Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo dan.. Ik ben tien jaar ouder..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Zo dan.. Ik ben tien jaar ouder..

Ongelezen bericht door Frenk »

Gisteren om 16u smste mijn vriend dat Frenk zo sloom was. Dus ik naar huis en inderdaad Frenk was sloom. Zeer sloom.
DA gebeld. Verteld dat ik hem die middag met teatree olie had ingesprayd en of het een reactie daarop kon zijn. Volgens hen kon dat prima en moest ik dat nooooit meer doen. Verder aankijken.
Frenk gewassen om de laatste resten uit z'n vacht te halen en daarna maar kijken of het beter ging. Maar dat ging het niet. Hij was zo slap als een vaatdoek. Als je een pootje optilde, dan flopte het weer terug op de grond. Als je hem op z'n poten zette, dan viel z'n achterhand naar rechts of links. Het enige wat hij deed was jeuken.
Dat laatste was overigens ook de reden dat ik hem met die teatree had behandeld. Ik dacht dat het hondenbezoek van het weekend misschien vlooien had meegebracht en dat hij daarom zo aan het krabben was geslagen. Hij had maandag ook al een kleine hotspot onder zijn kin zitten. Maar goed.

Omdat hij maar niet opknapte maakten we ons zo'n zorgen dat mijn vriend om half negen met hem naar de dienstdoende da is gegaan. Zij kon absoluut niets ontdekken wat het zou kunnen zijn. Zijn maag was helemaal soepel, de slijmvliezen mooi roze, geen verhoging, hart en longen klonken normaal.
Volgens haar was het geen reactie op de teatree olie, maar moest ze eerder aan iets van drugs eten denken. Maar het jeuken kon ook zij niet verklaren. Wel zei ze dat het ook iets neurologisch zou kunnen zijn. Maar het bleef allemaal erg vaag, omdat er echt geen reden voor zijn gedrag te vinden was.

Toen ze weer thuiskwamen leek Frenk wel alweer een stukje helderder. Hij liep beter, weliswaar oogde het stram en stijfjes en zat er geen tempo in, maar hij bewoog tenminste weer. Ook had hij geplast buiten. Ook wilde hij graag wat brokjes opeten die ik door de kamer rolde. Dus dat was al een stuk beter.

Ik ben beneden op de bank gaan liggen om hem in de gaten te houden. De eerste uren heeft hij diep liggen slapen. Rond een uur of drie liep hij naar zijn waterbak en daarna was hij wakker (en ik dus ook :mrgreen:). Hij lag de hele tijd te krabben en te bijten aan zichzelf. In z'n voorpoten, achter z'n oren, in z'n billen/dijbenen, bij zijn staart. Overal. En ik moest echt om de vijf tellen hem weer afleiden :hmmm: tot een uur of zes :N: Maar hij was wel in beweging. In z'n mand, op de bank, op de stoel, op de grond. Vervelend en fijn tegelijk :wink:

Rond acht uur vanochtend heb ik hem uitgelaten en hij heeft geplast en gepoept. En hij beweegt bijna weer als vanouds. Wel is hij nog steeds enorm jeukerig. Nu ligt hij te slapen.

Ik ben nog nooit zo geschrokken, echt waar. Om mijn kleine draakje zo lusteloos en apathisch te zien liggen :jank: En wat het nou geweest is en wat nu nog die jeuk veroorzaakt, geen flauw idee. :19: En of het drugs geweest kan zijn, vast wel. Ik heb gisterochtend in de Hout gelopen en hij heeft daar zoals altijd in de bosjes staan snuffen. Als iemand daar iets heeft laten slingeren :19: Maar Frenk vreet verder nooit van straat :N:

Als iemand nog ideeen of tips heeft, graag!
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Boutje schreef:Wat eng!
Geen idee wat het kan geweest zijn, maar ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!
Gelukkig is hij opgeknapt.
Hij was echt een lappenpop :N:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, dat soort dingen geeft je grijze haren :N: , ik vole met je mee, hopen dat het niet weer voorkomt
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Een tijd terug van iemand waar ik wel eens een stukje mee oploop met de honden, precies zo'n verhaal gehoord. Volgens de da die ze had bezocht had de hond ontlasting van een junk gegeten. Ik heb geen idee of een hond daar ziek van kan worden maar het verhaal lijkt best op wat jij hier van Frenk beschrijft.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:Een tijd terug van iemand waar ik wel eens een stukje mee oploop met de honden, precies zo'n verhaal gehoord. Volgens de da die ze had bezocht had de hond ontlasting van een junk gegeten. Ik heb geen idee of een hond daar ziek van kan worden maar het verhaal lijkt best op wat jij hier van Frenk beschrijft.
Deze da zei dat dus inderdaad ook. Of dat iemand bijvoorbeeld iets van hasj of wiet heeft laten vallen of iets dergelijks.
Maar ik heb Frenk nog nooit poep zien eten, dus wat dat betreft verbaasd het me wel.
Wat het echter anders zou kunnen zijn :19: Dit is tot nu toe de meest logische verklaring...

Wat ik me alleen afvroeg, is er niets wat je kunt geven wat zuiverend werkt?

En het kan dus niet een reactie op die teatree zijn? Want dat durf nu toch ook niet zo goed meer te gebruiken :19: Stel je voor dat ik mijn eigen hond wat aandoe :N:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Frenk schreef:
Rami schreef:Een tijd terug van iemand waar ik wel eens een stukje mee oploop met de honden, precies zo'n verhaal gehoord. Volgens de da die ze had bezocht had de hond ontlasting van een junk gegeten. Ik heb geen idee of een hond daar ziek van kan worden maar het verhaal lijkt best op wat jij hier van Frenk beschrijft.
Deze da zei dat dus inderdaad ook. Of dat iemand bijvoorbeeld iets van hasj of wiet heeft laten vallen of iets dergelijks.
Maar ik heb Frenk nog nooit poep zien eten, dus wat dat betreft verbaasd het me wel.
Wat het echter anders zou kunnen zijn :19: Dit is tot nu toe de meest logische verklaring...

Wat ik me alleen afvroeg, is er niets wat je kunt geven wat zuiverend werkt?

En het kan dus niet een reactie op die teatree zijn? Want dat durf nu toch ook niet zo goed meer te gebruiken :19: Stel je voor dat ik mijn eigen hond wat aandoe :N:
Groene leem wordt wel eens gegeven om te 'zuiveren'. Daar kun je wel iets over vinden via Google. En verder zou je iets als brandnetel-thee kunnen geven. Is wel vrij mild maar zou ook bloedzuiverend en licht vochtafdrijvend zijn.

Wel toevallig dat je net met die teatree in de weer bent geweest inderdaad.
Jeuk zou ook van het wassen kunnen komen. Of toch misschien een vlo. Dieren met een vlooien-allergie worden gek van de jeuk na één beet.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:Groene leem wordt wel eens gegeven om te 'zuiveren'. Daar kun je wel iets over vinden via Google. En verder zou je iets als brandnetel-thee kunnen geven. Is wel vrij mild maar zou ook bloedzuiverend en licht vochtafdrijvend zijn.
Goed idee, dat heb ik wel in huis.
Wel toevallig dat je net met die teatree in de weer bent geweest inderdaad.
Heb je er ooit van gehoord, van heftige reacties daarop? Want dan laat ik het liever voor wat het is, voortaan...
Jeuk zou ook van het wassen kunnen komen. Of toch misschien een vlo. Dieren met een vlooien-allergie worden gek van de jeuk na één beet.
Ja, een vlooien-allergie zou prima kunnen. Hij was al aan het jeuken en had een kleine hotspot. Vandaar dat ik hem met die teatree oplossing had ingesprayd en ik had een beetje teatree bij z'n piemel gedaan want die was wat pruttig.
Dat laatste heb ik wel vaker gedaan, net als een druppel teatree op een wondje of een druppel teatree boven z'n staart. Nooit dit soort reacties. Maar het insprayen is dus nieuw :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou dat is inderdaad schrikken zeg! Gelukkig gaat het alweer beter.

Wil je dat nooit meer doen Frenk :boos: :wink:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ideëen of tips heb ik niet maar kan me wel voorstellen dat je je rot geschrokken bent; zou een hond zomaar iets van drugs opeten wat hij buiten vindt? Of het moet ergens in verwerkt geweest zijn (cake of zo). Je zal er wel nooit achterkomen denk ik. Maar gelukkig dat ie weer wat meer Frenk is nu.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

He gets, wat kunnen ze je laten schrikken he. :boos:
Heel veel beterschap voor het manneke, hopelijk doet ie niet meer zulke gekke dingen als experimenteren met drugs of zo. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Frenk schreef: Heb je er ooit van gehoord, van heftige reacties daarop? Want dan laat ik het liever voor wat het is, voortaan...
Ja, er staat me wel iets van bij. Volgens mij heb ik er wel eens zoiets op een rauwvoer-forum heb gelezen. (Ging ook over sprayen tegen teken/vlooien).

En ik weet niet of het écht helpt maar ik geef in het vlooien/tekenseizoen wat knoflook door het eten van de honden. Vlooien zie ik nooit en teken maar heel af en toe. Is misschien het proberen waard. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:
Frenk schreef: Heb je er ooit van gehoord, van heftige reacties daarop? Want dan laat ik het liever voor wat het is, voortaan...
Ja, er staat me wel iets van bij. Volgens mij heb ik er wel eens zoiets op een rauwvoer-forum heb gelezen. (Ging ook over sprayen tegen teken/vlooien).

En ik weet niet of het écht helpt maar ik geef in het vlooien/tekenseizoen wat knoflook door het eten van de honden. Vlooien zie ik nooit en teken maar heel af en toe. Is misschien het proberen waard. :wink:
Hij krijgt dagelijks zo'n knoflookbonbon. :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

assiejaja schreef:Ik heb net een paar dagen geleden wat zitten zoeken over teatree, maar daarin stond dat het dus wèl kon; neurotoxiciteit bij honden. Ik ga even zoeken of ik de link nog kan vinden.. hebbes:
http://ec.europa.eu/health/ph_risk/comm ... _o_00c.pdf
fijn dat hij al weer wat beter is, maar ik zou die tea tree olie dus niet uitlsuiten.
Beterschap met de jeuk!

edit:
Most patients have clinical signs of central nervous system depression. Dogs and cats with tea tree oil toxicosis will appear weak, obtunded, uncoordinated, ataxic, and usually have muscular tremors. Cats may exhibit signs of liver damage. Toxic components are fat soluble and rapidly absorbed via skin and GI tract. There is no antidote. Treatment involves general detoxification, supportive care, bathing with mild detergents, using activated charcoal if ingested.
http://www.veterinarywatch.com/Abstract ... ee-oil.htm
voor de duidelijkheid, lijkt er wel op..
:eek: Het lijkt er zeker op. Wat gek dat ik bij de vorige tea tree toepassingen niets heb gemerkt. Nou goed, dat was dan dus de laatste keer. :19:
Wat denk je, zou het geven van groene klei of norit (activated charcoal toch?) nu nog zin hebben, nu er al zoveel tijd overheen is gegaan?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

jeetje dat is zeker schrikken geweest! Blij dat hij nu weer beter is!
als het beter gaat Frenk.. waarom dan nog middelen toedienen?
En die teatree daar was ik voor gewaarschuwd dat het schadelijk kan zijn voor de katten.. wellicht dus ook voor kleinere honden :19: ik gebruik het in ieder geval voor de zekerheid maar niet in ieder geval..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gelukkig is Frenk weer in orde :ok:
Je zult je zeker lam geschrokken zijn!

Teatree is helemaal niet zo onschuldig.
Daarover staat ook al meer op dit forum dacht ik?

Even opgezocht :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ht=teatree
Nanna schreef:Tea tree oil kan de hormoonhuishouding verstoren. Dat ontdekten Britse artsen onlangs, toen zij drie jongetjes met onverklaarbare borstgroei onderzochten. De kinderen gebruikten zeep en andere cosmetica met Theeboom-en lavendelolie Toen ze daarmee stopten , verdween de borstgroei. Vermoedelijk imiteren de olien het vrouwelijke hormoon oestrogeen. Theeboomolie, aangeprezen als remedie bij onder meer huidkwalen, ligt al langer onder vuur. In 2004 meldde het Scientific Committee on Consumer Products van de Europese Unie dat zelfs kleine hoeveelheden onverdunde olie onveilig zijn, omdat ze huiduitslag en allergieen kunnen veroorzaken. Een Ierse onderzoeksgroep bracht recentelijk een andere zorgelijke eigenschap van theeboomolie aan het licht: lage concentraties van deze olie maken sommige bacterien ongevoeliger voor gangbare antibiotica, met mogelijke ernstige infecties tot gevolg.
De Europese Unie geeft cosmeticafabrikanten tot juni de tijd om aan te tonen dat hun producten met theeboomolie veilig zijn. Als de twijfels blijven, wordt toevoeging van deze olie wellicht aan banden gelegd.
Ons advies: totdat er meer duidelijkheid is over de veiligheid van theeboomolie kunt u het beter niet meer gebruiken.

Bron: Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Kan mij voorstellen dat je hart even overslaat bij zoiets engs. Gelukkig is hij weer de oude :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Weer tig grijze haren en tig jaar ouder.
Gelukkig is hij nu weer oké.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat is ff schrikken ja! gelukkig is de kleine kerel weer in orde! :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

blondie schreef:als het beter gaat Frenk.. waarom dan nog middelen toedienen?
Om eventuele toxines nog te binden of sneller te ontgiften? :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:teatree is zo'n typisch voorbeeldje waarmee duidelijk wordt dat 'natuurlijk' bijlange na niet altijd garant staat voor 'veilig'. heel veel natuurlijke producten hebben doseringen waarmee je echt kwaad kan aanrichten, alleen hoeven de producenten van die producten daar niets van te testen of niks van te vermelden wat het misverstand alleen maar in de hand werkt.

gelukkig is frenk weer in orde :ok: .
Dankjewel :ok:

Overigens heb ik teatree dus eerder gebruikt en toen helemaal niets aan hem gemerkt :19: Dus of het wel inderdaad van de teatree komt :19:
Maar hoe dan ook, voortaan kies ik wel iets anders :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

@Inge O

Oh, Inge, denk je dat ik me nog zorgen moet maken om restschade?
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

mensen die heroine gebruiken kunnen jeuk krijgen, honden misschien ook na het eten van ontlasting van een persoon die heroine heeft gebruikt?
Zou ook het apatische en slome verklaren...

Rotwoord dat junk
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef:@Inge O

Oh, Inge, denk je dat ik me nog zorgen moet maken om restschade?
als hij er nu weer normaal uitziet denk ik niet dat er nog reden tot bezorgdheid is :wink: .
Gelukkig. Ja, hij ziet er normaal uit, hij eet, drinkt, poept en plast normaal. Hij slaapt alleen wel veel. Maar het is wel een heel ander soort slapen dan gisteren als je begrijpt wat ik bedoel :19:
Hij beweegt goed en hij wandelt weer normaal mee. Dus wat dat betreft ben ik heel tevreden.
Hij heeft alleen nog wel jeuk :19:
maar, had je het die vorige keren niet veel minder (lokaal) gebruikt?
Ik had het de vorige keren onverdund lokaal gebruikt. En nu naast onverdund lokaal ook nog eens verdund gesprayed op de vacht als vlooienbestrijding. IK had hem namelijk net twee weken geleden ontvlooid met frontline en ik wilde hem niet weer in het gif zetten... :roll: Oh wat vind ik dat erg zeg, dat het mijn schuld kan zijn geweest :N: :jank:
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Als ik het goed begrijp heb je de pure essentiële olie van de tea tree verdund en toen op Frenk gespoten. Wat voor verhouding tea tree olie/water heb je toegepast?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Astrid en Indra schreef:Als ik het goed begrijp heb je de pure essentiële olie van de tea tree verdund en toen op Frenk gespoten. Wat voor verhouding tea tree olie/water heb je toegepast?
Ehm, ik heb het laatste restje olie (dat waren nog een druppel of 20) verdund met 300/350 ml water en in een sprayflacon gedaan.
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Frenk schreef:
Astrid en Indra schreef:Als ik het goed begrijp heb je de pure essentiële olie van de tea tree verdund en toen op Frenk gespoten. Wat voor verhouding tea tree olie/water heb je toegepast?
Ehm, ik heb het laatste restje olie (dat waren nog een druppel of 20) verdund met 300/350 ml water en in een sprayflacon gedaan.
Dat is best een stevige verdunning geweest :N:

Ten eerste moet je niet denken dat natuurlijke produkten geen schade kunnen veroorzaken, dit is absoluut een fabeltje. Ten tweede zijn essentiële oliën heel sterk geconcentreerd, hierdoor heb je er maar een klein beetje van nodig per keer.

Als je tea tree olie gebruikt tegen vlooien breng je het normaal gesproken puur op de huid aan. In het laagseizoen 1x per week 1 druppel in de kraag en 1 druppel aan de buitenrand van de oorschelp. Let op beslist niet in de oorschelp aanbrengen, maar aan de buitenrand van de oorschelp. In het hoogseizoen kan je ook nog 1 druppel per keer bij de staartwortel toevoegen en de frequentie wat ophogen bijv. om de dag.

Je kunt de tea tree olie ook verdunnen met water en op het dier spuiten. Persoonlijk doe ik dit nooit, omdat de meeste honden een vreselijke hekel hebben aan de geur van tea tree. Als ze er zelf helemaal naar ruiken worden ze constant geconfronteerd met deze lucht, dit lijkt me sowieso niet zo prettig en wenselijk. Maar als je dan toch gaat verdunnen en sprayen gebruik dan max. 15 druppels op 3/4 liter lauw water. En zorg ervoor dat je na het sprayen meteen met de hond naar buiten gaat zodat het dier minder heftig met de geur geconfronteerd wordt.

Nu heb jij Frenk en lokaal op de huid druppels toegediend en een fikse verdunning op hem gespoten. Het zou me inderdaad niet verbazen als de klachten die je omschrijft van de tea tree gekomen zijn. De dosering was echt veel te hoog.

Let op katten kunnen helemaal niet tegen tea tree olie, dus dit beslist niet gebruiken!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik moest inderdaad gelijk aan drugs denken, van het afkicken van heroine krijgen mensen vaak ook verschrikkelijke jeuk.
Frenk
Zeer actief

Astrid en Indra schreef:Dat is best een stevige verdunning geweest :N:

Ten eerste moet je niet denken dat natuurlijke produkten geen schade kunnen veroorzaken, dit is absoluut een fabeltje. Ten tweede zijn essentiële oliën heel sterk geconcentreerd, hierdoor heb je er maar een klein beetje van nodig per keer.

Als je tea tree olie gebruikt tegen vlooien breng je het normaal gesproken puur op de huid aan. In het laagseizoen 1x per week 1 druppel in de kraag en 1 druppel aan de buitenrand van de oorschelp. Let op beslist niet in de oorschelp aanbrengen, maar aan de buitenrand van de oorschelp. In het hoogseizoen kan je ook nog 1 druppel per keer bij de staartwortel toevoegen en de frequentie wat ophogen bijv. om de dag.

Je kunt de tea tree olie ook verdunnen met water en op het dier spuiten. Persoonlijk doe ik dit nooit, omdat de meeste honden een vreselijke hekel hebben aan de geur van tea tree. Als ze er zelf helemaal naar ruiken worden ze constant geconfronteerd met deze lucht, dit lijkt me sowieso niet zo prettig en wenselijk. Maar als je dan toch gaat verdunnen en sprayen gebruik dan max. 15 druppels op 3/4 liter lauw water. En zorg ervoor dat je na het sprayen meteen met de hond naar buiten gaat zodat het dier minder heftig met de geur geconfronteerd wordt.

Nu heb jij Frenk en lokaal op de huid druppels toegediend en een fikse verdunning op hem gespoten. Het zou me inderdaad niet verbazen als de klachten die je omschrijft van de tea tree gekomen zijn. De dosering was echt veel te hoog.

Let op katten kunnen helemaal niet tegen tea tree olie, dus dit beslist niet gebruiken!
Ik denk helemaal niet dat natuurlijke producten niet schadelijk kunnen zijn :wink: Ik had het op barfplaats opgezocht en daar stond 20/30 druppels per 100ml, dus ik dacht dat ik nog dat het misschien te zeer verdund zou zijn :roll: Kun je nagaan. :19:

Bedankt voor je uitleg, maar ik geloof dat ik de teatree maar even laat voor wat 'ie is :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Gollum schreef:Ik moest inderdaad gelijk aan drugs denken, van het afkicken van heroine krijgen mensen vaak ook verschrikkelijke jeuk.
Dat zei de da dus ook. Zij zei dat het haar zeer sterk leek dat het door de teatree olie kwam. Nou ja, ik zal wel nooit zeker weten wat het nu precies geweest is.
Ik zal alleen voortaan nog beter opletten als 'ie in de bosjes staat te snuffelen en ik koop wel kant-en-klaar sprays. :N: :wink:

Kereltje ligt nu trouwens naar Animal Cops Phoenix te kijken :I:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:
Kereltje ligt nu trouwens naar Animal Cops Phoenix te kijken :I:
:mrgreen: Pyjamaatje aan op de bank? :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”