ik moet even mijn ei kwijt denk ik want ik vind mijn hondje zo sneu op dit moment.
Morgen ochtend heb ik een afspraak staan bij de DA dus dat is al getackeld
een aantal maanden terug heeft onze Moll op onverklaarbare wijze last gekregen van 1 van haar achter pootjes, ze liep ineens mank en bij te veel belasten piepte ze. dus, haar voet zooltje na gekeken of ze ergens in was gaan staan, even het pootje gevoeld of ik kon ontdekken waar de pijn precies zat, geen kik. ik vertrouwde het niet dus toch maar even naar de dieren arts. ook zij kon na grondig onderzoek (voelen, trekken, duwen, hartslag, longen, temperaturen enz.) niet vinden dus dachten wij.. spiertje verrekt, pijnstillers mee weekje rust en dan gaat het wel over. dat klopte, na een paar dagen was Molly weer de oude.
Vorige maand kon Moll, weer op onverklaarbare wijze niet meer van de bank af komen, traplopen enz. bij iedere beweging die ze maakte gesteun. en als we aan een klopje op haar schouder gaven brulde ze het uit,dit keer was het dus haar linker schouderblad. weer naar de DA, same story (voelen, trekken enz.) weer geen kik, maar op het moment dat mijn vriend of ik haar onverwachts aanraak op de verkeerde plek piept ze. nu begon in te denken dat er misschien een verband zou kunnen zitten tussen de vorige keer dat ze zo'n onverklaarbare pijn had en nu. weer een pijnstiller mee gekregen een met een paar dagen was het weer over.
wel bleef ik na deze keer soms wat merken aan haar. een klein kreuntje bij het van de bank springen of een piepje als haar iets te hard op haar schouder klopte. even in de gate houden zijden we tegen elkaar en wat rustiger aan als we iets aan haar merkten.
vanochtend bij onze wandeling merkte ik dat ze weer iets (minimaal) mankte met haar achterpoot. dus, even mijn vriend een berichtje gedaan dat hij haar goed in de gaten moest houden wanneer hij thuis kwam van werk. daarna ben ik zelf naar mijn werk gegaan. 's middags is mijn vriend thuis gekomen om een hondje te vinden dat haar stoel niet af kan komen, geen gewicht meer zet op haar rechter achterpoot en piept bij te veel gewicht er op. jammer genoeg was de DA al gesloten dus hebben we een afspraak gemaakt voor morgen ochtend. ik heb haar net met een beetje hulp van de stoel kunnen krijgen en ben toch even een klein stukje met haar gaan lopen (ze moet toch haar behoefte doen) ik had het idee dat ze het ook wat moeilijk had met poepen. dus misschien komt de pijn van uit haar heup/bekken. wat ik wel merkte was dat ze naar mate ze iets gelopen had het wat beter ging. ze ging er weer wat gewicht op zetten en liep gewoon mee. het lijkt dus wel alsof het stijf/pijnlijk word als ze langer stil ligt.
iemand enig idee? misschien ideeën over wat ik morgen moet vragen bij de DA?
even wat info over onze Molly:
straathondje uit Rusland
ong. 2 jaar oud.
17 kilo, schoft hoogte ong. 40cm
middel actief
erg sportief, daarmee bedoel ik dat wij veel wandelen, hard lopen en bosritten maken van 15km per keer.
iets wat in mijn achterhoofd zit is dat zij iets meer als een jaar geleden met haar schouder ondereen paardenhoef is gekomen daar heeft ze een paar dagen last van gehad. misschien een terugkerende blessure daar van?
ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken. meningen, vragen en ideeen zijn van harte welkom!!