aan ongeveer 50% voldoende hebben.alm@ schreef: Bedoel je dat ik moet overstappen op een ander soort voeding (heb het even over Reina, sorry ts) of dat ik het meer moet zoeken in vaker vette vis geven?
Qua brokken heb je de keus uit Hills j/d en Royal Canin mobility support. Daar zit dan verder ook weer glucosamine en zo in (waar je dus niets aan hebt) en Hills beweert dan nog weer van alles over genexpressie (nutrigenomics noemen ze dat) en daar moet je dus helemaal niets van geloven, oeverloos gezwets is het uitsluitend bedoeld voor marketing-doeleinden. Maar goed qua vetzuren zitten ze wel goed.

- rose
- Zeer actief
@ CKS Jij bent trouwens diegene waarvan ik niet op de naam kon komen
Hier de link naar het topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lucosamine
Hier de link naar het topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lucosamine
-
Goldendelicious
Er zijn ook honden die al jarenlang op zelf samengestelde voeding zitten en op oude leeftijd toch een enkelvoudig glucosaminesupplement kregen voorgeschreven (ja, door een dierenarts...) en als je die eigenaren mag geloven, hadden die honden er wel degelijk baat bij. Dan kun je ook niet stellen dat het tussen de oren van zo'n baas zit, want een hond kan niet faken en speelt geen toneel om aandacht. Die heeft pijn of heeft het niet.
Dit vond ik ook wel interessant.
Conclusion
Crystalline glucosamine sulfate is the original glucosamine prescription product that has shown efficacy and safety in clinical trials in knee OA when used at a dose of 1500 mg once daily. In addition to the clinical data, its use is supported by a distinct pharmacologic profile and, most importantly, well described pharmacokinetics. Other glucosamine products are available in different formulations, or as other salts, or with varied dosing regimens: they have never been shown to be effective in clinical trials nor bioequivalent with crystalline glucosamine sulfate. The latter is the only glucosamine product recommended by current clinical practice guidelines.
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3400104/
Dit vond ik ook wel interessant.
Conclusion
Crystalline glucosamine sulfate is the original glucosamine prescription product that has shown efficacy and safety in clinical trials in knee OA when used at a dose of 1500 mg once daily. In addition to the clinical data, its use is supported by a distinct pharmacologic profile and, most importantly, well described pharmacokinetics. Other glucosamine products are available in different formulations, or as other salts, or with varied dosing regimens: they have never been shown to be effective in clinical trials nor bioequivalent with crystalline glucosamine sulfate. The latter is the only glucosamine product recommended by current clinical practice guidelines.
- CKS
- Zeer actief
Vooral interessant als je ziet door wie het geschreven is:Goldendelicious schreef: Dit vond ik ook wel interessant.
Conclusion
[bla].........[/bla]
En dan kijken we meteen even naar het handeltje van Goldendelicious zelf:The authors are scientists from the Clinical Research Unit of Rottapharm|Madaus, that is the originator of crystalline glucosamine sulfate and markets the product in different countries of the world.
En wat wordt daar dan zoal verkocht: Juist!Ondersteunende voedingssupplementen en verzorgingsproducten voor Mens & Dier!
Wel gelukkig in de aanbieding, dus je bespaart maar liefst E3.55 op een potje glucosaminepillen. Het kost dan nog E32,10 maar dan heb je ook niets.
Conclusie:
Wij van WC-eend adviseren..... glucosamine.
Laatst gewijzigd door CKS op 31 jan 2014 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Mijn reumatoloog zegt hetzelfde als die van Alma.
Grappig dat dierenartsen het wel adviseren maar ja die verdienen er dan ook aan.
Grappig dat dierenartsen het wel adviseren maar ja die verdienen er dan ook aan.

- CKS
- Zeer actief
1. Niet alle dierenartsen schrijven het voorPemba schreef:Mijn reumatoloog zegt hetzelfde als die van Alma.
2. Zat dierenartsen die het voorschrijven maar er niets aan verdienen (Glucosamine van de Kruidvat etc)
3. Het geloof in glucosamine is zó sterk bij veel mensen dat het soms lastig is er tegenin te gaan. ('die slechte dierenarts heeft niet eens glucosamine voorgeschreven, het is dus zijn schuld dat Fifi last van haar knietjes heeft'). Het kan niet echt kwaad (behalve bij nier- en leverproblemen wellicht) dus dan in hemelsnaam maar als placebo voor de eigenaar, kan de redenering wel zijn.
4. De supplementenmaffia geeft kapitalen uit aan marketing (zie de sluikreclame van Goldendelicious op dit forum maar), het is moeilijk daar tegenin te gaan (zie #3) plus dat ook dierenartsen menselijk zijn en niet alles kunnen weten. Kijk als een DA aan homeopathie of bioresonantie oid doet, ja dan kan ik hem/haar alleen in het gezicht uitlachen maar dat ze denken dat een supplement als glucosamine zou kunnen werken daar kan ik dan wel meer begrip voor opbrengen.
Oftewel, een DA die glucosamine voorschrijft hoeft niet persé oneerlijk of slecht te zijn, zhij zou hooguit wat kritischer mogen zijn op wat ie doet.
-
Goldendelicious
CKS schreef:Vooral interessant als je ziet door wie het geschreven is:Goldendelicious schreef: Dit vond ik ook wel interessant.
Conclusion
[bla].........[/bla]
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3400104/En dan kijken we meteen even naar het handeltje van Goldendelicious zelf:The authors are scientists from the Clinical Research Unit of Rottapharm|Madaus, that is the originator of crystalline glucosamine sulfate and markets the product in different countries of the world.En wat wordt daar dan zoal verkocht: Juist!Ondersteunende voedingssupplementen en verzorgingsproducten voor Mens & Dier!
Wel gelukkig in de aanbieding, dus je bespaart maar liefst E3.55 op een potje glucosaminepillen. Het kost dan nog E32,10 maar dan heb je ook niets.
Conclusie:
Wij van WC-eend adviseren..... glucosamine.
Graag wil ik dat je 'mijn handeltje' even buiten beschouwing laat. Een eventuele werking van glucosamine, chondroïtine en MSM is in diverse veterinaire studies redelijk goed uiteen gezet. Dat ik toevallig een potje complex verkoop, doet wat mij betreft niet terzake. Het gaat mij erom dat diverse DIERENARTSEN daar dus wel voorstander van zijn, in tegenstelling tot wat hier op dit forum dan wordt gesuggereerd.
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/0 ... 001_AC.pdf
- CKS
- Zeer actief
Tuurlijk zou jij dat willen. Wel doorlopend in ieder topic 'goed advies' geven (wat zonder uitzondering altijd bestaat uit het adviseren van de meest uiteenlopende kruidenmengels waar jijzelf in handelt) en doorlopend subtiel middels je onderschrift je eigen site pluggen, maar als iemand dan even wijst op het feit dat jij wellicht financieel belang zou kunnen hebben bij je gratis 'advies' dan moet de handel er opeens buiten gelaten worden. Vergeet het.Goldendelicious schreef: Graag wil ik dat je 'mijn handeltje' even buiten beschouwing laat.
Onzin. Er zijn wat positieve studies, meer negatieve studies en wat blijkt is dat naarmate de kwaliteit van de studie beter is, het effect van die supplementen het placebo steeds meer benadert. Het allerbest uitgevoerde onderzoek (bij mensen in dit geval, toevallig in Nederland) heeft geen enkel positief effect gevonden. De enige logische conclusie is dat het gewoon niet werkt. Maar vooruit, voor je dat kunt snappen zou je moeten begrijpen wat het verschil is tussen het ene onderzoek en het andere en als jij een onderzoek als bovenstaande (geschreven door drie vertegenwoordigers van de supplementenindustrie) als betrouwbaar ziet dan heeft het gewoon geen zin om hierover met jou in discussie te gaan. Niet alles wat op Pubmed staat is betrouwbaar, probeer dat maar te onthouden.Een eventuele werking van glucosamine, chondroïtine en MSM is in diverse veterinaire studies redelijk goed uiteen gezet.
Het is altijd wel netjes te vermelden dat je zelf financieel belang hebt bij je beweringen, zelfs dat kun jij niet opbrengen. Jammer.Dat ik toevallig een potje complex verkoop, doet wat mij betreft niet terzake.
Er wordt op dit forum juist geklaagd dat er nog steeds DA's zijn die dit voorschrijven, daar gaat dit hele topic overHet gaat mij erom dat diverse DIERENARTSEN daar dus wel voorstander van zijn, in tegenstelling tot wat hier op dit forum dan wordt gesuggereerd.
- alm@
- moderator
Eigenlijk kan ik hier wel boos over worden. Zelf heb ik een erfelijke vorm van artrose wat tot uiting kwam op zeer jonge leeftijd (via moeders kant, 3 van haar 4 kinderen hebben het). Vanaf mijn 17e begonnen de pijnklachten en ik ben tot mijn 35ste overal weggestuurd met van het zit tussen je oren of het is een doorgezakte voorvoet, neem maar een steunzool. In mijn wanhoop om van die gruwelijke pijn af te komen heb in die tijd honderden guldens (zo niet veel meer) besteed aan bovenstaande middelen wat helemaal niets deed. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk werd ik wel serieus genomen en inmiddels ben ik diverse protheses en artrodeses rijker en krijg ik behoorlijke pijnstilling. Dat is het enige wat wel helpt. Want in een vervangen of vastgezet gewricht kan je immers geen pijn meer hebben.CKS schreef:Onzin. Er zijn wat positieve studies, meer negatieve studies en wat blijkt is dat naarmate de kwaliteit van de studie beter is, het effect van die supplementen het placebo steeds meer benadert. Het allerbest uitgevoerde onderzoek (bij mensen in dit geval, toevallig in Nederland) heeft geen enkel positief effect gevonden. De enige logische conclusie is dat het gewoon niet werkt.Een eventuele werking van glucosamine, chondroïtine en MSM is in diverse veterinaire studies redelijk goed uiteen gezet.

-
Goldendelicious
Ha, ik denk dat ik 1 van de weinige ben die binnen mijn advies mijn eigen handel er juist niet bij betrekt. Maar jij wil ten koste van een ander een statement er doorheen drukken. Zo kennen we je weer. God allmighty.CKS schreef:Tuurlijk zou jij dat willen. Wel doorlopend in ieder topic 'goed advies' geven (wat zonder uitzondering altijd bestaat uit het adviseren van de meest uiteenlopende kruidenmengels waar jijzelf in handelt) en doorlopend subtiel middels je onderschrift je eigen site pluggen, maar als iemand dan even wijst op het feit dat jij wellicht financieel belang zou kunnen hebben bij je gratis 'advies' dan moet de handel er opeens buiten gelaten worden. Vergeet het.
Er zijn ook aanwijzingen en zelfs publicaties dat onderzoeken van Bigpharma en veterinaire grootheden zelf niet echt zuiver zijn. Hoe zou dat komen en wie hebben daar belang bij?CKS schreef:Onzin. Er zijn wat positieve studies, meer negatieve studies en wat blijkt is dat naarmate de kwaliteit van de studie beter is, het effect van die supplementen het placebo steeds meer benadert. Het allerbest uitgevoerde onderzoek (bij mensen in dit geval, toevallig in Nederland) heeft geen enkel positief effect gevonden. De enige logische conclusie is dat het gewoon niet werkt. Maar vooruit, voor je dat kunt snappen zou je moeten begrijpen wat het verschil is tussen het ene onderzoek en het andere en als jij een onderzoek als bovenstaande (geschreven door drie vertegenwoordigers van de supplementenindustrie) als betrouwbaar ziet dan heeft het gewoon geen zin om hierover met jou in discussie te gaan. Niet alles wat op Pubmed staat is betrouwbaar, probeer dat maar te onthouden.
Ik beweer niet dat glucosamine artrose kan voorkomen. Uitgaande van onderzoeken en diverse projecten die vooral bij ook bij paarden zijn gedaan, al jarenlang, mag je concluderen dat het wel een effect kan hebben op de functies die kraakbeen moeten onderhouden. Dat jij aan mijn opmerking eerder een onnodige tirade afsteekt om jouw gelijk te bekrachtigen, daar verlaag ik me niet toe. Als je de praktijk neemt en ik weet dat hier ook veel forummers zitten die tot diezelfde praktijk behoren, dan kan een dergelijk supplement wel degelijk ondersteuning bieden, een lichte of sterke verbetering van klachten teweeg brengen. En dat ook nog eens op potjes van een Kruidvat. Anderen reageren beter op een complex supplement zonder schaaldieren en er zullen dieren zijn die er geen enkele baat bij hebben. Dieren simuleren niet. Ik heb al eerder geschreven dat ikzelf geen voorstander ben van zomaar wat gluc. uit supplement, zeker niet bij bepaalde onderliggende ziektes. Een gezonde voeding is de basis naar gezondheid. Misschien eens tijd voor een polletje.Het is altijd wel netjes te vermelden dat je zelf financieel belang hebt bij je beweringen, zelfs dat kun jij niet opbrengen. Jammer.
Nee, de vraag van TS luidt:Er wordt op dit forum juist geklaagd dat er nog steeds DA's zijn die dit voorschrijven, daar gaat dit hele topic overLees anders even de posts boven je, van Pemba bijvoorbeeld. Of van de TS... Niemand ontkent dat er DA´s zijn die er voorstander van zijn of het tenminste voorschrijven, heb ik net nog een aantal verklaringen voor aangevoerd. Lezen.....
Even een vraag van iemand uit mijn familie.
Dat bepaalde forumleden hier klagen dat hun dierenartsen dit voorschrijven, is niet de oorspronkelijke vraag waar TS antwoord op wil. Er zijn dus dierenartsen en ook een aantal specialisten overigens die wel voorstander zijn van gluc. supplementen.......en daar vaak ook een redelijke werking van zien. Niet ter voorkoming, maar ter ondersteuning of verlichting van bepaalde klachten.
Overigens een recent project aan de gang:
http://www.vetmed.wsu.edu/researchvcs/elbow.aspx
Wat is het gewin als er een hoge vergoeding wordt gegeven om deel te nemen aan onderzoek over de werking van een gluc. preparaat? Onafhankelijk zal het niet zijn, maar wordt dus wel serieus onderzocht. Dan ben ik zeer benieuwd naar de uitkomst van zo'n onderzoek.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 08 feb 2014 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- rose
- Zeer actief
Je gaat ook heel anders met de hond om als je de diagnose artrose hebt gekregen, door die gedragsverandering komt dan al een heel stuk verbetering, heeft weinig met supplementen te maken.