Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie hondentaal na een ruzietje

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Mooie hondentaal na een ruzietje

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik wandel vaak met Rhodin op een braakliggend terrein waarvoor ik stiekem ergens onder het hek door kruip. Daar kan hij lekker los lopen aangezien daar nooit iemand komt... Tot vandaag. Ik liep daar met Rhodin en wilde hem net mooi op de foto zetten, komt er in een noodgang een hondje aan gerend. Ik roepen voor een baasje, maar niemand te zien of te horen in de wijde omtrek. Dus ik richtte me weer op de honden, dat was even aftasten, toen even vechten, heel even maar en toen was het klaar en ach, ik had toch mijn fototoestel, dus zo kan iedereen zien hoe ze het opgelost hebben. Een mooi staaltje hondentaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mooi die lichaamstaal :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
-Gaby-
Zeer actief

Nanna schreef:Die kleine ziet er ook uit of ie van de duvel niet bang is :mrgreen:
Ik schrok me ook rot toen zo'n klein hondje eraan kwam gesprint met zo'n bek van 'Ha, een hond, ik ga jou eens even laten zien wie de baas is hier!' En daar sta je dan met je reu-agressieve hond.. :N: Rhodin grauwde daarna flink naar het hondje, maar die was totaal niet onder de indruk. Dat verbaasde Rhodin behoorlijk (je ziet de afstand die hij houdt), maar hij moest natuurlijk nog wel even flink over de plek plassen waar dat hondje eerst geplast had. :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Was dat baasje van de andere hond er wel ?
Heeft die zijn hondje wel opgehaald?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

-Gaby- schreef:
Nanna schreef:Die kleine ziet er ook uit of ie van de duvel niet bang is :mrgreen:
Ik schrok me ook rot toen zo'n klein hondje eraan kwam gesprint met zo'n bek van 'Ha, een hond, ik ga jou eens even laten zien wie de baas is hier!' En daar sta je dan met je reu-agressieve hond.. :N: Rhodin grauwde daarna flink naar het hondje, maar die was totaal niet onder de indruk. Dat verbaasde Rhodin behoorlijk (je ziet de afstand die hij houdt), maar hij moest natuurlijk nog wel even flink over de plek plassen waar dat hondje eerst geplast had. :mrgreen:
Dan vind ik het nog wel mee vallen met hoe hond agressief je hond is.
Zo zou ik je hond dan ook niet willen noemen als ik bovenstaande lees.

Bij een hond agressieve hond denk ik aan een hond die voor die kill gaat. Waarbij dat jack russelltje dus echt een zwaar probleem had gehad met jou hond.
-Gaby-
Zeer actief

doggy schreef:Was dat baasje van de andere hond er wel ?
Heeft die zijn hondje wel opgehaald?
Nope, het hondje sprintte er weer keihard vandoor en was toen weer foetsie. Ik kon hem niet meer vinden. Dus waar die nou gebleven is... :denken:
-Gaby-
Zeer actief

estelle schreef:
-Gaby- schreef:

Bij een hond agressieve hond denk ik aan een hond die voor die kill gaat. Waarbij dat jack russelltje dus echt een zwaar probleem had gehad met jou hond.
Dat klopt, je hebt helemaal gelijk. En daar ben ik héél erg blij mee! Want hij is dus 2,5 week geleden gecastreerd en ik weet zeker dat als dit vóór zijn castratie was gebeurt, de x Jack Russel écht zwaar in de problemen was gekomen... Hij is nooit echt voor de kill gegaan, hij heeft een goede bijtrem zeg maar, maar klapte wel op alles wat reu was, totdat de ander zich over gaf. Heb hem een paar keer van een andere hond af moeten trekken en hij had al helemaal een spuughekel aan precies dít soort Jack Russeltjes en dook daar echt bovenop.
De castratie lijkt dus het gewenste effect te hebben, alleen ik durf de proef nog niet op de som te nemen om hem zelf naar andere dominantere reuen te laten gaan. Dit was dus weer één van de eerste ontmoetingen na castratie met zo'n dominant hondje. Ik ben dus ook héél erg blij dat het zo afliep. Anders had ik denk ik ook geen fotootjes staan schieten. :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

-Gaby- schreef:
estelle schreef:
-Gaby- schreef:

Dat klopt, je hebt helemaal gelijk. En daar ben ik héél erg blij mee! Want hij is dus 2,5 week geleden gecastreerd en ik weet zeker dat als dit vóór zijn castratie was gebeurt, de x Jack Russel écht zwaar in de problemen was gekomen... Hij is nooit echt voor de kill gegaan, hij heeft een goede bijtrem zeg maar, maar klapte wel op alles wat reu was, totdat de ander zich over gaf. Heb hem een paar keer van een andere hond af moeten trekken en hij had al helemaal een spuughekel aan precies dít soort Jack Russeltjes en dook daar echt bovenop.
De castratie lijkt dus het gewenste effect te hebben, alleen ik durf de proef nog niet op de som te nemen om hem zelf naar andere dominantere reuen te laten gaan. Dit was dus weer één van de eerste ontmoetingen na castratie met zo'n dominant hondje. Ik ben dus ook héél erg blij dat het zo afliep. Anders had ik denk ik ook geen fotootjes staan schieten. :mrgreen:
Maar een hond die stopt als de andere hond zich overgeeft noem ik ook nog steeds niet hond agressief. :wink:
Mijn Hera bijv. gaat door en door, die moet ik van de andere hond aftrekken omdat er anders doden gaan vallen. Dat noem ik echt hond-agressief. Elke hond daadwerkelijk af willen maken of het nu pups, teven of gecastr.reuen zijn of intact.
Een volle reu die niet met andere volle reuen overweg kan vind ik dood normaal eigenlijk.

Maar fijn dat zijn castratie hier dan tegen geholpen heeft. Het wandelt toch een stuk prettiger.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vind het vooral erg leuk om te zien, zo met die hussel die echt nergens bang voor is. :mrgreen: Het zal vast nog wel een paar keertjes misgaan, het duurt wel even voor alle hormonenn het lijf uit zijn, maar jeetje, wat ziet dit er al goed uit. :ok:
-Gaby-
Zeer actief

estelle schreef:
-Gaby- schreef:
estelle schreef:
-Gaby- schreef: Ik schrok me ook rot toen zo'n klein hondje eraan kwam gesprint met zo'n bek van 'Ha, een hond, ik ga jou eens even laten zien wie de baas is hier!' En daar sta je dan met je reu-agressieve hond.. :N: Rhodin grauwde daarna flink naar het hondje, maar die was totaal niet onder de indruk. Dat verbaasde Rhodin behoorlijk (je ziet de afstand die hij houdt), maar hij moest natuurlijk nog wel even flink over de plek plassen waar dat hondje eerst geplast had. :mrgreen:

Maar een hond die stopt als de andere hond zich overgeeft noem ik ook nog steeds niet hond agressief. :wink:
Mijn Hera bijv. gaat door en door, die moet ik van de andere hond aftrekken omdat er anders doden gaan vallen. Dat noem ik echt hond-agressief. Elke hond daadwerkelijk af willen maken of het nu pups, teven of gecastr.reuen zijn of intact.
Een volle reu die niet met andere volle reuen overweg kan vind ik dood normaal eigenlijk.

Maar fijn dat zijn castratie hier dan tegen geholpen heeft. Het wandelt toch een stuk prettiger.
Maar dan is de reu toch nog wel reu-agressief? Hij was het zeker wel voor zijn castratie, hij begon ook met kleinere onderdanige reutjes aan vallen als hij de kans kreeg.
-Gaby-
Zeer actief

christo schreef:Ik vind het vooral erg leuk om te zien, zo met die hussel die echt nergens bang voor is. :mrgreen: Het zal vast nog wel een paar keertjes misgaan, het duurt wel even voor alle hormonenn het lijf uit zijn, maar jeetje, wat ziet dit er al goed uit. :ok:
Ja, ik was er ook erg blij mee, hoewel ze dus wel even gevochten hadden voor die tijd. Het is in ieder geval bij lange na niet meer zo heftig als dat het voor de castratie was. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”