De plekken zijn vrij snel ontstaan, in twee dagen ongeveer, ik voelde gisteren een grote plek (toen dacht ik dat het gewoon een wond was), en een paar kleinere korstjes, vandaag zijn het veel meer plekken en ook dikker en ontstoken. Het gaat wel iets verder dan een hotspot, vrees ik, korsten met etter erin, echt vreselijk. We knuffelen veel met hem en ik heb in het weekend niks gevoeld. Ik denk dus dat het vrij snel is gegaan. Ik heb nu (ja, ik weet het, heiligschennis voor een plukhond) voorzichtig het hele gebied geschoren omdat het natuurlijk goed onderzocht moet kunnen worden. En het is echt een vreselijk gezicht. Ook zodat ik weet of het gebied nog uitbreidt of niet. Het lijkt nu stil te staan, er staat natuurlijk een afspraak voor morgen. Hij is niet lekker ervan maar wil nog naar buiten, eet, poept en piest nog goed.
Ik had al aan hem gemerkt dat er 'iets' aan de hand was, al dagen eigenlijk. En nu dit. Hij gedraagt zich erg slecht buiten naar andere honden toe en fietsers ed. Dus ik wist wel dat er iets aan de hand moest zijn. Dus ik laat ook zijn bloed nakijken, het zou kunnen dat er een medische oorzaak aan ten grondslag ligt en dat wil ik dan wel weten. Ik heb een foto maar hij is wel heel erg:

We hebben de plukmevrouw maar op de hoogte gesteld want daar stond een afspraak voor voor vrijdag, dat we nog niet weten of dat door kan gaan, aangezien we nog niet weten wat het is. Als het wel een soort parasiet is, zou het besmettelijk kunnen zijn. Hij is nog niet helemaal plukrijp. We borstelen zijn vacht wel regelmatig maar hij zwemt nooit en we wassen hem ook nooit omdat ie nooit vies is eigenlijk, haha. We drogen hem altijd af als ie nat is geregend. Maar wie weet worden het te komende tijd wel anti-bacteriële baden voor Bruno. Ik vind het zo erg voor hem. Nou ja, morgen weten we vast meer.