Gisteravond met het teckelgeredder zag ik ineens dat Biko allemaal bloeddruppels verloor, ook dat nog
2 mannekes dus in de ziekenboeg die maar even goed vertroeteld moeten worden
Moderator: moderatorteam

Je hebt natuurlijk pas zekerheid als er een foto/scan is gemaakt maar we kijken eerst of hij zo opknapt. Fijn dat jouw hondje zo goed als opgeknapt isFeather__ schreef:Mijn hondje heeft een nekhernia zonder uitvalsverschijnselen. Fase/stage 1 heet het ofzo. Hij heeft een maandje aan de pijnstillers gezeten (met afbouwen erin) en sindsdien loopt hij vrolijk rond. Af en toe maakt hij een verkeerde beweging en dan piept hij. En heel soms heeft hij een weekje tramadol nodig omdat hij mank loopt. Maar na dat weekje is het weer voorbij en loopt die vrolijk verder zonder medicijnen.
Hoop dat het voor jou ook zo uitpakt. Stomme nekken

Aan Biko merk ik zoals gewoonlijk helemaal niks, gaat gewoon als een dolle stier. Het heeft ook niet meer gebloed dus meer dan als in de gaten houden doe ik er niet aanMaryanne schreef:Arm RafjeBeterschap met hem en ook met Biko want een pijnlijk voetje is ook niet niks.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteHij is een beetje suffig van de diazepam en kijkt wat uilig maar is niet onrustig en het gaat gelukkig wel wat beter. Hij gilt nog wel af en toe maar niet meer zo lang als eerst en ik heb de indruk dat hij wat makkelijker beweegt. Als pijnstiller krijgt hij rimadylranetje schreef:Ach jee, beterschap vooral voor Raf.
Wordt hij rustiger van valium?
Een van mijn teckels had het ooit nodig, maar die werd er nog onrustiger van.
Die heb ik het dus nooit meer gegeven![]()
Wat heb je voor pijnstillers?
Tramadol werkt heel goed en carporal.
Voorzichtige knuffel voor de kleine man.

Ja best wel vooral omdat ik zo gauw niet kon ontdekken waar het vandaan kwam. Maar het heeft niet meer gebloed, ziet er schoon uit en met wandelen is het niet meer opengegaan. Dus dat zit wel goedLongFields schreef: Even schrikken lijkt me, met het opeens bloeden van Biko. Gelukkig niks engs, een kapot voetzooltje bloedt vaak als een gek, maar geneest meestal wel weer snel. Succes met de ziekenboeg en beterschap voor allebei!

Na wat gegoogeld te hebben vermoed ik dat ook. Ik volg voor nu even de adviezen op die er staan en dat is strikte benchrust en om de 3 uur voorzichtig even naar buiten tillen om zijn behoefte te laten doen. En dat doet hem wel goed. Als ik na het weekend vind dat Rimadyl niet voldoende effect heeft, vraag ik de da om een andere pijnstiller. Cortisoneninjectie zag ik ook staan. Hij heeft bij de da wel een injectie gehad maar ik ben even kwijt wat ze erin spoot.ranetje schreef:Dat soort dingen zoals die glazenwasser gebeurt natuurlijk altijd als het net even niet moet
Of Rimadyl genoeg is als pijnstiller weet ik niet.
Gelukkig wordt hij wat suffig van de diazepam.
Daar heeft hij tenminste wat aan.
Doet me toch wel erg denken aan een hernia zoals hij reageert.
Struikelen over een postzegel kan dan al pijn veroorzaken.