Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Traanstrepen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

wanda
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Traanstrepen

Ongelezen bericht door wanda »

Nog maar weer eens een vraag!

Basje heeft van die roodbruine traanstrepen. Wat kan ik daaraan doen?
Dinos

Re: Traanstrepen

Ongelezen bericht door Dinos »

Raar maar waar betadine werkt echt tip van laquinty
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Betadine shampoo of gewoon Betadine?Hoe moet ik me dat voorstellen?
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Ons hondje is zwart, waardoor je traanstrepen niet ziet, maar ze heeft wel last van traanvocht. Wij hebben speciale schoonmaakdoekjes bij de dierenwinkel gekocht en deze zijn ook voor traanstrepen. Wellicht gewoon eens uitproberen.
Afbeelding
Dinos

Gewoon betadine en nee hij krijgt geen heel rood gezicht haha gewoon er op smeren trekt in en werkt echt,
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik ga het eens proberen ,hij is spierwit dus als hij rare rooie plekken krijgt,mag jij hem komen wassen :-)
Dinos

Werkt echt laquinty had een witte a.b en ik zei wat doe je nu maar werkt echt. Na even natte washand erover en klaar.
Xtine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Xtine »

Moet je wel isobetadine oogoplossing gebruiken hé.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Dinos schreef:Gewoon betadine en nee hij krijgt geen heel rood gezicht haha gewoon er op smeren trekt in en werkt echt,
heb jij het nou over de gewone betadine waar normaal gesproken jodium in zit. EN dat smeer vlakbij de ogen :O:
Afbeelding
Dinos

Lizzie. schreef:
Dinos schreef:Gewoon betadine en nee hij krijgt geen heel rood gezicht haha gewoon er op smeren trekt in en werkt echt,
heb jij het nou over de gewone betadine waar normaal gesproken jodium in zit. EN dat smeer vlakbij de ogen :O:
Nee je moet het natuurlijk niet in de ogen smeren maar dat snapt iedereen, gewone betadine intrekken natte washand beetje vaseline en klaar is Kees.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

bijna goed, dinos. op het natte washandje doe je betadine-oplossing, en sopt er de traanstrepen mee(dus niet de ogen), en daarna een klein likje vaseline, zodat er geen nieuw vocht in kan trekken. ik deed het bij max in het begin elke dag even, omdat hij erge strepen had toen hij bij mij kwam. na een paar dagen was het weg, en was zijn vacht weer spierwit.
Lizzie.
Zeer actief

lunaquinty schreef:bijna goed, dinos. op het natte washandje doe je betadine-oplossing, en sopt er de traanstrepen mee(dus niet de ogen), en daarna een klein likje vaseline, zodat er geen nieuw vocht in kan trekken. ik deed het bij max in het begin elke dag even, omdat hij erge strepen had toen hij bij mij kwam. na een paar dagen was het weg, en was zijn vacht weer spierwit.
gebruik jij dan de normale betadine zalf en hoe maak je daarvan dan een oplossing?
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

Afbeelding

ik heb gewoon de betadine-oplossing, die is zo te koop.
Lizzie.
Zeer actief

dank voor de tip, ik ga het ook eens proberen :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik weet niet of het daaraan ligt maar ik peuter de droge oogprutjes ( zand ed) er tegelijk met het donshaar wat bij de ogen zit uit. En Sancho heeft geen last meer van traanstrepen :wink:
lunaquinty
Zeer actief

ik ben mijn "voor" en "na"- foto's helaas kwijt, maar max was 3 toen hij hier kwam, en het was nog nooit gedaan. hij was een amerikaanse bull met een hele platte neus, dus het zag er heel vies oranje/bruin uit, en daarna was het helemaal wit.
ik had de tip van iemand op het bullenforum, en geloofde er eerst niet veel van, maar het verschil was gigantisch.
wanda
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door wanda »

Ik ga morgen betadine halen. Ik zal ook proberen een voor en na foto te maken. Ben benieuwd!
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

O, zou dat ook werken voor bruine snuiten die eigenlijk wit horen te zijn?
Toch eens proberen...
Groetjes, Marjan
esenhazel
Zeer actief

Ongelezen bericht door esenhazel »

Ga het morgen bij bloem proberen. Maak ik eerst een foto en dan kijken of ik kan eindigen met een "wit" foto
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Werkt dat van die betadine oplossing ook voor katten?
Onze Binky heeft de laatste dagen een beetje traanvocht.
Toots heeft het altijd wel een beetje maar die heeft er verder zelf geen last van en bij hem werkt een beetje water.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lunaquinty
Zeer actief

toots schreef:Werkt dat van die betadine oplossing ook voor katten?
Onze Binky heeft de laatste dagen een beetje traanvocht.
Toots heeft het altijd wel een beetje maar die heeft er verder zelf geen last van en bij hem werkt een beetje water.
ik denk het wel, maar mijn kat is zwart, dus ik heb het bij hem nooit geprobeerd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marie-Josée schreef:Ik weet niet of het daaraan ligt maar ik peuter de droge oogprutjes ( zand ed) er tegelijk met het donshaar wat bij de ogen zit uit. En Sancho heeft geen last meer van traanstrepen :wink:

Ik denk dat dat aan het hondje ligt en het feit dat Sancho niet veel traant maar soms traant. Bas heeft precies wat jij beschrijft. Dagelijks een korrel in haar ooghoek aan het vachtje. Soms zo groot als een rijstkorrel, soms kleiner en soms enkele kleine korrels. Maar vrijwel altijd droog en hard. Dus er lopen niet de hele dag tranen beneden. Bas heeft dus net als Sancho geen traanstrepen god zij dank want dat vind ik vreselijk om te zien. Denk dus dat Sancho en Bas net wat betere traanbuisjes hebben dan hondjes waarbij alle traanvocht wegloopt via de ooghoek. Dan is het dweilen met de kraan open en dan zal je dus inderdaad moeten werken met vaseline en betadine. Bij Bas is dat niet nodig want ik pak die korrel tussen mijn nagels en trek hem met wat tegendruk op het ooglid zo los. Daarna zie je niks meer. Zeker geen verkleuringen en ook geen nattigheid of spoortje.

Hangt dus erg van de oogjes zelf af verwacht ik en de mate waarin het traanbuisje is aangetast door de verkleining van het kopje.

Wat ik verder doe is de oogjes helemaal vrij houden. Eerder deed ik dat niet maar nu zijn echt alle haartjes weg die de oogbol kunnen raken. Het lijkt mij ergerlijk voor het hondje en ik merk dat ze nu haar ogen verder open heeft. Ik zal dus nooit meer haartjes laten groeien bij haar die de oogbol evt kunnen raken. Ze keek altijd een beetje boos want blijkbaar opende ze haar oogjes nooit helemaal. Nu ze kort haar rond de oogjes heeft staan die mooi rond open en kijkt ze heel aandoenlijk EN heeft ze ook minder traantjes. :cheer:

Jij knipt ook de oogjes helemaal vrij zie ik in je onderschrift en je plukt net als ik de haartjes af waarover de traantjes weglopen. Een echt tranend hondje zal dat overigens niet helpen want die verliezen alle traanvocht over het wangetje omdat het traanbuisje dicht zit.

Bulldoggen hebben het ook soms heel erg.

Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nawosh schreef:O, zou dat ook werken voor bruine snuiten die eigenlijk wit horen te zijn?
Toch eens proberen...
Dat 'probleem' hebben wij dus ook. Enne betadine oplossing staat thuis in de kast. Ik ga dat van het weekend eens mooi proberen.
esenhazel
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding
Voor foto's.

Heb het op Bloem getest. Schrok eerst wel beetje, want haar sik was helemaal geel. Maar met nat washandje nog beetje soppen en meeste was weg. Ben benieuwd of het wat gaat doen
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
lunaquinty
Zeer actief

esenhazel schreef:Afbeelding
Afbeelding
Voor foto's.

Heb het op Bloem getest. Schrok eerst wel beetje, want haar sik was helemaal geel. Maar met nat washandje nog beetje soppen en meeste was weg. Ben benieuwd of het wat gaat doen
je moet het er juist niet afwassen, maar in laten trekken. dat gele van de betadine verdwijnt snel.
esenhazel
Zeer actief

OK. Smeer ik er weer wat op:P
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Desi&Bibi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik gebruik van Jean Peau de oogcleaner. Iedere dag even met wattenschijfje erover heen.
Heb vrijwel alle middelen wel geprobeerd maar die JP werkt écht.
esenhazel
Zeer actief

Betadine oplossing werkt hier dus heel goed voor de traansteep (andere kant is zwart dus zie je het niet) maar zie geen verschil met de snor.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Als ze het heel erg hebben zou ik toch naar de da gaan. Er kunnen ook haartjes van het ooglid in het oog prikken. is best pijnlijk en kan voor beschadigingen zorgen.
Afbeelding
gevni havanezers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als het irritatie is in de zin van beschadigd hoornvlies is de traanvloeistof een andere kleur en ondoorzichtig licht van kleur. De dierenarts kan wel druppelen in het oog en dan ziet hij met een speciale lamp meteen of er wat beschadigd is aan het hoornvlies en waar de tranen naartoe gaan. Dus als je hond heel erg lijkt te tranen is een bezoekje DA niet verkeerd.

Denk dus echt dat het normale traanstrepen zijn maar zeker weten doe je dat inderdaad niet.

Wat me ook opvalt is dat ze rond de ogen niet getrimd wordt. Dat zou ik wel gaan doen als je niet met haar showt. Die haren op de neusrug en de haren boven de ogen moeten gewoon weg bij die ogen. Stel dat je zelf een wimper in je oog hebt dan weet je hoe dat irriteert. Hondjes die zachte haartjes constant bij de oogbol hebben voelen dat dus ook. En honden horen dergelijk haar niet te hebben. Ik vond de lange haren bij Bas ook erg leuk. Maar ze had er last van en dus is haar brilletje nu helemaal vrij geknipt en ze heeft duidelijk schonere ogen en duidelijk meer open staande ogen. Ze hield ze toch een beetje als spleetogen door de haartjes. Dat gaan we dus nooit meer laten gebeuren. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”