Moderator: moderatorteam
De XXL-week van Dog Walk Trail was voor mensen die al eerder bij DWT een Oostenrijk week hebben gelopen, en van wie ze wisten dat zowel hond als baas het programma zouden aankunnen. Deze week was alleen mogelijk voor mensen die met 1 hond per persoon liepen, 2 honden per baas was op meerdere dagen niet verantwoord en dus niet toegestaan.Irisz schreef:Prachtig zeg, ontzettend gaaf!
Heb je voor mij ergens wat meer informatie hierover?
Hoe, wat, waar, wanneer en waarom? Lijkt me super gaaf om te doen en denk dat onze honden dat ook prima kunnen.
Super, dankjewel!LongFields schreef:De XXL-week van Dog Walk Trail was voor mensen die al eerder bij DWT een Oostenrijk week hebben gelopen, en van wie ze wisten dat zowel hond als baas het programma zouden aankunnen. Deze week was alleen mogelijk voor mensen die met 1 hond per persoon liepen, 2 honden per baas was op meerdere dagen niet verantwoord en dus niet toegestaan.Irisz schreef:Prachtig zeg, ontzettend gaaf!
Hoe, wat, waar, wanneer en waarom? Lijkt me super gaaf om te doen en denk dat onze honden dat ook prima kunnen.
Dog Walk Trail organiseert allerlei soorten weken en activiteiten, ze hebben zelf 3 hondvriendelijke accommodaties te huur en schakelen andere accommodaties in indien nodig.
Informatie over hun accommodaties, hun activiteiten en hoe het allemaal werkt kun je vinden op hun website: http://www.dogwalktrail.com.
Heb je specifieke vragen kun je me altijd PB-en.
Ha, dank voor het posten van deze infoLongFields schreef:De XXL-week van Dog Walk Trail was voor mensen die al eerder bij DWT een Oostenrijk week hebben gelopen, en van wie ze wisten dat zowel hond als baas het programma zouden aankunnen. Deze week was alleen mogelijk voor mensen die met 1 hond per persoon liepen, 2 honden per baas was op meerdere dagen niet verantwoord en dus niet toegestaan.Irisz schreef:Prachtig zeg, ontzettend gaaf!
Dog Walk Trail organiseert allerlei soorten weken en activiteiten, ze hebben zelf 3 hondvriendelijke accommodaties te huur en schakelen andere accommodaties in indien nodig.
Informatie over hun accommodaties, hun activiteiten en hoe het allemaal werkt kun je vinden op hun website: http://www.dogwalktrail.com.

Nozem is echt een schatjeLongFields schreef:Nozem had wat kleine scheurtjes aan de zijkanten van haar grote voetzooltjes achter maar daar heeft ze verder geen last van gehad gelukkig, ze bleef gewoon goed lopen erop. Ik heb deze scheurtjes dagelijks ingesmeerd met een calendula-achtige Oostenrijkse kruidenzalf die we in 1 van de hutten kregen. Verder geen voetzool-problemen of andere blessures, ook niet bij de mensen.
Het is inderdaad wel een ultieme ervaring, ik vond het ook wel heel bijzonder om dit geheel tegen mijn plannen in met Nozem te doen. Kwam erachter dat zij echt heel gemakkelijk is tijdens een week als deze, waar je toch bijna iedere nacht ergens anders slaapt en met anderen op de kamer. Ze paste zich daar heel gemakkelijk aan aan. Ben ook echt trots op haar!

In welke zin was dat?LongFields schreef:De XXL-week van Dog Walk Trail was voor mensen die al eerder bij DWT een Oostenrijk week hebben gelopen, en van wie ze wisten dat zowel hond als baas het programma zouden aankunnen. Deze week was alleen mogelijk voor mensen die met 1 hond per persoon liepen, 2 honden per baas was op meerdere dagen niet verantwoord en dus niet toegestaan.Irisz schreef:Prachtig zeg, ontzettend gaaf!
Hier nog eentjeGos schreef:Ik verzuip hier bijna in het kwijl
SuperNozem!!!!!

Dit is wel wat bovengemiddeld qua moeilijkheidsgraad en lengte van wandelingen, en daarbij komt dat de wandelingen in een gebied zijn waar niet zomaar afgebroken kan worden en een auto gehaald kan worden indien iemand niet verder kan. Dus het is niet meer dan logisch dat deze week niet door nieuwe gasten meegelopen kan worden in mijn ogen.Lysette schreef:Ziet er ontzettend gaaf uit! Prachtige omgeving. Jammer dat je eerst een andere week moet doen om hier aan mee te kunnen doen, dit lijkt me wel heel erg leuk![]()
In verband met de veiligheid voor mens en dier. Een aantal passages waren gewoon te gevaarlijk om met 1 persoon en 2 honden tegelijk langs te gaan. Vandaar bij deze specifieke week de restrictie van 1 hond per deelnemer.Lysette schreef:In welke zin was dat?

Geef ze er geen ongelijk in, je nooit weet wat voor mensen er boeken. Merkte het bij onze vakantie ook wel, mensen die dan dachten oh gaan we wel even doen en dan halverwege helemaal kapot warenLongFields schreef:Dit is wel wat bovengemiddeld qua moeilijkheidsgraad en lengte van wandelingen, en daarbij komt dat de wandelingen in een gebied zijn waar niet zomaar afgebroken kan worden en een auto gehaald kan worden indien iemand niet verder kan. Dus het is niet meer dan logisch dat deze week niet door nieuwe gasten meegelopen kan worden in mijn ogen.Lysette schreef:Ziet er ontzettend gaaf uit! Prachtige omgeving. Jammer dat je eerst een andere week moet doen om hier aan mee te kunnen doen, dit lijkt me wel heel erg leuk![]()
Overigens kun je ook als je niet voor de XXL-versie gaat enorm mooie gebieden bezoeken tijdens dagwandelingen hoor.![]()
Smalle paadjes enzo? Dan is twee inderdaad niet altijd handig.In verband met de veiligheid voor mens en dier. Een aantal passages waren gewoon te gevaarlijk om met 1 persoon en 2 honden tegelijk langs te gaan. Vandaar bij deze specifieke week de restrictie van 1 hond per deelnemer.Lysette schreef:In welke zin was dat?
Er zijn zat andere mogelijkheden te boeken waarbij je per deelnemer met 2 honden zou kunnen lopen trouwens hoor.
Je zou bijvoorbeeld een basic week kunnen boeken, daar zitten een aantal wandelingen bij in, je zit dan de hele week in dezelfde accommodatie. Daarnaast kun je zelf aangeven wat je zou willen en wat je ervaring is, Bianca van DWT kan je dan adviseren wat voor jou leuk en haalbaar is om te doen.*tweety* schreef:Mooi hoor.![]()
Ik zou volgend jaar heel graag een keer met dogwalktrail willen gaan wandelen, maar ik en yvar zijn niet zo ervaren om zulke wandelingen te maken, neem aan dat niet alle wandelingen zo zwaar zijn.
Als ik de website van Dogwalktrail bekijk kan je kiezen uit verschillende soorten wandelingen?
En blijf je dan in het zelfde hotel of hut waar je voor boekt?
Bijvoorbeeld hele smalle paadjes inderdaad, een kam waar je overheen moet, heel steil omhoog of omlaag, moeilijke oversteken zoals een hele smalle brug waar je je hond moet dragen om er overheen te komen en stukken waarbij je als baas alle zeilen bij moet zetten om ergens langs of overheen te komen. Bij slechtere weersomstandigheden zoals regen en gladheid door sneeuw of modder bijvoorbeeld is het met 2 honden ook veel gevaarlijker lopen dan met 1. En veiligheid staat natuurlijk wel voorop, zowel hond als mens moet heelhuids aan het eind van de dag, moe maar voldaan, in de hut aankomen.Lysette schreef: Smalle paadjes enzo? Dan is twee inderdaad niet altijd handig.