DA gebeld. Verteld dat ik hem die middag met teatree olie had ingesprayd en of het een reactie daarop kon zijn. Volgens hen kon dat prima en moest ik dat nooooit meer doen. Verder aankijken.
Frenk gewassen om de laatste resten uit z'n vacht te halen en daarna maar kijken of het beter ging. Maar dat ging het niet. Hij was zo slap als een vaatdoek. Als je een pootje optilde, dan flopte het weer terug op de grond. Als je hem op z'n poten zette, dan viel z'n achterhand naar rechts of links. Het enige wat hij deed was jeuken.
Dat laatste was overigens ook de reden dat ik hem met die teatree had behandeld. Ik dacht dat het hondenbezoek van het weekend misschien vlooien had meegebracht en dat hij daarom zo aan het krabben was geslagen. Hij had maandag ook al een kleine hotspot onder zijn kin zitten. Maar goed.
Omdat hij maar niet opknapte maakten we ons zo'n zorgen dat mijn vriend om half negen met hem naar de dienstdoende da is gegaan. Zij kon absoluut niets ontdekken wat het zou kunnen zijn. Zijn maag was helemaal soepel, de slijmvliezen mooi roze, geen verhoging, hart en longen klonken normaal.
Volgens haar was het geen reactie op de teatree olie, maar moest ze eerder aan iets van drugs eten denken. Maar het jeuken kon ook zij niet verklaren. Wel zei ze dat het ook iets neurologisch zou kunnen zijn. Maar het bleef allemaal erg vaag, omdat er echt geen reden voor zijn gedrag te vinden was.
Toen ze weer thuiskwamen leek Frenk wel alweer een stukje helderder. Hij liep beter, weliswaar oogde het stram en stijfjes en zat er geen tempo in, maar hij bewoog tenminste weer. Ook had hij geplast buiten. Ook wilde hij graag wat brokjes opeten die ik door de kamer rolde. Dus dat was al een stuk beter.
Ik ben beneden op de bank gaan liggen om hem in de gaten te houden. De eerste uren heeft hij diep liggen slapen. Rond een uur of drie liep hij naar zijn waterbak en daarna was hij wakker (en ik dus ook
Rond acht uur vanochtend heb ik hem uitgelaten en hij heeft geplast en gepoept. En hij beweegt bijna weer als vanouds. Wel is hij nog steeds enorm jeukerig. Nu ligt hij te slapen.
Ik ben nog nooit zo geschrokken, echt waar. Om mijn kleine draakje zo lusteloos en apathisch te zien liggen
Als iemand nog ideeen of tips heeft, graag!