Heavy schreef:Wat een leuk stel

Ik volg Koda ook op facebook je maakt hele mooie en leuke foto's van hem . Hoe bevalt het ras ?
Het is een lekker setje..
Leuk dat je ook op facebook volgt..
Hoe bevalt het ras?
We hadden ooit teckels dus ik vind het heel makkelijk.. Hij is nog geen jaar dus tot nu toe.
Koda is een hele lieve hond.. Zachtaardig karakter, soms te aanhankelijk. Piept als er iemand weggaat.. Over de top blij als iemand weer terug is. Vind alles en iedereen leuk maar bij honden die hij niet kent gaat hij plat op de buik en kruipt er naar toe. Is dus wat onzeker, dus we moeten altijd wel opletten hoe hij reageert en of hij dingen niet te spannend vind.
Qua gehoorzaamheid is het makkelijk. Soms kan hij wel naar mij kijken van mens wat moet je nou met kom hier.. En staat daar dan ook gerust onbewegelijk te kijken.. Heel irritant want ik ben nog steeds niet heel mobiel.. Hij is wel heel snel onder de indruk van stem verheffing en is dan een tijdje erg mak. Een gevoelig zieltje dus.
Hij doet nu zijn 3e cursus en hij is dan nu wel een van de jongste honden dus het is wat moeilijk soms als je andere honden gehoorzaam ziet zijn. Strak naast de baas ed.. Dat heeft hij dus nog niet.. Daarbij ook pubertijd waardoor hij op cursus net wat onrustiger is.
In huis is hij gezellig.. wordt nu wel een beetje waaks. Blaft als er iemand voor de deur staat en meestal is dat omdat hij dan blij is dat er iemand is.. Hij vind mensen te leuk. Ik heb hem nog nooit horen grommen.. Of ongewenst gedrag gezien van hem naar mensen.. Ja over enthousiasme.. 1x een koekje van de buuf krijgen is bij hem dus altijd een koekje krijgen.. En hij weet heel goed de goede voordeur te vinden. hahaha.
Naar andere honden is hij dus soms wat onzeker.. Een enkele keer snept hij wel eens naar een andere hond als hij het spel niet snapt of aankan.. Het liefst rent hij keihard rondjes en stoeien vind hij dan nog erg spannend..
Ik vind het een intelligent hondje.. Met hersenwerkjes weet hij na een paar keer wat de bedoeling is. Maar moet de rust nog vinden. Hij heeft wel veel beweging nodig, (wisten we hoor en voor gekozen) helaas kan ik nog niet verder dan 1000 meter met krukken lopen dus hij komt op het moment wat te kort. Ook al hebben we wel het een en ander ingeschakeld maar dat wordt langzaam aan steeds minder.. Het duurt nu al 12 weken.. De kinderen doen hun best maar die laat ik na schooltijd niet een uur in het park wandelen (na 17 uur vaak thuis) Incl huiswerk.. Man wordt ook een beetje overbelast met werk en zorg hier in huis. Hij neemt hem wel regelmatig mee op een lange wandeling maar het is nog niet zoals het moet zijn.
Kortom wij vinden Koda als Kooikerhondje tot nu toe erg meevallen, de typische kooiker dingen herken ik tot nu toe niet in hem.. Behalve beweging nodig, en intelligent zijn. Dat eenkennige ed zien we tot nu toe nog niet, hij is juist een heel open hondje.
Ik let wel heel erg op als ik met hem een stukje loop dat het contact met andere honden niet uit de hand loopt, ik roep hem dan en meestal komt hij dan toch wel snel als hij het toch niet zo heel leuk vind.. In de hoop dat hij dan idd dat leuke hondje blijft.
Verder is Koda dan wel een grote kooiker.. laatste keer was hij 47 cm en 14 kg.
Wil je nog meer weten? laat maar horen dan.. Ik ben geen super ervaren honden mens.. En moet nog veel leren hoor.