Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

[Discussie] Honden rijbewijs

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

BiG_G schreef:Om dan toch een vooruitblik naar de toekomst te doen:
Je zou na eenmaal een goedplan in elkaar gedraaid te hebben, ALLE kynologenclubs, hondenclubs, fora en fokkers kunnen bundelen. Op die manier naar de regering stappen. Als er meer dan (wat was het, 30.000? 40.000?) **** handtekeninigen verzameld waren dan zou de regering er over MOETEN debateren?
Hoe veel tijd heb je? :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
judyandgeorge
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door judyandgeorge »

Voordat wij George in huis namen heb ik een jaar vrijwilligers werk gedaan op het asiel in de buurt.
Ik was 5 dagen per week's middags aan de wandel met asielhonden om te kijken of een eigen hond iets voor mij was.
Ik heb er veel van geleerd en vele andere wandelaars met mij.

Mijn hond ging als pup mee naar het asiel om verschillende honden te ontmoeten.
Ik wil niet zeggen dat dit een oplossing zou zijn, maar het kan heus geen kwaad om je op deze manier van te voren goed te informeren en je doet de asielhonden er ook een groot plezier mee. :ok:
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

marian* schreef: Hoe veel tijd heb je? :mrgreen:
Ik heb alle tijd van de wereld. Ik was hier 5 jaar geleden al over aan het denken. Heb er alleen nooit wat mee gedaan...
Martijn schreef: Mensen moeten gewoon hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor schade die hun hond veroorzaakt. Gaan ze vanzelf opletten
Maar jij bent net opjezelf gaan wonen. Ziet op Marktplaats dat er een nestje liefe Boerboels geboren zijn, alleen de foto's van de pups smelt je hart.
Je gaat kijken, je ziet mama BB erbij liggen, die heel lief licht kwispellend bij z'n baas gaat zitten.... Verkocht!

Denk je nu echt dat jij weet dat je het hondje (of later HOND!) niet met kinderen allen moet laten? Of dat het beest feitelijk wel eens een BEEST kan worden? Als je er dus fout (wat in bovenstaand voorbeeld al snel is) mee omgaat, dat het zelfs een gevaarlijke hond wordt...
Als jij enige basis kennis hebt (verplicht!) dan kan je ook zonder pardon hoofdelijk aansprakelijk voorgesteld worden.

Ik denk dat je er wel degelijk mensen en honden levens mee red.
ideesports

You can either agree with me or be wrong.

Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

BiG_G schreef: Ik denk dat je er wel degelijk mensen en honden levens mee red.
Hoelang bestaat die wet al die van alle stamboomloze staffords automatisch pitbulls maakt die dan weer zonder verdere opgaaf van reden in beslaggenomen kunnen worden..en hoeveel peabrains hebben nog steeds nooit van die regelgeving gehoord? Snap je waar ik heen wil? Bovendien wie en waar gaat er dan gecontroleerd worden en denk je serieus dat het dan onmogelijk wordt om zonder zo'nn bewijsje een hond te kopen?
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Ben bang dat dat niet gaat werken..
Als je ziet hoeveel mensen een gewoon rijbewijs hebben en zich ondanks dat nog steeds als idioten op de weg gedragen en daar ongestraft mee wegkomen, gewoonweg omdat er niet de middelen zijn om ze allemaal te controleren :19:
Ik ben bijvoorbeeld in de 4 jaar dat ik nu mijn (beginners)rijbewijs heb nog nooit aangehouden voor een alcoholcontrole o.i.d., zegt genoeg denk ik :denken:
De impulsaankopen nemen misschien af, maar het niet om kunnen gaan met dieren of het wegdoen omdat het dier geen pup meer is hou je er echt niet mee tegen :wink:
Ik krijg trouwens een beetje een eng gevoel hierbij: je kan nu al bijna je kont niet keren of er is een regeltje voor :N:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Martijn schreef:
BiG_G schreef:Maar is elk 'hondenleven' (of kinderleven) wat je hiermee red het dan niet meer waard?
Je redt er geen honden mee. Er worden alleen maar honden in beslag genomen omdat de eigenaar geen diploma heeft.

Mensen moeten gewoon hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor schade die hun hond veroorzaakt. Gaan ze vanzelf opletten.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling ervan ,het zou mensen dus gewoonweg onmogelijk moeten worden gemaakt om een hond aan te schaffen onder bepaalde omstandigheden.

Lady zat alle dagen in een bench haar leven weg te rotten met als enig doel veel nestjes op de wereld te zetten voor haar baasje haar portemonnee.
Die zou als ze was gebleven waar ze was nooit geen schade hebben kunnen veroorzaken,daar kreeg ze de kans niet voor tuin in en bench meer niet,als ze niet was kunnen aangeschaft en haar pups niet zo makkelijk op mp te slijten waren gebeurde dat dus niet.
Ik ben ook niet zo dol op overheidsbemoeienissen en ik realiseer me ook wel dat het er niet van zal komen maar iets moeilijker honden aan kunnen schaffen zou daarin denk ik wel verschil maken.
tineke

antoinette schreef:
BiG_G schreef: Ik denk dat je er wel degelijk mensen en honden levens mee red.
Hoelang bestaat die wet al die van alle stamboomloze staffords automatisch pitbulls maakt die dan weer zonder verdere opgaaf van reden in beslaggenomen kunnen worden..en hoeveel peabrains hebben nog steeds nooit van die regelgeving gehoord? Snap je waar ik heen wil? Bovendien wie en waar gaat er dan gecontroleerd worden en denk je serieus dat het dan onmogelijk wordt om zonder zo'nn bewijsje een hond te kopen?
Er zijn ook nog steeds mensen die ze gewoonweg aanschaffen wetende wat het resultaat kan zijn onder het mom van mij gebeurt dat niet een inbeslagname.
Ik ben zoziezo niet voor inbesagnames pak ze maar waar het pijn doet in hun portemonnee.
Het zou inderdaad alleen maar werken indien het onmogelijk was om een hond aan te schaffen zonder papieren dus het zal in de praktijk inderdaad onmogelijk zijn om uit te voeren.
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Ik ben niet zo van de ge- en verboden, en al helemaal niet wanneer het niet consequent kan worden gecontroleerd. Als je werkelijk wat wilt doen aan een probleem, moet je het mensen makkelijker maken om de stap tot verbetering te zetten.

Kijk naar het openbaar vervoer en het fileprobleem; Nederland loopt al jaren te zeuren over het fileprobleem, en dat mensen met het OV moeten gaan reizen... Maar ondertussen wordt er niet in het OV geinvesteerd, worden kaartjes duurder en service minder. Wil je dat nederlanders massaal met de trein gaan, dan moet je het subsidieren. Zorg dat het OV overal weer komt, zorg dat het weinig kost, dat dienstregelingen op elkaar aansluiten, goede service aanwezig is en zorg dat dit bekend wordt. Zo stimuleer je het. Desnoods maak je het gratis.

Met de aanschaf van honden zou ik ook voor zo'n stimulerend beleid willen gaan (niet dat het haalbaar is maar goed, even theoretisch gezien, je wilt een probleem oplossen...) Je neemt als gemeente of overheid een goeie en sociale (!) gedragstherapeut of hondendeskundige in dienst, waar je als burger gratis heen mag om samen te bepalen of een hond wat voor je is en wat voor hond dan. En waar je die het beste kunt halen. En wat je nu in huis hebt en wat je nog moet leren om het hebben van een hond gemakkelijker te maken. En evt voor de mensen die toch al ad hoc een hond gekocht hebben, ondersteuning bij de problemen.

Benoem het als een voordeel voor de toekomstige hondenbaas, dat het ondersteuning is en heel handig is om gebruik van te maken. Bekijk het per persoon, en bekijk het positief, dan heb je de meeste kans dat mensen er op een positieve manier gebruik van maken. En dat is toch wat je wilt? En om het dan zo breed mogelijk bekend te maken, gooi je er een gedegen PR campagne tegenaan. TV spotjes, folders, Ook in het turks, marokkaans, en welke taal er verder veel gesproken wordt in Nederland.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Buiten dat ik denk dat het ook praktisch niet haalbaar is, vraag ik me ook af wie die cursussen dan zou moeten gaan geven en wie er gaat bepalen wat de mensen moeten leren. Er zit nogal wat verschil in de methodes die hondenscholen hanteren. Als je zelf kiest voor een cursus bij een hondenschool, kun je kiezen voor een methode die jou aanspreekt en die bij je past. Hoe gaat dat dan als de overheid beslist dat je een cursus moet volgen? Beslist de overheid dan ook welke methode de beste is? Ik denk alleen al aan het feit dat heel veel hondenscholen het gebruik van een bench heel erg promoten. Stel dat dat de standaard wordt, dan krijg je misschien alleen maar meer dierenleed, omdat iedereen met zo'n cursus achter de rug dan z'n hond de godganse dag in de bench gaat stoppen, want op de cursus is toch gezegd dat de bench een fijne, veilige plek is voor de hond.
Ook heb ik een hondenschool meegemaakt waar puppies van 10 weken doodleuk in hun nekvel werden gegrepen en flink geschud als ze niet luisterden of op de rug gegooid en flink toegebruld, want je moet tenslotte al heel jong duidelijk maken wie de baas is. Wie zegt dat de overheid niet net gaat bedenken dat dit de juiste methode is om honden op te voeden?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
tineke

Martijn schreef:
Mensen zijn minder debiel dan jij hier schetst.
Ik ken echt helemaal niemand die zomaar een boerboelpuppy neemt zonder er aan te denken dat hij groot wordt.

Natuurlijk gaan er dingen fout in hondenland. Maar dat afgezaagde geleuter dat de overheid snel iets moet bedenken en dat het dan over is met het probleem vind ik zo´n lulkoek.

Het moet maar eens genoeg zijn met dat voorgeschrijf over hoe iets wel moet, niet mag, soms mag mits er aan artikel 61 paragraaf 17c wordt voldaan.
Nog even en ik moet een vergunning aanvragen als ik de plee door wil trekken. Ik wordt er echt niet goed snik van.

Het enige dat je bereikt is dat de asocialen toch doen wat ze altijd al deden en de rest weer eens een hoop formaliteiten door moet terwijl daar het probleem toch al niet lag.

Sommige dingen liggen en horen buiten bereik van de staat en dat moet vooral zo blijven!
Ik ken toch echt iemand die een kruising fila/mastino heeft die haar doodleuk verkocht is als zijnde een leuke gezinshond.
Nu de hond een maand of 10 is komen de vragen wat mijn inziens een beetje laat is maar dit even terzijde.
Mijn ervaring dat er wel mensen ontzettend debiel zijn als het gaat over de aanschaf van een hond en het zou mooi zijn als je het die mensen wat moeilijker zou kunnen maken.
Juist die asocialen met hun honden die het zo vaak verpesten voor andere moeten worden aangepakt.
Ik ben absoluut niet voor overheidsbemoeienis maar zou sommige dingen in hondenland toch graag uitgeband zien en weet eigenlijk niet goed hoe dat te bereiken dus ieder goed haalbaar iniatief is in dat opzicht welkom voor mij.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een autoverkoper om je rijbewijs vraagt?

Auto's en ook pups worden gewoon verkocht. Want als er een alleraardigst persoon met een hondenbewijs een pup komt kopen en de pup is eigenlijk voor iemand anders bestemd? Wie gaat dat dan controleren?

Moet de overheid dan huisbezoekjes afleggen?

Nee, ik vind het een belachelijk plan omdat het totaal niet uitvoerbaar en controleerbaar is. Ik ben dus ook niet van de regeltjes maar voor eigen verantwoording.
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

bulletjebe schreef:Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een autoverkoper om je rijbewijs vraagt?

Auto's en ook pups worden gewoon verkocht. Want als er een alleraardigst persoon met een hondenbewijs een pup komt kopen en de pup is eigenlijk voor iemand anders bestemd? Wie gaat dat dan controleren?

Nee, ik vind het een belachelijk plan omdat het totaal niet uitvoerbaar en controleerbaar is. Ik ben dus ook niet van de regeltjes maar voor eigen verantwoording.
Onzin, kan gemakkelijk. Kijk naar het rijbewijs van een motor. Zware motor mag alleen met ervaring. Tuurlijk kun je er 1 kopen maar je mag er niet mee rijden. Als het misgaat ben je zwaar de pineut, ook als je gepakt wordt.

Kan dus wel lijkt me.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Edwin Fagnano schreef:
bulletjebe schreef:Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een autoverkoper om je rijbewijs vraagt?

Onzin, kan gemakkelijk. Kijk naar het rijbewijs van een motor. Zware motor mag alleen met ervaring. Tuurlijk kun je er 1 kopen maar je mag er niet mee rijden. Als het misgaat ben je zwaar de pineut, ook als je gepakt wordt.

Kan dus wel lijkt me.
Ja als het mis gaat ben je zwaar de pineut. Ok dat ben ik met je eens. Maar de motor kan dus gewoon gekocht worden.

De pup of hond dus ook.

Wie gaat dat controleren en hoe? En wordt de hond dan zoals gewoonlijk weer in beslag genomen of wat is de sanctie? een boete met behoud van hond?
Wat is dan voor mensen de drijfveer om een hondenbewijs te gaan halen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik blijf het een onhaalbare kaart vinden hoor.
Als je nagaat dat zoiets als de RvB al heel veel moeite heeft met het er door krijgen van het Centrale Fokbeleid bij rasverenigingen,dat daardoor heel veel fokkers buiten de RV om gaan fokken hoe wil je dan in vredesnaam dan al die ándere neuzen ook nog de zelfde kant heen krijgen? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

marian* schreef: hoe wil je dan in vredesnaam dan al die ándere neuzen ook nog de zelfde kant heen krijgen? :denken:
Ik begrijp iedereen wel hoor, maar het gaat me nu (nog) om het wel of niet van zo'n bewijs. Niet om of het haalbaar is, de controle op het wel of niet enzo is niet waar ik op doelde.
We leven ook nog eens in een 'regeltjes' land, moet er hier dan ook een regel voor komen? Of moeten we iedereen maar aan laten modderen en verder maar gaan roepen 'hoe belachelijk het is dat...'

Is het onkunde bij de mensen dat ze hun hond "alleen" bij hun kind laten? Of denken ze "Dat doet mijn hond niet?"

Vraag aan Inge O :Hoeveel volwassenen worden gedood door honden? (hier in Nederland dus he?)
Ik denk dat als men een basiskennis krijgt dat men niet meer uit onwetendheid handelt, waarmee een hele hoop ellende wordt voorkomen. En al zou dat die eerder genoemde 20% zijn, dan is dat toch al een enorm belang?
ideesports

You can either agree with me or be wrong.

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik weet dat in Wenen de mensen vrij gesteld worden als ze hun "hondenrijbewijs" hebben gehaald.

Bestaat uit theorie en praktijk :wink:

Ik vind dat geen slechte zaak, je bent dan op een positieve manier bezig om de mensen te informeren over honden en dat slaat toch beter aan dan "je moet dit en je moet zus".....

Ik heb het theorieboek gezien en het is absoluut niet slecht!
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Nee, onzin gedoe. Daarnaast zag ik dat er gesproken werd over "hoofdelijk aansprakelijk", je bent als eigenaar altijd risico-aansprakelijk als je bezit wat doet. Jaja, honden en kinderen tot een bepaalde leeftijd zijn daarbij inbegrepen.
De overheid probeert al zo goed als mogelijk TE veel aan regeltjes bij hondeneigenaren op te leggen, middels een hondenbeleid waar je ook niet blijer van word. Of iemand moet vrolijk worden dat er losloopgebieden aangesteld worden bij wegen waar ze 60 of harder mogen rijden. Nee, laat dit soort dingen maar zitten. Er wordt al genoeg aan de hondenbezitter getrokken. Als men geen verantwoordelijkheid of interesse heeft, doen ze het toch niet. De broodfokkers halen hun hart gelijk op en kunnen flink verkopen.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een kortzichtig welvaartstopic. Op nog geen 2000 km afstand worden de honden bij bosjes ingeslapen of vergast omdat er geen baas voor is.
Kinderen worden hier op de wereld gezet in totaal disfunktionele gezinnen en ons eten wordt gehouden in kisten..en dat eten heeft evenveel gevoel als onze lieve hondjes. En dan zouden we om een hond ta mogen hebben ineens een bewijs nodig hebben?
Echt, mijn honden zijn mijn godjes, maar een beetje relativeringsvermogen vind ik toch ook wel aardig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Eline* schreef:Wat een kortzichtig welvaartstopic. Op nog geen 2000 km afstand worden de honden bij bosjes ingeslapen of vergast omdat er geen baas voor is.
Kinderen worden hier op de wereld gezet in totaal disfunktionele gezinnen en ons eten wordt gehouden in kisten..en dat eten heeft evenveel gevoel als onze lieve hondjes. En dan zouden we om een hond ta mogen hebben ineens een bewijs nodig hebben?
Echt, mijn honden zijn mijn godjes, maar een beetje relativeringsvermogen vind ik toch ook wel aardig.
Niet geheel mee eens, heeft toch met de cultuur te maken waarin je leeft. Ik vind dat het in de Nederlandse/Belgische cultuur best een hekel punt is waar toch wat aan te doen moet zijn? Ook met het feit dat die landen best wel een beetje vol beginnen te raken, ook met huisdieren.

Natuurlijk is het in Zuid-Europa veel erger gesteld, maar dat is het met veel dingen als je zuidelijker gaat. Ga nog eens 2000 km naar beneden en het zijn geen dieren meer maar mensen waar je over praat.

Mensen hebben altijd de meeste affectiviteit met het gene wat rond hun huisje gebeurd. (al ben ik het daar niet mee eens, maar feiten wijzen erop dat de gemiddelde Nederlander daar anders over denkt)
tineke

Eline* schreef:Wat een kortzichtig welvaartstopic. Op nog geen 2000 km afstand worden de honden bij bosjes ingeslapen of vergast omdat er geen baas voor is.
Dat snap ik nooit zo goed ,dus omdat er al zo veel dingen mis gaan kan dit er nog wel bij.
Ik realiseer me ook wel dat het een onhaalbare kaart is maar als er iets zou zijn waardoor het moeilijker zou worden om honden aan te schaffen en zomaar lukraak op de wereld te zetten zou ik dat wel toe juichen.
Of dat hier is of 2000 kilometer verderop maakt me dan niet zo veel uit elke verbetering is er een.
Ik begrijp dat het een onmogelijke zaak is zeker met onze overheid maar vind het toch jammer dat sommige wantoestanden kunnen blijven bestaan in onze maatschappij zoals bijv. een Lady of een Duncan die zijn hele leven in een hok heeft zitten weg rotten tot hij mocht opdonderen omdat hij overbodig was geworden.
Dat soort dingen zou ik graag veranderd zien zowel hier als in andere landen,idealist die ik ben :wink: .
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:Dat snap ik nooit zo goed ,dus omdat er al zo veel dingen mis gaan kan dit er nog wel bij.
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Er gaan dingen mis die harder de aandacht nodig hebben dan het probleem van verwaarloosde honden. Althans , in mijn ogen. Dat er dieren worden mishandeld zal nooit worden uitgebannen. Laten we de mishandelingen die we met zijn allen normaal vinden eerst maar eens onder de loep nemen als je je dan op dierenleed wilt richten.
Ik denk dat het gros van de honden in Nederland een redelijk acceptabel leven heeft. Niet ideaal, maar gut, wiens leven is er hier nou ideaal?
Ik denk dat een hond in zijn pootjes mag wrijven als hij in Nederland geboren wordt. Het is normaal dat we naar de dierenarts gaan, er wordt met het grootste deel van de honden wel gewandeld en meestal leven ze in huis en horen ze bij het gezin. Ik denk dat Nederland het op het gebied van honden echt niet zo slecht doet. Tuurlijk zijn er exessen, maar hier zijn het tenminste nog exessen....
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Eline* schreef:
tineke schreef:Dat snap ik nooit zo goed ,dus omdat er al zo veel dingen mis gaan kan dit er nog wel bij.
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Er gaan dingen mis die harder de aandacht nodig hebben dan het probleem van verwaarloosde honden. Althans , in mijn ogen. Dat er dieren worden mishandeld zal nooit worden uitgebannen. Laten we de mishandelingen die we met zijn allen normaal vinden eerst maar eens onder de loep nemen als je je dan op dierenleed wilt richten.
Ik denk dat het gros van de honden in Nederland een redelijk acceptabel leven heeft. Niet ideaal, maar gut, wiens leven is er hier nou ideaal?
Ik denk dat een hond in zijn pootjes mag wrijven als hij in Nederland geboren wordt. Het is normaal dat we naar de dierenarts gaan, er wordt met het grootste deel van de honden wel gewandeld en meestal leven ze in huis en horen ze bij het gezin. Ik denk dat Nederland het op het gebied van honden echt niet zo slecht doet. Tuurlijk zijn er exessen, maar hier zijn het tenminste nog exessen....
Ik dacht eigenlijk dat het er meer om ging dat mensen een hond niet zodanig verprutsen dat hij een gevaar voor anderen (mensen of honden of wat dan ook) zou zijn. Ik had niet echt begrepen dat het erom ging hondenleed te voorkomen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
tineke

Eline* schreef:
Dat is inderdaad waar ja hier staat iedereen op zijn achterste poten als er een hondje word opgehangen door zijn bazinnetje terwijl dat in andere landen zou kunnen worden toegjuicht.
Ik denk ook inderdaad dat de meeste honden in Nederland het niet zo slecht getroffen hebben en dat ik wat onobjectief kijk omdat ik wat exessen heb meegemaakt.

Ik vind de bioindustrie ook niet normaal hoor en doe op mijn eigen kleine bescheiden manier daar aan mee door vegetarisch te zijn en bioproducten te kopen voor de huisgenoten.
Daar zou wat mij betreft ook veel in mogen veranderen eigenlijk wil ik gewoon een ideale wereld met geen enkele exessen een utopia dus :wink:
Wel vind ik dat de veroorzakers van sommige exessen het meoilijker gemaakt zou moeten worden om maar oeverloos honden aan te schaffen,zo'n baasje van lady heeft al lang vast een ander melkkoetje zitten voor haar en dat vind ik jammer dat zoiets mogelijk is.
Laatst gewijzigd door tineke op 10 jun 2006 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Ik dacht eigenlijk dat het er meer om ging dat mensen een hond niet zodanig verprutsen dat hij een gevaar voor anderen (mensen of honden of wat dan ook) zou zijn. Ik had niet echt begrepen dat het erom ging hondenleed te voorkomen.
Ow..ik heb ook wat vlot gelezen eerlijk gezegd. :N: Nou ja, dan nog...laat de honden testen en zet het fokken onder strenge controle, dat lijkt me grijpbaarder. Wel kun je wat mij betreft een aantal rassen onder de wapenwet of weet ik het laten vallen en dat je als je die rassen wilt houden dus een vergunning moet hebben. Ik denk dan dus aan de Boerboel en de Fila om maar eens wat te noemen.
Nou ga ik eerst maar even op de bank.. :slaap: :pffff:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tineke

Eline* schreef:
Belle schreef:Ik dacht eigenlijk dat het er meer om ging dat mensen een hond niet zodanig verprutsen dat hij een gevaar voor anderen (mensen of honden of wat dan ook) zou zijn. Ik had niet echt begrepen dat het erom ging hondenleed te voorkomen.
Ow..ik heb ook wat vlot gelezen eerlijk gezegd. :N: Nou ja, dan nog...laat de honden testen en zet het fokken onder strenge controle, dat lijkt me grijpbaarder. Wel kun je wat mij betreft een aantal rassen onder de wapenwet of weet ik het laten vallen en dat je als je die rassen wilt houden dus een vergunning moet hebben. Ik denk dan dus aan de Boerboel en de Fila om maar eens wat te noemen.
Nou ga ik eerst maar even op de bank.. :slaap: :pffff:
Fila ben jij nou gek :N: :N: :N:

Nee hoor vind ik ook prima om mee te beginnen want laten we wel wezen het had met Orson ook heel anders kunnen verlopen en als hij door een serieuze fokker op de wereld was gezet wase r nooit zo met hem gesold als pupsel als wat er nu wel met hem gebeurd is.
Een slectief plaatsingsbeleid van fokkers zou al heel veel schelen maar dat maakt de broodfokkers niet uit natuurlijk.
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

Ik vind t onzin. een honden bewijs. geef de overheid maar weer een goede reden om geld uit zakken te kloppen. Zoals altijd bij honden bezitters.

Ten eerste niet haalbaar want dit zorgt ervoor dat er alleen maar meer illegaal honden gekocht worden, geen overzicht of iemand echt goed voor het dier zorgt.

En ik vind t gewoon onzin. als iemand zich wil verdiepen gebeurd dat wel en als iemand zich niet wil verdiepen doet ie dat toch niet.
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Niet mee eens.

Controle hoeft geen probleem te zijn, kijk eens gewoon naar auto's daar heeft gewoon ook volgens mij 99% een rijbewijs.

En dat geld kloppen uit hondenbezitters vind ik een beetje overdreven. Denk dat de onsociale 'hondenwereld' er meer aan mee doet dan de overheid. Mensen die geen zin hebben om hondebelasting te betalen, die betalen het gewoon niet en anderen zijn daar de dupe van.

Voor minder overlast in de samenleving zou het wel een goed idee kunnen zijn.

Maar ook het idee van een aantal rassen onder de wapenwet laten vallen ben ik het ook wel mee eens.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik ben het er wel mee eens weet alleen niet tot hoeverre het zal helpen.

Maar dan wel over het verprutsen van honden (in gedrag!) Dus om gevaar te voorkomen. Dan denk ik niet echt dat het van heel erg groot belang is dat jij in die cursus leert hoe je je hond kammen moet.....

gedrag gedrag gedrag...... als mensen daar nu eens heel wat vanaf wisten kwam je al heel ver. Er zijn helaas geneog mensen die geen besef hebben hoe hun kinderen zich bij hun eigen hond gedragen moeten. En zo kun je nog uren doorgaan.

Dit heeft dan denk ik ook weer veel te maken met het feit dat een enorm aantal van alle huisdieren een impuls aankoop is. Dan informeer je je niet goed van te voren.

Dus met een verplicht bewijs dat je halen moet kun je misschien de impulsaankopen verminderen. En met een bepaalde basis als achtergrond zou het zeker mogelijk zijn om de incidenten wat te verminderen.

Maar als je nu eenmaal een hond wilt hebben zodat hij je buurman eens goed in zijn kont kan bijten. Kun je keer op keer opgaan voor zon bewijs en krijg je het uiteindelijk ook. Net als een rijbewijs zegt het behalen van zon papiertje niet dat je ook een verantwoordelijke bestuurder wordt.....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Edwin Fagnano schreef:En dat geld kloppen uit hondenbezitters vind ik een beetje overdreven. Denk dat de onsociale 'hondenwereld' er meer aan mee doet dan de overheid. Mensen die geen zin hebben om hondebelasting te betalen, die betalen het gewoon niet en anderen zijn daar de dupe van.
Hoe bedoel je? Ik word geacht voor mijn twee honden bijna 200 euro te betalen en als ik dat niet doe kan ik fors bekeurd worden. En mijn honden lopen bijna alleen maar in het bos en niet op de uitlaatstrookjes ( lees 3 meter gras naast weg) van de gemeente. Ik zou werkelijk niet weten waarom ik belasting zou moeten betalen over mijn honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Martijn schreef:He ja! Meer overheidsbemoeienis!
Dat helpt ongetwijfeld ontzettend goed want alle andere dingen waar de overheid zich mee bemoeit gaan ook vlekkeloos!!

Zonder iemand vervelend te willen benaderen moet ik toch zeggen dat ik het een totaal bezopen idee vind.
Eindelijk een goeie reactie!!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”