Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kop van teek achtergebleven?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

kop van teek achtergebleven?

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zag net dat Izzy een klein kaal plekje had op haar keel. Er zit iets van een restje van een korstje en ik voel een bultje. Nou heeft Izzy in Nederland nooit teken maar op vakantie in Luxemburg heeft ze er een aantal gehad. Nou weet ik niet meer of ik er van die plek ook 1 heb weggehaald. We zijn inmiddels al 3 weken terug.

Ik maak me er niet zo druk over (ze gaf ook geen pijn aan toen ik er aan zat en zachtjes kneep om te voelen) maar wat is het risico als de kop van de teek achter blijft? Het kan natuurlijk ook gewoon een wondje zijn maar ze heeft de afgelopen weken weinig met andere honden gespeeld en anders vrij rustig, iig niet dusdanig wild dat er wondjes zouden ontstaan.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Re: kop van teek achtergebleven?

Ongelezen bericht door kipo »

het risico van een achtergebleven koppie is te verwaarlozen, dat zweert er wel weer uit. Kan wel zijn dat zich om dat koppie een mini-abcesje vormt, even in de gaten houden en als het rijp is, leegdrukken en schoonmaken.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zweert er vanzelf uit, geen probleem!
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Dank je!
Ik hou het de komende tijd dus wel even in de gaten maar het ziet er verder schoon en droog uit. Verder maakte ik me ook niet druk om die teken maar omdat er altijd gemeld wordt dat je goed op moet letten dat je de kop er ook uit moet halen vroeg ik me dus nu af wat het risico dan was, afgezien van het risico op lyme, als de kop wel achter blijft.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

De lyme zit in het lijf, dus als dat er in zat, kun je daar toch niets meer aan doen (klinkt een beetje doem denkerig, maar het is wel zo :wink: ). Het koppie komt er inderdaad vanzelf wel uit. Boyke had er van de week ook 1 die zich met de beste wil ter wereld niet liet verwijderen :roll: Is er nu ook uitgekomen en een korstje er voor in de plaats.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa had het laatst ook. Ik zat ook helemaal in de stress, maar is er gewoon weer uit gekomen. Niet eens ontstoken.
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tinker »

Als je het eruit gaat pulken veroorzaak je meer problemen dan lekker te laten zitten :wink: Komt er vanzelf wel uit...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”