Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weekend in Het Witte Huisje (Drenthe)
Moderator: moderatorteam
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Weekend in Het Witte Huisje (Drenthe)
Komend weekend heerlijk met mijn dames op stap naar Drenthe, Hijken, naar Het Witte Huisje (http://www.hetwittehuisje.nl/). Ik weet dat er een aantal forummers bekend zijn met deze specifieke regio, en ik vroeg me af of iemand tips had om vanaf het huisje te wandelen? Ik heb een wandel TomTom, dus kan ook GTX bestanden lezen! Hoor heel graag of iemand tips heeft! 

- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Re: Weekend in Het Witte Huisje (Drenthe)
Zit je niet ver bij mij vandaan
. Maar ik wandel nooit in die buurt moet dat misschien ook eens doen dus lees even mee.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik kon niet uit de regio en ik ben er ook weinig bekend.
Wat ik wel ken is Ellertshaar.
Niet vanuit je huisje lopend te bereiken, maar wel een heel mooie plek om te wandelen met de hond
Misschien is een weekend iets te kort voor zo'n bezoekje
Wat ik wel ken is Ellertshaar.
Niet vanuit je huisje lopend te bereiken, maar wel een heel mooie plek om te wandelen met de hond

Misschien is een weekend iets te kort voor zo'n bezoekje

- Anne&Taar
- Zeer actief
In elk geval dank voor t meedenken. Reden dat ik iets direct in de buurt zoek, is dat mijn oudste hond veelal in de hondenkar meedoet. Maar we gaan t meemaken!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik ben er op bezoek geweest toen Tineke daar zat en het stikt er van de mooie wandelroutes.
Ellersthaart en de pluisjeswandeling is prachtig en niet zo ver nee., maar als je meteen wilt wandelen als je de deur uitstapt is het hijkerveld de place to be
Ik wandel daar zelf niet, dus ik zou even contact opnemen met de mensen die daar gezeten hebben of ze een route voor je hebben
Veel plezier in deze prachtige provincie
Ellersthaart en de pluisjeswandeling is prachtig en niet zo ver nee., maar als je meteen wilt wandelen als je de deur uitstapt is het hijkerveld de place to be
Ik wandel daar zelf niet, dus ik zou even contact opnemen met de mensen die daar gezeten hebben of ze een route voor je hebben
- Anne&Taar
- Zeer actief
Goed. Dat Drentse aroma gaan we dus meemaken, want ik ga met twee Goldens.Catho schreef:Ik ben er geweest, je kan inderdaad vanaf het huisje een stuk wandelen. Als je het hek uitstapt en rechtsaf het zandpad oploopt kan je een mooi stuk door het bos lopen. Op een gegeven moment kan je rechtdoor blijven gaan met het zandpad of linksaf een ander bos in. Linksaf kom je uiteindelijk bij de weg uit, rechtdoor kom je in een klein bos met zijpaadjes. Linksaf is met de hondenkar wellicht handiger, daar ligt een langer deel verhard fietspad.
Het watertje-met-bankje wat je op de foto ziet op de website bereik je door vanuit het hek rechtsaf het zandpad/fietspad te nemen, dan kom je het al snel aan je linkerhand tegen. Let wel, veenmeertje, dus heb je een hond zoals de onze die overal op de kop intettert en gaat snorkelen, dan krijg je een Drents aroma cadeau
Het is een heerlijk huisje met fijne tuin, veel plezier toegewenst!

Dank voor je tips, super!
Bospad gaat overigens ook prima met de kar, doe ik dagelijks.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Fijn dat er ook nog routes liggen. Nogmaals dank voor je tips!Catho schreef:Oh ja, ik zie nu pas je avatarToevoeging dan, vanuit huisje rechtsaf en dan links met de bocht mee het bosje in kom je uiteindelijk ook een fijn veenmeertje tegen. Het is dat Thorran al grotendeels donker gekleurd is...maar hij kwam er als een Groenendaeler weer uit.
In het huisje ligt nog een map met wandelroutes, die hebben wij verder niet gebruikt, maar zitten duidelijke kaartjes in

Gaat helemaal goed komen, we hebben daar vanuit het huisje veel wandelingen gemaakt. Ook wel routes iets verder weg, maar vanuit het huisje kun je prima de ochtendronde doen. En mijn Golden-dames kwamen qua modder en water niets tekort daar. Veel plezierAnne&Taar schreef:Goed. Dat Drentse aroma gaan we dus meemaken, want ik ga met twee Goldens.Catho schreef:Ik ben er geweest, je kan inderdaad vanaf het huisje een stuk wandelen. Als je het hek uitstapt en rechtsaf het zandpad oploopt kan je een mooi stuk door het bos lopen. Op een gegeven moment kan je rechtdoor blijven gaan met het zandpad of linksaf een ander bos in. Linksaf kom je uiteindelijk bij de weg uit, rechtdoor kom je in een klein bos met zijpaadjes. Linksaf is met de hondenkar wellicht handiger, daar ligt een langer deel verhard fietspad.
Het watertje-met-bankje wat je op de foto ziet op de website bereik je door vanuit het hek rechtsaf het zandpad/fietspad te nemen, dan kom je het al snel aan je linkerhand tegen. Let wel, veenmeertje, dus heb je een hond zoals de onze die overal op de kop intettert en gaat snorkelen, dan krijg je een Drents aroma cadeau
Het is een heerlijk huisje met fijne tuin, veel plezier toegewenst!![]()
Dank voor je tips, super!
Bospad gaat overigens ook prima met de kar, doe ik dagelijks.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Volgens mij was dat met een kerstvakantiemercedes2803 schreef:Ik ben er op bezoek geweest toen Tineke daar zat en het stikt er van de mooie wandelroutes.

Het is een prachtig gebied , wij gingen overigens wel altijd met de auto weg met de honden want als ik het me goed herinner was het Hijkerveld zelf een aanlijngebied vandaar dat wij uitweken op de plasronde door de buurt na.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht dat het Hijkerveld helemaal verboden was voor honden sinds ene paar jaar?
- Tineke
- Zeer actief
Zou kunnen inmiddels voor ons is het al weer wat jaren geleden dat wij er warensirene schreef:Ik dacht dat het Hijkerveld helemaal verboden was voor honden sinds ene paar jaar?

- Anne&Taar
- Zeer actief
Wij zijn weer terug! Nogmaals dank voor alle tips!
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht. We zijn beide dagen toch met de auto erop uitgegaan, maar op beide dagen vielen de losloopgebieden tegen. De 'natte neuzen route' van vandaag ging grotendeels door ABTB routes (meerdere! ) en liep vlak langs de snelweg...ik ben van de hondvriendelijkheid van de (ongetwijfeld schitterende) omgeving behoorlijk geschrokken en blij dat ik weer in 'mijn' eigen bos ben eigenlijk...het weer was schitterend en het was gezellig, maar volgende keer kies ik een ander gebied. Helaas...
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht. We zijn beide dagen toch met de auto erop uitgegaan, maar op beide dagen vielen de losloopgebieden tegen. De 'natte neuzen route' van vandaag ging grotendeels door ABTB routes (meerdere! ) en liep vlak langs de snelweg...ik ben van de hondvriendelijkheid van de (ongetwijfeld schitterende) omgeving behoorlijk geschrokken en blij dat ik weer in 'mijn' eigen bos ben eigenlijk...het weer was schitterend en het was gezellig, maar volgende keer kies ik een ander gebied. Helaas...
- Anne&Taar
- Zeer actief
...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
Dat is de afgelopen jaren in Drenthe helaas erg veranderdAnne&Taar schreef:Wij zijn weer terug! Nogmaals dank voor alle tips!
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht.

- Anne&Taar
- Zeer actief
Nou...als SBB eenmaal zijn klauwtjes in een gebied heeft gezet kun je net zo goed verhuizen...sypke schreef:Dat is de afgelopen jaren in Drenthe helaas erg veranderdAnne&Taar schreef:Wij zijn weer terug! Nogmaals dank voor alle tips!
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht.
- Tineke
- Zeer actief
Ja dat werden er steeds meer en was ook de reden dat wij uitweken naar andere locaties.Anne&Taar schreef:...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...

- Anne&Taar
- Zeer actief
Ja, dat wordt t dus voor mij ook. Ik huur al jaren huisjes en heb nog nooit commentaar gekregen, in tegendeel, maar ik voelde me niet welkom... Dat doe ik niet meer daar. Helaas.Tineke schreef:Ja dat werden er steeds meer en was ook de reden dat wij uitweken naar andere locaties.Anne&Taar schreef:...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...

- Tineke
- Zeer actief
Ja wij huren ook regelmatig een huisje en zijn overal weer welkom waar we geweest zijn en dit nodigt inderdaad niet uit tot een herhaling. Jammer want het huisje is heerlijk.Anne&Taar schreef:Ja, dat wordt t dus voor mij ook. Ik huur al jaren huisjes en heb nog nooit commentaar gekregen, in tegendeel, maar ik voelde me niet welkom... Dat doe ik niet meer daar. Helaas.Tineke schreef:Ja dat werden er steeds meer en was ook de reden dat wij uitweken naar andere locaties.Anne&Taar schreef:...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...

- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Staatsbosbeheer viel vroeger erg mee, maar veel SBB-gebieden vallen nu onder nationale parken, en die horen dan weer bij Natura 2000-gebieden, en dan mogen honden er niet meer loslopen.Anne&Taar schreef:Nou...als SBB eenmaal zijn klauwtjes in een gebied heeft gezet kun je net zo goed verhuizen...sypke schreef:Dat is de afgelopen jaren in Drenthe helaas erg veranderdAnne&Taar schreef:Wij zijn weer terug! Nogmaals dank voor alle tips!

- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Jammer want in Ravenswoud is er nog wel een losloop route, hijkerveld ken ik eigenlijk niet goed genoeg maar ik meen mij te herinneren dat daar ook lammeren rond lopen nu? En ik zag dat er in de buurt van Beilen een hondenspeeltuin zit?
Ik zelf ben daar nog nooit geweest maar schijnt ook druk bezocht te worden. Die natte neuze route bedoel je die in Appelscha?
Ik zelf ben daar nog nooit geweest maar schijnt ook druk bezocht te worden. Die natte neuze route bedoel je die in Appelscha?
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was.
Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Oh ja zou heel goed kunnen, het terrein achter het huisje is ook beschermd broedgebied oid als ik het me goed herinner.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Wandelen met en de hondenkar en een hond aan de lijn is weinig ontspannend vind ik zelf altijd...Tenmashi schreef:Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was.Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
het is nu wel het seizoen voor jonge dieren en dan mogen idd de honden bijna nergens meer los. Heel begrijpelijk ook.Anne&Taar schreef:Wandelen met en de hondenkar en een hond aan de lijn is weinig ontspannend vind ik zelf altijd...Tenmashi schreef:Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was.Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Dit was een permanente regel. Bovendien waren op bepaalde wandelingen honden helemaal niet meer toegestaan binnen het (ruime...) seizoen van maart tot en met augustus.blacky schreef:het is nu wel het seizoen voor jonge dieren en dan mogen idd de honden bijna nergens meer los. Heel begrijpelijk ook.Anne&Taar schreef:Wandelen met en de hondenkar en een hond aan de lijn is weinig ontspannend vind ik zelf altijd...Tenmashi schreef:Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was.Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Heel herkenbaar.....wij zijn vorig jaar geweest en wij hadden ook zoiets van jemig wat een regels.....als we dat hadden geweten waren we er niet eens heen gegaan.Anne&Taar schreef:...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...
Groetjes Alie.