Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine tot middelgrote honden gezocht

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

kleine tot middelgrote honden gezocht

Ongelezen bericht door veertje »

Het is nog een lange termijn plan, maar ik ben alvast wat aan het rondkijken naar een ras dat bij mij past voor als ik over een tijdje op mezelf woon (en hopelijk een baan heb). Ik ga er nog maar even vanuit dat ik dan een appartementje heb, mogelijk zonder tuin. Daarom kijk ik nu een beetje uit naar kleine tot middelgrote honden, zodat ik de mogelijkheid heb hem/haar te tillen. Ik zoek een actief hondje dat graag mee gaat wandelen en waar ik mee kan trainen. Gehoorzaamheidstraining wil ik er sowieso mee gaan doen en dan later gaan bekijken welke sporten we leuk vinden. Behendigheid lijkt me het leukst, maar dat is misschien ook omdat ik daar het bekendste mee ben. Vachtverzorging is voor mij geen probleem. Ik draag nu ook de zorg over de castratenvacht van onze groenendaeler en dat kost me een paar uurtjes, maar dat vind ik niet erg, beetje tutten. Het hondje moet sociaal zijn naar mens en dier, maar het hoeft geen allemans vriend te worden. Sociaal naar soortgenoten vind ik wel prettig met wandelen, maar het hoeft niet per se een hond te zijn die met alles en iedereen maar kan opschieten. Een beetje opletten tijdens het wandelen is mij niet vreemd :wink:

Honden die ik nu op het lijstje heb zijn:
- Middenslag poedel
Poedels ben ik voor gevallen dankzij het forum (bedankt allemaal :mep: :engel: ). Een grote lijkt me nog leuker, maar een grote hond komt later wel.

- Markiesje
Markiesjes heb ik nu al wat ervaring mee en ik vind het leuke hondjes, alleen vind ik het jammer dat je zelf niet zoveel uit te kiezen hebt. Als je aan de beurt bent op de wachtlijst krijg je een bericht van de fokker, maar van te voren heb je geen idee wie dat gaat zijn en welke hondjes de ouderdieren zijn. Het sporten vind ik wel belangrijk en er zijn markiesjes die dat niet zo interessant vinden. Wat dat betreft hebben wij aan Joris een geweldige hond, want die vind alles leuk.

- Vlinderhondje
- Pyreneese herder
Beide nog niet erg in verdiept, maar ze spreken me wel aan van wat ik er wel van weet. Al vind ik het vlinderhondje wel richting erg klein gaan. Dan heb ik misschien toch liever iets meer hond. Maar ik wil hem om die reden nog niet meteen afstrepen.

Misschien zeggen jullie wel dat een van deze helemaal niks zal worden, dan hoor ik het graag. Ik heb nog niet heel veel informatie gezocht, want ik ken mezelf als ik eenmaal voor iets gevallen ben, ga ik me daar teveel op richten. Dus daarom dacht ik dat jullie hier vast meer ideeën hadden en aan dingen denken waar ik nog niet aan gedacht heb. Als jullie meer willen weten dan roep maar :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: kleine tot middelgrote honden gezocht

Ongelezen bericht door Machie »

Pumi? Mudi? Mss net een slagje groter maar goed te tillen :)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Vlinderhondje was het eerste wat in me opkwam. Missschien kijken naar fokkers die met de iets grotere exemplaren fokken?
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door anniek16 »

Ik heb 2 vlinders en die passen perfect bij wat jij zoekt. Je hebt fokkers die grotere stevigere vlinders fokken die dan vooral ook uit ouders komen die agility etc doen. Daarnaast zijn ze makkelijk te tillen.
Ze zijn niet echt goedkoop verder, vooral hondjes met stamboom zijn erg prijzig.
~Anniek
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:Ik denk dat je nog heel jong bent?
Ik zou het plan hond maar even laten varen ;-) Als je op jezelf woont heb je namelijk, als het goed is, wel andere zaken aan je hoofd. Op de eerste plaats je baan en daarnaast lekker uitgaan met leeftijdgenoten en lol maken. De hond komt dan snel in de verdrukking en wordt een last.
Of je moet meer het stille type zijn dat er echt helemaal voor gaat, dan kan het wel.

Alle rassen die je opnoemde kunnen trouwens wel, misschien een idee om eens rond te kijken op een hondenshow. Binnenkort is er een openluchtshow voor alle rassen in Uden.
Ik denk dat ook als je niet van het stille type bent, een hond ook op die leeftijd prima kan.
Geloof dat TS wel goed weet wat het hebben van een hond inhoud.
Juist een niet al te grote hond kan je ook makkelijk meenemen naar terrasjes, uitjes en dat soort zaken.

Een corgi past overigens ook prima in je lijstje.
veertje
Zeer actief

Ik zou het plan hond maar even laten varen ;-) Als je op jezelf woont heb je namelijk, als het goed is, wel andere zaken aan je hoofd. Op de eerste plaats je baan en daarnaast lekker uitgaan met leeftijdgenoten en lol maken. De hond komt dan snel in de verdrukking en wordt een last.
Of je moet meer het stille type zijn dat er echt helemaal voor gaat, dan kan het wel.

Alle rassen die je opnoemde kunnen trouwens wel, misschien een idee om eens rond te kijken op een hondenshow. Binnenkort is er een openluchtshow voor alle rassen in Uden.
Ik wordt 25 binnenkort :wink: En ik snap wat je bedoeld hoor, maar woon nu al een ruime 7 jaar 'op mezelf' (in studentenhuis) en heb het feesten en lol maken er grotendeels wel opzitten. In oktober hoop ik af te studeren en ben al wat aan het rondkijken voor een baan. Als ik dan helemaal gesetteld ben, zie ik het wel zitten om een hond te nemen. Mis het toch wel erg en als je dan al die leuke activiteiten voorbij ziet komen hier, dan kriebeld het steeds meer. Het was al eerder een idee, maar mijn huisgenootjes zagen dat niet zo zitten. Als ik een hond heb, dan ga ik er zeker helemaal voor en dan ben ik de beroerste niet om daar tijd en geld aan te besteden.

@Machie: Kijk, daar was ik dus zelf niet opgekomen. Bedankt :ok: Ik ga er zeker eens naar kijken!

@Anniek16: Oh, ja dan ga ik eens kijken naar de wat grotere exemplaren! Bedankt :D

@Apple: Corgi's vind ik ook leuk, maar hoe zit het met hun lange rug en sporten? Kan dat een beetje samen?
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sheltie?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Brindlecardi
Zeer actief

veertje schreef:

Ik wordt 25 binnenkort :wink: En ik snap wat je bedoeld hoor, maar woon nu al een ruime 7 jaar 'op mezelf' (in studentenhuis) en heb het feesten en lol maken er grotendeels wel opzitten. In oktober hoop ik af te studeren en ben al wat aan het rondkijken voor een baan. Als ik dan helemaal gesetteld ben, zie ik het wel zitten om een hond te nemen. Mis het toch wel erg en als je dan al die leuke activiteiten voorbij ziet komen hier, dan kriebeld het steeds meer. Het was al eerder een idee, maar mijn huisgenootjes zagen dat niet zo zitten. Als ik een hond heb, dan ga ik er zeker helemaal voor en dan ben ik de beroerste niet om daar tijd en geld aan te besteden.

@Machie: Kijk, daar was ik dus zelf niet opgekomen. Bedankt :ok: Ik ga er zeker eens naar kijken!

@Anniek16: Oh, ja dan ga ik eens kijken naar de wat grotere exemplaren! Bedankt :D

@Apple: Corgi's vind ik ook leuk, maar hoe zit het met hun lange rug en sporten? Kan dat een beetje samen?
Er zijn een aantal fokkers die Corgi's fokken die het in de sport niet verkeerd doen
Je moet alleen niet verwachten dat ze een BC evenaren.
Ik heb zelf even flyball gedaan met Apple en dat ging prima. (alleen heeft ze kruisband problemen waardoor ik ben gestopt)

Je zou anders ook kunnen kijken naar de pembroke, die hebben een kortere rug, maar zijn wel een stuk serieuzer dan de Cardigan
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Smoushond?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Vlinderhondje kwam ook meteen in mij op :D Lekkere sportieve hondjes en je hebt inderdaad fokkers die niet klein kleiner kleinst fokken.

Waar ik bij het markiesje op afgeknapt ben is dat je niet zelf kunt kiezen bij welke fokker je op de wachtlijst komt. Je komt op een algemene wachtlijst en dan word je gebeld als ergens een nest ligt. Ook prima, maar wel zonder mij.

Middenslag poedel zou ook prima kunnen. Mooi formaatje ook. Niet zo klein dat je er steeds over struikeld, maar nog wel goed te tillen.
veertje
Zeer actief

Een sheltie heb ik ook even aan gedacht, maar ze trekken me eigenlijk helemaal niet. Weet niet zo goed waarom eigenlijk :oeps: Misschien moet ik me er gewoon nog wat meer over lezen en kennis mee maken.

Hebben de smouzen niet een beetje een terrier-karakter (ik luister als ik er zin in heb en tijd voor kan maken)? Of komt dat door het uiterlijk dat ik dat denk, ken ze namelijk helemaal niet.

@Apple: Ik ga er eens wat meer over opzoeken. Kom je toevallig naar de Doedag?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

veertje schreef:Een sheltie heb ik ook even aan gedacht, maar ze trekken me eigenlijk helemaal niet. Weet niet zo goed waarom eigenlijk :oeps: Misschien moet ik me er gewoon nog wat meer over lezen en kennis mee maken.

Hebben de smouzen niet een beetje een terrier-karakter (ik luister als ik er zin in heb en tijd voor kan maken)? Of komt dat door het uiterlijk dat ik dat denk, ken ze namelijk helemaal niet.

@Apple: Ik ga er eens wat meer over opzoeken. Kom je toevallig naar de Doedag?
De s, ouzen die ik ken zijn vreselijk eigenwijze en ook zelfstandige honden. Logisch als je kijkt waar ze ooit voor gefokt zijn. Maar als je er mee wilt sporten zou ik liever een ras met wat meeŕ will to please kiezen :engel:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Aangezien een baard blijkbaar geen probleem is:

Havanezer of Leeuwhondje. Superleuke hondjes, prima sporthondjes ook.
Lindsey hier op het forum doet agility met haar Leeuwtjes en ik ken meerdere Hava's die erg leuk lopen in de agility.
Zijn echt erg leuke honden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik dacht ook meteen aan een sheltie toen ik je verhaal las. Misschien inderdaad de moeite waard om nog eens verder naar te kijken? Maar als het ras je gevoelsmatig niet trekt, passen de door jou genoemde rassen volgens mij ook prima.
Een formaatje groter zou inderdaad een border collie of een kelpie ook wel passen.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

veertje schreef:Een sheltie heb ik ook even aan gedacht, maar ze trekken me eigenlijk helemaal niet. Weet niet zo goed waarom eigenlijk :oeps: Misschien moet ik me er gewoon nog wat meer over lezen en kennis mee maken.

Kan goed hoor, soms vindt je een ras gevoelsmatig niet leuk zonder dat je daar echt een reden voor hebt. Shelties zijn wel erg leuke sporthondjes (over het algemeen) dus met die insteek wel de moeite waard om naar te kijken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Vlinderhondjes zijn erg leuk.
En passen volgens mij prima bij je wensen.
Sheltie is ook genoemd als je veel tijd erin wilt steken ook wij hadden ons erin verdiept maar het sheltie plan snel laten varen, als je die niks vind gewoon verder kijken.

Een kooiker is dat iets?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:
veertje schreef:

Ik wordt 25 binnenkort :wink:
:pffff: je bent evengoed jonger dan mijn zoon :mrgreen:
Als je wilt sporten zou ik een Corgi laten voor wat het is. Die zijn daar niet echt op gebouwd. Wil je op hoog niveau dan komt een Border Collie meer om de hoek kijken, wil je recreatief dan zijn er zat rassen of kruisinkjes die prima voldoen. :ok:
Ben ik zeker niet met je eens.
Zoals gezegd er zijn fokkers die niet de enorm zware bouw willen en dus ook Corgi's gebruiken voor de sport.
Nee het is geen BC, maar dat is een markiesje en een poedel ook niet.
De werklust zit er iig, Icm een beetje clowneske eigenwijsheid

TS, misschien wel, geen idee waar en wanneer het dit jaar is.
Ik weet niet waar je woont, maar wandelen kan ook altijd
Je kan even op deze site kijken, goede fokker die graag met de honden sport
http://www.milligenhof.nl/index_bestanden/Page1062.htm
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Apple schreef: Nee het is geen BC, maar dat is een markiesje en een poedel ook niet.
Nou... een markiesje en een poedel zie ik met grote regelmaat op agilitywedstrijden lopen. Corgi maar 1. Ik zou het risico met een corgi gewoon niet nemen.
Brindlecardi
Zeer actief

Machie schreef:
Apple schreef: Nee het is geen BC, maar dat is een markiesje en een poedel ook niet.
Nou... een markiesje en een poedel zie ik met grote regelmaat op agilitywedstrijden lopen. Corgi maar 1. Ik zou het risico met een corgi gewoon niet nemen.
Dat zegt toch niks :tongue:
Ik zie hier in de buurt ook nooit Corgi's, maar wil niet zeggen dat het gehandicapte hondjes zijn die niks kunnen.
Zoals gezegd bovenstaande fokker doet het wel daarnaast ken ik er nog een die flyball doet en een aantal hoog in GG.
Maar je moet niet verwachten dat je het niveau van een BC krijgt.

Mij lijkt het dus ook best een geschikte hond zolang je niet verwacht om op heel hoog niveau te gaan sporten maar dan komen veel honden tekort.
veertje
Zeer actief

Een BC zie ik niet zo zitten, voor mij nu nog iets tè werklustig. Misschien ooit in de toekomst als ik echt voor de sportresultaten ga, maar nu wordt ik er een beetje nerveus van als ik ze soms zie met hun drive om te werken. En waarschijnlijk ga ik dan in de toekomst liever weer voor een Belgje.

De Corgi laat ik nog even op het lijstje staan, maar dan zullen het waarschijnlijk andere sporten worden dan behendigheid.

@ Nanna: Nee, een vliegende dweil wordt het niet. Ben ik niet zo'n fan van :oeps: , hoe leuk ik alle foto's van Bakkie en Rozi ook vind.

@ Apple: De Doedag is a.s. zaterdag al :mrgreen: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewforum.php?f=87 Ik woon zelf in Wageningen, maar ben ook regelmatig in Limburg bij mn ouders. Volgens mij niet echt in de buurt, maar een keertje rijden voor een wandeling is nooit erg natuurlijk.

Havanezer en Leeuwhondje, *noteert: ook daar even naar kijken*. Volgens mij wordt het steeds moeilijker kiezen straks :schrik:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Een Sadie :pffff:

En ook al ben je jong en ga je uit, hond kan prima. Mijn laatste opvanger is geplaatst bij een student van 21 die op zichzelf woont..bezig is met haar master en veel thuis is omdat ze haar scriptie moet maken.. en daarna ook niet van plan is 40 uur te werken. Gaat ook uit in het weekend, maar overdag gaat ze lekker op pad met de hond, loopt bijna elke dag hard met haar, zit op een cursus...wil behendigheid gaan doen... en is stapelgek op haar. Perfecte match met Frida! Ik was ook 21 toen ik mijn eerste honden kreeg..
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Tibetaanse terriër, schapendoes, bearded collie, pumi, mudi, of Catalaans herdertje?
Groetjes, Marjan
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Kelpie?
Ik ken het ras niet heel erg goed maar voor zover ik weet zijn het net als de grotere herder rassen werkers bij uitstek.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Zo'n 8 jaar geleden zat ik met dezelfde vraag en mijn lijstje was ongeveer gelijk aan die van jou. Ik had alleen het vlinderhondje er niet op staan omdat ik die te klein (lees:kwetsbaar) vind. Sheltie werd me toen ook aangeraden, maar net als jij heb ik daar niks mee (vind ze niet stom of vervelend ofzo, ze doen me alleen niet zo veel). Markiesje viel vrij snel af omdat mijn ouders dat helemaal niks vonden. In de behendigheid loopt nu overigens wel een ontzettend leuk en werklustig markiesje en ik weet dat iemand zich ook specifiek bij haar op de lijst heeft laten zetten voor een toekomstig nestje. Dus volgens mij kan er wel degelijk besloten worden om buiten de lijst een pup aan iemand toe te wijzen.

Toen bleef de poedel en Pyreneeër over. Van die laatste m.n. In de face rase variant. Die schijnen ook wat zachter te zijn. Maar toch wel pittige hondjes. Omdat ik, na een aantal jaar een zeer bewerkelijke border collie te hebben gehad, erg veel behoefte had aan een ongecompliceerd hondje ben ik voor de poedel gegaan.

Wel gezocht naar een fokker die let op werklust. Heb er een heerlijk hondje aan. Buiten is ze actief maar binnen erg rustig. Ze vindt iedereen aardig, zonder de behoefte te hebben naar iedereen toe te gaan. Met andere honden heeft ze eigenlijk nooit problemen, in die zin dat ze geen ruzie op zoekt maar wel grenzen aan geeft en niet over zich heen laat lopen. Sporten vindt ze geweldig, tot grote vreugde van mij :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

En zo'n behaard peruaantje ik ben even de naam van het ras kwijt?
Maar die zijn leuk en leergierig en ook nog eens sportief.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
krissie20
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door krissie20 »

Engelse Cocker Spaniel.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik vroeg me af of het perse een rashond moet zijn. Er zijn zat leuke hondjes in het asiel of uit een opvang. Je moet dan wel zeker weten dat je er tijd in wilt investeren want vaak heeft zo'n hond al een geschiedenis. Ik heb mijn eigen (middelgrote) hond uit een opvang in Nederland die honden uit Roemenië redt. Ze hebben zo veel leuke kleine en middelmaat honden, weliswaar geen rashonden, jong en oud.
Sam is een hond die graag heel veel wil doen, met name voor wat lekkers, ze is gedreven en in de toekomst wil ik behendigheid met haar gaan doen.

Trouwens even over het 'jong zijn'. Ik ben zelf 23 en wilde ook altijd al mijn eigen hond. Ik ben er zeker achter gekomen dat het veel tijd (en geld) vereist. Dit wist ik natuurlijk voor ik er aan begon maar dan is het idee van 'ik heb straks mijn eigen hond' veel meer overheersend dan de 'nadelen' die eraan zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat van tevoren niet zo zag aankomen, aan de andere kant krijg ik er zo veel voor terug. ik vind het geweldig om met Sam bezig te zijn en andersom. Voor mij is het een verrijking. Wel is de consequentie dat ik dus nu op zoek ben naar een parttime baan, geen fulltime. Mijn vriend werkt fulltime en we hebben geen hond genomen om deze vijf dagen per week alleen thuis te laten. Ik heb hier zelf geen goed gevoel bij en ik breng graag veel tijd door met mijn hond.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
krissie20
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door krissie20 »

eveliendepien schreef:Ik vroeg me af of het perse een rashond moet zijn. Er zijn zat leuke hondjes in het asiel of uit een opvang. Je moet dan wel zeker weten dat je er tijd in wilt investeren want vaak heeft zo'n hond al een geschiedenis. Ik heb mijn eigen (middelgrote) hond uit een opvang in Nederland die honden uit Roemenië redt. Ze hebben zo veel leuke kleine en middelmaat honden, weliswaar geen rashonden, jong en oud.
Sam is een hond die graag heel veel wil doen, met name voor wat lekkers, ze is gedreven en in de toekomst wil ik behendigheid met haar gaan doen.
Niet om flauw te doen maar in de Nl. asiels zitten veel rashonden. :wink:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Is een australian labradoodle http://www.australianlabradoodles.nl/welkom?lang=nl of een Kooiker niks voor je?
Waar ik behendigheid train zitten van beide rassen een aantal hondjes.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

krissie20 schreef:
eveliendepien schreef:Ik vroeg me af of het perse een rashond moet zijn. Er zijn zat leuke hondjes in het asiel of uit een opvang. Je moet dan wel zeker weten dat je er tijd in wilt investeren want vaak heeft zo'n hond al een geschiedenis. Ik heb mijn eigen (middelgrote) hond uit een opvang in Nederland die honden uit Roemenië redt. Ze hebben zo veel leuke kleine en middelmaat honden, weliswaar geen rashonden, jong en oud.
Niet om flauw te doen maar in de Nl. asiels zitten veel rashonden. :wink:
Het ging er meer om of ik me af vroeg of het perse een rashond moet zijn, want zo niet levert dat weer tal van mogelijkheden op.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”