Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Asta

Re: Bianca, wannabee Australian Labradoodle eigenaar

Ongelezen bericht door Asta »

wel een australian labradoodle he die zijn specialer dan europese labradoodles lol
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Welkom!

Ik ben er niet zo in thuis maar wat is een australian labradoodle? Is dat hetzelfde als een Nederlandse maar dan uit Australie? Of zit ik er dan naast? :)
RIP Cena :roos:
    Bianca0504
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Re: Bianca

Ongelezen bericht door Bianca0504 »

Mijn motivatie om voor een ALD te gaan is vrij simpel. Het is de eerste hond waar mijn hart echt sneller van gaat kloppen. Ik heb me flink verdiept in het 'ras' en val op het karakter, de vacht. En de anti allergie eigenschappen. We hebben er nog 20 keer over nagedacht om verschillende redenen en naar andere rassen gekeken met soortgelijke eigenschappen. Maar er was er niet eentje bij waarvan mijn hart echt sneller gaat kloppen. Vandaar dat dit de keuze blijft. :-) :I:
    Laatst gewijzigd door Bianca0504 op 13 apr 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
    Rosita Compagner
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): waterhonden
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Bianca0504 schreef:Hallo allemaal,
    ik ben Bianca en woon samen met vriend en dochters in Amsterdam.
    Wij zijn op dit moment druk bezig met de oriëntatie naar en Australian Labradoodle. Ik ben opgegroeid met honden maar zelf altijd gewacht tot ik er aan toe ben. Dat moment was aangebroken toen ik kennis maakte met de Australian Labradoodle :-) Er was nog een hindernis te nemen. Mijn man overtuigen. Maar hij heeft ermee ingestemd en nu ben ik tijdens het wachten op en puppy alles aan het lezen wat los en vast zit zodat ik straks enigszins beslagen ten ijs kom. :wachten:
    deze keer zeg ik maar eens niks: met mijn goedkope waterhonden inclusief voortplantingsorganen.

Welkom Bianca :cheer:
    Machie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bianca0504 schreef:Mijn motivatie om voor een ALD te gaan is vrij simpel. Het is de eerste hond waar mijn hart echt sneller van gaat kloppen. Ik heb me flink verdiept in het 'ras' en val op het karakter, de vacht. En de anti allergie eigenschappen. We hebben er nog 20 keer over nagedacht om verschillende redenen en naar andere rassen gekeken met soortgelijke eigenschappen. Maar er was er niet eentje bij waarvan mijn hart echt sneller gaat kloppen. Vandaar dat dit de keuze blijft. :-) :I:
    Heb je geen moeite met het kopen van een hond die als pup al steriel gemaakt is?

Welkom trouwens :)
    Asta

Het verschil is dat een australische labradoodle als pup al gecrastreerd word :ugh: nou is mijn teef ook op jonge leeftijd gecrasteerd, maar een puppy? :ugh:
    Bianca0504
    Vaste gebruiker

TJa er is een verschil tussen de doodles. Het belangrijkste is dat er bij een Australian andere rassen bij zitten. Makkelijkst is als ik de labradoodle vereniging citeer: De genetische samenstelling van een Australian Labradoodle is anders, omdat er ook andere rassen doorheen zijn gekruist. En er zijn iets meer genen van de Poedel dan van de Labrador

Door deze andere genetische samenstelling is het uiterlijk en het temperament van een Australian Labradoodle anders dan van bijvoorbeeld een eerste generatie Labradoodle.
    Asta

Ja ik heb net ff zitten te googlen, en de termen exclusiviteit, anti blabla klinkt allemaal erg gelikt, maar vooral commercieel. Zeker ook omdat de ene fokker zegt er zijn 3 vachten en de volgende 2. En de prijs kan ik niet vinden maar dat zal wel astronomisch zijn.
    Bianca0504
    Vaste gebruiker

Ik heb gezien dat er best wel wat discussie over deze honden is. Ja ik heb er moeite me als ze zo jong al gecastreerd zijn. Daarom zou ik ook alleen voor een fokker gaan waarbij er afgesproken wordt om dit rond het eerste levensjaar pas te laten doen. Dit gebeurt al steeds meer. Ik begrijp dat een bepaalde gedachte blijft hangen maar overal blijven dingen zich ontwikkelen ook opvattingen :-)
    En met de 'goedkope' waterhond is helemaal niets mis, het is alleen niet de hond waar ik voor wil gaan al hebben we er heel serieus naar gekeken onder andere door de hoge aanschafprijs.
    Verder denk ik dat er al genoeg discussie over geweest is. Maar ik zal jullie vragen over mijn motivatie zeker beantwoorden waar ik kan
    Luckyday
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising border collie
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom!
    Afbeelding
    True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
    Bed and Breakfast Angelbeeck
    Romy Smink Photography
    Machie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Vind je de prijs voor een kruising (dat is het imo nog steeds) niet afschuwelijk hoog dan?
    Alleen daarom zou ik al voor een andere hond gaan :F:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Heb je al een fokker op t oog??? Ben benieuwd!
    RIP Cena :roos:
      Asta

Nog even doorgegoogled maar jeeeeeeetje 1500-2000 voor een kruising :schrik: logisch dat je ze gecastreerd meekrijgt, dat is me nogal een broodwinning.
      Bianca0504
      Vaste gebruiker

@lief wat bedoel je wat ga je ermee doen?
      Verder begrijp ik jullie bezwaren. Toen ik er de eerste keer mee in aanraking kwam had ik ook zoiets van: wat is dit? Maar ik heb heel veel gelezen en gesproken met mensen, naar andere honden gekeken en besloten dat het toch dit ras wordt. Gewoon omdat ik deze zelf leuker dan alle andere honden vind. Al vind ik die meestal ook ontzettend lief als ik ze tegenkom :-) Maar ik neem ze niet in huis.

En ja Australisch is anders dan een andere doodle. Maar goed dit is ook een keuze. De een wil een Franse en de ander een Engelse bulldog. Uiteindelijk gaat ht erom dat je kiest omdat het jou aanspreekt omdat jij er voor wilt zorgen. Jullie hebben ook met een bepaalde reden gekozen. En ook hier geldt : rood, blauw groen of geel. Als we allemaal maar van onze hondjes houden. :-)
      Supernova
      Zeer actief
      Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Weet je wel dat een pup castreren helemaal niet goed is voor de gezondheid/karakter van de hond? Zo nee, dan zou ik me maar eens gaan inlezen. Zo ja, dan kan ik echt niet begrijpen dat je er toch aan mee werkt. :ugh:
      renee-uk
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind dat niet meer met 8 weken gecastreerd worden wel interessant, wordt dat al veel zo gedaan bianca?
      oh en welkom natuurlijk ;)
      Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
      Supernova
      Zeer actief

renee-uk schreef:ik vind dat niet meer met 8 weken gecastreerd worden wel interessant, wordt dat al veel zo gedaan bianca?
      Toevallig heb ik ook wat onderzoek gedaan, en voor zover ik weet zijn er nog geen fokkers die dat doen. Er wordt wel over gesproken maar er zijn weinig voorstanders en het zorgt voor veel discussie in het doodlewereldje.
      renee-uk
      Zeer actief

Denise. schreef:
      renee-uk schreef:ik vind dat niet meer met 8 weken gecastreerd worden wel interessant, wordt dat al veel zo gedaan bianca?
      Toevallig heb ik ook wat onderzoek gedaan, en voor zover ik weet zijn er nog geen fokkers die dat doen. Er wordt wel over gesproken maar er zijn weinig voorstanders en het zorgt voor veel discussie in het doodlewereldje.
      dat lijkt me logisch dat laatste, als ze algemener worden kost dat centjes natuurlijk ;)

maar bianca zegt dat ze voor een fokker gaat waar dat niet gedaan wordt, dus dan zijn ze er toch wel?
      en daar ben ik dan benieuwd naar, omdat dat mijn grote bezwaar tegen het doodle gebeuren is.
      dat iemand een vermogen wil betalen voor een kruising vind ik minder interessant, dat moeten mensen gewoon voor zich weten.
      Bianca0504 schreef:Ik heb gezien dat er best wel wat discussie over deze honden is. Ja ik heb er moeite me als ze zo jong al gecastreerd zijn. Daarom zou ik ook alleen voor een fokker gaan waarbij er afgesproken wordt om dit rond het eerste levensjaar pas te laten doen. Dit gebeurt al steeds meer. Ik begrijp dat een bepaalde gedachte blijft hangen maar overal blijven dingen zich ontwikkelen ook opvattingen :-)
      En met de 'goedkope' waterhond is helemaal niets mis, het is alleen niet de hond waar ik voor wil gaan al hebben we er heel serieus naar gekeken onder andere door de hoge aanschafprijs.
      Verder denk ik dat er al genoeg discussie over geweest is. Maar ik zal jullie vragen over mijn motivatie zeker beantwoorden waar ik kan
      Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
      Supernova
      Zeer actief

Dan ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van ts. Dat is inderdaad ook mijn grootste bezwaar, ook het aanbieden van de doodle als een of andere superhond maar dat mensen daar intrappen moeten ze zelf weten :mrgreen:
      Machie
      Zeer actief

renee-uk schreef: dat iemand een vermogen wil betalen voor een kruising vind ik minder interessant, dat moeten mensen gewoon voor zich weten.
      Heb je gelijk in :)
      Lief
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik bedoelde, ga je met je hond op les/ sport?
      En was ook benieuwd of je een teefje of reutje wil.
      Bianca0504
      Vaste gebruiker

Ik wil jullie toch even bedanken voor het welkom. Ook vind ik de discussie wel leuk. Wij hebben echt met dezelfde vragen gezeten. Er zijn inmiddels een paar fokkers die ermee bezig zijn of het al ingevoerd hebben om bijvoorbeeld met een contract te werken dat je de afspraak maakt dat de hond pas op latere leeftijd gecastreerd wordt. Wij hebben vorige week contact opgenomen met een paar fokkers. En vergeet niet, zoveel zijn er niet in Nederland. En eenen van de eerste vragen gaat over het castratie beleid. Ik zou hiervoor ook langer willen wachten op een pup. Ik vind wel dat er een bepaalde controle op fokkers moet blijven zodat je mensen kan garanderen dat ze als ze geen allergie hadden bij dit ras ze dit ook bij deze pup niet zullen krijgen en dan maakt het niet uit van welke fokker de pup komt. Ook zijn er verschillende honden uit een therapy lijn. Dit moet ook in stand gehouden worden. Je kunt met deze honden veel mensen een groot plezier doen is mijn mening. En ja ik hoop dat er voortaan standaard met een contract gewerkt wordt. Tot die tijd bepaal ik waar ik mijn pup vandaan haal ook als dit betekent dat ik langer moet wachten zodat het beestje uit een nestje komt waarbij er niet voor 8 weken gecastreerd wordt.
      yamie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
      Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind het goed om te horen, dat die ontwikkeling bezig is en dat jij daarom ook op een pup wilt wachten, absoluut geen voor of tegen castratie topic maar 8 weken vind ik zeker niet oke, dus wat dit betreft :ok:

is er al een pup of nest in de planning momenteel of moet je nog wel een tijdje wachten?

oh en welkom :mrgreen:
      Bianca0504
      Vaste gebruiker

@lief ik weet nog niet of ik ook echt op een sport zou gaan. Eerst zou ik graag een paar cursussen doen. Verder lijkt het speuren me erg leuk. Daarnaast wil ik zelf graag, rennen, fietsen en spelen met de hond. Uitdagingen zoeken voor haar. En voor mezelf ;-), ik ben me langzaam aan het inlezen over sporten maar goed dat is nog een tijdje weg en ik denk dat het er ook de hond voor moet zijn. Misschien vind ze sporten niet leuk :-) En is ze gek op fietsen, wandelen, en zwemmen.
      Ik denk dat we voor een teefje gaan. Maar dit hangt nog van een paar dingen af :-) Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit.
      renee-uk
      Zeer actief

Bianca0504 schreef:Ik wil jullie toch even bedanken voor het welkom. Ook vind ik de discussie wel leuk. Wij hebben echt met dezelfde vragen gezeten. Er zijn inmiddels een paar fokkers die ermee bezig zijn of het al ingevoerd hebben om bijvoorbeeld met een contract te werken dat je de afspraak maakt dat de hond pas op latere leeftijd gecastreerd wordt. Wij hebben vorige week contact opgenomen met een paar fokkers. En vergeet niet, zoveel zijn er niet in Nederland. En eenen van de eerste vragen gaat over het castratie beleid. Ik zou hiervoor ook langer willen wachten op een pup. Ik vind wel dat er een bepaalde controle op fokkers moet blijven zodat je mensen kan garanderen dat ze als ze geen allergie hadden bij dit ras ze dit ook bij deze pup niet zullen krijgen en dan maakt het niet uit van welke fokker de pup komt. Ook zijn er verschillende honden uit een therapy lijn. Dit moet ook in stand gehouden worden. Je kunt met deze honden veel mensen een groot plezier doen is mijn mening. En ja ik hoop dat er voortaan standaard met een contract gewerkt wordt. Tot die tijd bepaal ik waar ik mijn pup vandaan haal ook als dit betekent dat ik langer moet wachten zodat het beestje uit een nestje komt waarbij er niet voor 8 weken gecastreerd wordt.
      wat is dan de filosofie erachter dat de hond persé gecastreerd moet worden?
      en ik bedoel dan niet op 8 weken maar later?

het vetgedrukte begrijp ik niet helemaal, ik denk dat niemand kan garanderen of iemand een allergie zal ontwikkelen bij welke hond dan ook, maar misschien is dat niet wat je bedoelt?
      Laatst gewijzigd door renee-uk op 11 apr 2012 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
      Afbeelding

Bianca0504
      Vaste gebruiker

@lief ik weet nog niet of ik ook echt op een sport zou gaan. Eerst zou ik graag een paar cursussen doen. Verder lijkt het speuren me erg leuk. Daarnaast wil ik zelf graag, rennen, fietsen en spelen met de hond. Uitdagingen zoeken voor haar. En voor mezelf ;-), ik ben me langzaam aan het inlezen over sporten maar goed dat is nog een tijdje weg en ik denk dat het er ook de hond voor moet zijn. Misschien vind ze sporten niet leuk :-) En is ze gek op fietsen, wandelen, en zwemmen.
      Ik denk dat we voor een teefje gaan. Maar dit hangt nog van een paar dingen af :-) Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit.
      Asta

edit, welkom op het forum :F:
      Lief
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Echt wat die fokkers allemaal doen en laten en waarom kan mij weinig interesseren. Wel hoop ik dat je, zeker als je idd die astronomische bedragen neertelt voor een hond, weet dat het praktisch kan betekenen dat je hond door veel andere honden niet geaccepteerd wordt. Vroege castratie maakt een hond vleesch noch visch...de enige labradoodle hier in het park wordt zowel door reuen als door teven gegrepen diedat soort dingen normaal niet doen. Heel relaxed wandelen en spelen met andere hondjes is het dus niet, ondanks het vriendelijke en gezeglijke karakter van het dier.
      Als ik zo'n hond zou willen zou ik dus van de fokker argumenten willen horen die iets betekenen voor jou, niet voor het ras als geheel. Boeit jou toch niet of het exclusief blijft, je gaat toch niet fokken. Betekent die garantie op hypo-allergeniteit dat je een andere hond krijgt als je toch allergisch blijkt?
      Ptje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom op dit forum.
      Waarom iemand voor een bepaald ras of kruising gaat dat moet iedereen voor zichzelf maar weten, die discussie ga ik me niet mee bemoeien.
      In ieder geval ben ik blij dat je niet van plan bent om een jongcastraat te zoeken.
      Op dit forum heb ik al geleerd dat het niet altijd verstandig is om een reu of teef überhaupt te castreren.
      Als een intakte reu of teef geen problemen veroorzaakt door dingen die met zijn of haar geslachtsorganen/drift te maken hebben nou ja prima, zo laten dan.
      Heel veel plezier met voorbereiden en rondneuzen op dit forum.
      AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
      suzan25
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Rosita Compagner schreef:
      Bianca0504 schreef:Hallo allemaal,
      ik ben Bianca en woon samen met vriend en dochters in Amsterdam.
      Wij zijn op dit moment druk bezig met de oriëntatie naar en Australian Labradoodle. Ik ben opgegroeid met honden maar zelf altijd gewacht tot ik er aan toe ben. Dat moment was aangebroken toen ik kennis maakte met de Australian Labradoodle :-) Er was nog een hindernis te nemen. Mijn man overtuigen. Maar hij heeft ermee ingestemd en nu ben ik tijdens het wachten op en puppy alles aan het lezen wat los en vast zit zodat ik straks enigszins beslagen ten ijs kom. :wachten:
      deze keer zeg ik maar eens niks: met mijn goedkope waterhonden inclusief voortplantingsorganen.

Welkom Bianca :cheer:

Denk je dat een gemiddeld gezin uit A'dam Zuid, Amstelveen wat nu met doodles loopt, geschikt is voor een waterhond?
      Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”