Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn shih Tzu heeft het aan alle vier haar pootjes. Gelukkig een stuk minder dan op de eerste foto.
De dierenarts had het ook over een allergie. Later bleek ze ook demodex te hebben.
Ze heeft vele antibioticacuren gehad die tijdelijk hielpen en waarvoor ze voor een deel ook resistent voor werd.
Ik "behandel" het nu twee keer per dag met verdunde Molkosan en treatreeoil. Ik moet zeggen (afkloppen)
dat het redelijk goed gaat al 4 maanden.
Demodex is het niet.. er zijn schraapsels afgenomen en ze is getest. Ze was negatief daarvoor en voor een aantal andere dingen zoals jonge hondenschurft of hoe je dat ook noemt . Maar een allergietest was eigenlijk niet te doen zei mijn DA gezien dit zo verwaarloosd was dat er niet zeker is achter te komen waardoor het toen veroorzaakt is.
De shampoo werkt aardig en de tinctuur is voor de ergere plekken.
nee, ik heb het, gelukkig!, nooit eerder gezien. Demodex = Jongehondenschurft. Om die diagnose echt goed te stellen moeten vaak biopten genomen worden. Met zekerheid zeggen dat ze dat niet heeft is dus niet zo heel makkelijk.
Dit soort voetjes hoort in mijn idee ook niet bij demodex dus die link zou ik niet leggen. Is het ook stuk tussen de voetkussentjes? Ik heb het idee dat die voetjes ook niet helemaal normaal in elkaar zitten? heeft ze wel vier tenen?
Tussen haar tenen en aan de zijkanten zitten plekken. En die moet ik dus alleen aanstippen van de DA met dat spul.
Ik zal morgen (met daglicht) wel ff een foto ervan maken. Misschien dat 1 van jullie dat ooit gezien heeft.
doe dan ook nog eens een kopfoto? Volgens mij hangen al haar vellen gewoon in haar ogen en heeft ze daarom last van haar ogen? Via een cosmetisch operatieve ingreep is dat wel te repareren. Dr Stades had daar vroeger mooie dia's van... Dat ging over hoe ze een bloedhond weer beeld hadden gegeven via een facelift.
edit
grappig, google geeft wel wat hits en plaatjes als ik op stades zoek. Dit bijvoorbeeld
Dat klopt.. haar kopvel hangt ook over haar ogen. Die zijn inmiddels wel beter en dus niet meer ontstoken (moet wel door blijven gaan met de tranen).
Maar ze heeft ook een waas over haar ogen. Mijn DA denkt staar en ook dat ze al een keer geopereerd is aan haar ogen maar dat is slagerswerk geweest.
Maar mijn DA is bang dat een face lift grote risico's meebrengt wegens de narcose. Zo gezond is madam nog niet. Dus dat zou voor later iets zijn.
Wat haalt een mens toch in zijn hoofd om dit te fokken
Sorry maar die hond kan toch alleen maar last hebben van al die lellen en vellen
Hoe kan een mens doorslaan, en de honden er maar last van hebben
Dan nu iets positiefs, super werk van je om deze kanjer weer op de rail te krijgen
Hoop dat alles doorzet zoals het nu gaat , en hoop dat ze nog een paar fijne jaren bij jou kan hebben de arme schat
Slecht nieuws: mijn dame is weer aan de diarree (was ze al een tijd, had pillen ervoor, leek beter te gaan maar niet dus).
Haar rechtervoorpootkussen is gigantisch opgezwollen (moet vannacht gebeurt zijn) en er komt pus en bloed uit.
En ze valt af want ze eet niet en ze verliest enorm veel haar nu.
Ik heb net de DA gebeld.. prognose is niet goed.
Achjee wat naar dat het helemaal niet goed gaat! Ik ga echt heel hard voor jullie duimen!
Ik heb eens, al al wel een aantal jaar geleden ook een hond gezien met zeer gezwollen en ontstoken poten.
Deze kwam uit het buitenland en is door ene vrachtwagenchauffeur gered van een drukke 6 baans autobaan.
Daar bleek het te gaan om een parasiet, die in Nederland niet voorkomt.
Is het mogelijk dat ze in het buitenland is geweest?
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.