Onze Jodi van 5,5e maand heeft waarschijnlijk het Radius Curvus Syndroom. Ze is een kruising Beagle/Basset (moeder) en een Bullmastiff/Bordeauxdog (vader). Ze heeft twee kromme voorpoten waarbij het linker erger krom is dan het rechter. Ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen (digibeet…
Ik heb net telefonisch overleg gehad met mijn dierenarts. Hij is al meer dan 20 jaar onze dierenarts maar hij heeft maar 2 x eerder een hond met radius cursus syndroom in zijn praktijk gezien. Hij heeft me daarom doorverwezen naar Dierenziekenhuis Drechtstreek in Dordrecht. Ik heb a.s. donderdag een afspraak waarbij (indien nodig) er direct foto's gemaakt kunnen worden.
Ik lees veel verhalen op internet waar ik niet vrolijk van wordt. Honden die een jaar moeten revalideren en daarna alsnog zware artrose krijgen, pijnstillers moeten slikken en geen goede kwaliteit van leven hebben. Dit wil ik niet voor Jodi. Als ze geopereerd wordt dan wil ik dat er een goede prognose is, dat ze weer lekker kan ravotten en rennen, niet dat ze levenslang kort gehouden moet worden. Ik weet dat niemand me hier kan vertellen hoe het verder zal gaan maar misschien zijn er ook positieve verhalen? Ik heb namelijk al genoeg negatieve verhalen gelezen en die maken me niet blij…
Jodi is verder een geweldige leuke, lieve en gestoorde hond