Dit is een beetje een vervolg op mijn vorige topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=302918
In het kort: Takkie, mijn Teckel, was ernstig ziek, Leptospirose, maar heeft t uiteindelijk gered. We zijn er echter nog niet. Dit topic gaat over niet kunnen maar wel willen eten/drinken.
Het gaat naar omstandigheden goed met Takkie. De ziekte is duidelijk op zijn retour/weg, het gelige is bijna verdwenen. Een bijkomende complicatie is dat hij last van zijn ruggetje begon te krijgen. Hij heeft al eens een hernia aanval gehad, dus ik weet wat dit is. Hij zit nu in een bench en we doen korte wandelingetjes. Ook de hernia begint weer een beetje weg te trekken, dus alles wijst erop dat ook dit straks weg is.
Maar...
Nadat hij in het ziekenhuis en de eerste twee dagen thuis wel at en drink, doet hij dat nu niet meer zo goed en voer ik hem weer bij. Het rare is dat hij wel wil eten, maar dat het eten er in kleine brokjes weer uitvalt. Niet dat hij het laat vallen, het valt er gewoon weer uit. Ook met drinken krijgt hij minder binnen dan normaal. Ik zie dat zijn tongetje door het water lebbert (doorzichtige bak) maar het niveau van het water in de bak verandert niet veel. Ook is zijn stem sinds het zkh verandert, veel lichter en kefferiger terwijl hij altijd een stoere volle woef-stem had. Ook hiervan dacht ik dat het wel weg zou trekken, maar het blijft zo.
Het lijkt er sterk op dat zijn tongetje niet zo goed werkt om alles binnen te krijgen/houden. Toen hij uit het zkh kwam, was zijn tongetje wat bleekjes. Ik zocht daar niks achter, hij had immers net een week aan infusen gehangen. Ook leek zijn tong wat kleiner.
Gisteravond ontdekte ik echter ineens aan de rand van zijn tong een halve cirkel bruinig met een donkere rand. Alsof hij op zijn tong had gebeten. Inmiddels is nu zijn hele tong heel raar verkleurd en stinkt hij uit zijn bek, wat hij nooit heeft gedaan.

Alles gaat dus vrij de goede kant op, maar dit is wat hem nu weerhoudt van een volledig herstel: zijn tong werkt niet goed met eten en drinken.
Ik heb net het zkh gebeld, en de assistente zou het met de DA openem en deze belt mij dan vandaag terug.
Wat kan dit zijn? Iemand hier enig inzicht in? Ik hoop van ganser harte dat dit niet iets ernstigs is en we er iets aan kunnen doen. Als hij zijn tong weer terugheeft, is het laatste obstakel overwonnen om weer vrolijk verder te kunnen leven.
liefs van Takkie en mij