Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen CBD olie
Moderator: moderatorteam
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ervaringen CBD olie
Zie het toevallig net in een ander topic voorbij komen.
Zijn er mensen die hun hond dit geven?
Heb er veel goede dingen over gelezen en gehoord, bij verschillende klachten.
Mijn hond krijgt het nu voor artrose, ben benieuwd of het gaat helpen
Zijn er mensen die hun hond dit geven?
Heb er veel goede dingen over gelezen en gehoord, bij verschillende klachten.
Mijn hond krijgt het nu voor artrose, ben benieuwd of het gaat helpen
-
Lemuria
Re: Ervaringen CBD olie
Ik volg ook 
-
S@ndr@
- Zeer actief
CBD, ik zou het zelf nemen
heel erg heilzaam, voor de hond zou ik het niet weten, geen ervaring mee
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik kan niet zo snel informatie vinden of het voor artrose zou helpen. Maar jij doelt dan vast op pijn verlichting?
Alhoewel er niet de stof in zou zitten waar je high van wordt. THC dus.
-
S@ndr@
- Zeer actief
het werkt ontstekingsremmend,
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik slik nu ruim een jaar 6 druppels cbd per dag, binnen een paar dagen kon ik afbouwen met mijn medicatie. Gaat een heel stuk beter met cbd. Dus ik denk dat het voor honden ook veel kan doen
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Oh, dan kan het zeker een meerwaarde hebbenS@ndr@ schreef:het werkt ontstekingsremmend,
Is daar een website/ informatie over?
Ik kom uit op sites over dat je het in combinatie met, ook tegen kanker kan nemen,
En voor als je wilt afkicken
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het schijnt ook gebruikt te worden bij honden met epilepsie?
Ik ben wel benieuwd of dat echt effectief is.
Ik ben wel benieuwd of dat echt effectief is.
-
S@ndr@
- Zeer actief
de meeste sites zullen geen claims geven van het doet dit of dat , want het kan van persoon tot persoon of dier tot dier heel erg schelen
meestal komen ze niet verder dan dit
meestal komen ze niet verder dan dit
In het lichaam worden endocannabinoïden (endo=lichaamseigen) gebruikt als signaalgevers voor belangrijke processen. Hennep bevat ruim 120 verschillende phytocannabinoïden, (phyto=plantaardig). Deze phytocannabinoïden zijn nagenoeg gelijk aan endocannabinoïden en kunnen daardoor belangrijke functies in het lichaam vervullen.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja zelf en in mijn directe omgeving (ook bij honden) goede resultaten.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
het zal mij niet verbazen dat het ook bij hondenepilepsie werkt. als je de filmpjes voorbij ziet komen van kinderen die eerder tientallen aanvallen hadden per dag en nu vrijwel niets meer
-
jome
- Zeer actief
Voor pijnverlichting idd, verwacht niet dat de artrose ervan zal verdwijnen.Emma schreef:Ik kan niet zo snel informatie vinden of het voor artrose zou helpen. Maar jij doelt dan vast op pijn verlichting?
Regulier helpt niks, en ik kijk dagelijks naar een mankende hond, die zonder prikkels alleen maar sjokt
Daarom hier nieuwsgierig naar, maar er is giga veel info over te vinden, de pest is dat het zo wisselend is.
Op de ene plek lees je geen thc aan de hond geven, dan weer dat cbd beter zou zijn en weer een ander beweerd dat juist de combi goed is.
Net als de dosering of de sterkte, ook zeer wisselende adviezen
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
CBD kan probleemloos worden gegeven en is net als vd mens werkzaam bij de meest uiteenlopende klachten.
Bij pijn is THC beter maar net als bij de mens icm CBD het beste.
Hier overigens door moeders (kanker) en mijzelf gebruikt en ik kan het iedereen aanraden.
Zalf idem!
Edit. Dosering langzaam opbouwen.
Bij pijn is THC beter maar net als bij de mens icm CBD het beste.
Hier overigens door moeders (kanker) en mijzelf gebruikt en ik kan het iedereen aanraden.
Zalf idem!
Edit. Dosering langzaam opbouwen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- runninggirl
- Zeer actief
Dat verschilt echt per persoon. Voor veel mensen is CBD olie niet voldoende als bijvoorbeeld pijnstiller bij kanker. Die gaan voor de combinatie met de illegale wietolie of CDB pasta die veel geconcentreerder is (niet aangelengd met andere olie).Boutje schreef:En kan je een indicatie van dosis geven?runninggirl schreef:Ja zelf en in mijn directe omgeving (ook bij honden) goede resultaten.
Het is uitproberen wat voor jou werkt, sommigen nemen 3x per dag 2 drupjes, anderen gebruiken echt 10x meer.
Datzelfde geldt voor honden. Een kennis van mij met een heel oude hond van zo'n 30 kilo, geeft haar 3x 3 druppels per dag CDB olie van 5%.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Van wat ik ergens op een fb groep (epilepsie bij honden) heb gelezen beginnen degenen die het proberen met een druppel 2 x per dag.Boutje schreef:En kan je een indicatie van dosis geven?runninggirl schreef:Ja zelf en in mijn directe omgeving (ook bij honden) goede resultaten.
Als je geen verschil merkt kan je twee druppels geven en zo verder opvoeren tot je merkt dat er verschil is.
Een hondje van 6 kg heeft niet zo heel veel nodig denk ik?
Al zal het ook daar per hond verschillen.
-
jome
- Zeer actief
Weet je hier een betrouwbaar verkoop adres voor?smoekie schreef:Bij pijn is THC beter maar net als bij de mens icm CBD het beste.
En geef je het dan apart van elkaar of is dat ook in 1 te koop en dan beter?
En is er bij de thc nog een max dosering?
- smoekie
- Zeer actief
Ik heb voor beide een betrouwbaar adres. De cbd olie die ik koop is via een website te bestellen. De thc olie waar ik deze vandaan heb wordt niet "massaal" verkocht. Deze maakt het voor eigen gebruik (en dochter) vanwege epilepsie maar wil graag mensen helpen. Bij deze betaal je "achteraf" middels een donatie(ik betaal altijd 50 euro per flesje) en vaak krijg je van hem ook nog een grote tube cannabiszalf erbij(werkt echt super)jome schreef:Weet je hier een betrouwbaar verkoop adres voor?smoekie schreef:Bij pijn is THC beter maar net als bij de mens icm CBD het beste.
En geef je het dan apart van elkaar of is dat ook in 1 te koop en dan beter?
En is er bij de thc nog een max dosering?
Beide laten redelijk vaak ook testrapporten zien.
Het is best wel lang zoeken geweest om tussen alle "verkopers" door er de goeie uit te halen.
Bij de tuinen bijvoorbeeld kun je ook cbd olie kopen. Enige wat het met de cbd olie van de tuinen is, is dat hier maar iets meer dan 2% cbd in zit. Is nagenoeg niks dus, terwijl je er wel hetzelfde voor betaald bij goede verkopers.
Medicinale wietolie( met thc) via een apotheek(op recept) is het ook niet aangezien het thc gehalte daarin ook nagenoeg nihil is (opiumeisen)
Hier wordt 3x daags(na opbouwen) 3 druppels onder de tong gedruppeld (eerst cbd en daarna gelijk de thc. Ik denk het bij honden beter is minder te nemen aangezien zij op menselijke medicatie (bij noodgevallen) ook een minimale hoeveelheid krijgen. Maar dat weet ik dus niet zeker. Van CBD denk ik dat het misschien zal volstaan met een flesje van de tuinen met iets meer dan 2%
Dosering THC weet ik niet. Bij mensen zoek je meestal "de grens" druppel voor druppel op (tot de high voelbaar is) om vervolgens daarna 1 druppel terug te gaan. Ik denk dat dat met dieren niet zo goed te meten is?
Mocht je meer willen weten stuur je maar een pb
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wij hebben het aan onze kat gegeven, toen deze kanker had, ipv de gebruikelijke max 6 weken die voor die soort kanker stond heeft hij nog 6 maanden geleefd met kwaliteit.
ook piraat krijgt het intussen 4,5 jaar. die heeft botkanker en zou niet lang meer leven. oke hij krijgt nu uitzaaiingen maar hij is er nog steeds en doet alles waar hij plezier aan beleefd
ook piraat krijgt het intussen 4,5 jaar. die heeft botkanker en zou niet lang meer leven. oke hij krijgt nu uitzaaiingen maar hij is er nog steeds en doet alles waar hij plezier aan beleefd
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Ook toevallig....ik wilde net een topic openen met dezelfde vraag maar dan voor mijn kat. Dierenarts dacht eerst aan artrose maar op de foto bleek daar niks van te zien. Ze heeft pijn onder aan de rug, ws iets neurologisch met de zenuwen. De achterpoten schieten soms onder het lijf. Een hernia zou het kunnen zijn. Ze heeft onvoldoende aan de reguliere pijnmedicatie en heeft nu voor tijdelijk een opiaat erbij. Dat helpt wel iets maar ook niet genoeg en dit kan ze niet zo lang gebruiken. Zou de CBD olie 5% een optie zijn? Ze is al 14 en anders rest ons niks anders meer dan inslapen. Ik wil het haar niet aandoen om altijd pijn te hebben. Iemand suggesties?

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Rik heb net mijn eerste flesje binnen, 5%. Net zelf een druppel genomen om te kijken wat het doet.

- smoekie
- Zeer actief
Niks. Pas bij regelmatig gebruik (dosering opbouwend) zul je bij (vele) klachten wat merken/ vermindering waarnemen.christina schreef:Rik heb net mijn eerste flesje binnen, 5%. Net zelf een druppel genomen om te kijken wat het doet.
Dat is bij een hond/kat idem.
Met 1x een enkel druppeltje merk je niks. Dit zul je echt gedoseerd moeten opbouwen. Meerdere keren(3) per dag 1 druppel en die druppels per dag/ om de dag op bouwen. Voor "pijn" helpt cbd ook niet echt. Wil je "pijn" bestrijden zul je dit icm THC moeten doen.
Overigens is 5% niet echt veel. De meeste (die ik ken) zijn doorgaans toch 10-11%.
2,5% is ook bij de Tuinen te koop maar is (doorgaans) te weinig om echt "verschil" te merken cq klachten te verminderen.
- christina
- Zeer actief
Ohsmoekie schreef:Niks. Pas bij regelmatig gebruik (dosering opbouwend) zul je bij (vele) klachten wat merken/ vermindering waarnemen.christina schreef:Rik heb net mijn eerste flesje binnen, 5%. Net zelf een druppel genomen om te kijken wat het doet.
Dat is bij een hond/kat idem.
Met 1x een enkel druppeltje merk je niks. Dit zul je echt gedoseerd moeten opbouwen. Meerdere keren(3) per dag 1 druppel en die druppels per dag/ om de dag op bouwen. Voor "pijn" helpt cbd ook niet echt. Wil je "pijn" bestrijden zul je dit icm THC moeten doen.
Overigens is 5% niet echt veel. De meeste (die ik ken) zijn doorgaans toch 10-11%.
2,5% is ook bij de Tuinen te koop maar is (doorgaans) te weinig om echt "verschil" te merken cq klachten te verminderen.
5% werd aanbevolen voor kleine huisdieren. We zullen zien of het iets voor haar, mijn kat, gaat doen.

-
Emma
- Zeer actief
Oh, interessant. Ik zat er ook aan te denken om dat zelf eens uit te proberen. Vanwege dat het spierontspannend zou zijn.christina schreef:Rik heb net mijn eerste flesje binnen, 5%. Net zelf een druppel genomen om te kijken wat het doet.
Wil je hier je ervaring delen? Of je wat merkt, als je flesje bijna op is?
- runninggirl
- Zeer actief
Sommigen reageren prima op zo'n lage dosering met alleen CDB. Ken inderdaad meerdere mensen die er heel goed op slapen. En bij mij helpt het ook een heel stuk tegen pijn (ontstoken gewrichten).
- christina
- Zeer actief
Doe ik, al heb ik het in eerste instantie voor mijn kat gekocht. Ik wil het in ieder geval zelf voor het slapen gebruiken.Emma schreef:Oh, interessant. Ik zat er ook aan te denken om dat zelf eens uit te proberen. Vanwege dat het spierontspannend zou zijn.christina schreef:Rik heb net mijn eerste flesje binnen, 5%. Net zelf een druppel genomen om te kijken wat het doet.
Wil je hier je ervaring delen? Of je wat merkt, als je flesje bijna op is?
Mijn kat heeft de eerste druppel overleeft. Het is wel een beetje stroperig spul. Ik heb het gemengd met een beetje water en toen met een spuitje opgezogen en in haar bekkie gedaan.

- christina
- Zeer actief
Wat fijn! Dat biedt perspectief.runninggirl schreef:Sommigen reageren prima op zo'n lage dosering met alleen CDB. Ken inderdaad meerdere mensen die er heel goed op slapen. En bij mij helpt het ook een heel stuk tegen pijn (ontstoken gewrichten).

- smoekie
- Zeer actief
Dat je voorzichtig bent begrijp ik heel goed, zeker als je aangeeft dat je heel gevoelig voor medicatie bent. Waarschijnlijk daarom dat je er dan nu met deze lage dosering wel al wat van merkte. Wees daar maar blij om. Zo goedkoop zijn die flesjes nu ook weer niet. Zéker niet als je er op een gegeven moment redelijk afhankelijk van bent en het niet vergoed wordt.christina schreef:Ohheb er toch heerlijk op door geslapen en dat was al lang geleden. Ben erg gevoelig voor medicatie dus begin altijd voorzichtig.
5% werd aanbevolen voor kleine huisdieren. We zullen zien of het iets voor haar, mijn kat, gaat doen.
Voor huisdieren zou je denk ik zelfs die van de Tuinen (2,5%) kunnen gebruiken.
Ga in ieder geval duimen dat het "werkt". Ik ken in ieder geval alleen maar positieve ervaringen
Ik weet niet of je kat een "alleseter" is. Maar je zou het ook op een stukje brood / lepeltje melk oid kunnen druppelen.
- christina
- Zeer actief
Dank je voor de tips. Het is zeker niet goedkoop maar voor de kat zit ik nu op twee keer twee druppels. Dat valt weer mee. Vanaf donderdag moet het opiaat wat ze nu krijgt afgebouwd en dan maar duimen dat de gewone pijnstiller en de CBD olie genoeg is. Mijn kat is nogal kieskeurig maar als ik haar in haar nekvel vastpak kan ik alles bij haar naar binnen werken. Ik doe de olie nu met wat yoghurt op een lepeltje en ga daar mee in haar bekkie tot alles er af is. Daarna wat lekkers en ze is het al weer vergetensmoekie schreef:Dat je voorzichtig bent begrijp ik heel goed, zeker als je aangeeft dat je heel gevoelig voor medicatie bent. Waarschijnlijk daarom dat je er dan nu met deze lage dosering wel al wat van merkte. Wees daar maar blij om. Zo goedkoop zijn die flesjes nu ook weer niet. Zéker niet als je er op een gegeven moment redelijk afhankelijk van bent en het niet vergoed wordt.christina schreef:Ohheb er toch heerlijk op door geslapen en dat was al lang geleden. Ben erg gevoelig voor medicatie dus begin altijd voorzichtig.
Voor huisdieren zou je denk ik zelfs die van de Tuinen (2,5%) kunnen gebruiken.
Ga in ieder geval duimen dat het "werkt". Ik ken in ieder geval alleen maar positieve ervaringen
Ik weet niet of je kat een "alleseter" is. Maar je zou het ook op een stukje brood / lepeltje melk oid kunnen druppelen.

- christina
- Zeer actief
- smoekie
- Zeer actief
Pendrag schreef:Hoi Karin
Las je post over CBD. Zou je mij de webshop willen mailen waar je het over hebt? Scheelt mij heel veel zoeken
Tx!
Liesbeth
Maarre je hebt pb