Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volg je me ---> Marco Starink

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dalanjo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1 kruising kooiker X stabij
1 kooiker
Aantal honden: 2

Volg je me ---> Marco Starink

Ongelezen bericht door Dalanjo »

Hoi Allen,

Over 3 weken kunnen we onze nieuwe pup ophalen. :cheer:

En het is net alsof we een baby krijgen :lol: en dus ben ik ook begonnen met het inlezen op het forum, bedenken wat ik wel en niet wil, en natuurlijk ben ik me aan het inlezen in "echte boeken".

Nu heb ik bij de dierenwinkel dit boek " Volg je me" (serie van 3 boekjes) http://www.marcostarink.nl/VolgJeMe.aspx gezien (en gekocht)

Dan nu de vraag: Wie kent dit boek, en wil mij daar zijn of haar mening over geven? Wat is goed aan deze "methode" en wat is "minder goed" ? Waar ben je het mee eens, waar ben je het mee oneens?

Kortom, ik wil graag de voor's en tegens horen :D
Loek
Zeer actief

Re: Volg je me ---> Marco Starink

Ongelezen bericht door Loek »

Geen flauw idee waar het boek over gaat, ik ben niet zo van bepaalde methodes.
Een pup is een babietje en zal je als dusdanig moeten behandelen en vooral gezond verstand gebruiken.
Zindelijk maken is iedere twee uur naar buiten laten, dus na het eten, spelen, slapen en ook s´nachts.
De eerste paar nachten je pup lekker bij je laten slapen, het is een roedeldier, net bij de moeder weggehaald en voelt zich eenzaam. Wil je pup niet op de slaapkamer dan ga je beneden slapen. Als de pup zich veilig voelt kan je dit weer geleidelijk aan afbouwen.
Zo schep je vertrouwen en een band voor het leven. Verder lees ik hier regelmatig dat een pup dominant is, flauwekul, het beessie verkent de wereld en moet alles nog leren.
Vaak lopen pups in het begin niet mee aan het riempje, geen probleem, pup op de arm , stukkie lopen en geheid dat hij de terugweg wel meeloopt.
Wil je voor de rest van je leven een fijne hond hebben dan zal je het allerhardst aan vertrouwen moeten werken !
Zoek een leuke hondenschool uit en ga op cursus, laat je pup niet met iedere hond zomaar kennis maken, veel volwassen honden zijn er namelijk niet van gediend.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Is dat dat boek in drie delen samen in een soort doos?

Het zijn best leuke boekjes en de basisoefeningetjes worden er leuk met foto's in getoond.
Kan best een hulp zijn, maar een goede hondenschool is waarschijnlijk nog beter. :wink:
Heb je je al opgegeven voor de puppycursus?
Heb je al een beetje rondgekeken bij verschillende scholen welke je leuk vindt om naar toe te gaan met de pup?

Het boek van Peter Beekman ("Spelenderwijs opvoeden van uw pup") vind ik persoonlijk leuker.
Maar smaken verschillen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
HTC-Fivel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door HTC-Fivel »

Ik ken het boekje van Starink en er staan voor de beginnende hondenbezitter heel veel nuttige dingen in.

Zeker geschikt om even in te kijken voor tips en wegwijs te worden in de belevingswereld van de hond.

Natuurlijk is het geen vervanger voor een goede hondenschool ;)
Spelen - Opvoeden - Sporten

Luisteren = een goede gewoonte :)

http://www.htcfivel.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”