Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En afgelopen zondag heb ik hem van het vliegveld opgehaald . Dat lekkere moppie zit nu bij mij in de opvang, tot er een vreselijk lieve baas zich meldt! Hij heeft ruim 3,5 jaar in een asiel in Spanje gezeten en doet het geweldig bij mij. Hij komt iedere dag meer los, wordt steeds vrolijker en leuker. Ik hoop dat ik nog eventjes van hem kan genieten!
Vandaag foto's gemaakt voor de site, daar vond hij geen bal aan. Foto's zijn overbelicht, maar na wat bewerken vond ik ze toch wel leuk!
Tristan is nu zo'n drie weken hier en hij wordt steeds leuker
Hij is een aanhankelijk, slim en eigenwijs kereltje! Met het wandelen had hij me mooi tuk. Soms wilde hij niet de kant oplopen die ik wilde. Vanwege het ontbreken van een staartje kan ik hem niet altijd zo makkelijk lezen, en dacht dat hij dan een beetje bang was. Dus door de knieen en lokken met iets lekkers. Nou, dat spelletje had hij snel door, gelukkig ik ook! Maar hij is dus met wandelen vooral af en toe lekker eigenwijs en denkt zijn eigen route uit te kunnen stippelen. Nu ik dat sinds een paar dagen ook door heb gaan de wandelingen een stuk sneller.
In huis weet hij de lekkerste plekjes te vinden om te liggen. Wat wil je na zo lang asiel, dan heb je als hond er recht op om op het hoofdkussen van de baas te gaan liggen. En als hij 's-avonds tegen me aan op de bank ligt, is het niet de bedoeling dat onze Mastin Noa ook een aai komt halen. Die denkt hij dan met ontblote tanden en gevaarlijk grommen weg te kunnen jagen. Noa is van dat kabaal niet onder de indruk, ze kijkt niet eens. Maar ook dat diva gedrag is Tristan inmiddels afgeleerd. Grenzen heeft hij nodig maar hij leert heel erg snel. Een heerlijk hondje dus met karakter!
Hier een filmpje toen hij een week bij ons was
Inmiddels is hij meer gewicht kwijt en komt er weer een beetje model in.
laeken schreef:Hij is uitermate lelijk maar dat heeft wel wat.
Nu snap ik waarom er geen belangstelling voor hem is! En ik vind hem zooo leuk, echt vanaf het eerste moment dat ik zijn filmpje op de site zag! Hij lijkt nu nog een beetje op zo'n oude-dameshondje, maar wacht maar tot ik hem helemaal in shape heb!
Nu snap ik waarom er geen belangstelling voor hem is! En ik vind hem zooo leuk, echt vanaf het eerste moment dat ik zijn filmpje op de site zag! Hij lijkt nu nog een beetje op zo'n oude-dameshondje, maar wacht maar tot ik hem helemaal in shape heb!
Ptje schreef:Wat een poepie enneh zulke lillekerds gaan juist in je hart zitten, de krengetjes
Inderdaad!
De eerste keer dat ik Tristan zag was op een filmpje van twee jaar geleden. Er was een vrijwilligster in zijn kennel en heel veel honden sprongen om haar heen om aangehaald te worden. Pas na een minuut kwam Tristan tevoorschijn. Hij wilde ook graag aandacht, maar kwam er niet zo makkelijk tussen. Toen het hem eenmaal lukte zag je hem zo genieten van de knuffels, hij kreeg er geen genoeg van.
Vanaf dat moment was ik verkocht. Zo'n bescheiden hondje die zo graag geknuffeld wordt verdient een eigen baasje. Al vanaf mijn eerste opvanghondje vroeg ik of Tristan mocht komen. Maar voor een langzitter moest ik eerst wat ervaring opdoen. Na een paar opvanghonden heb ik twee honden met overgewicht gevraagd, Balto en Tristan. En ja hoor, beiden leken geschikt voor de opvang. Maar eerst kwam Balto, vanwege de hitte in de zomer en zijn zwarte vacht had hij het erg zwaar in Zuid Spanje. Ik had niet verwacht dat Balto zo snel geplaatst zou worden, dus eerder dan verwacht kon ik Tristan van het vliegveld ophalen. En nu eenmaal hier blijkt hij net zo lief en aanhankelijk als op dat filmpje van twee jaar geleden. Ik ben blij dat hij na 3 jaar en 8 maanden het asiel uit is. Nu nog een lieve baas voor hem vinden.
Ik vind 'm ook erg lelijk maar vond het zo lullig om te zeggen. Maar 't is ook een prop, kan best zijn dat-ie een stuk knapper is als er wat gewicht af is.
Ik vind hem helemaal geweldig. Toen ik je allereerste foto's zag was ik ook op slag verliefd. Het is dat ik mudvol zit en mijn ouders ook al heb voorzien van een Spaans windhonden mixje anders haalde ik hem gisteren nog op.
Ja!
Volgens mij zit er een heel mooi, levenswijs en opgewekt hondje onder die pondjes die eraf moeten, helemaal niet lelijk. Ik vin het wel wat voor jou.
Is het ook. Maar ik doe het niet. Ben er nog steeds niet uit of Bas een maatje wil. Ze geniet zo van haar rol als koningin in huis. Blijf dus twijfelen over een tweede hond. De grootste lol doe ik Bas met nog een York miks van 4 a 5 kilo waar ze gelijkwaardig aan is. Ze is gewoon het beste met teckels en andere dwergjes. Daar is ze oprecht blij mee nl.
Budkes schreef:Ik vind hem helemaal geweldig. Toen ik je allereerste foto's zag was ik ook op slag verliefd. Het is dat ik mudvol zit en mijn ouders ook al heb voorzien van een Spaans windhonden mixje anders haalde ik hem gisteren nog op.
Misschien heb je nog een aardige oom en tante die nog geen hond hebben?
Jonas26 schreef:Ik vind hem aandoenlijk, daar komt vast iemand voor
Tristan is inderdaad aandoenlijk. En hij is zo'n lieve makkelijke knuffel, hij zit me echt niet in de weg. Het is ook leuk om hem te zien hoe hij steeds knapper wordt en meer zelfvertrouwen krijgt.
laeken schreef:
Hanneke2 schreef:
Ja!
Volgens mij zit er een heel mooi, levenswijs en opgewekt hondje onder die pondjes die eraf moeten, helemaal niet lelijk. Ik vin het wel wat voor jou.
Is het ook. Maar ik doe het niet. Ben er nog steeds niet uit of Bas een maatje wil. Ze geniet zo van haar rol als koningin in huis. Blijf dus twijfelen over een tweede hond. De grootste lol doe ik Bas met nog een York miks van 4 a 5 kilo waar ze gelijkwaardig aan is. Ze is gewoon het beste met teckels en andere dwergjes. Daar is ze oprecht blij mee nl.
Ik zou graag een opvanghondje naar laeken zien gaan , volgens mij een gouden baas! Vier kg gaat Tristan helaas niet halen, ik denk dat hij ongeveer het dubbele blijft. En zulke kleine hondjes vind ik te klein om bij mij op te vangen, dus het zal helaas ook nooit gaan gebeuren!
Mooi gezegd hoor Hanneke, Tristan is inderdaad een mooi, levenswijs en opgewekt hondje!