Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! Baarmoederontsteking? Weer thuis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Help! Baarmoederontsteking? Weer thuis!

Ongelezen bericht door Marion. »

Miep is sinds vannacht pieperig. Ze wil steeds naar buiten, en gaat dan driftig graven. Haar hele broek is ook zwart van de modder (dacht ik), maar nu twijfel ik of het niet gewoon uit haar muts komt. Het is donkerbruin, en ik denk af en toe iets rooïgs zien.
Net zat ze er zelf aan, het is erg plakkerig maar stinkt niet. Dat het donker is kan prima, want ze zit dus steeds in de zwarte aarde.

Moet ik hiermee zo snel mogelijk naar de dierenarts? Ik weet dus niet of het uit haar vulva komt of dat het modder is (het gat is zo diep dat ze in het grondwater zit, denk ik). Als ik boven ben is ze rustig beneden (of boven bij mij, maar wel rustig). De week van mijn vaders overlijden (14 juni) had zij haar 2e week van de loopsheid volgens mij.
Ze is nog nooit schijnzwanger geweest, en tot vannacht niets abnormaals.

Uiteraard zijn net nu de batterijen van mijn toestel leeg, maar over 5 minuten stop ik ze er gewoon weer in en hoop ik meer foto's te kunnen maken:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marion. op 02 aug 2011 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Help! Baarmoederontsteking?

Ongelezen bericht door Reny »

Marion, volgens mij kun je met dit soort dingen beter een keer teveel bij de DA zitten!
En de groeten van de mannen :zwaai
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Heeft ze koorts?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Marion.

Reny schreef:Marion, volgens mij kun je met dit soort dingen beter een keer teveel bij de DA zitten!
Ik ga Pieter bellen dat hij naar huis moet komen. Uiteraard heb ik vandaag geen auto :jank:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hoe sneu misschien ook maar kan je haar niet even afspoelen? Of even met een papiertje echt langs haar vulva gaan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad gewoon even de DA bellen. Maar mijn ervaring is dat honden met een baarmoederontsteking groenig pus verliezen wat echt énorm stinkt! Maar goed, dat hoeft niet altijd natuurlijk dus gewoon ff bellen denk ik. Succes :roos:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Marion. schreef:
Reny schreef:Marion, volgens mij kun je met dit soort dingen beter een keer teveel bij de DA zitten!
Ik ga Pieter bellen dat hij naar huis moet komen. Uiteraard heb ik vandaag geen auto :jank:
Kut! En binnen het uur red ik het niet om bij je te zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kun je haar niet schoonmaken Marion en dan kijken waar die smurrie vandaan komt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hoe is haar temperatuur?
En om te kijken of het uit de vulva komt zou ik idd even met wat keukenrol of toiletpapier testen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marion.

Miranda schreef:Hoe is haar temperatuur?
En om te kijken of het uit de vulva komt zou ik idd even met wat keukenrol of toiletpapier testen.
Die heb ik dus al bij me liggen, maar tutje Trut gaat gewoon op d'r kont zitten. DAP praktijk gebeld en ik kan om half 6 komen. Ze toont beslist niet ziek, en het stinkt ook niet, dus volgens de assistente zou dat moeten kunnen (of ze moet acuut heel ziek worden).

Wordt de eerste keer in haar leven dat ze voor iets anders dan een enting naar de dierenarts moet. Ik neem haar nu weer mee naar buiten met een rol toiletpapier :jank:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik hoop echt dat t gewoon grondsmurrie is Marion. Zou idd schoonspoelen en dan kijken.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Welke kleur is haar tandvlees? Hoe voelen haar oren? Eet en drinkt ze gewoon?
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik zou haar gewoon even mee de badkamer in nemen en even schoon spoelen. Dan weet je in ieder geval zeker wat het is.
hier heb ik ook een schijnzwangere dame gehad die zat te piepen en miepen maar graven etc nog niet eerder meegemaakt.

ze heeft geen koorts zeg je en is ook gewoon normaal aktief. ( behalve het miepen en biepen dus)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Jeetje Marion. Probeer rustig te blijven. Kan je haar terwijl ze ligt niet een beetje afspoelen en gelijk tempen?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

even de tuinslang erop?
goed dat je naar de DA gaat: beter voor niets dan te laat ;-)
sterkte!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

Miranda schreef:Hoe is haar temperatuur?
Ik weet niet eens wat haar normale temperatuur is Miranda. Het kind heeft nooit wat, maar àls ze een beetje bleh is dan is ze wel heel sneu en heel ziek. En dat is ze nu beslist niet. Alleen pieperig. Vanochtend zei ik "het lijkt wel of ze ergens bang voor is". Ze reageert namelijk ongeveer hetzelfde als wanneer er een ruzie tussen Pieter en mij in de lucht hangt.

Pieter net gesproken en dan kan direct komen als het moet. Dus ik hou haar in de gaten, probeer te lokaliseren waar de smurrie vandaan komt (ik ga toch haar hol maar in om te kijken of ze daadwerkelijk bij het grondwater is beland). En sowieso om half 6 naar de DA.

(Die zeiden dus gelijk Saar, want dat is de enige die in hun systeem staat, ze ligt nu trouwens - voor het eerst vandaag - rustig te slapen onder de trap; grrrr, vind ik nu ook weer niet leuk)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Heb je vervoer nodig? Kan m'n pa wel vragen, die zitten niet zo ver van je af geloof ik
Marion.

Valerie schreef:Welke kleur is haar tandvlees? Hoe voelen haar oren? Eet en drinkt ze gewoon?
Tandvlees doodnormaal, oren ook. En ze eet en drinkt gewoon. En Diana, ik heb het vanochtend nog naar Pieter gemaild, ze hing vanochtend gewoon in de lijn :schrik:
(en normaal moet ik haar ongeveer meetrekken, want ons Turkse wijffie loopt altijd achter ons aan)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Schijnzwanger? Piepen om haar "pups"?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
renee-uk
Zeer actief

Joh riekiepaniekie, maak het nou eerst eens schoon dan weet je in elk geval of er inderdaad iets mis is in die regionen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Kit schreef:Heb je vervoer nodig? Kan m'n pa wel vragen, die zitten niet zo ver van je af geloof ik
Ah nee, ik zou ook kunnen gaan lopen. Maar ik heb nu over 3 uurtjes een afspraak, ik wijk gewoon niet meer van haar zijde nu. En ik ga emmer, spons en pettowel meenemen naar het gras.
(als ik dan maar niet teveel wegpoets en de dierenarts er niets meer mee kan :ugh: )
Marion.

Rataplan schreef:Schijnzwanger? Piepen om haar "pups"?
Ze wordt over 3 weken 9 jaar, en dat heeft ze werkelijk nog nooit gedaan. Kan dat zo ineens komen?

Yep Renee, ik ga d'r nu eerst even poetsen :wink:
renee-uk
Zeer actief

Marion. schreef:
Kit schreef:Heb je vervoer nodig? Kan m'n pa wel vragen, die zitten niet zo ver van je af geloof ik
Ah nee, ik zou ook kunnen gaan lopen. Maar ik heb nu over 3 uurtjes een afspraak, ik wijk gewoon niet meer van haar zijde nu. En ik ga emmer, spons en pettowel meenemen naar het gras.
(als ik dan maar niet teveel wegpoets en de dierenarts er niets meer mee kan :ugh: )
dat is eigenlijk wel te hopen.
als je het schoonmaakt en er zit tegen 6 uur niks zal het wel meevallen met het vloeien.
DA's doen ook aan inwendige onderzoeken trouwens, met eendenbek zelfs dus als er iets zit dat niet goed is vindt hij/zij dat wel.
Afbeelding

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

He wat naar, hopelijk is het niets ernstigs :flower:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Wat renee ook zegt. niet in paniek raken. Als ze fit is en ze is verder helemaal oke kan het bijna niet kritiek zijn. Ook al zou het een baarmoeder ontsteking zijn of schijndracht. ( t zou dan t eerste stadium kunnen zijn)

en ja alles kan. onze teef van 12 heeft voor de eerste keer in haar leven een tijdje terug een baarmoeder ontsteking gehad. en dat na 4 nesten en nooit iets gemankeerd te hebben.

goed dat je naar de dierenarts gaat. altijd doen als je het zelf niet vertrouwd.
Marion.

Het lijkt wel echt uit haar vulva te komen. Toen ik haar net meenam naar buiten (ze had dus even onder de trap gelegen) zat er een druppel aan die mij roodbruin leek, maar dit zei het wc-papiertje. Bruin dus:
Afbeelding

Maar er landden wel gelijk 2 vliegen naar die contreien :jank:
Afbeelding

Haar muts, slechte foto. Onderin dat rozige stukje
Afbeelding

Maar zo ligt ze nu achter me. Dit is beslist geen "ik-ben-soooooooooo-sielug" Miepje, maar dit is een "o-nee-he-wat-heb-ik-nu-weer-fout-gedaan-ga-je-me-nu-wéér-slaan?" bekkie.
Afbeelding

Nah. Nog 2,5 uur dan ga ik rijden. Als Pieter niet in de file staat :jank:
renee-uk
Zeer actief

Ik duim voor je meisje hoor, maar hoe rustiger jij blijft des te rustiger zal zij zijn.
met paniek schiet je niks op al snap ik het wel ;)
Afbeelding

Rataplan
Zeer actief

Kan je ook een doekje langs haar poten of buik halen? Verschilt dat veel van het andere papiertje?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Marion. schreef:Miep is sinds vannacht pieperig. Ze wil steeds naar buiten, en gaat dan driftig graven. Haar hele broek is ook zwart van de modder (dacht ik), maar nu twijfel ik of het niet gewoon uit haar muts komt. Het is donkerbruin, en ik denk af en toe iets rooïgs zien.
Net zat ze er zelf aan, het is erg plakkerig maar stinkt niet. Dat het donker is kan prima, want ze zit dus steeds in de zwarte aarde.
Als ze met die frisse snuit van een paar foto's naarboven zichzelf schoon heeft zitten poetsen dan kan het ook zijn dat haar vulva daardoor geïrriteerd is geraakt. Ik zou haar in ieder geval eens even goed wassen en haar uit die kuil naar China houden.

Ook leuker straks voor Ome Marcel of Ome Kees :mann:
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief

Als ze verder goed is (en het lijkt mij een alert bekkie op de onderste foto) ben je vanavond ruim op tijd bij de dierenarts. Dus ik zou zeggen neem een nietszeggend blad (vt wonen ofzo) voeten omhoog en probeer rustig te blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”