Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dos en de takketeven #2

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Dos en de takketeven #2

Ongelezen bericht door moosje »

Verslagje van dag 2 en 3.

Afbeelding

Gisteren is ze in bad geweest, en tijdens het wassen viel me pas echt goed op hoe mager ze eigenlijk is. Door haar vacht vertekend het, en met het aaien voel je het wel, maar met het wassen nog net iets meer. Ze krijgt dus nu meerdere keren per dag eten aangeboden.
Ze is na het wassen even mee geweest naar de dierenarts om haar te wegen. Heb de fiets gepakt, vond ze allemaal prima, ze liep ernaast alsof ze nooit anders gedaan had. Blaffende keffertjes werden netjes genegeerd, een overstekende kat trok haar aandacht, maar al snel had ik haar aandacht weer.
Bij de dierenarts heeft ze van beide assistentes knuffels en koekjes gekregen, en de dierenarts vond ze ook wel aardig. Ze begon spontaan sleetje te rijden toen ik stond te kletsen, dus ze hebben haar anaalklieren ook even nagekeken. Die waren iets verdikt, maar niet vol of ontstoken. Toen weer op de fiets terug naar huis (het is maar 3 minuten fietsen), en ook dat vond ze prima. Handig, zo'n makkelijke hond.

Daarna hebben we even buiten gezeten/gelegen/gestaan. De meiden lagen en ik stond met de buurvrouw te kletsen. Bleza kwam af en toe een knuffel bij de buurvrouw halen, en Dos wilde dat ook wel. Ook de buurman werd vriendelijk begroet. Ze heeft ook lekker liggen slapen buiten, ondanks de rennende en gillende kinderen van de buren verderop.
Mijn 3 bodyguards. :I:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker liggen slapen ondanks de rondrennende en gillende kinderen en vreemde mensen met wie ik stond te kletsen
Afbeelding

Bleza en Dos hebben ook nog even bijna gespeeld. Het begin is er in ieder geval:
Filmpje

Mark kwam eten, en die moest ook even begroet worden, en toen wilde ze geknuffeld worden en liet ze zich aan zijn voeten vallen. :mrgreen:
Afbeelding

Ze heeft ook 1 van de manden ontdekt, maar ze ligt het liefst op de bank.
Afbeelding

Vandaag heeft ze me weer uit laten slapen, heerlijk! :ok:
Begin van de middag stonden er een paar touringcars hier in de straat, vol met kinderen van de school verderop. Die kwamen terug van schoolreisje.
Bleza en Jade moesten even laten weten dat ze het er niet mee eens waren. Dos keek even en plofte toen weer met haar kop op mijn schoot. :mrgreen: Niks om je druk over te maken dus. :pffff: Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben met haar naar buiten gegaan. Op het stoepje even gewacht, en toen door de menigte heen gelopen naar een rustiger plek. Het boeide haar totaal niet. :ok: Terug was het ook druk, maar ook toen was ze totaal niet onder de indruk.
Filmpje: Lekkere waakhond ben jij :mrgreen:

Filmpje van brave Dos die naar de menigte kijkt

We hebben lekker de verdere middag in de tuin (nou ja, balkon/terras, whatever) gezeten. Dos is ook even mee geweest toen ik bij de buurman een bakkie koffie ging drinken. Hij heeft een kruising Mops/Terriër, die werd even besnuffeld en toen was het ook meteen goed. Ze heeft even wat knuffels gehaald en is toen gaan liggen slapen.
Afbeelding

Afbeelding

Toen we buiten zaten heb ik haar ook even voorzichtig gekamd, vond ze heerlijk! :I:
Filmpje: Niet stoppen!

Vervolgens kwam Mark binnen om en Jade en Bleza waren zoals gewoonlijk erg enthousiast. Ik was benieuwd wat Dos zou doen in een situatie met behoorlijk wat spanning, maar het ging prima tussen de honden onderling. Ze begroette Mark ook vrolijk en eiste haar knuffels op, net zoals Jade en Bleza.
Filmpje

Daarnet lag ze op de bank, en Jade wilde er ook bij. Dus die ploft met haar lompe lijf boven op Dos haar achterwerk. Was mevrouw niet van gediend, en terecht, dus ze gromde. Mag ook, ze had van mij zelfs meer mogen doen dan grommen, want dit zou ik ook niet pikken. :wink: De boodschap was in ieder geval duidelijk, dus Jade droop af. Ging nog even voor Dos haar neus staan, dus ze gromde nog een keer zachtjes, en toen was het goed.

Bedankt voor het kijken en tot snel!
Afbeelding
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Re: Dos en de takketeven #2

Ongelezen bericht door moosje »

Dipsy20 schreef:O wat is Dos een mooi hondje :I: :I: :I:
Ja, ze is echt heel leuk! :I:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Echt een prachtige hond. Mooie diepe kleuren en een serieus hoofd met een echt heel prachtig vachttype. Super mooi dier. Hier toch weer voorlopig geen tweede hond maar ze zou wel in aanmerking komen. Ik vind haar echt helemaal mijn smaak. :ok:

Ik neem voorlopig geen tweede hond omdat Bas heel misschien geopereerd wordt aan patella. Als dat nodig is in de toekomst moet ze 6 weken absolute rust. Dus dan wil ik geen tweede hond hebben. Wie weet ooit daarna. Maar ik denk niet dat je een hond als Dos nog hebt na de zomer :engel:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een schatje :I:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”