Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meer mensen met een Aussie?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
meer mensen met een Aussie?
Wij hebben sinds kort een Australische herder. Nou was ik benieuwd of er meer mensen op dit forum zijn met een Aussie?
Wij zijn heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Het is namelijk onze eerste Aussie.
Wij zijn heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Het is namelijk onze eerste Aussie.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Re: meer mensen met een Aussie?
Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeel 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Dat zijn nep-aussies.mijke schreef:Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeel

Ik vind ze te gek, net als de rest van het hele veedrijversspul. Maar goed, ik heb er geen, dus aan mij heb je niets.
Ik heb het wel overwogen maar ik kwam op de kelpie uit.
Heb je foto's?

-
- nieuw lid
Hahaha,mijke schreef:Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeel
We hebben hem nog geen `hakkuh en zaguhh`geleerd

-
- nieuw lid
Paisley schreef:Dat zijn nep-aussies.mijke schreef:Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeelEen echte aussie heeft een lekker vachtje, wit en een kleurtje, en een schattig harig koppie.
Ik vind ze te gek, net als de rest van het hele veedrijversspul. Maar goed, ik heb er geen, dus aan mij heb je niets.
Ik heb het wel overwogen maar ik kwam op de kelpie uit.
Heb je foto's?

- Paisley
- Zeer actief
Mooi hondje! Mooi getekend ook. Heel veel plezier met hem!
PS ken je dit filmpje? Is mooi
PS ken je dit filmpje? Is mooi

-
- Zeer actief
ik heb geen Aussie, als ik deze foto zie krijg ik bijna spijt, wat een droppie!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Snoezig pupje!
Hier in de buurt lopen er twee. Allebei uitgesproken mensenvrienden. Sociaal met honden maar je moet ze daar wel een beetje in sturen. Ze hebben de neiging andere honden te vertellen wat ze wel of niet mogen doen. Ik weet verder niet of dat typisch is voor Aussies.
Hier in de buurt lopen er twee. Allebei uitgesproken mensenvrienden. Sociaal met honden maar je moet ze daar wel een beetje in sturen. Ze hebben de neiging andere honden te vertellen wat ze wel of niet mogen doen. Ik weet verder niet of dat typisch is voor Aussies.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Brindlecardi schreef:Snoezig pupje!
Klinkt wel als Aussie inderdaad. Alleen dat uitgesproken mensenvrienden herken ik dan weer minder bij de aussies uit m'n kennissenkring. Als ze je eenmaal kennen zijn het behoorlijke slijmballen, maar tegenover nieuwe mensen kunnen ze best wel terughoudend zijn. En behoorlijk waaks.
Welkom op het forum, Esther. Wat een knapperd is Storm!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat heb ik vaker gehoord inderdaad. Dit zijn twee gecastreerde bruin merle dames bij andere eigenaren. Ze rennen echt op je af om je gedag te zeggenTamara/Bayko schreef:Brindlecardi schreef:Snoezig pupje!
Klinkt wel als Aussie inderdaad. Alleen dat uitgesproken mensenvrienden herken ik dan weer minder bij de aussies uit m'n kennissenkring. Als ze je eenmaal kennen zijn het behoorlijke slijmballen, maar tegenover nieuwe mensen kunnen ze best wel terughoudend zijn. En behoorlijk waaks.
Welkom op het forum, Esther. Wat een knapperd is Storm!

Nou zeggen ze bij de Cardigan ook dat ze gereserveerd zijn naar vreemden, maar dat is Apple ook echt niet. Uitzonderingen heb je altijd denk ik maar.
- Paisley
- Zeer actief
De aussies die ik ken, zijn niet zo gek op vreemden. Niet op een vervelende manier, maar ze maken geen contact als t niet hoeft.
Lijkt me onwijs praktisch
Lijkt me onwijs praktisch

- T@m@r@
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd & Havanezer
Wat een knapperd zeg!
Heb al veel te lang niks gepost.. Maar ik lees dagelijks mee, zag dit topic voorbij komen en dacht laat ik weer eens reageren
Wij hebben een Aussie teefje van 5 jaar. Super veelzijdige en slimme hond, vind alles leuk, luistert goed en is zeer waaks, vooral als ik alleen thuis ben. Ze is sociaal en kan goed met de meeste andere honden maar wat Brindlecardi ook zegt, ze heeft de neiging om voor anderen (mensen en dieren) te bepalen wat wel en niet mag. Gelukkig is ze hierin goed te sturen maar ik moet daar wel altijd op letten. In huis is ze rustig, gaat gewoon liggen maar buiten staat ze echt ''aan''. Hoe meer actie, hoe beter.

Heb al veel te lang niks gepost.. Maar ik lees dagelijks mee, zag dit topic voorbij komen en dacht laat ik weer eens reageren

Wij hebben een Aussie teefje van 5 jaar. Super veelzijdige en slimme hond, vind alles leuk, luistert goed en is zeer waaks, vooral als ik alleen thuis ben. Ze is sociaal en kan goed met de meeste andere honden maar wat Brindlecardi ook zegt, ze heeft de neiging om voor anderen (mensen en dieren) te bepalen wat wel en niet mag. Gelukkig is ze hierin goed te sturen maar ik moet daar wel altijd op letten. In huis is ze rustig, gaat gewoon liggen maar buiten staat ze echt ''aan''. Hoe meer actie, hoe beter.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Hier niet de aussie doe jij bedoelt, maar een cattledog.
Eigenlijk is de cattledog de echte aussie, de australian sheperd is ontstaan in amerika en de kelpie is overgekomen uit Engeland.
Eigenlijk is de cattledog de echte aussie, de australian sheperd is ontstaan in amerika en de kelpie is overgekomen uit Engeland.

- Brianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Oh wat een lekker ding!!
Hier ook twee Aussie's, halfzusjes met bijna 3 jaar verschil. Maar best verschillend in karakter. Ze zijn allebei wel heel duidelijk herder, willen graag werken en zijn voor alles in om te doen. Letterlijk alles is leuk om te doen
Waaks en idd niet echt geïnteresseerd in vreemden, al zijn ze prima sociaal, maar zullen vreemde mensen of honden niet snel opzoeken als je aan het wandelen bent. Op wedstrijd of training of gewoon op bezoek zitten ze zo bij iedereen op schoot als ze de kans krijgen
Andere honden buiten worden even beleefd begroet en verder meestal genegeerd. Echt spelen met vreemde honden bijv. doen ze eigenlijk nooit.
Brianne, nu 4, is een echte lieverd, die kan ik echt overal tussen zetten en mee naar toe nemen. Hele stabiele teef met humor, maar altijd in voor actie, kan niet gek genoeg. Gek op die hond.
Kirra is een stuk drukker, feller en serieuzer. Haar bijnaam is mallootje hier, alles moet op standje 200%
. Die moet ik bijv. met wandelen in in een groep met andere honden wat meer in de gaten houden, ze kan best wel fel uit de hoek komen, zal geen gaten maken maar kan wel "over the top" reageren op kleine (haar inziens) overtredingen en dat vind ik niet nodig, ze wil het liefst ook alles regelen inderdaad dat vind ik (heel stom) ook al niet nodig. Liefst zijn alle speeltjes ook van Kirra vindt zij. Ze luistert wel prima dus laat zich makkelijk wegroepen uit een situatie. Al wordt ze wel milder nu ze anderhalf is, en in het algemeen wat volwassener in haar doen en laten.
Met trainen is Kirra dan weer sterker en geconcentreerder dan Brianne, misschien juist omdat ze over het algemeen feller is maar ook voor mij echt schakelen dat ze daarmee niet te gek wordt. Met twee Kirra's in huis was ik denk ik gek geworden haha maar de combinatie is super zo, ze zijn ook echt een heel leuk duo samen.
Hier ook twee Aussie's, halfzusjes met bijna 3 jaar verschil. Maar best verschillend in karakter. Ze zijn allebei wel heel duidelijk herder, willen graag werken en zijn voor alles in om te doen. Letterlijk alles is leuk om te doen

Brianne, nu 4, is een echte lieverd, die kan ik echt overal tussen zetten en mee naar toe nemen. Hele stabiele teef met humor, maar altijd in voor actie, kan niet gek genoeg. Gek op die hond.
Kirra is een stuk drukker, feller en serieuzer. Haar bijnaam is mallootje hier, alles moet op standje 200%

Met trainen is Kirra dan weer sterker en geconcentreerder dan Brianne, misschien juist omdat ze over het algemeen feller is maar ook voor mij echt schakelen dat ze daarmee niet te gek wordt. Met twee Kirra's in huis was ik denk ik gek geworden haha maar de combinatie is super zo, ze zijn ook echt een heel leuk duo samen.