Ze zat 3 maanden in het asiel. Bij het asiel was niet bekend of ze gesteriliseerd was.
Iets meer dan een week geleden zagen wij een bult van ongeveer 4 cm op haar buik.
Mijn ratjes moesten voor controle langs de dierenarts en voor de zekerheid hebben wij de hond ook even laten checken.
De dierenarts constateerde dat het een melkkliertumor was. De dierenarts vertelde dat de bult bij één van de twee extra tepels zat.
Bovendien had ze melkproductie. Wat rekenwerk brengt ons tot de conclusie dat ze voor ze bij ons was al loops moet zijn geweest.
Vrijwel zeker in het asiel, alhoewel deze dus niets hebben gezien of gemerkt. Mochten er nog andere mogelijkheden zijn, ben ik hier wel benieuwd naar.
Overigens was deze bult niet gezien door de dierenarts van het asiel. Dus het is aannemelijk dat de bult er zit sinds de laatste loopsheid.
Maar goed, onze dierenarts heeft ons aangeraden om de bult te laten verwijderen en haar dan ook meteen te laten steriliseren. Ik ben het eens dat de bult moet worden verwijderd, maar heeft het eigenlijk nog nut om te steriliseren om de kans op andere bulten te verkleinen?
We zijn niet van plan om het weefsel te laten onderzoeken. Volgens mij kan het weefsel bewaard worden en kan het dan alsnog onderzocht worden als er andere dingen naar voren komen.

.