Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn hier mensen die hun hond NIET laten vaccineren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Zijn hier mensen die hun hond NIET laten vaccineren?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik laat mijn hond ieder jaar braaf vaccineren, echter de meningen zijn daarover verdeelt.
Over OVERvaccineren is hier al een en ander geschreven, ik let er wel op dat ie niet ieder jaar de hele cocktail krijgt.
Echter zelfs de gewone vaccinaties zijn onder sommigen omstreden.

Bv de griepprik.
Op eilanden rond de Philipijnen is in het verleden een besmettelijke infectieziekte uitgebroken, mensen op één eiland waren gevaccineerd, het andere eiland niet/nauwelijks.
resultaat was dat er veel meer ernstig zieken en doden waren op het eiland waar mensen gevaccineerd waren dan op het andere.
M.a.w. vaccins breken het immuunsysteem juist af.

De botbreuken bij de baby's waar een tijd terug berichten van waren, blijken nu veroorzaakt te zijn door het vaccineren! Dat wordt onder de mat geschoven. Niemand heeft het er meer over.

Dus, met deze gegevens werp ik nu een ander licht op het vaccineren, echter op een bepaalde manier voelt het toch betrouwbaar om 'gewoon mee te doen, ieder jaar ff naar de dierenarts te gaan, onderzoekje etc.
Ik weet er te weinig van af, vind ik om een goede beslissing te maken.

Hoe denken jullie hierover/zijn er mensen die hier meer inhoudelijk iets van af weten?

:19:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

hier wordt niet gevacineerd. Ook niet eens in de 3 jaar. Boris krijgt er bijwerkingen van en net als Sem is hij ook al 8 jaar en vind ik het niet meer nodig (de bijwerkingen komen van de weil enting).
bo en paco zijn 2 jaar geleden geent
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika is voor het laatst gevaccineerd toen ze 6 jaar was, nu 2 jaar geleden dus. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De laatste vaccinaties hier dateren ook van 2 jaar geleden toen ze even in pension moesten en ik het dus wel verplicht was :oeps:
Ik doe het in elk geval zo min mogelijk,maar ja,soms kom je er niet onderuit helaas en ook pensionhouders moeten zich aan de wet houden :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Jullie nemen de hond(en) ook niet mee naar het buitenland?

Want dan moet je wel enten eigenlijk hè...
marian*
Erelid
Contacteer:

AnneMarie schreef:Jullie nemen de hond(en) ook niet mee naar het buitenland?

Want dan moet je wel enten eigenlijk hè...
Nee.Als dat wél zou gebeuren zou ik ze wel moeten enten ja.Maar aangezien dat zelden of nooit gebeurt ent ik ze liever niet.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Bij Caja laat ik een titerbepaling doen en zou pas enten als de waarde te laag worden :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Eens in de drie jaar hier.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Maan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maan »

Eens in de 3 jaar totdat ze 7 jaar oud zijn. Daarna worden ze helemaal niet meer gevaccineerd. Het enige wat je nodig hebt voor het buitenland is Rabies. Deze laten wij ook eens in de 3 jaar geven voor de honden die naar het buitenland gaan. Na 7 jaar ook niet meer.

Weil en parainfluenza laten we helemaal niet enten.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik vind het erg interessant wat je schrijft over de babys met botbreuken. Heb je daar meer info over?
1 van mijn honden mag niet meer gevaccineerd worden en de ander laat ik titeren in 2009. Dan pak ik Stanley ook mee, gewoon omdat ik wil weten wat voor titers hij dan heeft. Kennelhoest en Pi ent ik al een tijdje niet meer en Weil vanaf dit jaar niet meer.
http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ineren.htm
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb ze in Mei laten titeren, en ze hoefde niet gevaccineerd te worden. Honden waren toen 4 en 5 en hebben beide alleen hun volledige pupentingen gehad. En Kira nog 1 keer toen ze een jaar oud was. We zijn wel naar Belgie geweest, en daarvoor heb ik ze alleen Weil laten enten, 2 jaar geleden.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Donna is als pup goed geënt en daarna nog een keer de volle cocktail met één jaar, daarna heb ik jaarlijks alleen nog Weil laten enten (vanwege de vele ratten bij ons in de sloten, anders liet ik ook geen Weil meer enten).
Jenny is pas een half jaar bij ons en is jaarlijks geënt geweest bij de fokster. Ook daaraan is nu een einde gekomen, ook zij krijgt alleen nog Weil.
Maandag laat ik ze voor één keertje tegen Rabiës enten omdat we met de kerst een weekje naar Duitsland gaan. Liever had ik het niet willen doen, maar het risico is gewoon te groot.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

We laten ze beide titeren, is het nog genoeg dan krijgen ze niets, is het te laag dan krijgen ze nobivac. :wink:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Interessante kwestie!
Omdat ik zelf astma heb, werd ik jaarlijks gevaccineerd tegen griep. Na een aantal jaren kreeg ik "vage klachten" het meest lijkend op CVS/M.E. Hierdoor kwam ik lange tijd gedeeltelijk in de ziektewet en werd ik bijna afgekeurd. Ik ben in het alternatieve circuit behandeld en doorgemeten, nadat regulier niets gedaan kon worden.
Toevallig kwam ik documentatie tegen van de "stichting kritisch prikken" over vaccineren (vooral bij kinderen/babys) en was mijn interesse gewekt. Ik heb een boekje gekocht, geschreven door een arts getiteld:
"Inenten niet zonder risico!" (schrijver: Heidy van Beurden & Tinus Smits, arts) De klachten die daar beschreven werden waren voor mij een eye opener! Jarenlang achtereen enten levert wel degelijk risico op! Ik heb besloten mij dus niet meer te laten inenten tegen griep, ondanks risico's die griep voor mij brengt en ondanks protest van mijn longarts.
Ik heb de klachten sindsdien niet meer teruggehad (een paar keer kort bij verlaagde weerstand uitgezonderd)

Mijn hond is nu 4,5 jaar bij ons (vanuit turkije). Hebben wij altijd laten vaccineren. Ook voor rabies, omdat hij meegaat op wintersport. Hij is een allergische hond, dus aankomende januari laat ik hem niet meer zomaar enten! Ik wil eerst zijn titer laten bepalen, hoop dat onze dierenarts weet hoe dit moet. Rabies is nog geldig, dus dat hoeft sowieso niet.
Ik wil dus bij onze hond, mist hij beschermd is niet enten.
Enige nadeel is de ziekte van Weil, heb ik begrepen? Hij drinkt nogal eens graag uit vies water en beekjes..............
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Antians
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Antians »

Kunnen jullie mij uitleggen wat een titer is. Heb daar nog nooit van gehoord.

Ik liet mijn honden altijd gewoon inenten. En was dat ook van plan met Biko. Maar als ik dit alles lees is enten dus niet geheel risicoloos. Moet daar dan maar eens over nadenken wat te doen.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Antians schreef:Kunnen jullie mij uitleggen wat een titer is. Heb daar nog nooit van gehoord.
Bij een titerbepaling wordt wat bloed afgenomen en daarin wordt onderzocht hoeveel antistoffen de hond nog heeft tegen de ziektes waartegen hij/zij is ingeënt.
Als de titer nog hoog genoeg is hoef je niet opnieuw te vaccineren.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ehh jaren geleden voor het laatst ingeent :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Mijn hond is tot haar eerste jaar volledig geënt. Dit jaar heb ik door de dierenarts het titer laten bepalen. Hieruit bleek dat zij nog voldoende beschermd was. Ik laat de komende jaren dan ook niet meer enten.

Voor rabiës heb ik een uitzondering gemaakt. omdat deze hond meegaat naar het buitenland. Weil denk ik nog over na. Dat speelt pas weer in het voorjaar.
marian*
Erelid
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
Antians schreef:Kunnen jullie mij uitleggen wat een titer is. Heb daar nog nooit van gehoord.
Bij een titerbepaling wordt wat bloed afgenomen en daarin wordt onderzocht hoeveel antistoffen de hond nog heeft tegen de ziektes waartegen hij/zij is ingeënt.
Toch is een titer volgens mij niet altijd zaligmakend;was het bijv. met Kiefer van Jessica niet zo dat hij net ge-ent was en toch een heel lage titer bleek te hebben?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Zijn hier mensen die hun hond NIET laten vaccineren?

Ongelezen bericht door tekkel »

AnneMarie schreef:Bv de griepprik.
Op eilanden rond de Philipijnen is in het verleden een besmettelijke infectieziekte uitgebroken, mensen op één eiland waren gevaccineerd, het andere eiland niet/nauwelijks.
resultaat was dat er veel meer ernstig zieken en doden waren op het eiland waar mensen gevaccineerd waren dan op het andere.
Interessant!
Heb je daar wat gegevens over, bijvoorbeeld wat links/urls?
De botbreuken bij de baby's waar een tijd terug berichten van waren, blijken nu veroorzaakt te zijn door het vaccineren! Dat wordt onder de mat geschoven. Niemand heeft het er meer over.
Ook zo interessant!
Hoe weet jij het dan eigenlijk?
Heb je hier ook meer info over, links/urls?
Tnx alvast.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie word nog wel geeent maar die is pas 9 maanden.. Tyson wordt niet meer geeent en Samara ook niet.
Tyson is 11 en hij is tot vorig jaar elk gaar geent..en ik vind het niet meer nodig, we nemen hem ook niet mee naar het buitenland oid dus het is wel goed.
Samara heeft Leismaniose dus voor haar is het niet goed om geeent teworden dus zij wordt ook niet meer geent.
Bowie volgend jaar nog wel en dan 1x per 3 jaar ofzo.. behamve weil die wel elk jaar aangezien Bowie een waterrat is,

Jacqueline
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb ze beiden al twee jaar niet laten enten, ga volgend jaar een titer laten doen en dan hoor ik wel of het nodig is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Gijs is pup en heeft alles gehad ook voor het buitenland hij is mee op vakantie geweest naar Frankrijk.
En Kanu is bijna 13 jaar en heeft trouw zijn hele leven alles gehad zonder ergens last van te hebben gehad.

En ik denk dat ik Gijs ook gewoon elk jaar laat enten ik moet er niet aan denken dat ie ergens aan komt te overlijden wat voorkomen had kunnen worden door een eenvoudig prikje
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik train en ga wedstrijden doen, dus moet wel enten... Ik wil wel over op de 3-jaarlijkse entingen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

kanche schreef:Gijs is pup en heeft alles gehad ook voor het buitenland hij is mee op vakantie geweest naar Frankrijk.
En Kanu is bijna 13 jaar en heeft trouw zijn hele leven alles gehad zonder ergens last van te hebben gehad.

En ik denk dat ik Gijs ook gewoon elk jaar laat enten ik moet er niet aan denken dat ie ergens aan komt te overlijden wat voorkomen had kunnen worden door een eenvoudig prikje
Als die prikjes nou zo "eenvoudig" zouden zijn, zouden niet zoveel honden ziek worden door overenten :19: . En waarom zou je enten als het niet nodig is, aangezien de meeste vaccinatie langer dan 3 jaar 'houden' (op Weil na).

Kevin laat ik al een paar jaar niet meer enten. Nmm heeft hij genoeg binnen gekregen voor de rest van zijn leven :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

tekkel schreef:
Interessant!
Ook zo interessant!
Tnx alvast.
www.nvkp.nl (nederlandse vereniging kritisch prikken)
www.tinussmits.nl
www.vaccinedamage-prevention.org
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

yuki schreef:
tekkel schreef:
Interessant!
Ook zo interessant!
Tnx alvast.
www.nvkp.nl (nederlandse vereniging kritisch prikken)
www.tinussmits.nl
www.vaccinedamage-prevention.org
Bedankt, maar die sites gaan over de mogelijke gevaren van vaccins. Mijn hond krijgt ook geen jaarlijkse inentingen :wink:

Ik vroeg specifiek naar de geheime oorzaken van de botbreuken waarover AnneMarie het heeft, en over het vaccin-onderzoek op de Filipijnen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Onze jongste 2 worden wel volgens het vaste schema geënt. Onze oudste krijgt al 2 jaar alleen maar de Weil enting. Een jaar of 3 geleden heb ik een lezing van Tannetje Koning bijgewoond. Dat jaar had ik een hondje verloren aan AIHA wat vermoedelijk voortkwam uit de enting.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

marian* schreef:
MoniqueDM schreef:
Toch is een titer volgens mij niet altijd zaligmakend;was het bijv. met Kiefer van Jessica niet zo dat hij net ge-ent was en toch een heel lage titer bleek te hebben?
Dat kan, maar dat houdt in dat een enting niet zaligmakend is, toch? Ik ken het hele verhaal niet hoor, maar titerbepalingen worden ook ingezet na, bijvoorbeeld, de puppenentingen om te kijken of ze zijn aangeslagen en je een dier een aantal jaar niet hoeft te vaccineren. Soms blijkt dat de pup wel volledig gevaccineerd is, maar toch geen of hele lage titers heeft. Dat kan te maken hebben met een fout in het vaccin, maternale immuniteit die nog aanwezig was ten tijde van de enting, maar soms blijkt een dier gewoon niet op de enting te reageren.

Ik ent overigens op geleide van titerbepalingen. Mijn dames hebben alleen de puppenserie gehad. Vorige week weer eens getiterd en alle waarden waren hoog, behalve Hondenziekte bij Ted, dat was een grensgeval.

Nu twijfel ik wel of ik dat weer ga enten, die hondenziekte. Hondenziekte komt zo weinig voor dat het kan kloppen dat de meetbare titer laag wordt. Parvo, bijvoorbeeld, vliegt toch nog wat meer in de rondte, waardoor de titers eigenlijk torenhoog blijven. Bij Hondenziekte vind ik dat je je kunt afvragen of er geen geheugencellen aanwezig zijn die zich gewoon lekker stilhouden zolang het virus toch niet aanwezig is.

Dus ik dub nog, maar standaard enten doe ik niet.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

De leishmaniahonden worden niet ge-ent, de oudjes ook niet en Sammie Hoesseinie niet, hij is bijna overleden aan zijn enting.
De rest van de honden 1x in de drie vier jaar
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”